دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نوشیدن چای به استحکام استخوان ها کمک میکند!
3
زمان مطالعه: 1 دقیقه
نوشیدن چای به استحکام استخوان ها کمک میکند!-نوشیدن چای-چای- استحکام استخوان -شکستن استخوان- استخوان لگن-چگالی استخوان-استخوان

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، احتمال شکستن استخوان لگن در افرادی که زیاد چای می‌نوشند، در مقایسه با آن‌هایی که لب به چای نمی‌زنند، حدود 37 درصد کمتر است.

نوشیدن چای


البته همه نوشیدنی‌ها این خاصیت را ندارند؛ مثلاً خوردن قهوه تأثیری روی محکم شدن استخوان‌ها نمی‌گذارد. دلیل مفید بودن چای برای استخوان مشخص نیست ولی احتمال داده می‌شود، مواد شیمیایی موجود در این گیاه، به ساخت استخوان‌های جدید در بدن کمک کند.

فلوراید، کلسیم و دیگر مواد معدنی موجود در چای نیز می‌تواند چگالی استخوان را بالا ببرد و آن را قوی‌تر کند.

نوشیدن چای به استحکام استخوان ها کمک میکند!


دلیلش هر چه باشد، نتیجه این تحقیق اهمیت زیادی دارد. تنها در بریتانیا هرماه حدود هزار و 150 نفر بعد از شکسته شدن لگنشان، جان خود را از دست می‌دهند.

محققان چینی متوجه شدند، خوردن یک تا 2 فنجان چای در روز، خطر شکسته شدن لگن را 28 درصد و خوردن 2 تا 3 فنجان، خطر شکستگی لگن را 37 درصد کم می‌کند. 3 تا 4 فنجان هم این خطر را 21 درصد کاهش می‌دهد.

منبع:سلامانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits