دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای درمانی قرص ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید  
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آسپرین و متوکلوپرامید یک داروی ترکیبی است که حاوی یک نوع آسپرین، به نام لیزین استیل سالیسیلات و متوکلوپرامید است. آسپرین متعلق به گروهی از داروهای ضد درد (مسکن) است. داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید به تسکین درد شما در طی سردرد میگرنی کمک می‌کند.

موارد مصرف و عوارض قرص آسپرین و متوکلوپرامید

آسپرین و متوکلوپرامید یک داروی ترکیبی است که حاوی یک نوع آسپرین، به نام لیزین استیل سالیسیلات و متوکلوپرامید است. آسپرین متعلق به گروهی از داروهای ضد درد (مسکن) است. داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید به تسکین درد شما در طی سردردهای میگرنی کمک می‌کند. متوکلوپرامید یک داروی ضد بیماری و تهوع است. این دارو به رفع احساس بیماری نیز کمک می‌کند. در نتیجه داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید برای رفع سردرد و احساس بیماری در طی حمله میگرنی بسیار مفید است و تعداد حملات میگرنی را نیز کاهش می‌دهد.

در افراد مبتلا به میگرن تصور این است که فعالیت برخی از مواد شیمیایی در مغز افزایش می‌یابد. در نتیجه، بخش‌هایی از مغز سیگنال‌های اشتباه ارسال می‌کنند و این منجر به علائم و نشانه‌های سردرد و بیماری می‌شود. چرا این تغییرات شیمیایی در برخی از افراد ایجاد می‌شود؟ دلیل حملات میگرن در برخی افراد روشن است اما در بسیاری از افراد بدون هیچ دلیل روشنی حملات میگرنی رخ می‌دهد. در برخی از افراد، عواملی مانند غذاها یا نوشیدنی‌های خاص ممکن است باعث حمله میگرن شود.

نام تجاری: MigraMax

موارد منع مصرف داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید

  • به تاریخ انقضا دارو توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
  • هرگز دارو را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • دارو را بیش از دوز تجویزشده توسط پزشک ، مصرف نکنید.
  • تداخل دارویی دارو را چک کنید و حتماً به پزشکتان،اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.
  • افراد زیر ۱۸ سال نباید داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید را مصرف کنند.

MigraMax

تداخلات دارویی آسپرین و متوکلوپرامید

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

  • داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید ممکن است با داروی کتوکونازول (ketoconazole) تداخل کند.

نکاتی که قبل از مصرف آسپرین و متوکلوپرامید باید در نظر گرفته شود

برخی از داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نیست، و بعضی داروها نیز درصورتی‌که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آسپرین و متوکلوپرامید ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • درصورتی‌که باردار هستید یا قصد باردارشدن دارید، یا درصورتی‌که به نوزاد خود شیر می‌دهید.
  • افراد زیر ۱۸ سال نباید این دارو را مصرف کنند.
  • اگر شما تابه‌حال زخم معده و یا اثنا‌عشر داشتید.
  • اگر شما مبتلا به آسم و یا هرگونه اختلال آلرژیک هستید.
  • درصورتی‌که هرگونه بیماری کلیوی یا کبدی دارید.
  • اگر شما مبتلابه صرع، بیماری پارکینسون و یا نقرس هستید.
  • اگر شما مشکل انسداد یا خونریزی داخلی دستگاه گوارش دارید.
  • اگر شما مشکل قلبی و یا تیروئیدی دارید.
  • اگر شما یک اختلال خونی مانند هموفیلی، یا کمبود گلوکز-۶-فسفات دهیدروژناز (G6PD) دارید.
  • اگر شما تاکنون واکنش غیرمعمول و یا آلرژیک، پس از مصرف آسپیرین یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) شامل: ایبوپروفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین و ناپروکسن، داشته‌اید. همچنین اگر سابقه آلرژی به هر داروی دیگر را داشته‌اید، با اجازه دکتر باید داروی آسپرین و متوکلوپرامید را مصرف کنید.
  • اگر در حال حاضر در حال مصرف داروی خاصی هستید. این داروها شامل تمامی داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویزشده است و چه بدون تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.

قرص

عوارض جانبی احتمالی داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. در صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

احساس سرگیجه و خواب‌آلودگی ،اسهال، سوءهاضمه ، ناراحتی معده ، ناراحتی عضلانی و یا حرکتی، ناراحتی صورت و یا چشم، تغییرات پستان، قاعدگی نامنظم، تغییرات خلق‎وخو، افزایش خطر ابتلا به خونریزی و کبودی

نکته مهم: آسپرین می‌تواند واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. این واکنش‌ها در افرادی که مبتلابه آسم هستند شایع‌تر است. اگر در شما واکنش آلرژیک خاص و یا مشکلات تنفسی پدید آمد، از مصرف داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید (MigraMax) جلوگیری کنید.

اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه نگه‌داری داروی ترکیبی آسپرین و متوکلوپرامید

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

بیشتر بخوانید:

درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی

داروهای گیاهی مناسب میگرن درد

رفع سردردهای میگرنی با اسپری میگرن کات

آشنایی با قرص ریزاتریپتان جهت درمان میگرن حاد

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits