دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای عالی کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ از نوع Micronized 100% خالص سازی شده است به صورتی که در هر 100 گرم خود 100 گرم کراتین مونوهیدرات دارد.

فواید مصرف کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ

کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ از نوع Micronized 100% خالص سازی شده است به صورتی که در هر 100 گرم خود 100 گرم کراتین مونوهیدرات دارد. الیمپ یکی از معتبرترین کمپانی های تهیه مکمل های بدنسازی از کشور لهستان در جهان است که سبد خرید آن برای تمام نیاز ها کامل است . این کراتین در مدل مونوهیدرات ارائه شده است و با مدل ژودری در ترکیبات هیچگونه تفاوتی ندارد .کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ بی شک یک از بهترین و با کیفیت ترین کراتین موجود در بازار ایران است که در بسته بندی فوق العاده شکیل ارائه شده و فرم کپسولی دارد .

ویژگیهای کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ

  • تحریک عضله سازی
  • افزایش انرژی
  • افزایش ذخایر انرژی در عضلات
  • جلوگیری از خستگی زودرس

کراتین

مزایای مصرف کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ

کراتین ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در سلول‌های عضلانی یافت می‌شود. در حین بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش با شدت بالا، این ماده به ماهیچه‌های عضلانی در جهت تولید انرژی کمک می‌کنند. مصرف کراتین در بین ورزشکاران و بدنسازان به‌منظور افزایش عضلات، افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزش بسیار محبوب است.

کراتین، از لحاظ شیمیایی شباهت زیادی با اسیدهای آمینه دارد. بدن می‌تواند کراتین را از اسید آمینه گلیسین و آرژنین تولید کند. عوامل متعددی از جمله مصرف گوشت، ورزش، میزان توده عضلانی و سطوح هورمون‌هایی مانند تستوسترون و IGF-1 بر ذخایر کراتین بدن شما تأثیر می‌گذارند.

این مکمل بدنسازی، با روش‌های مختلفی می‌تواند سلامت و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. در ورزش با شدت بالا، نقش اصلی کراتین، افزایش ذخایر فسفوکراتین در عضلات است، سپس مقادیر اضافی آن در جهت تولید بیشتر ATP، که منبع انرژی کلیدی برای بلند کردن اجسام سنگین و ورزش با شدت بالا است، استفاده‌ می‌شود. کراتین ماده ای است که در بدن انسان در طی سوخت و ساز پروتئین تولید می شود. این ماده در غذاها و مکملهای به همین نام وجود دارد.

کراتین منو هیدرات جهت افزایش ذخایر کراتین و کراتین فسفات (CP) بدن مصرف می شود.CP در بدن انسان از ترکیب کراتین و فسفات تولید شده و همراه با آدرنالین تری فسفات (ATP) در بافت عضله ذخیره می شود. در واقع CP در دسترس ترین و سریعترین منبع سوختی جایگزینATP است.ولی نقطه ضعف آن توانایی کم بدن در ذخیره این ماده می باشد. کراتین در بدن از سوختن پروتئینها و اسیدهای آمینه ی آرژنین، گلیسین و متیونین بدست می آید. این ماده بطور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی یافت می شود. هر یک کیلوگرم گوشت قرمز حدود 5 گرم کراتین دارد. از عمده اثرات کراتین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- افزایش قدرت عضله
2- در فواصل بین تمرینات سنگین ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد.
3- بدون افزایش چربی بدن، در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد.
4- آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد.
5- در تمرینات ورزشی سرعتی و شدید، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک، مانع از خستگی شده و مدت تمرین شدید را طولانی تر می کند.

پس به طور کلی می توان هنگام نیاز به افزایش وزن و توده عضلات، افزایش قدرت و سرعت در حرکات انفجاری و کمک به تولید ATP در بدن از این ماده استفاده نمود.

مکمل کراتین

مقدار مصرف کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ

اصولاً جهت نتیجه گیری کامل و صحیح لازم است مصرف کراتین را به دو مرحله ی بارگیری و نگهدارنده تقسیم کرد.مدت مرحله بارگیری 5 روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز می شود. مقدار مصرف این ماده را در هر دو مرحله و برای زنان و مردان می توان از جداول ذیل استخراج نمود:

اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای 5 روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را مجدداً از اول شروع کنید برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است .

در زمان بارگیری یا همان 5 روز اول روزانه 20 گرم کراتین در چهار وعده صبح ، قبل از ناهار ، 30 دقیقه قبل از تمرین ، بلافاصله بعد از تمرین ،در زمان نگه داری فقط مصرف روزانه کراتین را به 10 گرم در دو وعده قبل از تمرین و بعد از تمرین تقسیم می کنید .

عوارض مصرف کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ

کراتین یکی از مکمل‌های شناخته شده‌ای است که مطالعات فراوانی بر روی آن انجام‌گرفته است و تحقیقات 4 ساله هیچ عارضه منفی از این مکمل نشان نداده است. یکی از جامع‌ترین مطالعات که در مدت 21 ماه، 52 تست خون در آن صورت گرفته است، هیچ عارضه‌ای از مصرف این مکمل را نشان نداده است. همچنین شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مصرف کراتین در دوزهای محدود و مشخص در افراد سالم، می‌تواند کلیه و کبد را آسیب بزند.

توصیه ها در رابطه با مصرف کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ

  • کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ را بیش از مقدار پیشنهادی مصرف نکنید.
  • افرادی که از قبل مشکلات کبدی یا کلیه داشته‌اند، قبل از مصرف مکمل کراتین باید با پزشک مشورت کنند.
  • کراتین سوپر میکرونایزد الیمپ را دور از دسترس کودکان و در جای خنک نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

مکمل کراتین و نحوه صحیح مصرف آن

کراتین چیست و چه فرقی با کراتینین دارد ؟

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی + عکس

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits