دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت انگیز مکمل اکتی درم برای رشد موها
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مکمل اکتی درم باعث جلوگیری از ریزش مو، بهبود بافت و افزایش ضخامت مو شده و همچنین سبب بهبود رنگ و درخشندگی مو، پوست و ناخن ها نیز می گردد.

کاربردهای درمانی مکمل اکتی درم

مکمل اکتی درم باعث جلوگیری از ریزش مو، بهبود بافت و افزایش ضخامت مو شده و همچنین سبب بهبود رنگ و درخشندگی مو، پوست و ناخن ها نیز می گردد. ترکیبات موجود در این محصول به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نقش خود را در سلامت پوست، مو و ناخن ها ایفا کرده و علاوه بر این می توانند اثر یکدیگر را تقویت کنند.

مکمل اکتی درم با دارا بودن مواد مورد نیاز پوست ، مو و ناخن موجب شادابی آن ها می شود و با دارا بودن 10 میلی گرم زینک و سایر مواد معدنی مورد نیاز ضروری باعث تقویت رشد موها می گردد.

مـوارد مـصرف مکمل اکتی درم

  • کمک به حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن ها
  • کمک به درمان زخم و آکنه پوستی
  • افزایش انرژی و کمک به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • کمک به استحکام ناخن ها و کاهش ریزش مو

روش مـصرف مکمل اکتی درم

روزانه یک عدد قرص ترجیحاٌ همراه با وعده های غذایی و یک لیوان آب یا نوشیدنی خنک میل شود. از جویدن قرص یا مصرف بیش از مقدار توصیه شده، پرهیز گردد.

 مکمل اکتی درم

مزایای مصرف مکمل اکتی درم

مکمل اکتی درم حاوی مخمر آبجو، روی، بیوتین، ویتامین B6، ویتامین B5، ال سیستئین، ال متیونین است که با اثرات هم افزایی باعث افزایش رشد مو شده و از ریزش موها جلوگیری می کنند.

با این که همه ما آرزوی داشتن موهایی بلند و پر پشت داریم، اما دستیابی به این آرزو کار دشواری است. برای این کار صبر و حوصله زیادی باید به خرج دهید و زمان زیادی را صرف کنید تا از موهای خود در برابر آسیب مراقبت کنید. بسیاری از ما مراقبت از مو را فقط در مراجعه به سالن های آرایشی و استفاده از محصولات مراقبت مو می دانیم، در حالی که اغلب فاکتور تغذیه مو را فراموش می کنیم.

درست است که می گویند، موهای سالم نشانه سلامتی است چرا که سلامتی و داشتن موهای سالم نشان دهنده داشتن رژیم غذایی متعادلی است که مقدار مناسبی از کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب را شامل می شود و به تقویت موی سر کمک می کند.

وقتی صحبت از سلامت مو می شود، 3 ماده مغذی یعنی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بسیار مهم هستند. استفاده به اندازه از این مواد، سلامت و رشد سریع مو ها را تضمین می کند. یک رژیم غذایی مناسب تقریبا 90 درصد از خواسته شما برای داشتن موهایی بلند و پرپشت را برآورده می کند.

زینک یک ماده ی معدنی ضروری می باشد که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن، رشد سلولی و تقسیم و نمو آن ایفا می کند. طبق تحقیقات انجام شده، کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. مکمل های خوراکی حاوی زینک می توانند به افرادی با ریزش موی سکه ای که سطح روی بدن شان کم است، کمک شایانی کند.

یکی از بهترین ویتامین های شناخته شده برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات نشان می دهد کمبود بیوتین با ریزش مو انسان ارتباط دارد.

بیوتین به عنوان یک درمان برای مشکلات مربوط به مو استفاده می شود و کسانی که کمبود این ماده را دارند با مصرف آن بهترین نتایج را دریافت می کنند.با این حال، کمبود بیوتین نسبتا نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها وجود دارد.

ویتامین B6 در کمک به افزایش سطوح هموگلوبین و میزان اکسیژن موجود در خون نقش دارد. دریافت میزان کافی از ویتامین B6 به فولیکول های مو در دریافت اکسیژن کافی و سلامت آنها برای رشد سالم و کاهش ریزش مو کمک می کند. کمبود ویتامین B6 می تواند عامل مشکلات پوستی از جمله درماتیت باشد که ممکن است منجر به ریزش مو شود.

ال سیستین یکی از اجزاء اصلی تشکیل دهنده مو و ناخن است که افزایش دهنده سرعت تکثیر سلول های غنی از کراتین است بنابراین برای رشد مجدد موها ضروری است و با خواص آنتی اکسیدانی باعث افزایش قطر موها می شود.

 اکتی درم

عوارض جانبی مکمل اکتی درم

مشابه تمام مکمل های تغذیه ای این محصول هم می تواند در بعضی افراد سبب بروز عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و یا اسهال شود. همچنین مصرف این مکمل در خانم های باردار و شیرده، دیابتی، مبتلا به بیماری کرون، سیروز کبدی باید با احتیاط صورت گیرد. در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی، مصرف محصول را قطع و با پزشک خود مشورت نمایید.

تداخلات دارویی مکمل اکتی درم

از مصرف همزمان مکمل های روی (زینک) با آنتی بیوتیک ها (کینولون ها مانند: سیروفلوکساسینو تتراسایکلین ها مانند: ماینوسایکلین، داکسی سایکلین)، آنتی اسیدها، بیس فسفانات ها (مانند: آلندرونیت، اتیدرونات، رزیدرونات)، داروهای تیروئیدی (مانند: لووتیروکسین) و داروهای ضد قارچ (مانند: فلوکونازول، ایتروکنازول) به دلیل کاهش جذب این داروها و سپس پلاتین به دلیل افزایش عوارض ناشی از آن، خودداری نمایید.

شرایط نگهداری مکمل اکتی درم

در جای خشک، دور از دسترس اطفال، دور از نور، رطوبت و در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

قرص پرفکتیل و فواید باورنکردنی آن برای پوست و مو

آشنایی با قرص ضد ریزش موی ریجن دایت (Rigendiet)

همه چیز در مورد کپسول ساپلاس مدز (Supplus Meds)

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits