دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کرم ضد قارچ آندسیلنیک اسید
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آندسیلنیک اسید ( آندسنوات، میکوتا ) با از بین بردن قارچ عامل عفونت، به درمان این بیماری کمک می‌کند. این دارو برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است، آن را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید 

اطلاعات دارویی کرم آندسیلنیک اسید | آندسنوییک اسید

آندسیلنیک اسید ( آندسنوات، میکوتا ) برای درمان عفونت های قارچی پوستی مانند عفونت قارچی بین انگشت پا استفاده می شود. آندسیلنیک اسید در واقع یک اسید چرب است که با جلوگیری از رشد قارچ مؤثر است.

آندسیلنیک اسید نباید برای درمان عفونت های قارچی پوست سر یا ناخن ها استفاده شود و برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است، آن را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید .

اگر چه بسیاری از انواع قارچ‌های بدون خطر بر روی پوست شما زندگی می‌کنند ، برخی از این قارچ‌ها می‌توانند عفونت نیز ایجاد کنند. قارچ‌های گروه کچلی شایع‌ترین علت عفونت‌های پوستی هستند.این قارچ‌ها در مناطق گرم و مرطوب پوست مانند بین انگشتان پا رشد کرده و باعث ایجاد عفونت ، خارش و پوسته پوسته شدن پوست بین انگشتان پا می‌شوند.

عفونت قارچی پای ورزشکاران یا انگشتان پای آن‌ها شایع‌ترین نوع عفونت قارچی است که توسط این گروه ایجاد می‌شود و با کرم‌های ضد قارچی مانند آندسیلنیک اسید ( آندسنوییک اسید) قابل درمان هستند. آندسیلنیک اسید از روغن کرچک بدست می آید و یک داروی موثر برای از بین بردن عفونت های قارچی است.

اشکال دارویی: محلول، کرم، پودر

مقدار و روش مصرف آندسیلنیک اسید

قبل از شروع درمان با آندسیلنیک اسید ، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

  • قبل از استفاده از آندسیلنیک اسید ، دست‌های خود و موضع مورد نظر را خوب بشویید و خشک کنید.
  • آندسیلنیک اسید را صبح و بعد از ظهر بر روی محل آسیب دیده و خارش دار پوستتان و نواحی دور آن بمالید.
  • 1-2 هفته بعد از اینکه آثار عفونت از روی پوستتان از بین رفت، به مصرف این دارو ادامه دهید.
  • آندسیلنیک اسید را روی زخم‌های باز و عمیق نمالید.

Undecylenic acid

موارد منع مصرف آندسیلنیک اسید

  • به تاریخ انقضای آندسیلنیک اسید توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌ شده است، از آن مصرف نکنید.
  • هرگز آندسیلنیک اسید را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • تداخل دارویی آندسیلنیک اسید را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.

مصرف آندسیلنیک اسید در دوران بارداری و شیردهی

اگرچه شواهدی مبنی بر مضر بودن این دارو در دوران بارداری در دست نیست، اما مصرف آن در دوران بارداری، بایستی با تشخیص پزشک انجام شود.

تداخلات دارویی آندسیلنیک اسید

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروها (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

هشدارها در رابطه با آندسیلنیک اسید

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف دارو، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • اگر باردار هستید.
  • اگر سابقه واکنش آلرژیک به داروهای دیگری دارید.

Undecylenic acid کرم

عوارض جانبی آندسیلنیک اسید

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

  • سوزش یا تحریک خفیف: اگر این علائم شدید شدند، به پزشک مراجعه کنید زیرا این علائم می‌توانند نشانه حساسیت به این دارو باشد.
  • اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از آندسیلنیک اسید می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد آندسنوییک اسید

آندسیلنیک اسید را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید. اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت دارویی شده است و علائمی مانند تنگی نفس یا غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری آندسیلنیک اسید

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

بیشتر بخوانید:

پماد درموفیکس : موارد مصرف و فواید این دارو جهت درمان عفونت قارچی

آشنایی با داروی ضد قارچ سیکلوپیروکس

موارد مصرف و فواید پماد کلوتریمازول

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits