دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طریقه مصرف قرص مخمر آبجو چگونه است؟
11
زمان مطالعه: 8 دقیقه
مخمر آب جو یا مخمر تغذیه ای، سلول های خشک شده و غیر فعال مخمری به نام ساکارومیس سرویزیا که برای ور آمدن خمیر نان و شیرینی به کار می رود. اما آیا قرص مخمر آبجو باعث چاقی میشود؟

فواید مخمر آب جو

مخمر در طبیعت به عنوان یک قارچ یافت می شود که بر روی انواع مختلف دانه رشد می کند. مخمر آب جو حاوی پروتئین، انواع ویتامین B، فسفر و کروم است که می تواند توسط بدن انسان جذب شود.

این مواد مغذی می تواند سطح کلی انرژی را افزایش دهد، بدن را در شکستن قندها برای استفاده در سلول ها و کاهش کلسترول، در کنار سایر مزایایی که برای سلامتی دارد کمک کند.

مصرف مخمر آب جو یعنی اینکه لشکری از سلول های آماده و قوی را برای محافظت از بدنتان مجهز کنید. به خاطر اینکه اولا با توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در بدن مقابله کرده و دوم اینکه به دلیل داشتن ویتامین ها و عناصر مختلف باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.مخمر آب جو فعالیت فاگوسیت ها را تقویت می کند. فاگوسیت ها سلول هایی هستند که وظیفه ی ناکار کردن میکروب ها را بر عهده دارند.

اگر روده های حساسی دارید بدانید که مخمر آب جو سرشار از پروبیوتیک است که برای روده ها بسیار مفید است.مخمر آب جو درد و نفخ معده را از بین می برد و برای رفع اسهال نیز مفید است.مکمل مخمر آب جو اشتها را نیز بالا می برد.اشکال دارویی مخمر آبجو : به شکل رشته، پودر، قرص، کپسول و محلول وجود دارد.


فواید پودر مخمر آب جو

قرص مخمر برای چاقی

به گزارش دلگرم مخمر آبجو حاوی تعدادی مواد مغذی مفید است. یک اونس مخمر آبجو معمولا حاوی ۸۰ کالری است که حاوی ۱۱ گرم پروتئین، ۱۰.۹ گرم کربوهیدرات، ۱.۱ گرم فیبر غذایی، ۰.۳ گرم چربی، ۵۳۷ میلی گرم پتاسیم، ۴۹۷ میلی گرم فسفر، ۶۰ میلی گرم کلسیم، ۳۴ میلی گرم سدیم، ۱۰.۷ میلی گرم نیاسین، ۴.۹ میلی گرم آهن، ۴.۴ میلی گرم تیامین، ۱.۲ میلی گرم ریبوفلاوین و ۱۱۰ میکروگرم کروم است.

مخمر آبجو دارای محتوای کالری نسبتا بالایی است، بنابراین اگر دارای رژیم لاغری هستید برای چاق شدن سریع این را در نظر داشته باشید.

مصرف قرص مخمر ابجو برای کودکان

مخمر آبجو می تواند به عنوان یک جایگزین برای بکینگ پودر در غذای کودک استفاده شود. مخمر عنصر اساسی هر خمیری، و فقط در تهیه نان و دلستر مورد استفاده نمی گیرد لذا به علت درمان دارویی، استفاده چندگانه در درمان هم دارد.

علاوه بر این، به عنوان عامل رشد، مخمر آبجو می تواند به خوبی جایگزین تخم مرغ و بکینگ پودر شود. مخمر آبجو حاوی ویتامین B، B1، B2، B3، B5، B9، در مقادیر ایده آل است و همچنین منبع مهم مواد معدنی، کروم، روی، سلنیوم، آهن و اسیدهای آمینه است.این مخمر نقش مهمی در تحریک فرایندهای رشد دارد و به تقویت استخوان های نوزاد کمک می کند؛ به دلیل محتوای غنی از ویتامین های B، آن ها به رشد و پیشرفت جسمی و روحی نوزاد کمک می کند.

همچنین در کودکان کم خون و نوزادانی که به راحتی بیمار می شوند توصیه می شود زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در عین حال، کمک خوبی برای کودکانی است که می خواهند توانایی خود را برای تمرکز یا مقابله با استرس در شرایط مطلوب بهبود بخشند. مخمر آبجو همچنین پوست سالم و یک حرکات خوب روده را هم بهبود می بخشد.

بهترین مارک قرص مخمر آبجو

بهترین قرص های مخمر آبجو حاوی ویتامین B12 اضافی است که در طول پروسه رشد به آن افزوده می شود. این مکمل در حفظ گلبول های قرمز و بافت های عصبی سودمند است، اما به طور طبیعی در مخمر یافت نمی شود.

این قرص ها به طور معمول از لحاظ مزه ناخوشایند هستند، از این رو برخی از نسخه ها برای راحتی مصرف تلخ زدایی می شوند. مرحله تلخ زدایی بر ارزش غذایی قرص تاثیر نمی گذارد. بسیاری از گیاهخواران از این مکمل به عنوان منبع طبیعی بعضی از ویتامین های B استفاده می کنند که در رژیم های غذایی آنها وجود ندارد.


قرص مخمر آبجو و پلاکت خون

بهترین قرص های مخمر آبجو برای افرادی که از این نوع رژیم استفاده می کنند نوعی است که با ویتامین B12 اضافی رشد می کند و همچنین در منابع گیاهی یافت نمی شود. این مواد مغذی برای تشکیل مناسب گلبول های قرمز ضروری است و همچنین در بافت عصبی یافت می شود.

قرص خودش اغلب مزه تلخی دارد، لذا مخمر آبجو به صورت پودری و ورقه ای نیز به فروش می رسد که می تواند به غذاها و نوشیدنی ها برای مخفی کردن طعم و مزه اش اضافه شود. افرادی که مصرف قرص را به جای مخلوط کردن آن با غذا ترجیح می دهند. ممکن است تمایل به جستجوی قرص های مخمر تلخ زدایی شده باشند.


ترکیبات مخمر آبجو

مخمر آب جو حاوی تمام ویتامین های گروه B به غیر از ویتامین B12 است، مگر اینکه مخمر آبجو با ویتامین (B12) نیز غنی شده باشد.

مخمر آب جو حاوی ۱۶نوع اسید آمینه است که تمام اسیدهای آمینه ی ضروری را شامل می گردد. در هر ۳۰ گرم مخمر آبجو، ۱۶ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین این ماده حاوی ۱۴ نوع مواد معدنی به ویژه کروم، فسفر و سلنیوم است. روی، آهن، مس، منیزیوم، منگنز و پتاسیم از دیگر مواد معدنی موجود در مخمر آبجو هستند.

کروم موجود در مخمر آبجو، بهترین منبع غذایی کروم محسوب می گردد. مخمر آب جو حاوی فیبر است. در هر ۳۰ گرم از مخمر آبجو، ۶ گرم فیبر موجود است. همچنین مخمر آبجو حاوی بتا گلوکان می باشد. بتا گلوکان یک آنتی اکسیدان قوی بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.


طریقه مصرف قرص مخمر آبجو

با مصرف روزانه یک عدد قرص مخمر آبجو مشکلاتی گوارشی مانند نفخ و احساس سنگینی در عرض ۴ هفته از بین می رود. اگر متوجه شدید که مشکلات با مصرف این مخمر تشدید شد مصرف قرص مخمر آب جو را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، روزانه ۲۰۰ میلی گرم مخمر آبجو به صورت کپسول میل کنید. بعد از تمام شدن آنتی بیوتیک هایتان نیز به مدت ۵ تا ۶ روز مصرف مخمر را ادامه دهید.

قرص مخمر آبجو به ویژه برای بهبود وضعیت پوست، موها و ناخن‌ها بسیار موثر است. ۱ قاشق چای خوری پودر مخمر آبجو را با یک قاشق چای خوری عسل و زرده ی یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر دربیاید.

ماسک را روی پوست صورتتان بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. هر هفته یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

برای افراد جوان و سالخورده و کودکان بالای ۱۲ سال، هر ۳ الی ۴ ساعت دو عدد قرص لازم است، و نباید بیش از ۱۲ عدد قرص در ۲۴ ساعت خورد. برای کودکان زیر ۱۲ سال این قرص فقط با تجویز پزشک مصرف شود.


نکات مهم در مصرف قرص مخمر آبجو

  1. در صورت مصرف بیش از حد این قرص لطفا به پزشک مراجعه کنید و قرص هایی که مصرف می کنید را پیش پزشک ببرید تا در صورت بروز تداخل دارویی آگاه شوید.
  2. اگر قرص مخمر آبجو بصورت پودر ارائه شود، باید توجه داشت که مقدار مورد نیاز ۳۰۰۰ میلی گرم، روزانه است. که معمولا در ۳ وعده غذایی اصلی بصورت ۱۰۰۰ میلی گرمی، همراه با وعده غذایی مصرف می شود.
  3. برای زنانی که دچار سندرم پیش از قاعدگی هستند، ترکیبی از مخمر آبجو به همراه ویتامین ها و مواد معدنی، محیا شده است که مورد استفاده و بسیار مفید است.

موارد منع مصرف قرص مخمر آبجو

  • افراد مبتلا به نقرس نباید از آن استفاده کنند.
  • زنان باردار یا شیرده بهتر است از مصرف آن خودداری کنند، مگر زیر نظر پزشک.
  • افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خیلی ضعیف است، باید از مصرف آن خودداری کنند.

تداخلات احتمالی و عوارض جانبی

  1. به ندرت در برخی افراد ایجاد آلرژی می کند.
  2. مصرف هم زمان این مکمل با داروهای بازدارنده ی اکسیداز و تک آمین ها (موجود در داروهای پارکینسون و ضدافسردگی) موجب افزایش فشار خون می گردد.
  3. مکمل مخمر آبجو اثر داروهای مخصوص دیابت را تقویت کرده و موجب کاهش قند خون و هیپوگلیسمی می گردد.
  4. ممکن است افرادی که به تازگی مصرف این مکمل را آغاز کرده اند، دچار نفخ گردند. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است مصرف قرص مخمر آبجو را با دوز پایین شروع کرده و به تدریج دوز مصرفی آن را افزایش دهند.
  5. قرص مخمر آبجو ممکن است در موارد نادر میگرن را تشدید کند.

احتیاط

مصرف قرص مخمر آبجو برای افرادی که از التهاب روده مانند کولیت رنج می برند توصیه نمی شود. به خاطر اینکه امکان دارد باعث افزایش التهاب های موجود شود.

مصرف این ماده همچنین برای افرادی که تحت شیمی درمانی هستند توصیه نمی شود. توجه داشته باشید اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا برای مصرف این مکمل دو به شک هستید حتماً نظر پزشکتان را جویا شوید.

همچنین بخوانید:

آشنایی با فواید بی نظیر مخمر آبجو

آبجو بخوریم یا نخوریم؟!

قرص مخمر تاپ لوور ویتارمونیل چیست؟

خواص بلغور جو

خواص ارزشمند و موارد استفاده از جو دو سر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits