دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قرص زغال فعال بیوکربن 50 عددی

موارد مصرف قرص زغال فعال چیست؟

قرص زغال فعال بیوکربن 50 عددی
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
قرص زغال فعال چیست؟ این قرص یک درمان طبیعی قوی است که برای جلوگیری از انتشار سموم و مواد شیمیایی موجود در بدن استفاده می شود و باعث حذف آن ها می شود. با ما همراه باشید تا از قرص زغال فعال بیشتر بدانید.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم است که به راستی از زغال یعنی مواد دارای کربن مانند چوب به دست می‌آید. زمانی که زغال یا همان charcoal در دمای بالا و در محیط خلأ و بدون اکسیژن حرارت داده می‌شود، توسط گرمادهی با گاز اکسید کننده یا مواد شیمیایی دیگر فعال شده و به پودری سیاه رنگ تبدیل می‌شود که همان کربن خالص است.

در نتیجه فعال شدن این زغال، قابلیت‌های آن افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند مواد گوناگونی را جذب کند. با تبدیل شدن زغال به پودر، می‌توان آن را در سطح بیشتری پخش کرد تا به نقاط مختلف نفوذ کند، درون منافذ وارد شود و سموم و دیگر مواد مضر بدن را جذب کند. زغال فعال جدیدترین ماده سم‌زدا به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که زغال فعال از دوران باستان برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت و کارآیی‌های بسیاری داشته است.

خواص درمانی آن توسط مردمان مصری ثبت شد ولی متأسفانه تا حدود ۱۵سال پیش هم دانش ثبت شده در مورد خواص زغال فعال فراموش شده بود. جادوی سیاه خواص مختلفی دارد و شما هم با اطلاع از این مزیت‌های فراوان، سعی می‌کنید هر چه سریع‌تر برای تهیه این ماده استثنایی دست به کار شوید.

در بسیاری از فیلترهای دستگاه تصفیه کننده آب و هوای خانگی از زغال فعال استفاده شده است تا با جذب ذرات سمی و خطرناک، آب قابل شرب و هوای پاکیزه و تصفیه شده را در اختیار شما قرار دهند.

شاید در وهله اول با شنیدن قرص زغال تصور کنید، این قرص از همان زغال مخصوص پخت و پز ساخته شده است. قرص زغال از منابع مختلفی ساخته شده است، اما در انواع درمانی اش معمولا از پوسته نارگیل یا سایر منابع طبیعی می گیرند.

خواص قرص زغال فعال

سیستم ایمنی و رفع مسمومیت دارویی

یکی از محبوب ترین موارد استفاده از قرص زغال فعال برای بهبود سیستم ایمنی و رفع مسمومیت های دارویی یا برطرف کردن مشکلات مربوط به مصرف بیش از حد مواد مخدر است. این درمان معمولا در مراکز درمانی اضطراری در سراسر جهان صورت می گیرد.

این قرص برای کاهش نفخ و گاز معده، کلسترول پایین، رفع مشکلات جریان خون صفراوی در طول حاملگی و حتی جلوگیری از دردهای شکمی استفاده می شود.

چگونگی عملکرد قرص زغال در بدن

تحقیقات نشان می دهد که قرص زغال فعال در مواردی هم برای عملکرد بهتر معده مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین قرص ذغال فعال با سم زدایی و رفع مواد شیمیایی در میلیون ها منفذ کوچک در معده کار می کند.

اما باید گفت که به طور معمول زمانی که فردی دچار مسمویت ناشی از نفت، الکل، چربی و یا اسید شده باشد، سم زدایی این قرص اثر دهی نخواهد داشت.

قرص ذغال، سموم را جذب نمی کند. در عوض آن را از طریق فرایند شیمیایی جذب می کند. عناصر مختلف در بدن، از جمله مواد مغذی، مواد شیمیایی و سموم، به جریان خون جذب شده و مواد مضر ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

به همین دلیل با سم زدایی تا حدود زیادی می توان این مشکل را برطرف کرد. سطح ناهموار قرص زغال فعال دارای بار الکتریکی منفی است که موجب زیاد شدن سموم مثبت شده و گاز را با آن پیوند می دهد.

طریقه مصرف قرص زغال اکتیو

زغال اکتیو که به صورت شربت، قرص، کیت، پودر محلول در آب و قرص جویدنی در بازار وجود دارد، معمولا بدون نسخه پزشک در دسترس است. البته باید اضافه کرد که مصرف آن باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

نکات مهمی که پیش از مصرف در نظر گرفته می شود، واکنش و حساسیت نسبت به آن است، که توسط پزشک تعیین می شود.پس از مشورت با پزشک، می توانید با توجه به دستورالعمل روی جعبه، آن را مصرف کنید. بهتر است همراه با آن مواد شیرین و یا شکلات مصرف نکنید.

میزان مصرف قرص زغال

میزان مصرف در بزرگسالان معمولا 25 تا 100 گرم بوده و با آب مخلوط می شود. در صورتی که یک نوبت از مصرف فراموش شود، باید بلافاصله مصرف شود.

توجه کنید که همراه با قرص ذغال فعال باید 12-16 لیوان آب در روز بنوشید. در غیر این صورت، می تواند باعث کم آبی شود. با درمان ایمن و موثر برای مسمومیت و حذف سموم از سیستم گوارش بدن، استفاده از قرص زغال فعال، علاوه بر فعال سازی سیستم داخلی بدن، بدن را به طور کامل ضد عفونی می کند.

قرص زغال فعال با از بین بردن توکسین هایی که باعث واکنش های آلرژیک، آسیب اکسیداتیو و عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود، کمک می کند تا دستگاه گوارش شما پاکسازی شود. با حذف سموم از سیستم گوارش، شما می توانید از درد های شکمی خلاص شده و شاهد افزایش انرژی و عملکرد ذهنی باشید.

عوامل محیطی، از جمله آفت کش های وارد شده در مواد غذایی و مواد شیمیایی موجود در آب نوشیدنی و همچنین، قرار گرفتن در معرض مواد شمیایی، باعث تجمع مواد سمی در بدن می شود.

قرص زغال

به همین دلیل، به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در آینده، باید دستگاه گوارش را از هر نوع سمی پاکسازی کنیم.برای تکمیل پاکسازی سیستم گوارش با قرص زغال فعال، 10 گرم از آن را دو ساعت پیش از هر وعده غذا و به مدت دو روز مصرف کنید.

در طول پاکسازی دستگاه گوارش، بهتر است میوه، سبزیجات، گوشت سفید مانند مرغ و ماهی، مصرف کنید. در صورتی که در طی دوران درمان دچار یبوست شدید، باید آب فراوانی بنوشید تا مشکل یبوست برطرف شود.

همچنین می توانید هر نیم ساعت یک بار، یک لیوان آب گرم با یک تکه لیمو و کمی عسل مصرف کنید تا مشکل یبوست برطرف شود.

قرص زغال فعال برای معده

قرص زغال فعال برای درمان درد معده، گاز معده، اسهال، و یا سایر مسائل مربوط به معده استفاده می شود. همچنین در بعضی موارد برای رفع مشکل مربوط به مصرف بیش از حد مواد مخدر و مسمومیت دارویی استفاده می شود، زیرا در این موارد، معده مشکل پیدا کرده و باید از هر نوع سمی پاکسازی شود.

افرادی که دچار معده درد هستند با مصرف قرص ذغال فعال می توانند تا حدود زیادی این درد را برطرف کنند. همچنین مصرف قرص ذغال فعال می تواند باعث پاکسازی معده و کبد شود.

برای مصرف قرص ذغال فعال در دردها و مشکلات معده بهتر است در مورد نحوه و میزان مصرف، با پزشک متخصص مشورت کنید.

قرص زغال برای نفخ

یکی از کاربردهای قرص ذغال فعال، برای کاهش نفخ است. این کار با اتصال مواد فرار به گاز در مواد غذایی که باعث ناراحتی می شوند، صورت می گیرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده می توان گفت که مصرف قرص ذغال فعال می تواند از بروز نفخ های شکمی، دل درد و سنگینی شکم پس از مصرف مواد غذایی جلوگیری کند.

پس از تایید پزشک، دوز مصرفی برای کاهش گاز معده، نفخ و التیام درد معمولا 500 میلی گرم یک ساعت قبل از هر وعده غذایی نفاخ است که بهتر است قرص را با یک لیوان آب مصرف کنید.

همچنین، بهتر است بلافاصله پس از مصرف قرص، باز هم چند لیوان آب مصرف کنید تا قرص ذغال فعال زودتر در سیستم گوارش جذب شود.

همچنین بخوانید:

خودکشی با قرص برنج : شایع‌ترین نشانه‌های مسمومیت با قرص برنج

قرص کلردیازپوکساید چیست ؟ عوارض کلردیازپوکساید کدامند ؟

تشخیص مسمومیت با آسپرین و درمان فوری آن

قرص خطرناک برنج را میشناسید؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits