دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش صحیح آماده سازی معجون آب لیمو و عسل برای اول صبح
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
معجون آب لیمو و عسل هضم را بهبود می بخشد مواد موجود در لیمو تولید صفرا در کبد را تقویت می کند و این امر باعث هضم سالم می شود

آماده سازی معجون آب لیمو و عسل

برای اول صبح


اینترنت پر از انواع جدید و متفاوت نوشیدنی ها است برخی قول می دهند که به کاهش وزن شما کمک کنند و بعضی ادعا می کنند که منافعی برای سلامتی دارند . ما نمی گوییم که این نوشیدنی ها بی فایده هستند اما روش صحیح مصرف آنها بسیار مهم است.
روند نوشیدن آب لیمو در اوایل صبح با معده خالی، کاملا اشتباه است با اینحال بسیاری از ما از روش صحیح آماده سازی آن آگاه نیستیم . فقط فشردن یک لیمو در آب ولرم و افزون یک قاشق غذاخوری عسل به آن برای استفاده از مزایای این نوشیدنی کافی نیست چون بیشتر مواد مغذی در گوشت و پوست لیمو وجود دارد و وقتی شما از آب لیمو استفاده می کنید این مواد مغذی را از دست می دهید . بنابراین بعد از خواندن این مقاله می فهمید که سالها اشتباه کرده اید و با استفاده از روش صحیح آماده سازی آن از حداکثر منافع این معجون بهره مند خواهید شد .


مواد لازم جهت تهیه معجون آب لیمو و عسل برای صبحانه

  • 3 فنجان آب
  • 6-5 عدد لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

چگونگی آماده سازی معجون آب لیمو و عسل

  • لیمو ها را از وسط نصف کرده و آنها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید
  • اجازه بدهید آب کمی خنک شود
  • لیموها را کمی داخل آب فشار دهید و آنها را خارج کنید
  • این آب را صاف کنید و داخل ظرف دیگری بریزید – می توانید برای مدتی آنرا در یخچال نگهداری کنید.
  • موقع مصرف یک فنجان از این آب را برداشته آنرا ولرم کنید و به آن عسل اضافه کنید و بخورید.

مزایای مصرف معجون آب لیمو و عسل به صورت ناشتا در صبح


1 – معجون آب لیمو و عسل هضم را بهبود می بخشد

مواد موجود در لیمو تولید صفرا در کبد را تقویت می کند و این امر باعث هضم سالم می شود . بعلاوه این معجون به حذف سموم بدن کمک می کند . نوشیدن یک فنجان آب لیمو با عسل در اوائل صبح کمک می کند از دست تمام مشکلات مربوط به هضم از جمله نفخ , اسهال و یبوست خلاص شوید.


2 –معجون آب لیمو و عسل باعث تقویت ایمنی می شود


آب لیمو و عسل به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که در پیشگیری از عفونت ها و مبارزه با سرما و آنفولانزا موثر است.

تقویت ایمنی

3 - معجون آب لیمو و عسل انرژی را افزایش می دهد

از آنجا که آب لیمو غنی از ویتامین B، ویتامین C، فسفر، کربوهیدرات ها و پروتئین ها است، به عنوان تقویت کننده طبیعی انرژی عمل می کند. ظرف چند دقیقه پس از نوشیدن آب لیمو در اول صبح بدن شما اکسیژنه شدن را شروع خواهد کرد . از آنجاییکه این معجون دارای یونهای با بار منفی زیاد است , انرژی فوری ایجاد می کند که بدن شما را تقویت می کند . شما پس از خوردن این معجون به سرعت احساس تجدید انرژی و سرزندگی خواهید کرد.


4 – معجون آب لیمو و عسل سطح pH را متعادل می کند

خواص اسیدی لیمو به حفظ تعادل و سطح pH بدن کمک می کند. هنگامیکه این معجون را با معده خالی می نوشید اسید اوریک رسوب کرده در مفاصل که یکی از دلایل اصلی التهاب و درد مفاصل است , دفع می شود.


5 – معجون آب لیمو و عسل نفس بدبو را درمان می کند


ترکیب اسیدی آب لیمو و عسل با نفس بدبو مقابله می کند . بطور همزمان این معجون دهان را پاکسازی کرده و تولید بزاق را افزایش می دهد که در کشتن باکتریهای ایجاد کننده بوی دهان بسیار مفید است .


6 – معجون آب لیمو وعسل به کاهش وزن کمک می کند


این بهترین راه حل برای کسانی است که تلاش می کنند وزن خودشان را کاهش دهند. این معجون شامل مقدار زیادی فیبر پکتین است که اشتهای شما را کاهش می دهد و شما را برای مدت طولانی تر سیر نگه می دارد. این معجون به شما کمک می کند که چربیهای اضافی شکمتان را از دست بدهید .


7 – معجون آب لیمو و عسل دستگاه ادراری را پاکسازی می کند


آب لیمو و عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می کند و تولید ادرار را تحریک می کند که دستگاه ادراری را پاکسازی می کند. این معجون سطح pH دستگاه ادراری را تغییر می دهد در نتیجه تولید و تکثیر باکتریهای مضر را کاهش می دهد.

آب لیمو و عسل


8 – معجون آب لیمو و عسل فشار خون را کنترل می کند

آب لیمو سیستم لنفاوی را پاک می کند و بدن ما را هیدراته می کند. بنابراین، فشار خون را کاهش می دهد، استرس را کاهش می دهد، و عملکرد مغز و چرخه خواب را نیز بهبود می بخشد.


9 – معجون آب لیمو و عسل عفونت های گلو را درمان می کند


آب لیمو یکی از بهترین راه حل ها برای گلو درد است. نوشیدن آب لیمو در معده خالی به طور مرتب می تواند خطر گلو درد و سایر عفونت های گلو را کاهش دهد. همچنین به درمان آسم و سایر مسائل تنفسی کمک می کند.


10 – معجون آب لیمو و عسل پوست را بهبود می بخشد

شما طی یک هفته از مصرف این معجون می توانید بهبود قابل توجه بافت پوست خودتان را مشاهده کنید. این معجون باعث تولید سلولهای خونی جدید می شود و رگهای خونی را تمیز می کند . آب لیمو و عسل مانع ایجاد پلاک ها در رگها , آکنه و علائم پیری می شود .


توصیه ها

  • به یاد داشته باشید که این معجون را داغ یا ولرم بخورید .
  • اگر از قبل این معجون را تهیه کرده اید قبل از خوردن آنرا گرم کنید .
  • بیش از سه روز این معجون را نگهداری نکنید .
  • سعی کنید که معجون آب لیمو و عسل را با معده خالی بنوشید تا از فواید آن بطور کامل بهره مند شوید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits