دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید عالی پودر کافئین ۲۰۰ میلی گرم دوبیس
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس یک مکمل انرژی زا با بهره گیری از خواص کافئین است. کافئین ماده ای است شیمیایی که در گیاهان گوناگونی از جمله قهوه ، کاکائو ، کولا و انواع مختلف چای به مقدار زیاد یافت می شود و مصارف خوراکی و پزشکی مختلفی دارد .


معرفی پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس

پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس یک مکمل انرژی زا با بهره گیری از خواص کافئین است. کافئین ماده ای است شیمیایی که در گیاهان گوناگونی از جمله قهوه ، کاکائو ، کولا و انواع مختلف چای به مقدار زیاد یافت می شود و مصارف خوراکی و پزشکی مختلفی دارد . در واقع ماده کافئین نوعی داروی محرک قوی می باشد که استفاده بیش از دوز نرمال از این ماده می تواند باعث بی خوابی شود .

کافئین از نظر شیمیایی کافئین یک آلکالوئید از دسته گزانتین هاست که ویژگی های آن به تئوفیلین و تئوبرومین هم شبیه می باشد . از نظر ظاهری کافئین خالص به شکل پودر سفید رنگ می باشد که مزه تلخی دارد . عناصر تشکیل دهنده کافئین 3 ماده هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن می باشد .

کافئین یک ماده دارویی پرمصرف و پر طرفدار در جوامع بشری می باشد و می توان گفت که بیش از 90 % از افراد جامعه روزانه مقادیر مختلفی از این ماده محرک استفاده می کنند . انواع مختلفی از داروهای پزشکی که توسط پزشک و یا بدون تجویز پزشک در جامعه مصرف می شوند حاوی ماده کافئین می باشند . از جمله داروهای پزشکی که حاوی کافئین هستند می توان به دارو های ضد سرفه ، دارو های ضد درد و دارو های درمان سرما خوردگی اشاره کرد . نکته جالب توجه این است که میزان مصرف سرانه کافئین در جوامع بشری حدوداً 70 میلی گرم تخمین زده می شود .

تأثیر کافئین بر افراد مختلف با توجه به بدن و سیستم عصبی ، وزن ، جنسیتشان و عوامل متعدد دیگری متفاوت می باشد . بر همین اساس دوز تاثیر گذار کافئین برای کودکان به علت کوچک بودن جسته شان پایین تر می باشد . با این حال ، تأثیرات کافئین می‌تواند تا ۸ ساعت بر بدن افراد باقی بماند .

ویژگیهای پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس

  • افزایش متابولیسم بدن ( افزایش سوخت وساز بدن )
  • تحریک کردن سیستم عصب های مرکزی بدن
  • افزایش میزان هوشیاری و آگاهی
  • کمک به کاهش چربی های بدن
  • افزایش انرژی عضلات بدن برای انجام فعالیت های شدیدتر و طولانی تر
  • بهبود عملکرد در تمرین افزایش قدرت عضلات

کافئین

مزایای مصرف پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس


کافئین، یک مکمل ارزان و مؤثر برای بدنسازان و ورزشکاران استقامتی است. کافئین در اشکال مختلفی وجود دارد و با کمال تعجب، قهوه بهترین شکل آن نیست. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که کافئین بدون آب به شکل قرص در بهبود عملکرد مؤثرتر از کافئین موجود در قهوه است. عجیب است اما مقدار بیشتر کافئین، بهتر نیست. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که اگر شما بیشتر از مقدار توصیه شده کافئین مصرف کنید، هیچ افزایشی در قدرت یا استقامت به وجود نمی‌آید.

این باعث می‌شود که کافئین با بسیاری از مکمل‌های دیگر متفاوت شود. با این اوصاف، چه مقدار از آن را باید مصرف کنید؟ تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیش از ۶ میلی گرم بر کیلوگرم، قبل از فعالیت ورزشی هیچ فایده‌ای ندارد. من توصیه می‌کنم که با نصف این مقدار یعنی ۳ میلی گرم بر کیلوگرم شروع کنید. بنابراین این مقدار برای یک شخص ۷۰ کیلوگرمی، ۲۰۰ میلی گرم می‌شود.

کافئین‌تان را حدود یک ساعت قبل از جلسه تمرینی با وزنه مصرف کنید و حداکثر یک‌بار در روز از آن استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید که کافئین در خواب‌تان اختلال ایجاد کند، بهترین توصیه این است که تمرین‌تان را در صبح انجام دهید تا کافئین بتواند تا موقع خواب از بدن‌تان بیرون رود.

تحمل کافئین در اینجا یک مسئله مهم است. شما به سرعت نسبت به کافئین مقاوم می‌شوید که از ارزش آن برای بهبود عملکرد ورزشی می‌کاهد. اگر می‌خواهید از کافئین به عنوان یک مکمل استفاده کنید، دیگر نباید آن را به شکل نوشیدنی بنوشید. تنها کافئینی که شما در یک روز مصرف می‌کنید، باید همان مکمل کافئینی باشد که یک ساعت قبل از تمرین با وزنه می‌خورید.

در روزهایی که با وزنه تمرین نمی‌کنید، نباید کافئین مصرف کنید. اگر یک مسابقه یا رویداد مهم در پیش دارید، باید یک هفته قبل از آن تمام کافئین مصرفی‌تان را قطع کنید تا بتوانید در آن روز مهم از اثرات کامل آن بهره مند شوید.

تحقیقات برای ورزش‌های استقامتی، تقریبا متفق القول هستند که کافئین عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد اما برای بدنسازی، تحقیقات متنوع‌اند. بعضی مطالعات بهبود عملکرد ورزشی را نشان می‌دهند و باقی مطالعات نه. من با توجه به تجربه شخصی‌ام می‌توانم به شما بگویم که کافئین کمک زیادی به بدنسازی می‌کند. اما چرا تحقیقات به روشنی از این مسئله پشتیبانی نمی‌کنند؟ ما تجارب و برداشت‌های شخصی‌مان را نیز به این تحقیق اضافه کرده‌ایم و دلایل احتمالی را حدس زده‌ایم.

این، نظریه‌ی من است: در مطالعات پژوهشی به افراد برای شرکت در مطالعه، پول پرداخت می‌شود، شبیه کار کردن! آن‌ها در یک زمان برنامه ریزی شده در محل پژوهش حاضر می‌شوند و یک محقق آن‌ها را در سراسر تمرین راهنمایی می‌کند. اما در دنیای واقعی اینگونه نیست. شما اگر بخواهید می‌توانید دست از تمرین بکشید یا اگر خسته باشید، می‌توانی کل تمرین‌تان را ضایع کنید. به نظر من بدنسازی به یک نسبت هم جسمی است و هم روانی و اثربخشی کافئین در قلمروی روانی، بلامنازع است.

شما برای به دست آوردن توده‌ی عضلانی، باید محدودیت‌هایتان را پشت سر بگذارید و برای انجام این کار شما یک محرک باورنکردنی دارید. در اینجاست که کافئین باعث تفاوت زیادی می‌شود. اگر در حال خمیازه کشیدن باشید و به کندی تمرین کنید، تمرین بدی خواهید داشت. اما اگر کافئین بخورید روی آن نیمکت پرس می‌پرید و به سرعت مشغول تمرین می‌شوید تا رکورد شخصی‌تان را بهبود ببخشید.

حدس من این است که در این یک مورد، یک تحقیق نه چندان دقیق در واقع ممکن است بتواند داده‌های واقعی‌تری ارائه دهد. به نظر من باید یک مطالعه یکساله روی ۲ گروه افراد انجام شود تا معلوم گردد کدام گروه، بیشترین افزایش قدرت و بیشتری توده‌ی عضلانی را به دست می‌آورد. به گروه دارونما گفته شود که یک ساعت قبل از هر تمرین، یک قرص بخورند و هیچ نوع کافئین دیگری مصرف نکنند.

اگرچه یک مطالعه بی پایه مانند این باعث می‌شود که هر محقق خوبی، احساس خجالت کند اما آنچه که واقعا می‌خواهیم بدانیم را به ما می‌گوید یعنی کافئین از نظر افزایش قدرت و توده‌ی عضلانی در جهان واقعی، چقدر مفید است. حدس من این است که پژوهش‌های ذکر شده در منابع زیر که هیچ گونه افزایش قدرتی را نشان ندادند، تنها به مزایای فیزیولوژیک کافئین توجه کردند، نه مزایای روانی.

حرف آخر! به نظر من با وجود یافته‌های گوناگون این تحقیقات، کافئین یک مکمل عالی برای ورزش‌های استقامتی و همچنین بدنسازی است .

مصرف کافئین

روش مصرف پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس


با توجه به میزان تحمل کافئین روزانه 3-1 عدد کپسول با فاصله زمانی 4-3 ساعت مصرف شود. بیش از میزان توصیه شده در روز مصرف نشود.

توصیه و هشدار پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس

  • پودر کافئین 200 میلی گرم دوبیس را از مراکز معتبر و داروخانه تهیه کنید.
  • از آنجایی که مصرف مقادیر بالای کافئین مسمومیت زا می باشد در مصرف همزمان کپسول و خوراکی های حاوی کافئین احتیاط کنید
  • قبل از مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت شود
  • - این محصول جهت تشخیص ، پیشگیری و درمان نمی باشد
  • دور از نور و در دمای زیر 25 درجه نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

مکمل کافئین و تاثیرات مثبت آن بر بدنسازی

راهنمای کامل مصرف قرص کافئین

مزایای فوق العاده مکمل پمپ C۴

مکمل کافئین و تاثیرات مثبت آن بر بدنسازی

راهنمای کامل مصرف قرص کافئین

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits