دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای فوق العاده پودر فیبر ۴۰۰ گرمی دوبیس
1
زمان مطالعه: 13 دقیقه
پودر فیبر 400 گرمی دوبیس یک محصول عالی برای القای سیری و کمک به کاهش اشتها و وزن افراد است. فیبر به گروه متمایزی از کربوهیدرات‌ها اطلاق می‌شود که بدن انسان قادر به هضم آن نیست.

آشنایی با پودر فیبر 400 گرمی دوبیس

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس یک محصول عالی برای القای سیری و کمک به کاهش اشتها و وزن افراد است. فیبر به گروه متمایزی از کربوهیدرات‌ها اطلاق می‌شود که بدن انسان قادر به هضم آن نیست. بدن ما فاقد آنزیم گوارشی برای تجزیه‌ی فیبر است، بنابراین آنها در حین عبور از طول سیستم گوارشی بدون تغییر حرکت می‌کنند. میزان توصیه‌ شده‌ی مصرف فیبر برای مردان ۳۸ گرم و برای زنان ۲۵ گرم در روز است. با این وجود اکثر مردم فقط حدود نیمی از این میزان یا ۱۵ تا ۱۷ گرم در روز فیبر دریافت می‌کنند.

ویژگی های پودر فیبر 400 گرمی دوبیس

  • حفظ وزن بدن
  • منبع غنی از فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی
  • کاهش وزن بدن و کاهش اشتها
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی جهت افزایش انرژی
  • حاوی درصد پایینی از کربوهیدرات و چربی
  • حاوی ۵۰ میلی گرم ال کارنیتین به عنوان چربی سوز
  • مناسب برای خانم ها و آقایانی که تصمیم به کاهش وزن دارند
  • حاوی ۱۰ گرم پروتئین در هر سروینگ
  • دارای درصد بالایی از فیبر محلول در آب

فیبر

مزایای مصرف پودر فیبر 400 گرمی دوبیس

متخصصان و محققان مصرف ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر به صورت روزانه را توصیه می کنند. در رژیم غذایی مردم امریکا طبق تحقیقات تنها نیمی از این مقدار از مصرف مواد غذایی روزانه به دست می آید. در کشور ایران نیز وضعیت مصرف فیبر حتی پایین تر از این مقدار می باشد.

فیبر اغلب در مواد خوراکی گیاهی از قبیل سبزیجات، میوه‌ها، بنشن‌ها، غلات کامل، آجیل‌ها و مغزها یافت می‌شود. در واقع تنوع گسترده‌ای از فیبرها در مواد غذایی وجود دارد. فیبرهای غذایی موادی هستند که توسط بدن انسان قابل هضم نمی باشند و موجب تسهیل در حرکات دودی روده کوچک خواهند شد.بهترین منابع فیبرهای غذایی میوه ها و سبزیجات می باشند.

مصرف فیبرهای غذایی ارتباط معکوسی با وزن بدن و به ویژه درصد چربی بدن دارند. این مواد از طریق مکانیسم های مختلف، خطر چاقی و اضافه وزن را کاهش می دهند. فیبرها گوارش را کند و احساس سیری را طولانی می کنند و غذاهای پر فیبر معمولا کالری و چربی کمتری دارند. غذاهایی که دارای فیبر بالا هستند می توانند به هضم غذا و درمان مشکلات گوارشی و یبوست کمک شایانی کنند.

همچنین فیبرها در دستگاه گوارش با جذب آب به خود و ایجاد یک توده ی ژل مانند سبب افزایش حجم توده ی گوارش شده و با ایجاد احساس پر بودن معده به کاهش اشتها کمک می کنند. مصرف فیبرها هنگامی که با یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی همراه شود در کاهش و کنترل وزن موثر است. از طرف دیگر فیبرهای گیاهی سبب جذب کلسترول و املاح صفراوی به خود شده و در کاهش سطح کلسترول خون نقش بسزایی دارند.

این گونه فیبر ها سرعت جذب گلوکز از دستگاه گوارش را کاهش می دهند و با جذب چربی غذا سبب افزایش دفع چربی از دستگاه گوارش می شوند.این مکمل با ایجاد سیری کاذب و کاهش اشتها سبب کاهش وزن می شود.

ویتامین A:

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامین A است که حدود ۸۰ درصد ویتامین A در بدن انسان جذب می گردد.این ویتامین همراه چربی از سیستم لنفاوی عبورکرده و وارد خون می گردد. جذب ویتامینA، زمانی که، به همراه چربی مصرف شود، افزایش می یابد. میزان جذب ویتامینA در مردان سریعتر از زنان بوده و در مواردی چون اسهال، یرقان و اختلالات شکمی کم می باشد. یک شخص سالم می تواند حدود ۲/۹۷ میکروگرم ویتامینA را در هر گرم از کبد ذخیره کند.

بنابراین کبدی با وزن ۱۵۰۰ گرم می تواند ۰۰۰/۱۵۰ میکروگرم ویتامینA ذخیره نماید. مهمترین عملکرد تعریف شده برای ویتامینA، اثر آن در بینایی می باشد. ویتامینA، تحریکات مورد نیاز جهت ایجاد بینایی در شبکیه را ایجاد می کند. به علاوه ویتامین A جهت رشد، تکثیرو حفظ سرزندگی مورد نیاز است.مقاومت بدن در برابر عفونتهای تنفسی و سایر عفونتها را افزایش داده و موجب حفظ سلامت غشاها و غشاهای مخاطی بدن، خصوصاً غشاهای مخاطی موجود در چشم ها، ششها، معده و روده ها می گردد.

ویتامین A موجب پیشگیری از بیماریهای چشمی، کمک به ترشح شیره های گوارشی و هضم پروتئین می گردد. همچنین این ویتامین در پیشگیری و از بین بردن عفونتهای پوستی، حفظ سلامت مو، دندان و لثه ها دارای نقش حیاتی می باشد. ویتامین A موجب افزایش نفوذ پذیری رگهای خونی و در نتیجه بهتر شدن اکسیژن رسانی بافتی می گردد. همچنین باعث پیشگیری از پیری زودرس، ناتوانی ذهنی ایجاد شده در اثر افزایش سن و افزایش امید به زندگی و احساس جوانی می گردد.

کمبود شدید ویتامین A ممکن است باعث ایجاد التهاب در چشم ها، کاهش قدرت بینایی و شب کوری گردد.افزایش حساسیت بدن در برابر ابتلا به عفونتها، خصوصاً مجاری تنفسی در غالب سرماخوردگیهای عمومی و مکرراز دیگر علائم کمبود این ویتامین می باشد. کمبود ویتامین A می تواند موجب کاهش اشتها و انرژی، اختلال در سلامت لثه ها و دندان، اختلالات پوستی مانند آکنه، جوش، چین و چروک زودرس گردد. در صورت ناکافی بودن میزان ویتامین A در بدن، غشاهای مخاطی بینی، گلو و دهان، لوله های تنفسی، ششها، مجاری گوارشی، کلیه ها و واژن به طور وسیعی تحت تأثیر قرار می گیرند.

تیامین (ویتامین B۱):

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامین B۱ یا تیامین است که یکی از مهمترین ویتامین های گروه B محسوب می شود. ویتامین B۱، به آنورین نیزمعروف بوده وویتامین ضد بیماری بری بری و ضد بیماریهای اعصاب به شمار می آید. این ویتامین، یک ویتامین محلول در آب محسوب می شود. تیامین از روده کوچک جذب شده و قابلیت روده انسان در جذب این ویتامین روزانه حدود ۵ میلی گرم می باشد. تیامین در مخاط روده ایتغئیراتی پیدا میکند. حدود ۲۵ الی ۳۰ میلی گرم از این ویتامین به صورت تغییر یافته در بدن انسان ذخیره می گردد.

میزان بالایی از این ویتامین در عضلات اسکلتی بدن، قلب، کبد، کلیه ها و مغز وجود دارد. این ویتامین نمی تواند به میزان زیاد در بدن انسان تجمع یابد و بنابراین دریافت میزان کافی از این ویتامین، روزانه مورد نیاز است. تیامین باعث تحریک رشد، تقویت عضلات قلبی و تحریک عملکرد مغز می گردد. این ویتامین نقش مهمی را در عملکرد طبیعی کل سیستم عصبی بدن ایفا می کند.

در بهبود عمل هضم، خصوصاً هضم کربوهیدراتها نقش دارد. دارای خاصیت ادرارآوری ضعیفی می باشد ودر پیشگیری از یبوست کمک می کند و باعث افزایش تشکیل ادرار می گردد. همچنین این ویتامین موجب افزایش سنتز گلبولهای قرمز، تقویت جریان خون و حفظ سلامتی پوست می گردد. این ویتامین، باعث محافظت از بدن در برابر مسمومیت با سرب وپیشگیری از ادم یا احتباس مایع مرتبط با آسیب قلبی می گردد.

کمبود تیامین در رژیم غذایی باعث کاهش اشتها، هضم نامناسب غذا، یبوست مزمن، از دست دادن وزن، خستگی ذهنی و بی خوابی می گردد. این اختلالات می تواند منجر به ضعف عضلانی، گرفتگی پا، کندی ضربان قلب و تحریک پذیری، اختلال در تولید اسید هیالورونیک در معده و اختلالات گوارشی گردد. در صورت عدم تأمین میزان کافی تیامین در بدن، عضلات قلبی خسته و تنبل می گردند و دهلیزی های فوقانی قلب، استحکام خود را از دست داده و به تدریج بزرگ می گردند.

این می تواند باعث ایجاد شرایطی گردد که به آن هایپرتروفی قلب گویند. کمبود طولانی مدت این ویتامین باعث ایجاد بری بری، تحریک اعصاب و ادم گشته ومی تواند باعث کم شدن جریان خون به سرشده و منجر به ریزش موی سر و تأخیر در رشد آن گردد. کمبود این ویتامین در اثرمصرف بیش از حد الکل، شکر و غذاهای عمل آورده شده و خالص شدت می یابد.

ریبوفلاوین: (ویتامین B۲)

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامینB۲ یا ریبوفلاوین است که دومین عضو تشکیل دهنده خانواده ویتامینهای گروهB می باشد. لغت ریبوفلاوین از دو منبع مشتق می شود: ریبوز که به قند ریبوز مرتبط است که در تعدادی از ویتامینها و آنزیمها وجود دارد و فلاوین نیز به معنای زرد رنگ می باشد. ریبوفلاوین از طریق دیواره روده کوچک به داخل خون جذب می شود. این ویتامین به سایر قسمتهای بدن حمل شده و به آنزیمهای سلولی بدن می پیوندد.

کبد، بزرگترین محل ذخیره ریبوفلاوین بوده و حدود یک سوم از ریبوفلاوین کل بدن را در خود ذخیره می کند. کبد، کلیه ها و قلب، دارای بیشترین میزان این ویتامین در بدن می باشد. ریبوفلاوین از طریق ادرار از بدن خارج می گردد ولی ترشح آن از طریق صفرا و عرق نیز صورت می گیرد. ریبوفلاوین جهت رشد و سلامت عمومی بدن مورد نیاز است.

کمبود ویتامینB۲، همچنین ممکن است باعث ایجاد موهای چرب، پوست چرب، چروک زودرس در صورت و بازوها و ترک ناخنها گردد. علاوه بر این باعث اختلال در عملکرد غدد آدرنال گردد. همچنین می توانند علت بوجود آمدن اختلالاتی مانند آنمیا، خارش واژینال و کاتاراکت نیز به شمار آید.

نیاسین (ویتامینB۳):

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامینB۳ یا نیاسین است که یکی از مهمترین ویتامینهای گروهB محسوب می گردد.این ویتامین از سال ۱۸۶۷، با نام اسید نیکوتینیک در میان شیمیدانان آلی معروف گردید. ویتامینB۳ یا نیاسین برای جریان مناسب خون و عملکرد صحیح سیستم عصبی مورد نیاز است. این ویتامین باعث حفظ عملکرد صحیح دستگاه گوارشی شده و جهت متابولیسم صحیح پروتئین ها و کربوهیدرات ها مورد نیاز است. به حفظ سلامت پوست هم کمک می کند.

نیاسین موجب انبساط مویرگهای خونی شده و جهت سنتز هورمونهای جنسی خصوصاً استروژن، پروژسترون و تستوسترون، کورتیزول، تیروکسین وانسولین نیز مورد نیاز است. این ویتامین باعث حفظ سلامت ذهنی وحسی می گردد.

کمبود خفیف ویتامینB۳ موجب ایجاد برفک در زبان، زخم های دهانی، تحریک پذیری، تحریک اعصاب، زخم های پوستی مختلف ، اسهال، فراموشی، بیخوابی، سردردهای مزمن، اختلالات گوارشی و آنمیا می گردد.کمبود شدید ویتامینB۳ می تواند منجر به ایجاد ضعف اعصاب، اختلالات ذهنی، افسردگی، کند ذهنی و اختلال در تشخیص موقعیت منجر گردد.

پیریدوکسین (ویتامینB۶):

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامین B6 یا پیریدوکسین است که در آب و الکل محلول می باشد. همچنین باکتریهای موجود در کولون یا روده بزرگ ، این ویتامین را سنتز می کنند. جذب آن به میزان بسیار کمتری صورت گرفته و ذخیره آن نیز در بدن بسیار محدود می باشد . این ویتامین به طور وسیعی در بسیاری از بافتهای بدن توزیع شده و ازطریق کلیه ها دفع می گردد.

کمبود ویتامینB۶ ممکن است باعث ایجاد آنمیا، ادم، افسردگی ذهنی و اختلالات پوستی گردد. ترک گوشه های لب، بوی بد دهان، تحریک پذیری اعصاب ، سنگهای کلیوی، التهاب کولون، آسیب لوزالمعده، بی خوابی، تخریب دندان و تحریک پذیری از دیگر علائم کمبود ویتامین پیریدوکسین می باشد. عدم دریافت میزان کافی ویتامین می تواند منجر به از دست دادن کنترل عضلانی، سردردهای میگرنی، و پیری زودرس گردد.

کوبالامین (ویتامینB۱۲):

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامین B۱۲ است که بزرگترین و پیچیده ترین ساختار ویتامین ها را دارا می باشد. این ویتامین به خاطرداشتن یون فلزی کوبالت در ساختار خود حالت ویژه ای دارد و کوبالامین، به ترکیباتی اطلاق می شود که دارای فعالیت ویتامینB۱۲ می باشند. مانند ویتامین B۶. ویتامینB۱۲ جهت تولید گلبولهای قرمز مورد نیاز می باشد. همچنین برای عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی ضرورت داشته و در بهبود تمرکز، حافظه و تعادل و کاهش استرس های وارده به بدن مفید می باشد.

کمبود ویتامین B۱۲ باعث ایجاد آنمی یا کم خونی از نوع پرنیشیوز می گردد که می تواند باعث کاهش اشتها و تأخیر در رشد کودکان، خستگی مزمن، زخم در دهان، احساس سستی، از دست دادن انرژی ذهنی و اختلال در تمرکز گردد.

ویتامین D:

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامین D است که رشد و حفظ استخوانهای نرمال به طور وسیعی به این ویتامین وابسته می باشد. ویتامین D یک نوع ویتامین محلول در چربی محسوب می شود که جهت حفظ متابولیسم طبیعی کلسیم مورد نیاز است. ویتامین D۳ (کوله کلسیفرول) می تواند در پوست انسان، در اثر تماس با نور ماوراء بنفش جهت سنتز میزان کافی ویتامینD۳ در پوست کافی نباشد، دریافت میزان کافی ویتامینD از طریق غذا جهت حفظ سلامت بدن مورد نیاز است.

ویتامینD، ضروری ترین ویتامین جهت پیشگیری از ریکتز می باشد که یک بیماری شناخته شده ناشی از کمبود ویتامینD می باشد که کودکان را مبتلا کرده و با نقص در تشکیل استخوان، اختلال در استفاده از کلسیم در بدن، ضعف و تنبلی همراه می باشد. ویتامین D در جذب کلسیم، فسفر و سایرمواد معدنی در مجاری گوارشی نقش دارد. همچنین ویتامینD۳ جهت حفظ عملکرد غده پاراتیروئید که تنظیم کننده میزان کلسیم در بدن می باشد مورد نیاز است. ویتامینD، در دوران کودکی و نوجوانی جهت تشکیل استخوان ها و دندانهای سالم مورد نیاز است. مصرف میزان کافی ویتامینD در دوران بارداری باعث ایجاد اثرات سودمند برای مادر و تکامل رضایتبخش کودک می گردد.

کمبود ویتامینD، منجر به ایجاد ریکتز، بیماری که تمامی بدن را درگیر می کند، می گردد. مشخص ترین علامت آن، نقص در کلسیفیه شدن استخوانها می باشد. کمبود ویتامین D باعث ایجاد تخریب دندانها، پیوره، همچنین باعث ایجاد ضعف عضلانی، ضعف بدنی، کاهش جذب سایر مواد معدنی، پیری زودرس می گردد.

ویتامین E:

پودر فیبر 400 گرمی دوبیس حاوی ویتامین E است. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره گشته و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد.این ویتامین جهت انجام عملکردطبیعی تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است. ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون های جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن گشته و موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد. لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.

مکمل

روش مصرف پودر فیبر 400 گرمی دوبیس

در بزرگسالان 1 پیمانه (25 گرم) در 250 سی سی آب حل شود و نیم ساعت قبل از هر سه وعده غذای اصلی (صبحانه ، ناهار ، شام) مصرف شود.

توصیه ها برای مصرف پودر فیبر 400 گرمی دوبیس

  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • در صورت حساسیت به هر یک از اجزای این محصول از مصرف آن خودداری نموده و با پزشک مشورت نمایید.
  • کودکان، نوجوانان، بیماران خاص و زنان باردار و شیرده با پزشک خود مشورت نمایند. افراد با ناراحتی های گوارشی ، زنان باردار و شیرده ، بیماران کلیوی ، قلبی و عروقی و مصرف کنندگان دارو قبل از مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت شود.
  • افرادی که تصمیم به کاهش وزن بیش از ۲۰% دارند باید با نظر متخصص تغذیه یا پزشک معالج مصرف کنند.

separator line

بیشتر بخوانید:

۴۰ تا از بهترین مواد غذایی پر فیبری که تا کنون نمی دانستید!

مکمل‌های فیبری و فواید تاثیرگذار آنها بر سلامت بدن

فواید مصرف پودر مکمل فیبر جهت دریافت فیبر روزانه

مقدار مورد نیاز فیبر برای بدن را چگونه تامین کنیم ؟

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits