دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص معجزه آسای دارچین
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معجزه دارچین - به گزارش خبرگزاری طبنا؛به نقل از ایسکانیوز،درختچه - معجزه -دارچین - قند و کلسترول خون - قند - کلسترول خون - استشمام

درختچه دارچین کوچک و همیشه سبز است . به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. گلهای آن در فاصله ماههای بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به عنوان ادویه بکار میرود و البته خواص دارویی بسیاری دارد دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد.

معجزه-دارچین-خواص -معجزه

دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه ، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.


برطبق تحقیقات جدید ثبت شده در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، دارچین برای درمان گرفتگی عضلات، استفراغ، اسهال، عفونت، سرماخوردگی، بی‌اشتهایی و اختلال نعوظ استفاده می‌شود. همچنین به گفته مرکز دیابت انگلستان، دارچین می‌تواند قندخون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 کاهش دهد، هرچند که تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا نیاز است. سایر موارد عبارتست از:
عفونت های قارچی. برطبق انستیتوی ملی سلامت آمریکا، سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می‌تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.
دیابت. دارچین می‌تواند سطح قند و چربی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد. محققان معتقدند مصرف روزانه 6 گرم دارچین می‌تواند به کاهش گلوکوز سرمی، تری‌گلیسیرید و کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک نماید. وجود دارچین در رژیم غذایی افراد دیابتی می‌تواند به کاهش اثرات جانبی دیابت و بیماریهای قلبی کمک نماید.


بیماری آلزایمر. برطبق تحقیقات جدید، مواد موجود در دارچین می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا سرعت پیشرفت این بیماری را کم نماید.


دارچین می‌تواند بصورت بلقوه برضد ویروس اچ آی وی، مفید باشد. کاراترین نوع دارچین بر علیه ویروس اچ آی وی 1 و 2 نوع چینی (سنا) آن می‌باشد.


دارچین می‌تواند پیشرفت بیماری ام اس را کاهش داده و بجای بعضی از داروهای گران قیمت که برای این بیماری استفاده می‌شوند، مصرف شود.


رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کاهش دهد.

معجزه دارچین - به گزارش خبرگزاری طبنا؛به نقل از ایسکانیوز،درختچه - معجزه -دارچین - قند و کلسترول خون - قند - کلسترول خون - استشمام



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits