دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
صبحانه های لاغر کننده را بشناسید
6
زمان مطالعه: 7 دقیقه
صبحانه های لاغر کننده را بشناسید:بهترین صبحانه ها و میوه های لاغر کننده را بشناسید.برای آگاهی از صبحانه های مفید و لاغر کننده با دلگرم همراه باشید.

بهترین صبحانه ها و میوه های لاغر کننده را بشناسید

برای آگاهی از صبحانه های مفید و لاغر کننده با دلگرم همراه باشید.

صبحانه سالم و مناسب سلامتی

صبحانه سالم و مناسب سلامتی

جایگزین کردن هیچ خوراکی به جای صبحانه معمول یا حذف آن برای کاهش وزن، توصیه نمی شود.

نکته ی مهم و موثر در داشتن یک برنامه غذایی و رژیمی مناسب رعایت کردن زمان بین وعده ها است. فاصله بین شام و صبحانه، بیشترین فاصله زمانی بین دو وعده اصلی غذایی است که حدود 12-10 ساعت طول می کشد. بدن ما بعد از این مدت طولانی، احساس گرسنگی می کند.

و این گرسنگی باید با خوردن صبحانه ای کامل، برطرف شود.یک صبحانه خوب و مغذی، می تواند شامل دو کف دست نان (نان سبوس دار مانند سنگک برای افراد چاق)، مقداری لبنیات (مانند پنیر کم چرب، ماست چکیده کم چرب یا شیر کم چرب) یا یک تخم مرغ (تخم مرغ آب پز به جای نیمرو برای افراد چاق) باشد.

فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می‌دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن‌ها را مصرف کنید.

قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست.

برای صبحانه نان کامل و یک واحد میوه میل کنید. سعی کنید برای صبحانه یک واحد میوه را حتماً مصرف کنید.
برای ناهار و شام حتماً برای پیش غذا و یا به عنوان غذای اصلی سالاد سبزیجات میل کنید. از مصرف نخود و لوبیا سفید نیز غافل نشوید. می‌توانید برای این وعده‌ها پاستاها و یا برنج کامل نیز میل کنید.
دسرهایتان را پر میوه میل کنید. به جای کیک‌های شکلاتی، تارت سیب بخورید. سبزیجات و میوه‌ها را در هر وعده‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

صبحانه سالم و مناسب سلامتی


فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می‌شوند تأثیر اندکی روی لاغری می‌گذارند.

در مورد قرص‌های سبوس ( سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن‌ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می‌برند. در واقع تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.


آیا لازم است که برای لاغری در هر وعده‌ی غذایی از فیبرها استفاده شود؟

برای این که تأثیر لاغری فیبرها بیشتر شود بهتر است که در هر وعده‌ غذایی فیبر لازم را مصرف کنید. زمانی که شما تغذیه‌ متنوعی داشته باشید مطمئن باشید که فیبرهای مختلفی را نیز جذب می‌کنید که خواص تکمیلی دارند.

چگونه مصرف کنیم؟

میوه ها گرش خون را بهبود می بخشند و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کنند , پوست را جوان و شاداب نگاه می دارند , موها را براق می کنند و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند. رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال موثر ترین رژیم های لاغری در دنیا به شمار می روند که در این رژیم مانند رژیم های دیگر نکات مهم و کاربردی را دانست و آن را دنبال کرد.

فیبرهای موجود در مواد غذایی


سرعت خالی شدن معده را به تأخیر می‌اندازند. برای همین معده مدت زمان بیشتری بعد از صرف غذا پر می‌ماند و همین عامل باعث می‌شود که دیرتر احساس گرسنگی بکنیم. به خاطر همین دلایلی که ذکر شد فیبرها جلوی اشتها و پرخوری را می‌گیرند.

چرا فیبرها جلوی انباشته شدن چربی‌ها را می‌گیرند؟


زمانی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنیم کالری‌ها کم‌تر مجال انباشتگی می‌یابند. می‌پرسید چرا ؟ به خاطر این که :

1 - فیبرها ترشح هورمون انسولین که باعث انباشتگی کالری‌ها می‌شود را کاهش می‌دهند.

2 - فیبرها از طریق مدفوع بخشی از چربی‌های موجود در غذاها را دفع می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از انباشتگی کالری‌ها و تجمع چربی‌ها فیبرها را دریابید.

صبحانه سالم و مناسب سلامتی


وزنتان هر چقدر که می‌خواهد باشد، فیبرها لاغرتان می‌کند


حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که رژیم‌های سخت می‌گیرند و خودشان را هلاک می‌کنند و لاغر می‌شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه‌ خود و گاهی بیشتر از آن بر می‌گردند؟ این موارد در مورد لاغری با فیبرها اتفاق نمی‌افتند. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که شما لاغر بمانید.

صبحانه سالم و مناسب سلامتی

میوه های مناسب برای لاغری

آناناس

میوه هایی با کربوهیدرات های بالا


میوه هایی با انرژی و کربوهیدرات بالا همچون موز, آناناس, انگور و مانگو را به عنوان صبحانه مصرف کنید تا در عین تامین انرژی لازمه برای آغاز روز و فعالیت به کاهش وزن شما کمک کند.

هندوانه

میوه هایی با کربوهیدرات پایین


هندوانه - هلو- سیب و.. میوه هایی با کربوهیدرات پایین تر هستند اما آب فراوانی در آنها وجود دارد که به همین دلیل درجه حرارت بدن را کنترل و تنظیم می کنند و به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند. این میوه ها انرژی لازم برای فعالیت مناسب سیستم عصبی را فراهم می کنند. قند موجود در این میوه ها با بی نیازی بذن به قند های دیگر از طرفی به سوزاندن قندهای اضافی در بدن منجر و در نهایت لاغری را به بار می آورد.

توت ها


حفظ سلامت و قدرت بدن با مصرف این میوه ها


رژیم لاغری غنی با این میوه ها حفظ مواد معدنی مهم و ضروری در بدن به خطر نمی افتد. مقداری لیمو پرتقال و یا خانواده خوش مزه به سیستم حرکتی بدن این اجازه را می دهد که نیروی خود را تامین کرده و گرسنگی و ضعف رخ ندهد. مهم تر از همه این میوه ها خون را تصفیه و قدرت بدنی را بالابرده و سلامت قلب را هم در دوران رژیم و هم در دوران عادی تضمین می کند.

میوه های آب دار


اسم میوه آبدار را که می شنویم به یاد هندوانه - طالبی و.. می افتیم. این میوه ها بخش بزرگی از رژیم لاغری میوه ای را به خود اختصاص داده اند چرا که این میوه ها با هیدراته کردن و بازسازی بافت های بدن در کنار تامین انرژی این امکان را فراهم می کنند که در کنار لاغری جوانی و شادابی بدن حفظ شود.

میوه خشک


فواید مصرف میوه های خشک


میوه های خشک امروزه به صورت گسترده مصرف می شوند که این روش موقعیت مصرف میوه های فصول مختلف را در هر فصلی ایجاد می کند که تنها نکته در مصرف این میوه ها دقت به تاریخ مصرف و طبیعی بودن آنها ست که اگر به صورت خانگی انجام شود و توسط خودتان بسیار بهتر و مناسب خواهد بود.

این گروه میوه ها هم به حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین ها کمک می کنند.

میوه ها و سبزیجات بهترین پیشنهاد برای میان وعده ها هستند و خوردن 5 تا 9 وعده از انواع رنگی آنها در میان وعده ها می تواند سلامت شما را تضمین کند.این در حالی است که جایگزین کردن صبحانه با میوه، شاید بتواند در کوتاه مدت باعث کاهش وزن شود اما این کار در درازمدت، عوارضی مانند اضافه وزن خواهد داشت.

زمانی که ما صبحانه کافی نمی خوریم، بدنمان دچار کمبودهایی در خود می شود و به صورت خودکار عمل ذخیره سازی را انجام می دهد و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده ناهار، بیشتر می شود بنابراین شرایط ابتلا به اضافه وزن و چاقی، به سادگی برای شما به وجود می آید.

صبحانه سالم و مناسب سلامتی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

منیژه | ۷ سال پیش
من مرتب به خوردن فکر میکنم خستم شد اگر در طول یک روز 2بسته ساقه طلایی بخورم چاق میشم؟؟؟؟
ایا ساقه طلایی چاق میکند؟؟؟؟
0
0

hits