دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شربت گوارای طبی جلاب سافرینو SAFFRINO

فواید بی نظیر دارویی و درمانی شربت جلاب + طرز تهیه شربت جلاب

فواید شربت گوارای طبی جلاب سافرینو SAFFRINO
31
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شربت جلاب از نوشیدنی‌های سنتی و پرخاصیت است که طرز تهیه آسانی دارد. این شربت از ترکیب گلاب، نبات و زعفران تهیه می‌شود. از مهمترین خواص شربت جلاب می‌توان به تقویت قلب و اعصاب و خاصیت آرام‌بخشی آن اشاره کرد.

شربت جلاب (SAFFRINO) چیست؟

شربت جلاب با نام تجاری فارسی:سافرینو

تقویت کننده عمومی بدن و نشاط آور است و خصوصا مقوی قلب و اعصاب و معده و کبد و پاک کننده ی کلیه ها و مثانه از ریگ و شن می باشد.

کم کم داریم به فصول گرم سال نزدیک می‌شویم. در فصل‌های بهار و مخصوصا تابستان هیچ چیز به اندازه یک لیوان شربت خنک و گوارا شما را سر حال نمی‌آورد. حال اگر این شربت خواص بسیار مفیدی هم برای سلامتی بدن داشته باشد مزیت آن دوچندان می‌شود. شربت جلاب یکی از شربت‌های معروف و پرخاصیت در طب سنتی است که طبق دستوری که در کتاب قانون شیخ بوعلی سینا ذکر شده است تهیه می‌شود. در ادامه قصد داریم با طرز تهیه و خواص این نوشیدنی آشنا شویم.با دلگرم همراه باشید.

محتوای شربت جلاب :زعفران و گلاب و شکر است.جلاب معرب گلاب است که در حقیقت شربت نبات و گلاب و زعفران است و اشربه ای (نوشیدنی) است که در ترکیبات دارویی ذکر یافته است.

طبیعت جلاب

معتدل مایل به گرم است. خون جید (پاک و پاکیزه) از آن حاصل می شود که می توان بعد از فصد و حجامت و جراحی و درمان کم خونی به مدت ۱۴ روز یک قاشق غذاخوری به همراه عرق مناسب و دارو های تجویز شده مصرف نمود در تمام مراحل عمر و در همه شهر ها و همه زمان ها می شود آن را مصرف کرد.

شربت جلاب

فواید شربت گوارای طبی جلاب

جلاب یکی از مفرحات طب سنتی ایران بوده که بیشتر در درمان بیماری های سوداوی، شکستگی استخوان، سرطان، خشکی خلط مفید بوده و داروی تسکین آسم است، تب بر و ملین و مدر و منضج و مقوی اعضای رئیسه ی بدن و مفرح است و تاثیر خوبی در درمان بیماری ها دارد، جلاب مصلح گلاب و صندل و سکنجبین است.

طرز تهیه شربت جلاب

مواد لازم: نبات، گلاب، زعفران، آب

طرز تهیه: شربت جلاب ترکیبی از زعفران و گلاب و شکر است و روش تهیه آن به این صورت است که ابتلا مقداری نبات را با سه برابر همان مقدار گلاب روی شعله ملایم گاز قرار داده و می‌جوشانیم و در حین جوشیدن کف‌های آن را با قاشق جدا می‌کنیم. این مرحله باید آنقدر ادامه یابد تا مقدار مایع اولیه نصف شود. پس از آن مقداری زعفران را با گلاب مخلوط کرده و به آن اضافه می‌کنیم. این شربت را می‌توان با اضافه کردن آب سرد یا گرم و همچنین اضافه کردن تخم ریحان یا دیگر عرقیجات گیاهی میل کرد.امیدواریم این شربت گوارا و پرخاصیت را در منزل تهیه کرده و از خواص آن بهره ببرید.

شربت جلاب

مضرات جلاب :

زنان باردار، بیماران دیابتی و افرادی که به اسهال مبتلا هستند از خوردن جلاب اجتناب کنند.

فراموش نکنیم : جلاب معده، سینه، حلق، شش، سوختن مثانه در هنگام ادرار را سود دارد و آواز را صاف می کند و هر کجا که به نرمی حاجت آید سود دارد.
جهت تب ها، تشنگی، حرارت معده و جگر، حصبه، آبله، تب دق و تب های حاره که با سرفه می باشد، جهت تقویت آلات تنفس نافع و ملین و منضج، مقوی اعضا، مدر بول، عرق، جهت اورام احشا مفید است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (31 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد ج | ۴ سال پیش
جلاب عالیییییییییه من خیلی اثرات دیدم ازش .پیشنهاد میکنم استفاده کنید ازش
0
2

hits