دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای عالی کربو ۱۰۰% انرژی بوستر دوبیس
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کربو 100% انرژی بوستر دوبیس از دکستروز و مالتو دکسترین ساخته شده است.دکستروز که عموما گلوکز یا د – گلوکز یا قند خون نامیده می شود بصورت طبیعی در غذاها یافت می شود.

معرفی کربو 100% انرژی بوستر دوبیس


کربو 100% انرژی بوستر دوبیس از دکستروز و مالتو دکسترین ساخته شده است.دکستروز که عموما گلوکز یا د – گلوکز یا قند خون نامیده می شود بصورت طبیعی در غذاها یافت می شود. دکستروز یک واحد مونوساکارید ( C۶H۱۲O۶ ) است و ایندکس گلایسمیک ( کربو هیدرات جذب شده که باعث بالا رفتن قند خون می شود ) بالایی معادل ۱۰۰ دارد.

مالتو دکسترین یک کربوهیدرات شیرین و زود جذب است که از ذرت به دست می آید. بهترین روش مصرف استفاده از دکستروز و مالتو دکسترین به نسبت مساوی است و بهترین زمان مصرف صبح ناشتا و بعد از تمرین می باشد.

تحقیقات نشان می دهد بالا رفتن حجم ذرات غیر محلول در لوله گوارش حرکت این لوله را کند می کند بنابراین همراهی مالتو دکسترین به عنوان یک ذره نا محلول تر نسبت به دکستروز حرکت دستگاه گوارش را کم کرده باعث حداکثر ساخت گلیکوژن ، هیدراتاسیون و کارایی بیشتر می شود.بنابراین کربو با نسبت حجمی مساوی از دکستروز و مالتو دکسترین یک انتخاب مناسب بعد از ورزش است.

ویژگیهای کربو 100% انرژی بوستر دوبیس

  • بازسازی گلیکوژن
  • جذب بهتر مواد مغذی
  • بدون کلسترول و چربی
  • بهبود سطح انرژی بدن
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی
  • دارای کالری غنی برای افزایش وزن و قدرت

مکمل

مزایای مصرف کربو 100% انرژی بوستر دوبیس


کربوهیدرات ها بزرگترین منبع انرژی هستند که نیازهای بدن را تامین می کنند بدن انسان برای حفظ سلامت باید یک درصد معین از کربوهیدرات جذب کند. سازمان سلامت جهانی توصیه می کند که بین % 75-55 از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربوهیدرات تامین شود. اگر این میزان کربوهیدرات در بدن تامین نشود، مشکلاتی مثل دردهای عضلانی، خستگی، عملکرد ضعیف مغزی و پایین آمدن مقاومت بدن درمقابل بیماری ها حاصل می شود. کربوهیدرات ها دو نوع اصلی دارند: کربوهیدرات ساده و کربوهیدرات مرکب

همواره به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است در ساعت های پایانی روز مقدار کمتری کربوهیدرات در برنامه غذایی خود قرار دهید .اما نوع کربوهیدراتی که انتخاب می کنید، بسته به زمان مصرف آن اهمیت دارد و بدانید که کربوهیدرات عنصری مهم در عضله سازی و تامین انرژی مورد نیاز بدن و بازسازی عضلات می باشد.

کربوهیدرات یکی از بهترین و موثرترین منابع تأمین انرژی برای ورزشکاران محسوب شده و هیچ استثنایی وجود ندارد. اما در بدنتان دقیقاً چه اتفاقی برای کربوهیدرات می افتد که تا این حد این ماده غذایی را مهم می کند. به محض اینکه کربوهیدرات وارد بدنتان می شود، تجزیه شده و تبدیل به مولکول های شکر کوچکتر (گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز) شده که جذب بدن شده و به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. حال هر میزان از این گلوکزی که برای تأمین انرژی بدنتان مورد استفاده قرار نگرفته باشد، به سمت عضلات و کبد رفته و به شکل گلیکوژن ذخیره می شود. بعد از پر شدن ظرفیت ذخیره سازی گلیکوژن نیز، گلوکز اضافه به عنوان چربی در بدن ذخیره خواهد شد.

خب حالا که کربوهیدرات قدم به قدم جلو رفت و تبدیل به گلیکوژن شد، دیگر به عنوان منبع انرژی اصلی برای ورزشکاران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر همین الان به یکباره بلند شوید و وزنه ای را از روی زمین بلند کنید یا یک مرتبه شروع به دویدن کنید، این گلیکوژن ذخیره شده در بدن شماست که انرژی شما را تأمین خواهد کرد. اما اگر بخواهید با سرعت کم و مدت طولانی تری ورزش کنید، چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی بدنتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما در صورت چربی سوزی بازهم گلیکوژن (تکه های کربوهیدرات) است که چربی هایتان را تجزیه نموده و به سوخت مناسب برای عضلاتتان تبدیل خواهد کرد.

مصرف کربوهیدرات کافی در طول روز امتیازات زیادی دارد، یکی از این مزایا جلوگیری از مصرف پروتئین به عنوان انرژی است. اگر کربوهیدرات داخل بدنتان کم باشد، پروتئین تجزیه و تبدیل به گلوکز می شود تا در نهایت به عنوان انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالی است که پروتئین وظیفه مهم تری برعهده دارد، نقش اصلی پروتئین کمک به عضله سازی، استخوان سازی، ترمیم پوست ، مو و دیگر بافت های بدن است. حالا خودتان تصور کنید که با کم مصرف کردن کربوهیدرات و سوزاندن پروتئین به عنوان انرژی، چه ستمی به عضله، استخوان و پوست و موهایتان خواهد افتاد.

دقت داشته باشید همانطور که ریکاوری در ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. در مورد کربوهیدرات نیز این اصل صدق می کند و بعد از ورزش باید منابع گلیکوژنی تان را ریکاوری کنید. تمرین روزانه یا رقابت باعث می شود تا بخش زیادی از منابع کربوهیدراتی بدنتان تخلیه شود، شما باید براساس سطح شدت و فعالیت بدنی تان در حین انجام ورزش، میزان کربوهیدرات مورد نیاز برای ریکاوری را تشخیص داده و بعد از ورزش دریافت کنید.

یادتان باشد که تغذیه و ورزش دو مبحث کاملاً مرتبط با هم بوده و بدون شک ورزشکار حرفه ای توجه ویژه ای به این دو مورد مهم خواهد داشت. همچنین در کنار توجه به کربوهیدرات مصرفی تان بهتر است حواستان به میزان آبی که میل می کنید نیز باشد تا با حفظ تعادل و کمک علم تغذیه، در رقابت و زندگی ورزشی تان به هرآنچه که می خواهید دست یابید.

مکمل های ورزشی

روش مصرف کربو 100% انرژی بوستر دوبیس


برای هر وعده دو پیمانه معادل 60 گرم در 800 میلی لیتر آب ، آب میوه و یا شیر مخلوط گردد و میل شود.

توصیه ها در مورد کربو 100% انرژی بوستر دوبیس

  • کربو 100% انرژی بوستر دوبیس را از مراکز معتبر و داروخانه تهیه کنید
  • کربو 100% انرژی بوستر دوبیس را بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.
  • کربو 100% انرژی بوستر دوبیس را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

فواید و عوارض مصرف مکمل پمپ برای ورزشکاران

فواید باورنکردنی مکمل آمینو اسید برای ورزشکاران

مفیدترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

فواید و عوارض مصرف مکمل گینر (Weight Gainer)

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits