دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر مکمل زینک پلاس + ویتامین های گروه B
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زینک پلاس + ویتامین های گروه B یک مکمل غذایی مفید برای تامین زینک و ویتامین های گروه B بطور همزمان است. زینک یک عنصر ضروری در تغذیه انسان، با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است.

مزایای درمانی زینک پلاس + ویتامین های گروه B

زینک پلاس + ویتامین های گروه B یک مکمل غذایی مفید برای تامین زینک و ویتامین های گروه B بطور همزمان است. زینک یک عنصر ضروری در تغذیه انسان، با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بسیاری از آنزیم شناخته شده در بدن انسان دارد. روی در تمام ارگان ها، بافت ها، مایعات و ترشحات بدن موجود است. متاسفانه شیوع کمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای در حال توسعه بالاست

نقش روی در سلامت انسان جهت حفظ سلامت پوست، مو و ناخن بسیار مهم است. روی بطور فعال در فرایند ترمیم پوست شرکت کرده و نیز در درمان التهابات و اختلالات پوستی بویژه در دوران نوجوانانی و بلوغ، نقش مهمی ایفا می کند. همچنین روی در ترمیم سریع زخم ها نیز موثر است. کمبود و یا کاهش میزان روی در بدن یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده زخم های پوستی به شمار می رود. همچنین روی در درمان آکنه و اگزما که از شایع ترین اختلالات پوستی است، بسیار موثر می باشد.

بیمارانی که این اختلالات را داشتند بعد از مصرف مکمل های روی از جمله زینک پلاس + ویتامین های گروه B تا حدود زیادی بهبودی حاصل کرده اند.
ویتامین های گروه B دسته ای از ویتامین های محلول در آب به شمار می روند که از مهمترین ویتامین ها در تقویت سیستم عصبی و سلامت پوست، مو و ناخن هستند. همچنین در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین ها و تبدیل آنها به انرژی نقش موثری دارند.

موارد مصرف زینک پلاس + ویتامین های گروه B

  • کمک به حفظ سلامت پوست، مو، ناخن
  • تقویت رشد ذهنی و جسمی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مزایای مصرف زینک پلاس + ویتامین های گروه B
  • تقویت و جلوگیری از ریزش مو
  • فرم گرفتن و سفتی ناخن ها
  • سلامت پوست
  • افزایش قد در سنین رشد
  • کمک به ترمیم زخم ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سلامت سیستم بدنی
  • ترمیم ترک لب ها

 مکمل زینک پلاس + ویتامین های گروه B

روش مصرف زینک پلاس + ویتامین های گروه B

روزانه 1 کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب میل شود.

فواید مصرف زینک پلاس + ویتامین های گروه B

روی یکی از عناصری است که بعد از آهن فراوانترین عنصر جزئی در بدن به شمار می رود. این عنصر در فعالیت بیش از 100 آنزیم مختلف بخصوص آنزیمهایی که در سوخت و ساز پروتئین ها و کربو هیدراتها درگیر هستند دخالت دارد. اولین مطالعات کمبود روی در حدود 520 سال قبل در مصر و ایران انجام شد و در حال حاضر نیز طبق آخرین بررسی های انجام شده کمبود آن در بین گروه های مختلف مردم کشورمان قابل توجه است.

میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخمها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلولها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. بطور کلی رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به این ماده معدنی وابستگی زیادی دارد. روی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخنها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

کمبود روی در اثر دریافت ناکافی، اختلال در جذب، افزایش دفع و یا افزایش نیاز به روی و عدم تکافوی دریافت به وجود می آید. بدخوابی یا بی خوابی، ترس از نور، اختلالات عصبی، اختلال در رشد، نازک شدن موی سر، کم پشتی و ریزش مو، بهبود و ترمیم کند زخمها از علائم کمبود روی به شمار می روند.

ویتامین های گروه B یکی از مهمترین گروه ویتامین های مؤثر در سلامت پوست، مو و ناخن به شمار می روند همچنین ویتامین های گروه B در سلامت سیستم عصبی و روانی، جلوگیری از اختلالات حواس و افسردگی تأثیر به سزایی دارند. کمبود این ویتامین ها در انسان باعث بروز مشکلاتی از قبیل نارسایی قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی رشد، پوسته و ترک درلبها، اضطراب، بی خوابی، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، اختلالات عصبی و روانی، طاسی، نرمی ناخن و ریزش مو می شود

هشدار مصرف زینک پلاس + ویتامین های گروه B

در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

شرایط نگهداری زینک پلاس + ویتامین های گروه B

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد قرص زینک

همه چیز در مورد شربت زینک پلاس

خواص ویتامین ب کمپلکس و مجموعه ویتامین های تشکیل دهنده آن

موارد مصرف و عوارض ویتامین ب کمپلکس (Vitamin B Complex)

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits