دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس یک مکمل ورزشی ارزشمند برای عضله سازی و حفظ توده عضلات است. این مکمل حاوی ترکیبی کامل از پروتئین و اسید آمینه است بنابراین می توان کمک کند خیلی سریع تر به حجم و زن و دلخواه خودتان برسید.

مزایای وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس

وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس یک مکمل ورزشی ارزشمند برای عضله سازی و حفظ توده عضلات است. این مکمل حاوی ترکیبی کامل از پروتئین و اسید آمینه است بنابراین می توان کمک کند خیلی سریع تر به حجم و زن و دلخواه خودتان برسید. وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس یک منبع غنی از ریزمغذی های مفید برای عضله سازی است.

ویژگیهای وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس

  • افزایش سایز ماهیچه ها
  • کاهش زمان ریکاوری
  • کاهش خستگی
  • محافظت از ماهیچه ها
  • حاوی 28 گرم پروتئین در هر سروینگ
  • حاوی گلوتامین و BCAA
  • چربی کم
  • فاقد کربوهیدرات و شکر

مصرف مکمل

مزایای مصرف وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس

وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس حاوی منابع پروتئین عالی برای عضله سازی و افزایش حجم است. در فرمولاسیون این مکمل پروتئین وی بکار رفته است که یک منبع غنی از آمینواسیدهای زودهضم برای رفع نیاز افراد به پروتئین است. گلوتامین و بی سی ای ای نیز علاوه بر رفع نیاز بدن به آمینواسیدها با تحریک ترشح هورمون رشد بدن را همواره در حالت آنابولیک و عضله سازی قرار می دهند.

همه‌ی پروتئین‌ها مثل هم نیستند. بعضی از پروتئین‌ها مثل «پروتئین وِی» از بقیه بهتر است. پروتئین وی شامل آمینو اسیدهای مختلفی است که به‌سرعت جذب می‌شوند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که این پروتئین باعث افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی زیادی می‌شود. این پروتئین حاوی مواد مغذی دیگری نیز هست. مشخص شده که این پروتئین باعث کاهش افسردگی، کاهش فشار خون، کاهش قند خون می‌شود و حتی به بهبود نشانه‌های بیماری‌های سرطان و اچ آی وی (علائم اولیه ایدز) نیز کمک می‌کند. این مکمل یکی از بهترین مکمل های غذایی بازار است.

پروتئین وی ترکیبی از پروتئین‌های ایزوله‌شده از وِی است. وی بخش مایع شیر است که در طول فرایند تولید پنیر ایجاد می‌شود. شیر حاوی دو پروتئین وی (۲۰ درصد) و کازئین (۸۰ درصد) است. پروتئین وی در بخش مایع شیر قرار دارد. وقتی پنیر تولید می‌شود، قسمت چرب شیر دلمه می‌زند و وی از آن به‌عنوان محصول جانبی جدا می‌شود.

مواد تشکیل‌دهنده‌ی پروتئین وی، سطح زیادی از آمینو اسیدهای شاخه‌ای را برای بدن تأمین می‌کنند. همین مواد هستند که ارزش غذایی بالایی برای این نوع پروتئین ایجاد می‌کنند. سیستین یکی از آمینو اسیدهایی است که در این پروتئین وجود دارد. سیستین از آن جهت مهم است که سطح گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان که باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های ناشی از استرس می‌شود) را بهبود می‌دهد.

وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس حاوی آمینواسیدهای شاخه دار است. آمینو اسید‌های شاخه‌ای موجود نیز نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامتی دارند، چراکه باعث ترمیم بافت‌ها و جلوگیری از تحلیل عضلانی حین تمرین می‌شوند. از جمله سودمندترین و موثرترین مکمل‌ها در کلیه رشته‌های ورزشی آمینو اسیدهای زنجیره‌ای (آمینو اسید شاخه‌ای) لوسین، ایزولوسین و والین است که این آمینواسیدها به بی سی‌ای ای یا بی سی دبل ای (BCAA مخفف Branched-chain amino acid) معروف هستند. مکمل‌های زیادی در سراسر دنیا بر پایه این سه اسید آمینه ساخته شده‌اند، درحالی که بسیاری از مردم در مورد نحوه استفاده از آن‌ها و اثراتشان اطلاعات چندانی ندارند.

بسته به نوع تمرینی که انجام می‌دهید، شما به صورت ایده آل بیشتر چربی و کربوهیدرات (گلیکوژن) ذخیره شده را به عنوان سوخت می‌سوزانید، اما سرانجام بدن شما هنگامی که ذخایر گلیکوژن تمام شود به سراغ منابع پروتئینی و به ویژه BCAA خواهد رفت. پروتئین عضلات منبع غنی از اسیدهای آمینه زنجیره‌ای است و مسئله اینجاست که عضلات می‌توانند این اسیدهای آمینه زنجیره‌ای را به صورت مستقیم به عنوان سوخت مورد استفاده قرار دهند.

به همین خاطر در موارد کمبود این آمینو اسیدها از منابع خودشان در جهت تأمین سوخت و اکسید شدن استفاده می‌نمایند. این حالت در طول تمرینات و هنگامی که سطوح گلیکوژن پایین آمده و یا خالی می‌شود اتفاق می‌افتد. تحقیقات نشان داده است که در تمریناتی که شامل وزنه‌زدن می‌شوند، با تکرارهای 10 تایی سطوح گلیکوژن عضلات در هر ست بیش از 10 ٪ کاهش می‌یابد. بنابراین اگر یک ست بتواند سطوح گلیکوژن را تا 10 ٪ کاهش دهد، حتماً می‌توانید تصور کنید که چگونه سطوح گلیکوژن در ست‌های بعدی به کلی خالی می‌شود.

وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس حاوی گلوتامین است . گلوتامین یکی از 20 اسید آمینه مورد نیاز بدن است، اسیدهای آمینه با هم ترکیب می شوند و انواع پروتئین را می سازند، گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه موجود در جریان خون و غلظت آن در حدود 500 الی 900 میکرومول در لیتر است، با آنکه بدن انسان قادر به تولید مقداری گلوتامین بوده اما اکثر دانشمندان پزشکی آنرا جز اسید آمینه های ضروری می دانند یعنی نیاز است از تغذیه خود نیز گلوتامین را دریافت کنیم.

گلوتامین نقش مهمی در حفظ نسبت اسید و باز در بدن ایفا می کند، همچنین بدن از گلوتامین برای دفع آمونیاک استفاده می نماید، آمونیاک ماده ای سمی است که بر اثر واکنش های دامیناسیون تولید می گردد، گلوتامین به آمونیاک متصل شده و دفع آنرا از طریق کلیه ها ممکن می سازد.

گلوتامین در عضلات ساخته شده و سپس از طریق جریان خون به سایر ارگان های بدن انتقال می یابد، معمولا بدن می تواند مقدار گلوتامین مورد نیاز خود را تولید کند، اما شرایط خاص مانند جراحت و آسیب دیدگی، عمل جراحی، استرس زیاد، ورزش های سنگین، بیماری های عفونی و غیره سطح گلوتامین را کاهش می دهند که در این شرایط نیار است مقدار بیشتری گلوتامین از طریق تغذیه و یا مکمل های غذایی دریافت کنیم.

مکمل

روش مصرف وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس

یک پیمانه را در 250 میلی لیتر آب یا شیر کاملا حل کرده و خنک میل کنید. زمان مصرف : یک پیمانه دو ساعت قبل از تمرین و یک پیمانه بعد از تمرین مصرف شود. مقادیر مصرف بر اساس وزن ، جنسیت ، نوع و طول دوره ی ورزشی برای هر فرد تعیین می شود حداکثر میزان مصرف 4 پیمانه در روز است.

توصیه ها در رابطه با مصرف وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس

  • وی گلد به اضافه بی سی ای ای و گلوتامین دوبیس را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • بهتر است قبل از مصرف با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید.
  • بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول مصرف نکنید.
  • افرادی که تحت درمان قرار دارند، بیماری خاص دارند یا خانم های باردار و شیرده استفاده نکنند.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت به پزشک مراجعه کنید.
  • هشدارهای روی جلد را قبل از مصرف مطالعه کنید.
  • دور از نور و در دمای زیر 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی مکمل گینر پرو کمپلکس دوبیس

فواید بی نظیر مکمل هایپر وی بیس دوبیس

آشنایی با مزایای مکمل آمینو انرژی دوبیس

معرفی مکمل بی سی ای ای و ویتامین B۶ دوبیس

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits