دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی آشنا شوید
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی-معرفی پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی-آشنایی با پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی-بررسی پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی-پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی کدامند-غذای پر کربوهیدرات-کربوهیدرات

کربوهیدرات‌ها می‌توانند برای اشخاصی که در رژیمند و یا از بیماری دیابت رنج می‌برند مشکل ایجاد کند. بعضی‌ها هم با مصرف کربوهیدرات دچار سوء هاضمه می‌شوند و این اتفاق می‌تواند منجر به مشکلات جدی ای در سیستم بدنشان شود.

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

برخی از کربوهیدرات‌ها قند خون بیشتری تولید کرده یا مشکلات بیشتری نسبت به باقی کربوهیدرات‌ها ایجاد می‌کنند. بهرحال هر ماده‌ی غذایی با کربوهیدرات بالا، می‌تواند شما را به سمت افزایش وزن و افزایش بیش از اندازه ی انسولین هدایت کند.

اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، بهترین حالت این است که بیشتر از ۸۰ گرم کربوهیدرات در روز مصرف نکنید، و سعی کنید تا قند خونتان افت یا افزایش ناگهانی نداشته باشد.

در این مطلب ۱۱ غذایی که اختصاصا سرشار از کربوهیدرات هستند را برایتان فهرست کرده‌ایم.


۱. شربت ذرت

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

حتی اگر واقعاً از ذرت ساخته شده باشد، یکی از بدترین مواد خوراکی برای سلامتی شماست! این شربت، کاملاً فراوری شده است و شما را به مصرف بیشتر قند تحریک می‌کند، همچنین سرشار از کالُری است. مصرف این شربت شما را دچار مشکلات کبدی خواهد کرد.


۲. نوشابه

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

یک قوطی نوشابه حاوی ۳۶ گرم کربوهیدرات یا بیشتر است، که همه‌اش کالری تهی و بدون هیچگونه فیبر یا ماده مغذی است، بنابراین می‌تواند قند خون شما را دچار افت یا افزایش ناگهانی کند.


۳. مربا و ژله

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

مربا یا ژله‌ی هر میوه ای، سرشار از قند است. حتی ژله یا مرباهای اصطلاحاً هفت میوه هم که شکر افزودنی ندارند، سرشار از قند هستند. البته انتخاب چنین ژله و مرباهایی قطعاً بهتر از انواعی است که ساخته شده بکمک قند هستند، اما کماکان باید در مصرف آن محتاط باشید.


۴. موز

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

یک موز، در حالی که سرشار از فیبر و پتاسیم است، اما حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد. موز در بین میوه‌ها حاوی بالاترین میزان قند است!


۵. سیب

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

سیب به طرق مختلف برای شما خوب است. اما اگر در حال مراقبت از مصرف کربوهیدرات خود هستید، می‌تواند بجای آن، کیوی یا توت فرنگی بخورید. یک سیب، حاوی ۲۱ گرم کربوهیدرات است.


۶. نان

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

حتی نان‌های غلات کامل هم حدود ۲۰ گرم در هر تکه‌شان کربوهیدرات دارند. این مقدار، در نان‌های سفید بیشتر هم هست. بنابراین سعی کنید تا مصرف نان خود را محدود کنید.


۷. ماکارونی

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

آرد سفید یا ماکارونی سمولینا، یک غذای سرشار از قند است! در عوض سعی کنید تا ماکارونی سبوس‌دار یا ماکارونی کینو آ یا ماکارونی گندم سیاه بخورید و وعده‌های غذایتان را به اندازه انتخاب کنید.


۸. آبمیوه

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

هنگامی که بجای خوردن میوه، آب آنرا می نوشید، فیبر میوه که نقش کاهنده‌ی قند خون دارد را از دست می‌دهید. بعلاوه، مردم بندرست نصف لیوان آبمیوه که معادل یک میوه است را می‌نوشند! یک وعده آبمیوه معمولاً بیشتر از یک لیوان عادی است، و عموما هم دارای مواد افزودنی همچون شکر است.


۹. دسر

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

حتی یک کیک سالم و بدون شکر هم سرشار از کربوهیدرات است. بهرحال سعی کنید تا کیک‌های خود را توسط استویا یا میوه‌ها شیرین کنید.


۱۰. سبزیجات نشاسته ای

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

نخود فرنگی و ذرت، در هر فنجان بیشتر از ۳۰ گرم کربوهیدرات دارند! پس در عوض چنین سبزیجاتی، به سراغ مصرف سبزیجات برگ سبز یا کلم بروکلی بروید.


۱۱. کورن فلکس

پرکربوهیدرات ترین مواد غذایی

کورن فلکس یک راه سالم و خوب برای شروع روز شماست، اما حواستان به مقدار مصرف و میزان کربوهیدراتش باشد. مخصوصاً انواع گرانولا که معمولا حاوی شکر و میوه‌های خشک اضافه هم هستند، می‌تواند به میزان مصرف کربوهیدرات شما بیفزاید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits