دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی رژیم غذایی گروه خونی AB
48
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رژیم غذایی گروه خونی AB-معرفی رژیم غذایی گروه خونی AB-تغذیه مناسب برای گروه خونی AB-

رژیم غذایی گروه خونی AB ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

رژیم غذایی گروه خونی AB

یا می دانید که چه نوع غذاها و خوردنی هایی متناسب با نوع گروه خونی شما هستند و با توجه به گروه خونی خودتان چه غذاهایی باید بخورید و یا از مصرف چه خوردنی هایی باید پرهیز کنید؟

متخصصان تغذیه در پاسخ به این سوال می گویند؛ هر گروه خونی در زمان متفاوتی از تاریخ تکامل بشری، شکل گرفته است و بنابراین ما باید رژیم های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی اجدادمان در زمان تکامل گروه خونی مشابه در بدن آن ها هماهنگ کنیم.

آنتی ژن های چندگانه موجب می شود که دارندگان گروه خونی AB گاهی ضعف اسید معده گروه خونی A و گاهی نیز ویژگی های ژنتیک مصرف گوشت قرمز را مانند گروه خونی B از خود نشان دهند. گروه خونی AB بهترین وضعیت را زمانی دارند که عضلاتشان در شرایط نسبتا بازی قرار بگیرد.

گروه خونی AB نمی تواند به خوبی گوشت را متابولیزه کند چون اسید معده کمی دارد به همین خاطر میزان مصرف و دفعات آن اهمیت زیادی پیدا می کند. جوجه دارای لکتینی است

که خون و مسیر گوارشی گروه AB را آزرده می کند. توفو هم یک مکمل پروتئینی مناسب برای گروه AB است. دانه ها و مغزها ، لوبیاها و بنشن ها تصویر مبهمی برای گروه خونی AB نشان می دهند. باید دانه ها و مغزها را در مقادیر کوچک و با احتیاط مصرف کنید.

گروه خونی AB به خوبی فراورده های لبنی را تحمل می کند اما باید مراقب تولید مخاط زیاد باشد.

به طور کلی گروه خونی ABبه خوبی غلات و حتی گندم را تحمل می کند اما باید به خاطر داشته باشید که پوسته داخلی گندم موجب تشکیل اسید در عضلات گروه خونی AB می شود . رژیم غذایی سرشار از برنج برای دارندگان گروه خونی AB مفیدتر از رژیم پاستا می باشد.

گروه خونی AB سیستم ایمنی ضعیف تری دارد بنابر این شما می توانید از مصرف سبزیجات به خصوص آنهایی که سرشار از فیتوکمیکال هستند و میوه هایی که بیشتر آلکالینی هستند استفاده کنید تا تشکیل اسید حاصل از غلات را در عضلات خود به حالت متعادل برسانید. گوجه فرنگی هیچ تاثیر مخربی روی گروه خونی AB ندارد.

گروه خونی AB باید روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم همراه با آب نصف یک لیموی ترش در آن شروع کند، تا سیستم بدن را از وجود مخاط تجمع کرده در خواب پاکسازی نماید.

بالاخره گروه خونی «AB» که ترکیبی از گروه «A» و گروه «B» است و افراد با گروه خونی «AB» می توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.

این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.

بهترین خوردنی ها برای گروه خونی «AB» ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند.

از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می شود که ترکیبی از فعالیت های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک تر مثل پرش سبک را داشته باشند.

خوراکی‌های سودمند:

گوشت‌ها نظیر بره، گوسفند، بوقلمون، ماهی، ماست، پنیر، گوسفند یا بز، خامه کم‌چرب، روغن زیتون، بادام زمینی، گردو، لوبیای سویا، عدس، ارزن، جو دوسر، نان برنجی- نان چاودار، نان سویا، نان گندم، برگ چغندر

گل کلم، کلم پیچ، خیار، زردک، چغندر، کرفس، بادمجان آبپز، سیب‌زمینی، سیر، جعفری، گیلاس، انگور، انجیر، آناناس (آناناس در این گروه به بهتر کار کردن دستگاه گوارش کمک می‌کند). آلو، کیوی، لیمو، آلوچه، چای یونجه، زنجفیل، ریشه شیرین‌بیان، بابا آدم، چای سبز، بابونه، عرق کیالک، گلسرخ


خوراکی‌های مضر
گوشت گاو و گوساله، جوجه و مرغ، ماهی دودی، میگو، کره، شیر پر چرب، بستنی، دوغ، روغن ذرت، روغن آفتابگردان، کنجد، تخم کدو و آفتابگردان،

لوبیا قرمز، آرد ذرت، تربچه، موز، انبه، خرمالو، نارگیل، مرکبات، انار، ریواس، آب پرتقال، فلفل دلمه‌ای، انواع فلفل، سرکه، سس گوجه‌فرنگی، انواع شور، ترشیجات، نوشابه، چای‌های گیاهی (صبر زرد، ریواس، سنا).

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (48 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits