دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مکمل گلوتامین اکسپلود الیمپ
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گلوتامین اکسپلود الیمپ محصولی فراتر از یک مکمل گلوتامین معمولی می باشد.این مکمل علاوه بر داشتن گلوتامین بسیار خالص و با کیفیت دارای مواد موثری همچون ویتامین های گروه B ویتامین C است.

فواید مصرف گلوتامین اکسپلود الیمپ

گلوتامین اکسپلود الیمپ محصولی فراتر از یک مکمل گلوتامین معمولی می باشد.این مکمل علاوه بر داشتن گلوتامین بسیار خالص و با کیفیت دارای مواد موثری همچون ویتامین های گروه B ویتامین C با تکنولوژی PureWay-C ٬ L-leucine ٬ L-cysteine به همراه ۷/۹ گرم پروتئین می باشد.بدین ترتیب این مکمل علاوه بر ریکاوری روند عضله سازی و بهبود سیستم ایمنی را نیز برای بدن فراهم می کند .

در محصول گلوتامین اکسپلود، بر ظرفیت بالا و موثر مواد به کار رفته در آن تاکید شده است. تمام مواد تشکیل دهنده شامل : ال گلوتامین و مواد تشکیل دهنده فعال ویتامین سوپرشارژ ، مکمل یکدیگر هستند و اثر یکدیگر را بر سوخت و ساز بدن یک ورزشکار تقویت می کنند. تمام این موارد تضمین می کند که تلاش شما ، سریع ترین و پایدارترین نتایج را تولید کند.

ویژگی های پودر گلوتامین اکسپلود الیمپ

  • گلوتامین ترکیبی، مناسب حرفه‌ای‌ها
  • افزایش ترشح هورمون رشد
  • ساخت توده عضلانی بیشتر

مکمل

مزایای مصرف گلوتامین اکسپلود الیمپ

پودر گلوتامین اکسپلود الیمپ به رشد سلول‌های عضلانی و همچنین ریکاوری عضلات کمک می‌کند. این مکمل با دارا بودن ترکیباتی همچون آل گلوتامین، آل لوسین، آل سیستئین، سلنیوم و انواع ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین B6 مکملی بسیار باکیفیت و بسیار کاربردی برای ورزشکاران است. گلوتامین و لوسین از قویترین مواد آنتی کاتابولیکی (ضد تخریب عضلات) هستند که تاثیر غیرمستقیم بسیار قوی برساخت پروتئین دارند. سیستئین و سلنیوم با کمک ویتامین C در شکل (PureWay C) نیاز ورزشکاران را با ساخت مقادیر بالای گلوتاتیون تأمین می‌کنند.

از سوی دیگر، مخلوطی از ویتامین‌ها شامل: B6 ،B12، فولیک اسید و نیاسین نیز ساخت پروتئین در زمان بعد از تمرین را افزایش می‌دهند. با توجه به اینکه ویتامین B6 در انتقال آمینو اسیدها از طریق سلول‌های روده‌ای شرکت می‌کند، باعث افزایش جذب گلوتامین از دستگاه گوارش می‌شود.

گلوتامین یک اسید آمینه غیرضروری است که توسط بدن ساخته می‌شود و بیشترین اسید آمینه‌ای است که در پلاسما و عضلات اسکلتی وجود دارد. این اسید آمینه به‌راحتی قادر است تا عضلات را از گزند تجزیه شدن پروتئین در امان نگه‌داشته و پدیده مخرب آتروفی عضلات را به خوبی مهار کند. این اسید آمینه نقش کلیدی در متابولیسم پروتئین، حجم سلولی و ضد کاتابولیسم دارد.

این اسید آمینه که به شکل مکمل نیز تهیه و عرضه می‌شود در افزایش حجم سلول‌ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی را ایفا کرده و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی نیز دارد. گفته می‌شود که گلوتامین تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن نیز داشته است. تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همگان روشن و ثابت‌شده است.

این مکمل بدنسازی دارای نقش کلیدی در متابولیسم پروتئین، حجم سازی سلول عضلانی، و جلوگیری از فروپاشی سلول ها می باشد. گلوتامین توانایی شما را ترشح هورمون رشد انسان بالا می برد، که این کار به متابولیسم چربی بدن و پشتیبانی از رشد ماهیچه ها می انجامد. این خاصیت برای کسانی که در استراحت مسابقات بدنسازی به سر می برند یا از میادین دور اند، بسیار مفید است. در تابستان، وقتی شما در حال تلاش برای کاهش چربی بدن هستید و نمی خواهید عضلات خود را از دست بدهید، گلوتامین گزینه ای ایده آل به نظر می رسد.

روده کوچک، نیازمند بیشترین گلوتامین بدن شماست، و در حین تمرینات سخت بدنسازی، سیستم ایمنی نیز به این مکمل بدنسازی نیاز شدیدی پیدا می کند. بدنساز ها بیشتر در معرض بیماری قرار می گیرند، و این یکی دیگر از دلایلی است که L-Glutamine برای شما مهم است، نه فقط برای ساخت عضله، به دلیل اثرات مفید و بی شمار آن!

این مکمل بدنسازی تعادل نیتروژن را بهبود می بخشد و از فروپاشی ماهیچه جلوگیری می کند. مطالعات اخیر نشان داده است که فقط 2 گرم L-Glutamine می تواند سطح هورمون های رشد را تا 400 % بالا ببرد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف این آمینواسید مفید هیچ ضرری برای شما ندارد، زیرا Glutamine به طور طبیعی در بدن بوجود می آید، و خوردن آن خطری برای سلامت شما ندارد. اما، مانند سایر مکمل ها، زیاده روی ایده خوبی نیست!. مصرف بیش از حد L-Glutamine باعث به هم ریختن حال و هوای معده می شود، بنابراین توصیه می شود دوز های خواسته شده را مصرف کنید.

محققان عقیده دارند که Glutamine یکی از مهم ترین آمینواسیدهای موجود در بدنسازی است، و فقط برای بدنساز ها کاربرد ندارد. این ماده نقش دارویی نیز دارد و می تواند اختلالات روده و سیستم ایمنی را بهبود ببخشد. بعد از اینکه گلوتامین در ماهیچه های اسکلتی سنتز شد، به عروق خونی آزاد می شود و سپس به کلیه، کبد و روده کوچک و سلول های ایمنی وارد می شود، و نقش کلیدی خود را ایفا می کند.

گلوتامین توسط گلبول های سفید خون مصرف می گردد و عملکرد استانداردی را برای سیستم ایمنی پدید می آورد. کسانی که دارای مشگلات و بیماری های خونی و ماهیچه ای اند (مانند سرطان و ایدز) و بدن آن ها نمی تواند گلوتامین بسازد، می توانند از مصرف L-Glutamine منفعت زیادی کسب کنند. مریض شدن یا از دادن حجم ماهیچه از نشانه های طبیعی کمبود گلوتامین است.

گلوتامین

روش مصرف گلوتامین اکسپلود الیمپ

۱۰ گرم از پودر گلوتامین اکسپلود الیمپ را یکبار در روز با ۲۰۰ میلی‌لیتر آب خنک مخلوط نمایید و قبل از صبحانه یا بعد از تمرین و یا هنگام خواب میل نمایید.

توصیه ها در رابطه با گلوتامین اکسپلود الیمپ

  • گلوتامین اکسپلود الیمپ را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • گلوتامین اکسپلود الیمپ را افراد زیر ۱۸ سال مصرف نکنند .
  • در صورت حساسیت به شیر، بادام، سویا یا تخم مرغ قبل از مصرف یا پزشک مشورت کنید .
  • بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول مصرف نکنید .
  • افرادی که تحت درمان قرار دارند، بیماری خاص دارند یا خانم های باردار بدون اجازه پزشک مصرف نکنند .
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت به پزشک مراجعه کنید .
  • هشدارهای روی جلد را قبل از مصرف مطالعه کنید .
  • بهتر است قبل از مصرف با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید .

شرایط نگهداری گلوتامین اکسپلود الیمپ

  • دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.
  • پس از هر بار مصرف درب قوطی را ببندید .

separator line

بیشتر بخوانید:

فواید بی نظیر مصرف مکمل پروتئین وی (Whey)

فواید بی نظیر مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)

موارد مصرف و عوارض مکمل A-Bomb

فواید و عوارض مصرف مکمل پمپ برای ورزشکاران

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits