دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجزه آبلیموی تازه و عسل
16
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شربت آبلیمو عسل یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در بین ما ایرانی هاست. اکثر ما به خاطر رفع عطش و تشنگی، رفع گلودرد و حتی کاهش وزن به سراغ آن رفته ایم و احتمالا نتایج خوبی هم از آن گرفته ایم. اما برای رسیدن به بهترین نتیجه قطعا باید بهترین طرز تهیه را...

جوشانده لیمو و عسل بهترین نوشیدنی برای صبح

همه می‌دانیم نوشیدن آبلیمو در اول صبح آن هم با معده خالی، دیوانگی محض است. این که لیموی تازه را بفشاریم و یک قاشق عسل به آن اضافه کنیم هم، علی رغم اینکه بسیار مفید است اما بهترین روش نیست! بیشتر مواد مغذی لیمو در خمیر و پوست آن وجود دارد و هنگامی که آب آن استخراج می‌شود، این مواد مغذی از دست می‌روند و تمام مزایای آن به بدن نمی‌رسند. بنابراین، اگر سالهاست که این اشتباه مصطلح را تکرار می‌کردید، وقت آن است که شیوه خود را تغییر دهید، با مجله دلگرم همراه شوید و راه بهتری را برای تهیه یک لیوان شربت آبلیمو و عسل طبیعی و خوشمزه یاد یگیرید.

لیمو
لیموی تازه

divider

مواد مورد نیاز برای یک لیوان شربت آبلیمو و عسل:

  • 3 فنجان آب
  • 5 تا 6 لیموی تازه و آبدار
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

divider

شربت آبلیوی تازه
یک نوشیدنی عالی برای صبحانه!

طرز تهیه به صورت مرحله به مرحله:


1. ابتدا لیموها را نصف کنید و آنها را حدود پنج دقیقه در آب در حال جوشیدن بجوشانید.
2. پس از آن اجازه دهید مواد کمی خنک شوند.
3. حالا تکه های لیمو را فشار داده و آنها را از آب خارج کنید.
4. عصاره موجود را در لیوان بریزید.
5. عسل را به آن اضافه کنید.

نوشیدنی شما آماده نوش جان کردن است. بهتر است تا زمانی که شربت آبلیمو و عسل هنوز ولرم است آن را بنوشید.

divider

مزایای نوشیدن شربت آبلیموی طبیعی و تازه به همراه عسل در اوایل صبح چیست؟

کمک به روند هضم غذا

اگر کمی با طب سنتی آشنایی داشته باشید قطعا می‌دانید مواد تشکیل دهنده موجود در لیمو باعث افزایش تولید صفرا در کبد می شود و نیز صفرا باعث هضم بهتر مواد غذایی می شود. علاوه بر این، در حذف سموم از بدن بسیار مؤثرند. نوشیدن یک لیوان شربت آب لیمو و عسل در اوایل صبح کمک می کند تا از تمام مشکلات مربوط به هضم، از جمله نفخ، اسهال، و مادر همه بیماری ها یعنی یبوست خلاص شوید.

divider

تقویت سیستم ایمنی بدن

آب لیمو و عسل هر دو به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی هستند و نیز به خاطر وجود ویتامین C که لیمو سرشار از آن است در پیشگیری از عفونت ها و مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر است.

divider

افزایش انرژی

از آنجا که لیمو و آب لیمو غنی از ویتامین B، ویتامین C، فسفر، کربوهیدرات ها و پروتئین ها است، به عنوان تقویت کننده طبیعی انرژی عمل می‌کند. چند دقیقه پس از نوشیدن آن، تولید انرژی در بدن آغاز می‌شود. همچنین لیمو دارای یونهای منفی بیشتری است بنابراین بسیار سریع انرژی بدن را ایجاد می‌کند و بلافاصله احساس سرزندگی و شادابی را تجربه خواهید کرد.

شربت طبیعی لیمو
لیموی تازه و طبیعی

divider

  • ایجاد تعادل در سطح pH خون

خواص اسیدی لیمو به حفظ تعادل سطح pH بدن کمک می‌کند. هنگامی که این شربت آبلیموی تازه و عسل را با معده خالی نوش جان می‌کنید اسید اوریکی که در مفاصل دفع می شود از بین می‌رود. اسید اوریک یکی از دلایل اصلی التهاب و درد مفاصل است.

divider

  • کاهش بوی بد دهان

ترکیب اسیدی آبلیمو و عسل به کاهش بوی دهان کمک می‌کند و در عین حال، دهان را پاکسازی می کند و تولید بزاق را افزایش می دهد. بزاق بیشتر هم، باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان را نابود می‌کند.

divider

  • کمک به کاهش وزن

این نوشیدنی گوارا بهترین راه حل برای کسانی است که در تلاشند لاغر شوند. آب لیموی طبیعی شامل مقدار زیادی فیبر پکتین است که اشتها را کاهش می دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین به شما کمک می کند که چربی های اضافه اطراف شکم خود را آب کنید.

آب لیمو
شربت آبلیمو بهترین راه برای کاهش وزن!

divider

  • پاک سازی مجاری ادراری

عسل و آبلیمو به عنوان یک ادرار آور عمل می کند و به تحریک تولید ادرار کمک می کند، مجاری ادراری را تمیز می کند و همچنین سطح pH را در دستگاه ادراری متعادل می‌کند. بنابراین تولید و تکثیر باکتری های مضر کاهش می یابد.

divider

  • کنترل فشار خون

آبلیموی تازه سیستم لنفاوی را پاک می کند و بدن را هیدراته نگه می‌دارد بنابراین، فشار خون و استرس را کاهش می دهد و عملکرد مغز و چرخه خواب را نیز بهبود می‌بخشد.

divider

  • درمان عفونت های گلو

آبلیموی طبیعی یکی از بهترین راه حل ها برای گلو درد است. مصرف شربت آبلیمو و عسل با معده خالی و به شیوه ای که در این مقاله گفته شد به طور منظم، می تواند خطر گلو درد و سایر عفونت های گلو را کاهش دهد. همچنین در درمان آسم و سایر مسائل تنفسی بسیار اثرگذار است.

divider

  • شادابی و نشاط پوست

اگر فقط یک هفته حوصله به خرج بدهید و این نوشیدنی طبیعی و عالی را مصرف کنید، خودتان به وضوح، بهبود قابل توجهی در بافت پوست خود مشاهده می‌کنید. ترکیب آب لیمو و عسل باعث رشد سلول های خونی جدید می شود و رگ های خونی را تمیز می کند. همچنین مانع از ظهور لکه، جوش، آکنه، و سایر نشانه های پیری خواهد شد.

divider

این نکات را در مورد نوشیدنی آبلیمو و عسل فراموش نکنید

  • اطمینان حاصل کنید که شربت آبلیموی تازه و عسل را درحالی که گرم و یا حداقل ولرم است نوش جان می‌کنید.
  • شما می توانید باقیمانده آن را مدتی در یخچال نگه دارید اما حواستان باشد که هنگام میل کردن دوباره گرمش کنید.
  • اگر بیش از سه روز جوشانده لیمو را در یخچال نگه داشته اید بهتر است از مصرف آن خودداری کنید چرا که همه می‌دانیم نوشیدنی ها هرچه تازه تر باشند تأثیر بیشتری خواهند داشت.
  • اگر این شربت آبلیمو و عسل را با معده خالی بنوشید، مطمئنا از نتایج فوق العاده اش شگفت زده خواهید شد.

امیدوارم از خواندن این مقاله درباره بهترین شیوه تهیه شربت آبلیمو و عسل، لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم اگر آن را امتحان کنید و تجربه خود را با ما در پایین همین صفحه به اشتراک بگذارید.

ترجمه و گردآوری

رویانیان

بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (16 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits