دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با فواید کراتین اکسپلود الیمپ 
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کراتین اکسپلود الیمپ با تمام مدل های مکمل کراتین تولید شده در جهان تفاوت دارد. ترکیب اصلی این مکمل ماتریسی از 6 ماده اصلی است که افزایش جذب مواد به عضلات را در بردارد

معرفی مکمل کراتین اکسپلود الیمپ

کراتین اکسپلود الیمپ با تمام مدل های مکمل کراتین تولید شده در جهان تفاوت دارد. ترکیب اصلی این مکمل ماتریسی از 6 ماده اصلی است که افزایش جذب مواد به عضلات را در بردارد که باعث افزایش سریع حجم عضلات و افزایش قدرت در ورزش هایی مانند بدنسازی است .

ویژگیهای کراتین اکسپلود الیمپ

  • افزایش توده عضلات
  • افزایش تولید انرژی در بدن
  • افزایش توان بدنی و جلوگیری از خستگی

مکمل

مزایای مصرف کراتین اکسپلود الیمپ

عضله سازی و حجم سازی عضلات در بدن مستلزم تمرینات ورزشی منظم و استفاده از مکمل های غذایی با ارزش است به همین دلیل متخصصین حوزه تغذیه استفاده از مکمل های غذایی دارای پروتئین برای دریافت انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی توصیه می کنند.

کراتین یک مولکول پپتید تولید شده توسط بدن انسان است که انرژی مورد نیاز عضلات را تامین می کند. کراتین از 3 آمینو اسید غیر ضروری تشکیل است : گلیسین ، متیونین و آرژنین. این ماده در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالیت‌ها و ورزش‌های سرعتی و انفجاری به‌کار می‌رود.

مزایای مصرف کراتین در بدنسازی بسیار زیاد است. کراتین مکملی برای حجیم کردن توده های عضلانی ، افزایش استقامت ، افزایش قدرت و تقویت سیستم ایمنی بدن است. ماتریس 6 ضلعی کراتین اکسپلود الیمپ عبارتند از:

  • کراتین منیزیم Magnesium creatine
  • کراتین مالت Creatine malate
  • کراتین اتیل استر Creatine ethyl ester
  • کراتین غنی شده Creatine alpha ketoglutarate
  • کراتین خالص سازی شده Creatine pyruvate
  • کراتین سیترات reatine citrate

این 6 ماده که همه انواع کراتین هستند + تائورین Taurine باعث شدیدترین شوک وارده بر عضلات برای افزایش حجم هستند .از عمده اثرات کراتین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. افزایش قدرت عضله
2. در فواصل بین تمرینات سنگین ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد.
3. بدون افزایش چربی بدن، در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد
4. آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد.
5. در تمرینات ورزشی سرعتی و شدید، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک، مانع از خستگی شده و مدت تمرین شدید را طولانی تر می کند

پس به طور کلی می توان هنگام نیاز به افزایش وزن و توده عضلات، افزایش قدرت و سرعت در حرکات انفجاری و کمک به تولید ATP در بدن از این ماده استفاده نمود.

یکی از موضوعاتی که در طرز مصرف کراتین باید در نظر بگیرید ، زمان مصرف کراتین است. از آنجایی که قبل از شروع تمرین بدن به گونه ای تنظیم شده است که قابلیت دریافت مواد مفید در سلول های عضلانی را دارد و همچنین فیبرهای عضلات در حین تمرین به کراتین نیاز ندارند ، توصیه می شود این مکمل را قبل از شروع تمرین میل کنید.

تمامی ورزشکارانی که سخت تمرین می کنند ، باید اهمیت نوشیدن آب در طول روز را بدانند. مصرف کراتین باید توام با نوشیدن آب فراوان باشد. زمان دریافت کراتین ، عضلات شما با آب بیشتری پر می شود ، بنابراین بدن شما به آب بیشتری نیاز خواهد داشت.

کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که همراه مواده قندی مصرف شود. هنگام استفاده از کراتین آب و مایعات به مقدار زیاد بنوشید در کنار مصرف کراتین می توانید از مکملهای فولات، ویتامینهای B6 و B12 نیز استفاده نمایید.

کراتین

مقدار مصرف کراتین اکسپلود الیمپ

اصولاً جهت نتیجه گیری کامل و صحیح لازم است مصرف کراتین را به دو مرحله ی بارگیری و نگهدارنده تقسیم کرد.مدت مرحله بارگیری 5 روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز می شود.

عوارض مصرف مصرف کراتین اکسپلود الیمپ

  • کراتین یکی از مکمل‌های شناخته شده‌ای است که مطالعات فراوانی بر روی آن انجام‌گرفته است و تحقیقات 4 ساله هیچ عارضه منفی از این مکمل نشان نداده است.
  • یکی از جامع‌ترین مطالعات که در مدت 21 ماه، 52 تست خون در آن صورت گرفته است، هیچ عارضه‌ای از مصرف این مکمل را نشان نداده است.
  • همچنین شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مصرف کراتین در دوزهای محدود و مشخص در افراد سالم، می‌تواند کلیه و کبد را آسیب بزند.

توصیه ها در رابطه با مصرف کراتین اکسپلود الیمپ

  • مصرف کراتین اکسپلود الیمپ را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • مصرف کراتین اکسپلود الیمپ را بیش از دوز پیشنهادی مصرف نکنید.
  • افرادی که از قبل مشکلات کبدی یا کلیه داشته‌اند، قبل از مصرف مکمل کراتین باید با پزشک مشورت کنند
  • مصرف کراتین اکسپلود الیمپ را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

مکمل کراتین و نحوه صحیح مصرف آن

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی + عکس

همه چیز در مورد کراتین منوهیدرات

پودر کراتین پیور 100% دوبیس

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits