دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با خوراکی ها سر درد خود را درمان کنید
10
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خوراکی هایی برای درمان سر درد - راه هایی برای تسکین سردرد سردرد افرادی که از سر-خوراکی-درمان ،سالاد ، قهوه ، ماست ، زنجبیل ، سیب زمینی ، نان ، غذای تند ،پزشکی ، سر درد ، تسکین درد

تسکین سر درد با خوراکی ها

خوراکی هایی برای درمان سر درد - راه هایی برای تسکین سردرد سردرد افرادی که از سر-خوراکی-درمان ،سالاد ، قهوه ، ماست ، زنجبیل ، سیب زمینی ، نان ، غذای تند ،پزشکی ، سر درد ، تسکین درد

سردرد

افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند به خوبی می‌دانند که میگرن چگونه می‌تواند زندگی را تحت‌الشعاع قرار دهد و با مشکل مواجه سازد. متاسفانه این روزها میگرن و سردرد به مشکل رایجی تبدیل شده است و البته دلایل متعددی نیز برای بروز آن وجود دارد. متخصصان تغذیه مصرف برخی مواد غذایی و آلرژی‌های غذایی را جزو عوامل بروز سردردها عنوان می‌کنند. در قسمت اول این مطلب ۸ ماده ی غذایی تسکین دهنده ی سردرد را ذکر می کنیم و در قسمت دوم علاوه بر مواد غذایی تسکین دهنده به عوامل و مواد غذایی ایجاد کننده ی سردرد نیز اشاره می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

علائم میگرن صرفا به سردرد محدود نمی‌شود بلکه با علائم دیگری مانند سرگیجه، خستگی، اختلالات شنوایی و بینایی نیز همراه است. درمان‌های متعددی برای تسکین سردرد وجود دارد اما متاسفانه در برخی موارد داروها نیز کارایی لازم را برای کاهش شدت درد ندارند. باید بدانید که درمان‌های جایگزین، تغییر سبک زندگی، کنترل استرس و تغییرات غذایی تاثیر زیادی در تسکین این دردها خواهند داشت.

سالاد میل کنید

اگر بعد از گذراندن شبی در مهمانی یا بیداری کشیدن و غیره، صبح با دردی کوبنده در سرتان از خواب بیدار می شوید بدون شک بدن تان دچار کم آبی شده است. در واقع دهیدراته شدن بدن یکی از عوامل بروز سردرد است. بهترین توصیه برای تامین دوباره ی آب بدن مصرف سالاد است. برگ‌های کاهو سرشار از آب و فیبر است که میزان آب بدن را بالا می‌برند. ترکیب کاهو با سبزیجات دیگری مانند خیار و غیره علاوه بر جذب آب بیشتر باعث دریافت ویتامین نیز می‌شود و سردرد را بهبود می‌دهد. اگر صبح با سردرد ناشی از خستگی و بی‌خوابی شب گذشته از خواب بیدار شدید حتما یک بشقاب سالاد کاهو با انواع سبزیجات دیگر میل کنید.

یک فنجان قهوه

البته در برخی موارد مصرف قهوه باعث بروز سردرد می‌شود. چون کافئین باعث کاهش قطر عروق خونی شده و سردرد ایجاد می‌کند. با این حال مصرف یک فنجان قهوه می‌تواند باعث کاهش و تسکین درد شود. اگر سردرد شما به دلیل آلرژی‌های فصلی باشد قهوه موثرتر خواهد بود چون می‌تواند باعث کاهش ترشح هیستامین در خون شود و همین مسئله نیز باعث عکس العمل های آلرژیک می‌شود.

موز را دریابید

در بین میوه‌ها موز تاثیر بیشتری در تسکین سردردهای مداوم دارد. این میوه سرشار از منیزیم است که باعث شل شدن رگ‌های خونی شده و سردرد را تسکین می‌دهد. موز همچنین سرشار از پتاسیم است که برای ایجاد تعادل الکترولیتی بدن لازم و ضروری است.

مواد غذایی تند

اگر آلرژی های فصلی یا گریپ باعث بروز سردرد شما شده است می‌توانید مواد غذایی تند را دریابید. مصرف مواد غذایی تند باعث تسکین احتقاق شده، فشار وارده به سینوس‌ها را کاهش می‌دهد و مجاری تنفسی را باز می‌کند. توجه داشته باشید که پودر فلفل چیلی سرشار از ویتامین E است که امکان دارد باعث سردرد شود. مکمل های ویتامین E نیز همین تاثیر را دارد به همین دلیل لازم است که قبل از مصرف دز بالای این ویتامین با پزشک مشورت کنید.

نان کامل

نان کامل یک ماده ی غذایی ایده آل برای مبتلایان به میگرن است. غلات کامل و تصفیه نشده باعث آزاد شدن گلوسیدهایی می‌شود که به کندی جذب خون می‌شوند و میزان انرژی بدن را بالا می‌برند. اگر رژیم گرفته باشید امکان دارد تا زمان عادت کردن بدنتان به رژیم جدید دچار سردرد شوید. یادتان باشد که مصرف کربوهیدرات‌های سالم جزوی از تغذیه ی سالم و تسکین دهنده ی سردردتان خواهد بود.

سیب زمینی با پوست

سیب زمینی به ویژه با پوست یک ماده ی غذایی فوق العاده برای تسکین سردرد است. پوست سیب زمینی حاوی میزان زیادی پتاسیم است. باید بدانید که کمبود پتاسیم نیز امری رایج است و نیمی از مردم نمی‌توانند پتاسیم مورد نیاز روزانه ی بدن را جذب کنند. توجه داشته باشید که کمبود پتاسیم و مصرف زیادی سدیم(نمک) می‌تواند باعث تشدید مشکل سردرد شود. بنابراین توصیه می‌کنیم سیب زمینی با پوست میل کنید تا میزان پتاسیم بدنتان بالا برود و سردردتان تسکین پیدا کند.

ماست میل کنید

داشتن تغذیه ای سرشار از کلسیم می‌تواند بدن را آرام کرده و سردرد را از بین ببرد. اما کمبود این ماده ی معدنی می‌تواند باعث بروز و همچنین تشدید میگرن شود. بنابراین لازم است که روزانه کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کنید. ماست یک ماده ی غذایی خوشمزه و پرطرفدار برای افزایش میزان کلسیم بدن است. اگر دغدغه ی تناسب اندام دارید از ماست‌های کم چرب استفاده کنید. این ماست‌ها کلسیم بیشتری نیز دارند. اگر صبح با سردرد از خواب بیدار می‌شوید یک پیاله ماست با میوه‌های متنوع میل کنید تا سردردتان تسکین پیدا کند.

زنجبیل: مسکنی طبیعی

زنجبیل یک مسکن طبیعی فوق‌العاده موثر است که با میگرن مقابله کرده و سردرد را تسکین می‌دهد. می‌توانید برای خودتان دمنوش زنجبیلی درست کنید. مصرف روزانه دو فنجان از این چای کمک زیادی به تسکین سردرد می‌کند. برای این کار آب را با زنجبیل تازه بجوشانید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. کافیست این دمنوش را صاف کرده و جرعه جرعه میل کنید.

ادامه دارد…

منبع: تبیان

خوراکی هایی برای درمان سر درد - راه هایی برای تسکین سردرد سردرد افرادی که از سر-خوراکی-درمان ،سالاد ، قهوه ، ماست ، زنجبیل ، سیب زمینی ، نان ، غذای تند ،پزشکی ، سر درد ، تسکین درد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits