دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی چند صبحانه ساده ولی مقوی و خوشمزه
4
زمان مطالعه: 9 دقیقه
صبحانه های ساده ولی مقوی خوشمزه، خوشگل و سریع :مشکل این است که غذاهایی که برای صبحانه در ایران مصرف می‌شود معمولا محدود است و همین امر تمایل به خوردن صبحانه را کاهش می‌دهد.

صبحانه های ساده ولی مقوی خوشمزه، خوشگل و سریع

مشکل این است که غذاهایی که برای صبحانه در ایران مصرف می‌شود معمولا محدود است و همین امر تمایل به خوردن صبحانه را کاهش می‌دهد. برای اینکه میل به خوردن صبحانه را در خود تقویت کنید چند راه دارید. مثلا اینکه شب‌ها سبک‌تر شام بخورید تا صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شوید. اما یکی از راه‌های خوب دیگر ایجاد تنوع در وعده غذایی صبح است. با دلگرم همراه باشید تا با چند صبحانه مقوی و خوشمزه آشنا شوید.

صبحانه های خوشمزه، خوشگل و سریع

كاسرول صبحانه فرانسوی

ابتداپنج فنجان خمير نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن كنيد. در يك ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با يك قاشق چايخوري وانيل ، يك چهارم فنجان شكر ، يك چهارم قاشق چايخوري نمك و يك و نيم فنجان شير مخلوط كنيد و روي خمير بريزيد.بعد يك قاشق چايخوري كره مارگارين را ذوب كنيد و روي مخلوط تخم مرغ بريزيد سپس دو قاشق غذا خوري گردوي پودر شده و دو قاشق غذاخوري كشمش را روي مخلوط خوب پخش كنيد سپس آن را به مدت 15 دقيقه در فر 170درجه قرار دهيد تا كاملا برشته و طلايي رنگ شود.مدت زمان آماده سازي 15 دقيقه

املت قارچ و مارچوبه

5 عدد تخم مرغ را با 10 قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ ها بریزید.200 گرم قارچ را به صورت لایه ای خرد کنید و در تابه ای آن را کمی تفت دهید.حالا تابه ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید.یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ ها اضافه کنید.بعد از سه دقیقه املت شما آماده است.صبحانه شما آماده سرو است.مدت زمان آماده سازی 6 دقیقه

نان تخم مرغی

5 نان تست را بردارید و از میان آنها یك دایره جدا كنید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و كف آن را كمی با كره چرب كنید، نان را در تابه بگذارید و سه تخم‌مرغ را با مقدار دلخواه نمك و فلفل هم بزنید و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود. وقتی تخم‌مرغ در اثر حرارت خودش را كاملا گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر نان هم طلایی شود. حالا قسمت دايره اي را كه از نان جدا كرده ايد كنار تست ها بگذاريد.مدت زمان آماده سازي 3 دقيقه.مدت زمان پخت 4 دقيقه

تخم مرغ پخته شده در سس گوجه

فر را با دمای 175 درجه روشن كنيد تا گرم شود. يك پيمانه سس گوجه‌فرنگی را داخل چهار عدد کاسه یک نفره مناسب فر تقسیم كنيد. سپس با دقت داخل هر یک از این کاسه‌ها یک تخم مرغ بشكنيد طوری که زرده آنها درسته بماند.بعد روی هر کدام يك قاشق غذاخوري روغن زیتون بريزيد و کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز بپاشيد.کاسه‌ها را به مدت 8 دقیقه داخل فر داغ بگذاريد تا سفیده آنها سفت شود ولی زرده نرم بماند. حال برش‌های نان را داخل فر داغ بگذاريد تا دو طرف آنها برشته شود. 1حبه سیر را بر سر یک چنگال بزنید و آن را روی سطح نان‌ها بماليد. سپس کمی روغن‌زیتون رویسطح نان‌ها بريزيد و به همراه تخم مرغ‌ها سرو كنيد.مدت زمان آماده سازي 3 دقيقه.مدت زمان پخت 8 دقيقه.

صبحانه مقوی و خوشمزه

املت اسفناج

نصف پیمانه آرد را الک کرده ، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.500 گرم اسفناج پخته و را همراه نوک قاشق جوز هندی رنده شده به این مواد بیفزایید.

به این ترتیب مایه املت آماده می شود. روغن را درتابه نچسبی بریزید و سه عدد پیازچه را در آن کمی تفت دهید. یک پیمانه خامه به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید.حالا مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.مدت زمان آماده سازی 10 دقیقه.مدت زمان پخت 8 دقیقه

املت گوشت و تخم مرغ

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود. نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنیدو سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با گوشت مخلوط کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ ها سفت شوند به هم زدن ادامه دهید.املت را در ظرفی ریخته و سرو کنید.

بسته های انرژی زا

*. این چوب های غلات که انرژی زا می باشند بیش از 2 گرم پروتئین دارند و بچه ها این ماده ذایی را بسیار دوست دارند که حاوی بادام زمینی یا پسته زمینی می باشد.

*. اگر شما جزء گروه کسانی هستید که صبح ها باید یک غذایی که بسیار سریع آماده می شود را میل کنید به شما پیشنهاد می شود یک تخم مرغ کاملا سفت شده را در میان دو لایه نان گرد سبوس دار قرار دهید که حاوی پروتئین زیادی بوده و بدون چربی می باشد .حتی می توانید فقط زیر آن را نان بگذارید و نان رویی آن را بردارید و برای اضافه کردن فیبر بیشتر می تواند یک پرتقال تازه را هم به ان اضافه کنید.

صبحانه های ساده ولی مقوی

غلات " شیر و مغز گردو "

*. در کاسه ای تکه های سبوس غنی از فیبر ( حدود 1 و ½ فنجان ) را با مقداری شیر کم چرب بریزید که می توان گفت این تقریبا یک صبحانه کامل است. می توانید به جای شیر آن را با لیمو یا ماست وانیل جایگزین کنید. برای افزایش فیبر و ویتامین باید ¼ فنجان آجیل یا میوه های تازه یا خشک شده، مانند گردوی خرد شده به آن اضافه کنید.

تخم مرغ و کالباس

*. یکی از بهترین مواد غذایی که دسترسی به آن هم راحت است و حاوی پروتئین زیادی می باشد تخم مرغی است که کاملا پخته شده باشد. پس از پخته شدن آن را تکه تکه کرده و آن را لای یک نان سبوس دار که بسیار نازک است قرار داده و اگر مایلید می توانید یک لایه ژامبون باریک و یک مقدار پنیر هم لای آن بگذارید. اضافه کردن یک قاشق سالسا باعث می شود که ساندویچ ما حاوی مقداری ویتامین c هم شود.مدت زمان آماده سازی 5 دقیقه.مدت زمان پخت 8 دقیقه

املت هندی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را خلالی کنید و آن را در یک قاشق غذاخوری روغن به مدت 3دقیقه تفت دهید. یک شاخه کوچک تره فرنگی را باریک برش بزنید و همراه زردچوبه و فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست سرخ شود.یک عددکدو سبز را خلالی ریز برش دهید و به تابه بیفزایید. بعد از 5 دقیقه تخم مرغ ها را در یک پیاله کوچک تک تک بشکنید و با فاصله روی مواد بریزید تا موقع سرو تخم مرغ ها به هم نریزند. مقداری فلفل سیاه و قرمز هم روی تخم مرغ ها بپاشید. در نهایت درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ ها بپزند.مدت زمان آماده سازی 10 دقیقه.مدت زمان پخت 9 دقیقه.

صبحانه های ساده ولی مقوی

املت پنیر

5 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک ، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید.تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید.دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید.صبحانه شما آماده سرو است.مدت زمان آماده سازی 5 دقیقه.مدت زمان پخت 5 دقیقه

تخم مرغ تند

برای آماده سازی این روش لازم است 5 عدد تخم مرغ را بگذارید خوب آبپز شود.بعد از پوست كندن تخم مرغ ها آنها به صورت عمودي برش دهيد و زرده را به آرامي از داخل آن خارج كنيد. زرده را نرم و خمیری كنيد و با مایونزو مقداري نمك و فلفل مخلوط کنید. برای مزه دار کردن به آن مقداری خامه ترش اضافه کنید. حالا زرده طعم دار شده را داخل سفيده ها بريزيد .يك عدد فلفل سبز تند و يك عدد فلفل قرمز تند را به صورت حلقه اي برش دهيد و روي زرده ها را با فلفل ها تزئين كنيد.صبحانه شما به همراه 5 عدد نان تست آماده است.مدت زمان آماده سازي 2 دقيقه.مدت زمان پخت 7 دقيقه.

صبحانه های ساده ولی مقوی

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز شده و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده ، یک قاشق پنیر پیتزا ، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده را با نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید روی آن بریزید و ورق دیگر کالباس را روی آن بگذارید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد.صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست آماده سرو می باشد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب صبحانه های ساده

ولی مقوی در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:برترین ها؛آکا ایران

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits