دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در این سرما شلغم بخارپز را فراموش نکنید
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این سرما شلغم بخارپز را فراموش نکنید-خواص شلغم بخارپز-چندی از خواص شلغم بخارپز -خواص داروئي شلغم-پیشگیری از سرماخوردگی-پیشگیری از سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی-شلغم بخارپز بهترین صبحانه-از بین رفتن اسیداوریک در خون-بهبود التهاب‌های مجاری تنفسی

ا توجه به شروع شدن فصل سرما و لزوم دانستن اینکه استفاده از چه گیاهان برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی و یا در صورت ابتلا به این قبیل بیماریها مصرف آنها مفید می باشد

چندی از خواص شلغم بخارپز

چندی از خواص شلغم بخارپز

از بخش گیاهان دارویی میوه جات و خوراکیهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که هم با خواص آنها بیشتر آشنا شوید و هم از خواص اعجاب انگیز آنها استفاده کافی را برده و سلامتی را با مصرف گیاهان دارویی از آن خود نمایید.

سعی كنید كه در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی اقلا چند بار در هفته شلغم بخورید شلغم بخارپز بهترین صبحانه است

چندی از خواص شلغم بخارپز

علی حسینی در مورد خواص شلغم گفت: مصرف شلغم به صورت روزانه موجب از بین رفتن اسیداوریک در خون می شود و به رفع سنگ‌های کلیه کمک می کند و دردهای بیماران مبتلا به نقرس و بیماری های مفصلی را تسکین می‌دهد.


وی ادامه داد: بهترین شیوه برای تهیه شلغم که ویتامین و خواص درمانی آن حفظ شود بخارپز کردن شلغم است. در این شرایط تمام خواص درمانی شلغم حفظ می شود.

چندی از خواص شلغم بخارپز

در حقیقت این روش در مقایسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زیرا هنگام آب پز شدن بخشی از خواص درمانی شلغم که مانع از ابتلای مصرف کننده به سرطان می شود از شلغم خارج می شود.


این متخصص طب سنتی گفت: شلغم علاوه بر داشتن ویتامین و مواد معدنی، خواص درمانی ویژه ای دارد که از آن برای درمان یبوست، تقویت بینایی و بهبود التهاب‌های مجاری تنفسی در زمان سرماخوردگی استفاده می کنند.

چندی از خواص شلغم بخارپز
وی با اشاره به دارا بودن مقادیر فراوان گوگرد در شلغم گفت: گوگرد موجود به تقویت حافظه و سیستم عصبی کمک کرده و مصرف روزانه و خام شلغم نیز برای درمان جوش های صورت و شادابی پوست موثر است.

مواد مغذی موجود در شلغم نیز برای تشکیل بافت های استخوانی مفید است به همین دلیل در دوران بارداری برای افزایش استقامت بدن مادر و تقویت بافت استخوانی جنین مناسب است.

چندی از خواص شلغم بخارپز


حسینی ادامه داد: شلغم می‌تواند در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم هم موثر باشد. شلغم به میزان زیادی ویتامین C دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.


این متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن آبی که شلغم در آن پخته شده برای درمان گلودرد و التهاب های مجاری تنفسی توصیه شده است.

خواص داروئي شلغم عزیز :


شلغم از نظر طب قديم ايران گرم و تر است

1)شلغم مقوي است


2)شلغم اشتها آور است


3)شلغم ضعف جنسي را درمان كرده و اسپرم را زياد مي كند


4)شلغم سرفه را تسكين مي دهد


5)ترشي شلغم بهترين نوع ترشي است زيرا مقوي معده و روده ها و اشتها آور است


6)آب شلغم قند خون را پائين مي آورد



گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits