دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
غذای کم کربوهیدرات یا کم چرب ، کدام بهتر است؟
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
غذای کم کربوهیدرات به طور کلی گاهی اوقات 2 یا 3 برابر بیشتر از رژیم های کم چربی باعث لاغر شدن می شود. به همین دلیل افراد زیادی برای کاهش وزن، سراغ رژیم های غذایی می روند که از کربوهیدرات کمتری استفاده شود.

غذای کم کربوهیدرات سالم تر است یا کم چرب ؟

غذای کم کربوهیدرات یا غذای کم چرب کدام یک از این نوع غذا برای سلامتی مفیدتر است؟ اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید،افراط در مصرف این دو مفید نخواهد بود.تحقیقات نشان می دهد که از دست دادن وزن ساده نیست و به میزان قابل توجهی مصرف خود گروه غذایی خاصی را کاهش می دهد.

این مهم است که در چه شرایطی قرار داشته باشید و اینکه بدنتان کم کربوهیدرات است و یا کم چرب است؟

شاید زمانی که تصمیم گرفتید که بخواهید وزن خود را کاهش دهید، هنگام انتخاب خودتان مشکل داشتید. واضح نیست که چه رژیمی مفید است. اما تحقیقات جدید تلاش می کند تا برخی از نکات در مورد این سوال را بیان کند.بر اساس تحقیقاتی که در فوریه 2018 در مجله JAMA منتشر شده است، دریافتند افرادی که پس از یک رژیم غذایی کم چربی یا کم کربوهیدرات،تنها پس از یک سال، به میزان مشابه وزن 11.6 و 13.2 پوند کم کرده اند محققان می گویند این تفاوت مهم نیست، پس علت چیست؟

رژیم غذایی کم‌ چرب یا کم کربوهیدرات؛ کدام بهتر است؟

این تحقیقات چگونه انجام شد؟

دانشمندان بر روی 609 مرد و زن چاق سالم، اضافه وزن و چاق را برای مطالعه کردند. در طول سال، هر شرکت کننده در جلسات 22 نفر ثبت نام شده توسط متخصصین تغذیه شرکت کردند که هدف آنها آموزش راه های سالم برای مصرف کم چربی یا کم کربوهیدرات بسته به اینکه چه گروهی بودند (شما می توانید انتخاب کنید که در هر دسته از افراد ناسالم ) بود.

هر دو شرکت کننده با محدود کردن چربی و کربوهیدرات ها در طی دو ماه اول به 20 گرم در روز شروع کردند. پس از آن، چربی ها یا کربوهیدرات ها را به مقدار کمی به رژیم غذایی خود اضافه کردند تا زمانی که به سطحی که احساس می کردند پایدار بوده است برسند.

 غذای کم کربوهیدرات یا کم چرب؟

اگر به دنبالکاهش وزن هستید علت مهم بودن این نتایج چیست؟

از آنجایی که مطالعات گذشته نشان داده است افرادی که وزن زیادی را در رژیم های مختلف از دست می دهند و این رژیم غذایی برای همه کار نمی کند - محققان تعیین می کنند که آیا شکل ژنتیکی یا ترشح انسولین افراد می تواند موفقیت رژیمی را پیش بینی کند.

کریستوفر گاردنر، استاد پزشکی دانشگاه استنفوردکالیفرنیا می گوید: "ما در حال تلاش برای تعیین تنوع گسترده در پاسخ در هر رژیم هستیم، نه تلاش برای یافتن اینکه آیا یک رژیم غذایی بهترین رژیم غذایی "است.یافته ها؟ نه ژنتیک و نه ترشح انسولین در نتیجه نتایج اثری نداشت.

چیز جالب در مورد این بود که محققان به شرکت کنندگان توصیه کردند غذا بخورند. در حالی که به نظر می رسد کم چربی و کم کربوهیدرات هستند، دو روش کاملا متفاوت غذا خوردن وجود دارد ، شرکت کنندگان با اهداف مشترک قدم برداشته اند: خوردن سبزیجات بیشتر و کاهش شکر اضافه شده، آرد تصفیه شده و ترانس چربی.

حتماً بخوانید:
کربوهیدرات چیست ؟ میزان مصرف کربوهیدرات ما چه میزان باید باشد؟

کربوهیدرات چیست ؟ میزان مصرف کربوهیدرات ما چه میزان باید باشد؟

کربوهیدرات چیست ؟ کربوهیدرات‌ها چیزهایی مانند نشاسته، قند و فیبرها را شامل می‌شوند، چیزهایی که منابع اصلی انرژی بدن شما هستند. بنقل از MayoClinic عدم…

در این آزمایش بر روی کیفیت غذا تاکید کردند و به آن ها توصیه شد که بیشتر در خانه غذا بخورند.در حالی که گروه ها نمی دانستند که چه مقدار کالری مصرف می کنند، هر فرد روزانه 500 تا 600 کالری مصرف می کند.با توجه به این که هر مصرف کربوهیدرات و چربی برای هر فرد بیشتر یا کمتر در برنامه غذایی هر فرد متفاوت است یافنه ها نشان می دهد که مقدار چربی و کربوهیدرات اگر برای یک فردی جواب دهد ممکن است برای شخص دیگر جواب ندهد بسیاری از عوامل وجود دارد .

دکتر گاردنر می گوید: برای کاهش وزن (شخصیت، عادت ها و رفتارها و شیوه زندگی، به عنوان مثال) تاثیر دارد. هیچ رژیم غذایی مناسب برای همه وجود ندارد.

 غذای کم کربوهیدرات یا کم چرب؟

گاردنر می گوید: در حال حاضر، من معتقد هستم رژیم غذایی به نوع ژنوتیپ یا نوع متابولیکی خاصی وابسته است.این موضوع بسیار مهم است که شما درباره بدن خودتان اطلاعات کافی داشته باشید و این اطلاعات را به مشاوره تغذیه خود منتقل کنید.

بعضی افراد ممکن است با خوردن بعضی از غذاها احساس کنند که کاهش وزن بیشتری پیدا می کنند و با ورزش خاصی خیلی سریع تر به وزن ایده آل می رسند که این امور در افراد مختلف متفاوت است.پس به خاطر داشته باشید مشاوره با پزشک یکی از عوامل مهم در داشتن بدنی سالم و پویا است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits