دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید معجزه آسا آب خیار
34
زمان مطالعه: 7 دقیقه
آب خیار چه خواصی دارد؟آب خیار خواص زیاد و باارزشی برای سلامتی دارد, نوشیدن آب خیار برای کاهش وزن و داشتن پوست شفاف و ... کمک زیادی به شما میکند.

آب خیار چه خواصی دارد؟

آب خیار خواص زیاد و باارزشی برای سلامتی دارد, نوشیدن آب خیار برای کاهش وزن و داشتن پوست شفاف و ... کمک زیادی به شما میکند.نوشیدن آب خیار علاوه بر فواید کلی که رژیم غذایی حاوی سبزیجات بر بدن میگذارد خطر چاقی و بعضی از سرطان ها را کاهش میدهد , فواید دیگری نیز دارد که در این بخش از دلگرم به آن ها اشاره میکنیم.

آیا همیشه دنبال معجونی بوده اید که شما را سالم و زیبا کند و برای کاهش وزن و انگیزه دادن مفید باشد؟

پس بهتر است آب خیار بنوشید.

خواص بی نظیر آب خیار برای پوست و لاغری

تقویت استخوان‌ها

شما می‌توانید با نوشیدن آب خیار، میزان توصیه شده‌ی نیاز روزانه‌تان به ویتامین K را تأمین کنید. ویتامین K باعث تقویت بافت استخوان شده، سلامت کلیه‌ها را حفظ کرده و نقش مهمی در لخته شدن خون دارد.

پیشگیری از سرطان

بسیاری از انواع سرطان شامل کارسینوم (سرطان‌هایی که توانایی متاستاز دارند)، سرطان‌های مربوط به اندام‌های تولید مثلی زنان و آدنوکارسینوم را می‌توان با مصرف منظم آب خیار پیشگیری کرد. زیرا خیار حاوی مواد مغذی مهمی است که از رشد این سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

حالت اسیدی خون را تعدیل می‌کند

اسیدی شدن یک مشکل بسیار رایج است که می‌تواند تأثیرات دردسرسازی به بار بیاورد.آب خیار دارای مواد معدنی قلیایی (آلکالین) است که سطح pH خون را تنظیم می‌کند. همچنین می‌تواند با نوشیدن منظم آب خیار، گاستریت معده و زخم اثنی عشر را درمان کرد.

بدنتان را آب‌رسانی می‌کند

۹۵ درصد خیار از آب است و برای همین ظرفیت بالایی که از آب دارد می‌تواند بدن را به خوبی آبرسانی کند، سموم را دفع کند، بدن را خنک کند، گوارش را تسهیل کند و کاهش وزن را دربر داشته باشد. اگر بدنتان آب کافی و مورد نیازش را در اختیار داشته باشد، فواید بیشماری نصیبتان خواهد شد.

مبارزه با کلسترول و دیابت

ثابت شده که استرول‌های موجود در خیار می‌توانند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورند. آب خیار به لوزالمعده در تولید انسولین نیز کمک می‌کند و به همین علت برای حفظ بهینه‌ی قند خون در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

فواید آب خیار

کاهش درد مفاصل

خیار حاوی مقادیر زیادی سیلیکا است که گفته می‌شود با تقویت بافت‌های همبند، سلامت مفاصل را افزایش می‌دهد. آب خیار سرشار از ویتامین‌های A، B1، B6، C و D، اسید فولیک، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. اگر آب خیار را با آب هویج ترکیب کنید، این مواد مغذی می‌توانند نقرس را تخفیف داده و درد مفاصل را هم تسکین دهند.

التیام آفتاب سوختگی

اگر در تابستان بدون اقدامات محافظتی مناسب در برابر اشعه‌ی آفتاب، بیرون بروید احتمال اینکه دچار آفتاب سوختگی شوید بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، ماساژ ناحیه‌ی آسیب دیده با آب خیار می‌تواند مفید باشد و شما فوراً تأثیر التیام بخشی و خنک کنندگی آن را خواهید دید.

تقویت سیستم ایمنی

آب خیار دارای مس است و مس هم به مغز کمک می‌کند تا فرارسان‌های عصبی تولید کند. مس به تولید سلول‌های قرمز و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. همچنین مس از بدن شما در برابر آسیب سلولی در مواجهه با سموم محیطی محافظت می‌کند. مس، مسئول تولید انرژی قابل استفاده بوده و به همین دلیل بدن و ذهنتان را فعال و سالم نگه می‌دارد.

تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها

اگر گیاهخوار هستید، حتماً آب خیار را جایگزین شیر کنید. تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها، افزایش تراکم استخوانی، کمک به سیستم عصبی در انتقال پیام‌های عصبی و کمک به بدن در حفظ تعادل هورمونی، تنها چند مزیت از فواید نوشیدن آب خیار است.

حفظ پوستی بی عیب و نقص

نوشیدن روزانه‌ی آب خیار به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید. بسیاری از کارشناسان زیبایی عقیده دارند آب خیار، جوش و آکنه را برطرف می‌کند. خیار دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که می‌تواند التهابات را کاهش داده و عیب و ایرادهای پوستی ناشی از بالا رفتن سن را کمتر کند. همچنین خیار یکی از در دسترس‌ترین سبزیجات موجود در بازار است که منبعی از خوبی و سلامتی به شمار می‌رود. نوشیدن روزانه‌ی آب خیار می‌تواند بدن و پوستتان را تغذیه کرده و سلامت عمومی‌تان را ارتقاء بدهد.

چقدر آب خیار بنوشید؟

بهتر است هر روز حدود 500 گرم یا نیم لیتر آب خیار بنوشید. این مقدار حدود 20 درصد ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. در تابستان، و به ویژه اگر می‌توانید خیار ارگانیک تهیه کنید که بدون کود و آفت‌کش‌های اضافه باشد، می‌توانید مقدار بیشتری بنوشید.

فواید آب خیار

چرا خود خیار را مصرف نکنیم؟

خوردن مقدار زیادی خیار اصلاً جالب نیست، و وقت زیادی می‌گیرد و جویدن زیادی نیاز دارد و در نهایت مقدار نسبتاً زیادی خیار در معده شما تلنبار می‌شود که باعث می‌شود جذب آب خیار تقریباً به نصف کاهش یابد. آب خیار طعم خیلی خوبی دارد و جایگزینی عالی برای آب است. این نوشیدنی به سرعت بدن شما را سم‌زدایی می‌کند، اما اگر خیار را به صورت کامل بجوید روند جذب آن خیلی کُند خواهد بود. عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر بدن تاثیر می‌گذارد، زیرا بعد از نوشیدن مقدار زیادی آب خیار، به خوبی می‌توانید اثرات آن در سم‌زدایی از بدن را حس کنید.

چه مقدار وزن کم خواهم کرد و چه مزایای دیگری دارد؟

نوشیدن آب خیار قطعاً به بدن شما کمک می‌کند که بخشی از چربی‌های شکم را حذف کنید و این کمک با حذف سمومی انجام می‌شود که در کبد شما انباشته شده‌اند. اگر می‌خواهید مقدار زیادی از چربی‌های شکم و بدن خود را کم کنید، می‌توانید رژیم سم‌زدایی قویتری را امتحان کنید که فوراً بدن شما را در حالت «چربی زدایی» قرار می‌دهد و ماه‌ها در همین حالت نگه می‌دارد. سموم اضافه در کبد و شکمتان دلیل اصلی ناتوانی در کاهش وزن است. همچنین این سموم باعث می‌شوند که کسل و خسته باشید، زیرا تولید سروتونین در دستگاه گوارش کاهش می‌یابد. علاوه بر آن، چربی شکم با بیماری‌های مختلفی مانند بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. چربی شکم با آن نوع چربی که بدن برای تولید انرژی بکار می‌برد تفاوت دارد و بنابراین حذف آنها صرفاً به وسیله ورزش‌های قلبی-عروقی یا مصرف کالری کمتر ممکن نیست.

از کجا بدانید سموم در کبد یا روده‌تان انباشته شده است؟

تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که تمام افراد در جامعه امروز با مشکل انباشت سموم در کبد روبرو هستند. حتی کمترین مقدار الکل، غذاهای فراوری شده، یا آب شهری نیز باعث می‌شود که بدن شما سموم را در شکمتان انباشته کند، و باعث چاقی شما شود. تنفس هوای آلوده نیز یک عامل مهم دیگر است زیرا سموم ناشی از هوای آلوده به سرعت وارد جریان خون می‌شوند و سپس وارد کبد می‌شوند.

آب دیگر میوه‌های سبز چطور؟

دیگر آب‌میوه‌های سبز نیز بسیار خوب هستند اما ممکن است خیلی خیلی سنگین‌تر از آب خیار باشند. نوشیدن حتی یک فنجان از عصاره علف گندم یا عصاره جعفری می‌تواند موجب مشکلات گوارشی شود و روند سم‌زدایی را آنقدر سریع انجام دهد که باعث سردرد و دیگر علایم موقتی شود. از این رو آب خیار بهتر است، زیرا تولید آن بسیار ساده است، ارزان است، تولید فراوان آن هم راحت است، طعم خوبی دارد و موثر است.

اگر عادت دارید مقدار زیادی نوشیدنی رژیمی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی و دیگر نوشیدنی‌های ناسالم بنوشید، آنها را با آب خیار جایگزین کنید تا نتیجه‌ای بسیار بهتر بگیرید.بنابراین، مسئله همین است! سعی کنید حداقل یک یا دو لیوان آب خیار در هر روز بنوشید و خیلی زود متوجه تغییراتی می‌شوید که دلیل آنها پاکسازی کبد از تمام سموم زندگی مدرن است.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب خواص آب خیار

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (34 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد | ۲ ماه پیش
آیا آب خیار برای تسکین معده ومریم مناسب است لطفا جواب بدین ممنونم
0
0

hits