دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید و خاصیت موز سیاه شده
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خاصیت معجزه آسای موزهای گندیده و سیاه:از این به بعد موزهای خیلی رسیده و نرم را که پر از لکه های تیره هستند و اگر به هر کسی آنها را تعارف کنید نوعی توهین حساب میشود دور نریزید.

خاصیت معجزه آسای موزهای گندیده و سیاه

از این به بعد موزهای خیلی رسیده و نرم را که پر از لکه های تیره هستند و اگر به هر کسی آنها را تعارف کنید نوعی توهین حساب میشود دور نریزید زیرا آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان میدهد که موزهای له شده و سیاه دارای ماده معجزه آسای تی – ان – اف میباشند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و هر چقدر موز رسیده تر و سیاه تر باشد بیشتر دارای این ماده است.با دلگرم همراه باشید تا با فواید موز آشنا شوید.

خواص موز سیاه شده

در هر صد گرم موز به میزان زیر مواد معدنی و انرژی موجود است:

  • انرژی 100 کالری
  • آب 70 گرم
  • پروتئین 8 گرم
  • چربی 2 گرم
  • قند 6/5 گرم
  • کلسیم 8 میلی گرم
  • فسفر 25 میلی گرم
  • آهن 7 میلی گرم
  • سدیم 1 میلی گرم
  • پتاسیم 370 میلی گرم
  • ویتامین A صدونود واحد
  • ویتامینB1 پنج میلی گرم
  • ویتامین B2 شش میلی گرم
  • ویتامینB3 هفت میلی گرم
  • ویتامین C ده میلی گرم

نگاهی گذرا به برخی از فواید موز بر اساس مراحل رشد و رسیده شدن

موز سبز

حاوی شکر به مقدار بسیار ناچیز است که در کاهش وزن می تواند مفید باشد و علاوه بر این دارای مواد ضد اکسید شدن و پر از باکتری پروبیوتیک است که برای دستگاه هاضمه و روده ها بسیار مفید است. همچنین موز سبز در جذب مواد غذایی به شکل بهتر کمک می کند.

موز زرد

حاوی شکر به میزان بالا است لذا برای کسانی که بیماری های قند دارند مناسب نیست اما در عین حال برای بقیه مردم یک وعده غذایی سبک و غنی است.موزی که روی آن نقطه های قهوه ای وجود دارد و نشانه رسیده بودن آن است حاوی میزان بالایی از ماده TNF است که علیه سرطان عمل می کند و مانع از رشد و گسترش سلول های سرطانی می شود.همچنین موز «سیاه شده» که بسیار رسیده باشد در مقابله با سلولهای غده های سرطانی و متوقف ساختن رشد و گسترش شان مفید است.

خاصیت معجزه آسای موزهای گندیده و سیاه

فواید موز رسیده

  1. موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است.
  2. هنگامی که با استرس مواجه می شویم، سوخت و ساز بدنمان افزایش می یابد و در نتیجه، سطح پتاسیم بدنمان کاهش پیدا می کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می تواند این تعادل را دوباره برقرار سازد.
  3. موز درمان زخم معده و روده می باشد
  4. جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد
  5. موز به طور مسلم یک عامل شفابخش نیرومندی وجود دارد که برای بهبود سلول های فرسوده زخم ها و همچنین جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.
  6. به دلیل کم بودن مقدار سدیم و زیاد بودن مقدار پتاسیم موز، این میوه برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار ایده آل است. پتاسیم موز به طرق مختلف به کاهش فشار خون کمک می کند
  7. یکی از سریعترین روشهای رفع خماری و خمودگی، خوردن یک لیوان مخلوط شیر، موز و عسل است. موز معده را آرامش می بخشد و با کمک عسل، سطح قند خون را بالا می آورد و در همان حال، شیر نیز به تنظیم آب بدن کمک می کند.
  8. در طب سنتی هند موز نارس را ایجادکننده یبوست می دانند. در واقع موز در صورتی که رسیده باشد، ملین است و در عین حال برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و بهبود زخم های روده را تسریع می کند.
  9. به دلیل جذب سریع قند موز، این میوه دارای شاخص گلیسمی بالایی است. موز رسیده برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. همچنین افرادی که تمایل به کنترل وزن دارند، نباید از موز رسیده استفاده کنند.
  10. برای از بین بردن زگیل، پوست موز را از طرف داخل بر روی آن قرار می دهند و آن را با دقت با یک نوار چسب می بندند تا پوست تکان بخورد و زگیل را برطرف کند.
  11. موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد.

خاصیت معجزه آسای موزهای گندیده و سیاه

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits