دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد مصرف پاپ کورن(ذرت بو داده) عوارض و فواید
56
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پاپ کورن:شاید جالب باشد که بدانید تاریخچه این خوراکی به ۵ هزار سال پیش برمی گردد....با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با پاپ کرون بیشترآشنا شوید.

مزایا و معایب پاپ کورن

پاپ کورن یا همان ذرت بوداده، یکی از محبوب ترین تنقلات بچه ها و حتی بزرگ ترهاست! شاید جالب باشد که بدانید تاریخچه این خوراکی به ۵ هزار سال پیش برمی گردد....با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با پاپ کرون بیشترآشنا شوید.

 مزایا و مضرات پاپ کورن

خطرات سم موجود در پاپ کورن

خوردن بسیاری از خوراکی ها بیشتر جنبه تفریحی دارد. مثلا خوردن پاپ کورن همراه با تماشای یک فیلم سینمایی می تواند یک سبک به شمار رود. ذرت یکی از مواد غذایی بسیار مقوی و پر خاصیت است و تمامی محصولات آن برای سلامتی مفید می باشد.این بار در نت نوشت به مزایا و مضرات ذرت بو داده یا همان پاپ کورن می پردازیم.پاپ کورن که ترکیبی از چند ادویه و ذرت بو داده است سرشار از آنتی اکسیدانها است و یک ماده غذایی بسیار سالم محسوب می شود.

دلیل خوردن پاپ کورن همراه با تماشای فیلم کاملا مشخص نشده است. اما یکی از کارهایی که برای رفتن به سینما باید حتما انجام شود خوردن یک پاکت پاپ کورن است.اما آیا سه ساعت یا حتی دو ساعت فیلم همراه با خوردن یک پاکت بزرگ پاپ کورن مفید محسوب می شود ؟

آیا میدانید که یک پاکت پاپ کورن به اندازه سه روز فعالیت بدنی شما چربی اشباع شده همراه دارد.

نحوه تهیه سالم پاپ کورن

میزان سلامت پاپ کورن بستگی به روش تهیه آن دارد. دانه ذرت که خود یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان است. درحالات مختلف می تواند مفید یا مضر باشد.یک فنجان دانه ذرت بود داده بدون روغن حاوی ۹۳ کالری و ۱ گرم چربی و حدود ۴ گرم فیبر است. اما پاپ کورن های آماده شده در سالن نمایش فیلم که معمولا در روغن تفت داده می شوند. از قبل در نمک خوابانده می شوند و همراه با نوشابه میل می شوند.یکی از پر ضرر ترین میان وعده ها محسوب می شوند.این دسته از پاپ کورن ها ۲۰ فنجان ذرت حدود ۹۸۰ میلی گرم سدیم ۶۰ گرم چربی اشباع نشده که برابر سه روز ورزش کردن می باشد و ۱۲۰۰ کالری می باشد.

اگر در حال خرید ذرت بو داده بسته بندی هستید حتما به برچسب تغذیه آن دقت کنید. ذرت بو داده های آماده و بسته بندی شده در ازای هر ۷۵ میل گرم ذرت گویا شما ۳۱۰ میلی گرم پنیر چدار سفید میل کردید.شما می توانید جهت کم ضرر بودن این میان وعده خوشمزه آن را در مایکروویو منزل بدون نمک همراه با تکه های فلفل قرمز با ریحان میل کنید. که در ازای هر فیلمی که تماشا می کنید به اندازه سه روز استراحت کامل اضافه وزن و چربی پیدا نکنید.

این مواد شیمیایی از کجا می‌آیند؟

این مواد همه جا هستند. به نظر می‌رسد مقدار زیادی مواد شیمیایی در حال حاضر به عنوان علت ایجاد مسمومیت شناخته شده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به فلزات، آفت کش‌ها، حلال‌ها، قطعات پلاستیک، آلودگی هوا و ... اشاره کرد. مشکل بزرگ اینجاست که این تاثیرات به طور سیستماتیک بررسی نشده‌اند و به همین دلیل در اتلاق سمی بودن برخی مواد شیمیایی باید محتاط عمل کرد. از آنجا که سازمان‌های نظارتی اثرات مواجهه طولانی مدت با مواد شیمیایی را بررسی نکرده‌اند قانون خاصی برای محافظت مردم از آنها وضع نشده است.

اینکه چقدر قبل از بارداری نوزاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد هنوز شناخته نشده است. تحقیقات جدید مکانیسم‌هایی که اجازه تغییر اطلاعات ژنتیک اسپرم و انتقال آن به نسل بعد را می‌دهد، پوشش نمی‌دهد. علاوه بر این بسیاری از مواد شیمیایی زیست محیطی در بدن در طول زمان برای سال‌های انباشته می‌شود. گاهی اوقات این بار شیمیایی ممکن است بر رشد جنین بعدی تاثیر بگذارد.

خطرات سم موجود در پاپ کورن

مواد شیمیایی خطرناک

اگرچه همه مواد شیمیایی به نظر خطرناک می‌آیند اما برخی از آنها باید با احتیاط بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند:
• بیس فنول A (در پلاستیک‌ها و قوطی‌های مواد غذایی)
• فتالات (در محصولات شخصی بهداشتی)
• آفت‌کش‌ها مانند DDT
• پلی کلرید بی‌فنیل‌ها (در مصالح شیمیایی)
• سرب

خطرات سم موجود در پاپ کورن

خواص پاپ کورن

پوست پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدانی است که بدن برای مقاومت در برابر میکروب ها نیاز دارد.
آنتی اکسیدان درون میوه ها نیز فراوان است اما در صد این ماده در پاپ کورن بیشتر است.
فرولیک اسید ماده ای است که در برنج، لوبیا، عدس و.. وجود دارد و در پاپ کورن این ماده تا اندازه ی قابل قبولی یافت می شود.پاپ کورن کالری بسیار پایینی دارد و در مقایسه با خوراکی ها و میان وعده ها چربی نا چیزی دارد در عین حال پاپ کورن فیبر بالایی دارد که در بخش های پیشین در مورد جایگاه ویژه فقبر در سلامت و البته زیبایی و جوانی صحبت کرده ایم.

خطرات سم موجود در پاپ کورن

فواید ذرت بو داده

  1. خواص پاپ کورن برای دستگاه گوارش
  2. فواید مهم پاپ کورن برای سلامتی بدن
  3. متخصصان دریافته اند که پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می خورید، در واقع در حال خوردن دانه های کامل هستید که بخش مهمی از برنامه ی غذایی شما هستند.

پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان ها

مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها یکی از بهترین روش های مقابله با اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن است. پاپ کورن حاوی میزان زیادی پولیفنول است که مانند عوامل آنتی اکسیدانی عمل کرده و به این ترتیب بیماری های دژنراتیو، پیری و دیگر عوارض مربوط به آن را کاهش می دهند.پاپ کورن ماده ای در خود دارد که از پیری و مردن سلول ها جلوگیری می کند.

ذرت بو داده یا همان پاپ کورن از ذرت تشکیل شده است که یک ماده ی غذایی صد در صد طبیعی و حاوی میزان زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که نقش مهمی در ناحیه ی دستگاه گوارش برعهده دارند. فیبرها برای تنظیم حرکات روده ها لازم و ضروری هستند و از بروز اختلالاتی مانند یبوست پیشگیری می کنند. علاوه بر این فیبرهای موجود در ذرت باعث کاهش التهاب های شکمی می شوند. بنابراین شما با یک ماده ی غذایی دوستدار دستگاه گوارش سر و کار دارید.

دانه های پف مرده پاپ کورن حتی میتوانند نقش یک وعده کامل را داشته باشند چرا که یافته های محققان ثابت کرده است که ویتامین های E ، B پروتئین و مواد معدنی و مهمتر از همه سبوس موجود در آن برای بدن بسیار حیاتی و مفید است.همچنین بخوانید : همه خواص و دانستنیها مواد غذایی ، میوجات، سبزیجات
پاپ کورن برای دستگاه گوارش مشکلی ایجاد نمی کند به دلیل اینکه برای هضم زمان بالایی احتیاج ندارد.

پاپ کورن برای کنترل میزان کلسترول خون

ذرت بوداده خوشمزه بوده و به راحتی آماده می شود. اما نباید تصور کنید که فاقد ارزش غذایی است. این دانه های پف کرده ی سفید جزء مواد غذایی تنظیم کننده ی کلسترول خون محسوب می شوند. فیبرهای غذایی طبیعی موجود در آن باعث تمیزی رگ ها و شریان ها شده و مازاد چربی موجود در آن ها را کاهش می دهد به این ترتیب نیز جریان خود را بهبود می دهند.یکی دیگر از مزایای پاپ کورن این است که حاوی مقدار زیادی فیبر است، چرا که جزو غلات کامل بحساب می آید. و همانطور که می دانید فیبر برای دستگاه گوارش شما خیلی مفید است.

پوست پاپ کورن هم خاصیت دارد

پوست ذرت بوداده، سرشار از آنتی اکسیدان است. منظور از پوست، همان هایی است که معمولاً بین دندان هایمان گیر می کند و جویدنشان هم سخت است! آنتی اکسیدان موجود در پاپ کورن، اسمش پلی فنول است.

  • چند نکته:
  • برای تهیه پاپ کورن روش خانگی را در اولویت قرار دهید و تا حد امکان آن را در خانه تهیه کنید.
  • از روغن تازه برای تهیه آن استفاده کنید.
  • تا حد امکان پاپ کورن را با کمترین روغن آماده کنید.
  • از خرید پاپ کورن های باز که به نظر تازه نیستند تا حد امکان خودداری کنید.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب پاپ کورن

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:مجله پزشکی

خطرات سم موجود در پاپ کورن

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (56 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

لیلاکیماسی | ۳ سال پیش
من پاپ کورن رو بدون نمک و حتی روغن درست کردم.عالی شده.و هرروز استفاده میکنم.پیشنهاد میکنم بدون زدن هیچ روغنی درست کنید.با تشکر⁦♥️⁩
3
5
طاهره | ۴ سال پیش
پاپ کورن را چگونه نگهداری کنم در چه ظرفی بریزم برای دو روز در خانه باشد
0
4
طاهره | ۴ سال پیش
پاپ کورن درخانه آماده کرده ام در چه ظرفی نگهداری کنم؟
0
2
سارا | ۴ سال پیش
برای نارسایی کلیه ضرر نداره؟
1
1
ناشناس | ۴ سال پیش
میشه بدون روغن هم درست کرد ولی به اندازه وقتی که روغن استفاده میکنیم پف نمیکنن
0
3
مرتضی | ۵ سال پیش
سلام خوبین یه سوال بچه خواهرم هروقت ذرت پاپ میخوره دلدرد میشه
2
5

hits