دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای عالی قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا 
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا یکی از مکمل های مفید موجود برای تامین منیزیم بدن است برای نمونه منیزیم یکی از این مواد است که وجود آن در بدن ضروری می باشد چرا که نقش مستقیمی در جذب کلسیم دارد

موارد مصرف قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا

قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا یکی از مکمل های مفید موجود برای تامین منیزیم بدن است. وجود املاح در بدن انسان بسیار ضروری است ، این املاح و مواد معدنی در بسیاری از غذا های ما یافت می شوند ، برای نمونه منیزیم یکی از این مواد است که وجود آن در بدن ضروری می باشد چرا که نقش مستقیمی در جذب کلسیم دارد. این عنصر نقش حیاتی در حفظ سلامت استخوان ها و دندان دارد. به این معنی که بخشی از دندان و استخوان را می سازد و موجب استحکام استخوان ها می شود. منیزیم در بدن موجب تسکین اعصاب می شود و برای سلامت قلب، عضله و کلیه مهم و مفید است.

همچنین موجب خواب بهتر شده و بی خوابی را کاهش می دهد. منیزیم برای آرام نگه داشتن گردش خون در بدن، کمک به مقابله با استرس، حفظ سلامت و بهداشت روانی در برابر افسردگی و تغییرات احساسی مؤثر است. مهم تر از همه، این عنصر آنزیم ها را فعال می کند، به بدن انرژی می دهد و به کار کردن بهتر بدن کمک می کند. منیزیم در تمام طول روده کوچک جذب می شود. ویتامین D جذب آن را افزایش می دهد. محل ذخیره آن در استخوان ها است. دفع منیزیم از کلیه ها صورت می گیرد. فقر منیزیم یکی از دلایل شیوع اختلالات عصبی، خستگی های مزمن، کمردرد، حملات میگرنی، ضعف عضلانی، کاهش اشتها، حالت تهوع و بی خوابی و ریتم نامنظم ضربان قلب به شمار می رود.

ویژگیهای قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا

  • کمک به کاهش کرامپ های عضلانی و حفظ فعالیت نرمال ماهیچه و عصب
  • حفظ سلامت قلب و عروق و ضربان منظم قلب
  • کاهش علایم سندروم پیش از قاعدگی (PMS)
  • فاقد شکر و دارای طعم مطلوب سیب سبز
  • کاهش علایم سندروم پیش از قاعدگی
  • کمک به تولید انرژی و سنتز پروتئین
  • کمک به جلوگیری از پوکی استخوان
  • جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه
  • کاهش افسردگی و استرس
  • کمک به تنظیم فشار خون
  • کمک به تنظیم قند خون

مکمل

روش مصرف قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا

روزانه یک قرص جوشان در یک لیوان آب حل شده مصرف شود.

    شرح فواید قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا

    قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا حاوی ۲۵۰ میلی گرم منیزیم می باشد. منیزیم نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند. میزان انرژی بدن ما به وجود این عنصر مغذی بسیار وابسته است. شکل ساختاری این محصول، مصرف آن را بخصوص برای کودکان آسان نموده است. این قرص با حل شدن در آب موجب هضم آسان، جذب سریع و پوشیده شدن مزه نامطلوب فرآورده خواهد شد.

    منیزیم و نقش آن در بدن

    یکی از املاح مورد نیاز هر سلول بدن منیزیم می باشد. بدن انسان بزرگسال حاوی ۲۸-۲۰ گرم منیزیم است که ۶۰% از آن در استخوان، ۲۶% در عضله و ماهیچه ها و بقیه در بافت های نرم و مایعات بدن وجود دارد. نیمی ازذخایر منیزیم بدن درون سلول های بافت ها و اندام های بدن و نیمی از آن به صورت ترکیب با کلسیم و فسفر در استخوان وجود دارد. تنها ۱% از منیزیم بدن در خون یافت می شود. بدن برای حفظ میزان ثابت منیزیم خون، خیلی سخت فعالیت می کند. بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن برای فعالیت خود به منیزیم نیاز دارند چرا که منیزیم باعث حفظ فعالیت نرمال ماهیچه و عصب، ضربان منظم قلب و استحکام استخوان ها می شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین نقش دارد.

    منیزیم و فشار خون

    منیزیم درتنظیم فشار خون نقش مهمی را ایفا می کند. رژیم های غذایی که حاوی مقدار زیادی سبزی و میوه باشند منیزیم و پتاسیم را در حد کافی تأمین کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شوند. مطالعات نشان می دهد دریافت زیاد منیزیم ، پتاسیم و کلسیم و دریافت کم چربی و سدیم در برنامه ها و رژیم غذایی تأثیر زیادی در کاهش فشار خون بالا دارند. بنابراین توصیه می شود با دریافت کافی منابع حاوی منیزیم از وقوع فشار خون بالا پیشگیری وآن را کنترل کنید.

    منیزیم و بیماری های قلبی- عروقی

    دریافت کم منیزیم، باعث اختلال در ریتم قلبی و بروز حملات و سکته های قلبی می شود. مطالعات انجام شده در بیمارانی که به سکته حاد قلبی مبتلا شدند که استفاده فوری از منیزیم پس از سکته قلبی سبب کاهش مرگ و میر بیماران می شود.

    منیزیم و استئوپرز

    ممکن است کمبود منیزیم، عاملی خطر زا در ایجاد استئوپرز (پوکی استخوان) باشد . کمبود منیزیم، متابولیسم کلسیم و هورمون تنظیم کننده کلسیم را در بدن تغییر می دهد. مطالعات مختلفی نشان می دهد که مکمل دهی منیزیم، چگالی معدنی استخوان را بهبود می بخشد؛ اما برای اثبات این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است.

    منیزیم و دیابت

    وجود منیزیم برای متابولیسم کربوهیدرات (قند) لازم است . ممکن است باعث آزاد سازی و فعال شدن انسولین (هورمون تنظیم کننده قند خون ) شود. افزایش مقدار گلوکز (قند) خون در بیماران دیابتی باعث کاهش منیزیم خون و کمبود آن در ادرار می شود. حال می توان فهمید که چرا کمبود منیزیم در افراد دیابتی نوع ۱ و نوع ۲ که خوب کنترل نمی شوند، وجود دارد. تنها بیماران دیابتی که در معرض خطر کمبود کلسیم هستند، باید منیزیم خون خود را ارزیابی کرد، و اگر کمبودی وجود داشت آن را جبران کنند.

    در بیماری های دیگری مثل سردردهای میگرنی نیز مکمل دهی منیزیم ممکن است باعث کاهش سردرد شود اما برای اثبات این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است.

    کمبود منیزیم

    اگر چه کمبود شدید منیزیم نادر است ولی علائم بالینی آن با لرزش، اسپاسم عضله ، تغییرات شخصیتی، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ مشخص می شود . تتانی، پرش عضله، حرکات غیر ارادی، تشنج و کما نیز در افراد با کمبود شدید منیزیم گزارش شده است. کمبود حاد منیزیم در بیماران کلیوی، درمان بادیورتیک ها، سوء جذب، پرکاری تیروئید، التهاب لوزالمعده، کواشیورکور، دیابت، اختلالات غده پاراتیروئید، استرس بعد از جراحی و راشیتیسم مقاوم به ویتامینD، ایجاد می شود.

    منیزیم

    هشدار مصرف قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا

    1. پس از هر بار مصرف قرص جوشان درب ظرف را محکم ببندید.
    2. این فرآورده براساس تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
    3. این فراورده برای تشخیص، پیشگیری و یا درمان نمی باشد.

    روش نگهداری قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ویتاپرا

    فراورده را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان در داخل قوطی در بسته نگهداری کنید.

    بیشتر بخوانید:

    قرص منیزیم | آشنایی با فواید و عوارض قرص منیزیم

    فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه

    کاربردهای درمانی قرص جوشان منیزیم و ویتامین B6 فلکسان

    separator line



    این مطلب چقدر مفید بود ؟
    5.0 از 5 (1 رای)  
      توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

      دیدگاه ها

      اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

      
      hits