دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با سبزیجات میکروب کش
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از این 4 سبزی میکروب کش غافل نشوید:بدن انسان نيازمند سم زدايي مداوم است تا عمرتان افزايش يابد. براي دفع کردن سمومي که طي زمان در بدن جمع مي شود بايد از راهکارهاي مختلفي استفاده کنيد که يکي از اين راهکارها استفاده از سبزي هاي مفيد است.

از این 4 سبزی میکروب کش غافل نشوید

بدن انسان نيازمند سم زدايي مداوم است تا عمرتان افزايش يابد. براي دفع کردن سمومي که طي زمان در بدن جمع مي شود بايد از راهکارهاي مختلفي استفاده کنيد که يکي از اين راهکارها استفاده از سبزي هاي مفيد است.با دلگرم همراه باشید تا با لیستی از سبزیجات میکروب کش آشنا شوید.

 سبزی ميکروب کش

سير به دليل دارا بودن ترکيبات فراوان، يک سم‌زداي فوق‌العاده محسوب مي‌شود. اين ماده‌ غذايي کمک مي‌کند تا سموم و مواد زائد به ويژه آلودگي‌هايي مانند سرب و جيوه از بدن خارج شوند. علاوه بر اين، سير داراي خواص ضدباکتريايي است براي همين مي‌تواند روده‌ها را به خوبي تميز کند.

 سبزی ميکروب کش

خانواده‌ کلم مثل کلم سبز، گل کلم، کلم برگ، کلم بروکسل و غيره جزو بهترين سبزيجات موجود براي سم زدايي بدن هستند به خاطر اينکه کلم‌ها کبد را تحريک مي‌کنند. مي‌توانيد انواع کلم‌ها را به صورت خام يا پخته شده در سالاد يا در غذاهاي ديگر به صورت رنده يا خرد شده استفاده کنيد.

 سبزی ميکروب کش

جعفری يک ضد عفوني کننده‌ عالي و ادرار آور بسيار خوب است. اين سبزي معطر و البته پرطرفدار، عملکرد کليه‌ها را تحريک مي‌کند و نقش مهمي در دفع سموم بدن دارد. به غذاهايتان مثل سالادها، پاستاها، سوپ و غيره جعفري اضافه کنيد. اگر يک دوره‌ سم زدايي جدي را شروع کرده‌ايد آب جعفري فوق‌العاده است.

 سبزی ميکروب کش

چغندر قند نيز جز مواد غذايي سم زدا محسوب مي‌شود. در واقع چغندر قند حاوي «متيونين» است که به رفع مواد زائد بدن کمک مي‌کند. «بتانين» موجود در آن باعث مي‌شود که اسيدهاي چرب موجود در کبد زودتر تجزيه شوند. اگر يک دوره سم زدايي در پيش گرفته‌ايد چغندر قند را به صورت خام با آب ليموترش و ورقه‌هاي نازک پياز ميل کنيد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب سبزی میکروب کش

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

-----------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits