دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر مکمل هایپر وی بیس دوبیس
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
هایپر وی بیس دوبیس حاوی ۵۳ درصد پروتئین وی با خلوص بالا، کربوهیدرات ساده و پیچیده و کراتین می باشد.افزایش دهنده های وزن همگی مکمل های غذایی با مقدار بالایی کالری هستند

معرفی مکمل هایپر وی بیس دوبیس

هایپر وی بیس دوبیس حاوی ۵۳ درصد پروتئین وی با خلوص بالا، کربوهیدرات ساده و پیچیده و کراتین می باشد.افزایش دهنده های وزن همگی مکمل های غذایی با مقدار بالایی کالری هستند که این مکمل ها حاوی پروتئین با کیفیت بالا، مقدار زیادی کربوهیدرات پیچیده (که باعث افزایش وزن می شود) و مقدار کمی چربی می باشند. کربوهیدرات موجود در هایپر وی بیس باعث افزایش ذخایر گلیکوژن عضلات شده و همچنین از افت قند خون ورزشکاران جلوگیری می کند.

ویژگیهای هایپر وی بیس دوبیس

  • حاوی ۵۳ درصد پروتئین وی
  • حاوی کراتین
  • حاوی BCAA
  • کربوهیدرات پیچیده
  • افزایش وزن بدن
  • افزایش حجم عضله
  • افزایش حداکثر توان عضله
  • جلوگیری از تخریب توان عضله

مکمل

مزایای مصرف هایپر وی بیس دوبیس

همه‌ی پروتئین‌ها مثل هم نیستند. بعضی از پروتئین‌ها مثل «پروتئین وِی» از بقیه بهتر است. پروتئین وی شامل آمینو اسیدهای مختلفی است که به‌سرعت جذب می‌شوند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که این پروتئین باعث افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی زیادی می‌شود.

مواد تشکیل‌دهنده‌ی پروتئین وی، سطح زیادی از آمینو اسیدهای شاخه‌ای را برای بدن تأمین می‌کنند. همین مواد هستند که ارزش غذایی بالایی برای این نوع پروتئین ایجاد می‌کنند. سیستین یکی از آمینو اسیدهایی است که در این پروتئین وجود دارد. سیستین از آن جهت مهم است که سطح گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان که باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های ناشی از استرس می‌شود) را بهبود می‌دهد.

آمینو اسید‌های شاخه‌ای موجود نیز نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامتی دارند، چراکه باعث ترمیم بافت‌ها و جلوگیری از تحلیل عضلانی حین تمرین می‌شوند. برای بهره‌مندی از مزایای مواد تشکیل‌دهنده‌ی پروتئین وی باید از بهترین منابع دردسترس استفاده کنید. وقتی قصد خرید این نوع پروتئین را دارید، از انواع کنسانتره که از شیر ارگانیک تهیه شده، استفاده کنید. به‌دنبال پروتئین وی طبیعی و ارگانیک بگردید که بدون هورمون، آفت‌کش‌ها، ترکیبات مصنوعی، گلوتن و… باشند.

هایپر وی بیس دوبیس حاوی طیف کاملی از آمینواسیدها است. اسیدهای آمینه ضروری به وسیله بدن ساخته نمی‌شود. شما باید آن‌ها را از غذاهای با پروتئین کامل یا مخلوطی از غذاهای گیاهی که پروتئین غیر کامل دارند دریافت کنید. آن‌ها 9 اسید آمینه شامل هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، تریپتوفان و والین می‌باشند. بدن شما می‌تواند اسیدهای آمینه غیر ضروری را از ویتامین‌ها و دیگر آمینو اسیدها بسازد.

واژه غیر ضروری می‌تواند گمراه ‌کننده باشد زیرا همه اسیدهای آمینه برای متابولیسم ضروری هستند و اسیدهای آمینه غیر ضروری مشخصا مثل گلوتامین خیلی اساسی هستند. 13 آمینو اسید غیر ضروری شامل آلانین، آرژینین، آسپارتیک اسید، سیستئین، سیستین، گلوتامیک اسید، گلیسین، هیدروکسی پرولین، پرولین، سرین و تیروزین هستند.

آمینو اسیدهای شاخه دار خصوصا برای ورزشکاران بسیار ضروری است زیرا آن‌ها در ماهیچه‌ها بیشتر از کبد متابولیزه می‌شوند، آن‌ها به این صورت عمل می‌کنند که بعد از غذا یک پروتئین به اسیدهای آمینه شخصی شکسته می‌شوند. این آمینو اسیدها برای ساخت پروتئین های جدید استفاده می‌شوند یا به عنوان سوخت برای تولید انرژی سوزانده می‌شوند.

آمینو اسیدهای شاخه دار (لوسین، ایزولوسین، والین) آمینو اسیدها واحد های ساختمانی پروتئین هستند. وقتی شما یک غذای پروتئینی را می‌خورید، در معده و روده به آمینو اسیدهای شخصی تبدیل می‌شود و آمینو اسیدهای شاخه کوتاه که به اندازه کافی کوچک هستند از طریق جریان خون جذب می‌شوند. این اسیدهای آمینه به دلیل ساخت مواد شیمیائی که مغز را قادر به فعالیت مطلوب می‌کنند.

هایپر وی بیس دوبیس حاوی کراتین است . کراتین به‌صورت طبیعی در کبد و کلیه از متابولیسم اسید آمینه ایجاد می‌شود و به عنوان منبع انرژی ماهیچه‌ای در خون انتقال می‌یابد. تقریبا 95 درصد کراتین بدن انسان در عضلات اسکلتی وجود دارد.تقریبا نیمی از کراتین از غذا (بیشتر از گوشت) به‌دست می‌آید. سبزیجات کراتین ندارند بنابراین سطح پایین‌تری از کراتین ماهیچه‌ای در گیاهخواران دیده می‌شود.

ورزشکاران، بدنسازان و کسانی که به بزرگ شدن حجم عضله علاقه دارند مکمل کراتین را به میزان دو تا سه برابر یک رژیم غذایی پر پروتئین مصرف می‌کنند. در تحقیقی کراتین مسئول نشانه‌های آسمی شناخته شده است بنابراین در کسانی که علائم آلرژیک دارند با احتیاط باید مصرف شود. در جای دیگر مکمل های کراتین به هیدراتاسیون و تولرانس گرمایی که منجر به کرامپ ماهیچه‌ای و اسهال می‌شود مربوط شده‌اند که تحقیقات اخیر این نتایج را رد کرده است.

در حالیکه قبلا ترس از عوارض مکمل های کراتینی بیشتر از مکمل های دیگر بود. امروزه تحقیقات نشان داده است که فرد مصرف کننده فقط در صورت مشکل کبدی یا کلیه‌ای باید از کراتین اجتناب کند و در دیگر موارد عوارض ناخواسته در کبد و کلیه گزارش نشده‌اند. کراتین ممکن است باعث فعال کردن انسولین شود، بنابراین احتیاط در مصرف این مکمل در افراد دیابتی یا کسانی که دچار افت قند خون هستند توصیه می‌شود.

مصرف طولانی مدت کراتین در بیشتر از حد معمول آن (20-5 گرم در روز) می‌تواند باعث افزایش تولید فرمالدهید و عوارض ناخواسته شود. کراتین همزمان باعث بهبود موثر پاسخ فیزیولوژیک در ورزش‌های استقامتی، افزایش تولید نیروی بیشتر ماهیچه‌ای در مردان و زنان می‌شود. مصرف کراتین می‌تواند باعث افزایش قدرت شخص در بیماری‌های نوروماسکولار، نارسایی احتقانی قلب، پارکینسون، آتروفی‌ها و هانتینگتون شود.

هایپر وی بیس دوبیس حاوی کربوهیدرات است. کربوهیدرات منبع ترجیحی انرژی برای متابولیسم است. زمانی که بدن قادر به دریافت تمام انرژی مورد نیاز از پروتئین و چربی است ، این امر به بدن اجازه نمی دهد که در سطح مطلوب عمل کند. زمانی که کربوهیدرات ها مصرف می شوند ، احتمال کمی وجود دارد که آن ها تمام شوند. اولین احتمال این است که آن ها به گلوکز تجزیه شده و برای انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.

گلوکز منبع ترجیحی انرژی برای کارکرد عضلات و مغز است ، بنابراین تمام کربوهیدرات قبل از اینکه مصرف شوند ، باید به گلوکز تجزیه شوند. اگر بدن به گلوکز برای انرژی نیاز نداشته باشد و همزمان کربوهیدرات مصرف کند ، این کربوهیدرات به گلیکوژن تبدیل و ذخیره می شود. بدن کربوهیدرات را به فرم گلیکوژن در بافت های عضلانی و کبد ذخیره می کند ، تا در زمان دیگری استفاده شود. زمانی که بدن به انرژی نیاز داشته باشد ، این گلیکوژن های ذخیره شده را تجزیه کرده و به گلوکز تبدیل می کند و برای تامین انرژی از آن استفاده می نماید.

اگر ذخیره گلیکوژن در کبد و بافت های عضلانی پر باشد ، کربوهیدرات مصرف شده به چربی تبدیل شده و به عنوان بافت های چربی ذخیره می شود. این موضوعی است که وزنه برداران به صورت جدی از آن اجتناب می کنند. به همین دلیل است که برای بهبود تمرینات و متابولیسم باید به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف کنید ، نه بیشتر از مقداری که بدن شما قادر به کنترل آن نباشد.

مکمل ورزشی

روش مصرف هایپر وی بیس دوبیس

  • شیک : 1 تا 2 پیمانه از محصول را در داخل شیکر ریخته و با سرعت به مدت 30 ثانیه تکان دهید.
  • هم زدن : 1 تا 2 پیمانه پودر را در داخل یک لیوان بزرگ بریزید و به مدت 20 ثانیه با قاشق مخلوط کنید و این کار را تا زمان حلالیت کامل ادامه دهید
  • میکسر : 1 تا 2 پیمانه از پودر را در داخل دستگاه بلندر بریزید و به مدت 20 الی 30 ثانیه مخلوط کنید، سپس 1 الی 2 تکه یخ را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه دیگر مخلوط کنید.

توصیه ها در رابطه با هایپر وی بیس دوبیس

  • افراد زیر 18 سال مصرف نکنند.
  • در صورت حساسیت به شیر، بادام، سویا یا تخم مرغ قبل از مصرف یا پزشک مشورت کنید.
  • بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول مصرف نکنید.
  • افرادی که تحت درمان قرار دارند، بیماری خاص دارند یا خانم های باردار بدون اجازه پزشک مصرف نکنند.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت به پزشک مراجعه کنید.
  • هشدارهای روی جلد را قبل از مصرف مطالعه کنید.
  • بهتر است قبل از مصرف با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید.
  • دور از نور و در دمای زیر 25 درجه نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

مکمل های ورزشی سرشار از مواد مخدر + عکس

مفیدترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

فواید و عوارض مصرف مکمل گینر (Weight Gainer)

مکمل کراتین و نحوه صحیح مصرف آن

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits