دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف کپسول چشم اوژن یوروویتال
6
زمان مطالعه: 14 دقیقه
کپسول چشم اوژن یوروویتال سرشار از لوتئین و ویتامین های مفید برای تامین کننده مواد مغذی چشم می باشد.


کپسول چشم اوژن یوروویتال چیست؟


کپسول چشم اوژن یوروویتال سرشار از لوتئین و تامین کننده مواد مغذی چشم می باشد. ویتامین A یکی از اجزا تشکیل دهنده رودوپسین می باشد و جهت دید چشم ضروری است. ویتامین C موجب حفظ قدرت دفاعی بدن گردیده و ویتامین E، سلول های بدن را محافظت می کند.

چشم یکی از اعضاء حسی مهم بدن انسان به شمار می رود و تحت تأثیر عوامل گوناگون مانند کارکردن با کامپیوتر، نگاه کردن به تلویزیون و رانندگی در شب، تحت استرس و فشار قرار می گیرد.

به علاوه عواملی همچون کمبود خواب، هوای خشک یا نیکوتین، موجب ایجاد آسیب در چشم می گردد. چشم به تعداد مشخصی از ویتامینها، ریز مغذی ها و مواد مؤثره گیاهی نیاز دارد. بدن انسان قادر به ساخت این مواد نمی باشد، بنابراین استفاده از این مواد در رژیم غذایی روزانه لازم و ضروری به نظر می رسد. کپسولهای چشم یوروویتال حاوی مواد حیاتی می باشند.

ویتامینA یکی از اجزاء تشکیل دهنده رودوپسین می باشد و جهت دید چشم ضروری است. ویتامینC موجب حفظ قدرت دفاعی بدن گردیده و ویتامینE، سلولهای بدن را محافظت می کند. ریز مغذی روی یکی از اجزاء تشکیل دهنده بسیاری از آنزیم های بدن بوده و در واکنشهای متابولیکی بدن شرکت دارد. کاروتنوئید طبیعی لوتئین از طریق رژیم غذایی روزانه شامل غذاهای گیاهی و سبزیجات جذب می شود و در حفظ سلامت ماکولا و شبکیه نقش دارد.

خواص و ویژگی های کپسول چشم اوژن یوروویتال

  • غنی از آنتی اکسیدان ها
  • جلوگیری از بروز اختلالات متابولیکی ناشی از رادیکال های آزاد که باعث برخی از ناراحتی های چشمی می گردند
  • حمایت و نگهداری از شبکیه چشم
  • سرشار از لوتئین، لوتئین به حفاظت از شبکیه در برابر اکسیداسیون کمک می کند

آوژن

موارد مصرف کپسول چشم اوژن یوروویتال

کپسول چشم اوژن یوروویتال یک مکمل غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و لوتئین برای حفظ سلامت چشم هاست

روش و مقدار مصرف کپسول چشم اوژن یوروویتال


نحوه مصرف روزانه ۱ عدد همراه غذا با مقدار کافی آب، یا مطابق دستور پزشک میل شود.


ترکیبات بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال


کپسول چشم اوژن یوروویتال حاوی انواع ویتامین ها، املاح معدنی روی و مس و همچنین ۱۰ میلی گرم لوتئین می باشد که برای سلامت چشم بسیار مفید هستند. چشم یکی از اعضا حسی مهم بدن انسان به شمار می رود و تحت تاثیر عوامل گوناگون مانند کارکردن با کامپیوتر، نگاه کردن به تلویزیون و رانندگی در شب، تحت استرس و فشار قرار می گیرد. به علاوه عواملی همچون کمبود خواب، هوای خشک یا نیکوتین، موجب ایجاد آسیب در چشم می گردد. چشم به تعداد مشخصی از ویتامین ها، ریز مغذی ها و مواد موثره گیاهی نیاز دارد. بدن انسان قادر به ساخت این مواد نمی باشد، بنابراین استفاده از این مواد در رژیم غذایی روزانه لازم و ضروری به نظر می رسد.

لوتئین بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

لوتئین یکی از ششصد کاروتنوئید طبیعی شناخته شده محسوب می شود. در سبزیجات با برگهای سبز مانند اسفناج و کلم یافت شده و به عنوان یک آنتی اکسیدان مطرح است . برای جذب نورآبی رنگ، توسط ارگانیسم های بدن مورد استفاده قرار می گیرد. لوتئین در گیاهان به صورت استر اسیدهای چرب با یک یا دو اسید چرب یافت می شود. لوتئین یک مولکول چربی دوست (لیپوفیل) بوده و به طور کلی در آب نامحلول می باشد. کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین و زئگزانتین، مواد محلول در چربی محسوب می شوند و جهت جذب مناسب از لوله گوارشی نیاز به حضور مواد غذایی چرب است.

در نتیجه میزان جذب کاروتنوئید در بدن، در صورت مصرف غذاهایی که دارای میزان کم چربی می باشند و یا در شرایط پزشکی خاص که منجر به کاهش در جذب چربیها می گردد، مانند کمبود آنزیم لوزالمعده، بیماری کرون، بیماری سلیاک، سیستیک فیبروزیس، عمل جراحی (برداشتن قسمتی از معده یا به طور کامل)، عملکرد مثانه و کبد دچار اختلال می گردد.

لوتئین یکی از اعضاء خانواده کاروتنوئیدها می باشد. دریافت میزان ناکافی کاروتنوئیدها در طولانی مدت می تواند در ایجاد بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و تعداد زیادی از سرطانها مؤثر باشد. یکی از مکانیسم های مهم در مورد بیماری وابسته به کاروتنوئید می تواند رادیکالهای آزاد باشد. تحقیقات نشان دهنده آن است که رژیم غذایی که دارای میزان پائین کاروتنوئید می باشد می تواند باعث افزایش آسیب پذیری بدن در برابر رادیکالهای آزاد گردد. به عنوان یک نتیجه بدست آمده در طولانی مدت، رژیم های غذایی شامل میزان پائین کاروتنوئید می تواند باعث افزایش آسیب بافتی ناشی از فعالیت رادیکالهای آزاد و افزایش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان گردند.

با توجه به مصرف میزان پائین میوه ها و سبزیجات، بسیاری از بزرگسالان و جوانان میزان کافی لوتئین و زئگزانتین را در رژیم غذای شان دریافت نمی کنند. در صورت کشیدن سیگار و یا نوشیدن الکل، میزان لوتئین خون کمتر از حد نرمال می گردد. طبق آمار، سیگاریها، الکلی هاو…، به میزان کمتر از غذاهای حاوی لوتئین و زئگزانتین استفاده می کنند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که کشیدن سیگار باعث تخریب کاروتنوئیدها می گردد.

هویج، پرتقال، سبزیجات و میوه جات زرد رنگ، منابع لوتئین به شمار می روند. سبزیجات دارای برگ سبز، مانند اسفناج، همچنین حاوی مقادیر زیادی از لوتئین می باشند. تمامی اینها قسمت مهمی از رژیم غذایی سالم به شمار می روند. لوتئین همچنین به صورت مکمل غذایی نیز در دسترس می باشد.

مس بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

حدود ۱۵۰-۷۵ میلی گرم مس در بدن انسان وجود دارد. در بدن نوزادان تازه به دنیا آمده میزان بالاتری مس نسبت به بزرگسالان وجود دارد. کبد، مغز، کلیه ها، قلب و مو دارای غلظت بیشتری از مس می باشند. میزان متوسط مس سرمی در زنان بزرگسال بیشتر از آقایان می باشد.

میزان سرمی مس نیز به طور مشخصی در خانمها طی دوران بارداری و زمانیکه از ضد بارداریهای خوراکی استفاده می کنند افزایش می یابد. در بدن انسان، مس یکی از اجزاء سازنده تعدادی از آنزیمها می باشد و به صورت ترکیب با تعدادی از پروتئینها در خون یافت می شود.

سرولوپلاسمین، یک آنزیم پلاسمایی حاوی مس، باعث افزایش سرعت اکسیداسیون آهن به یون آهن می گردد، بنابراین باعث کاهش انتقال آهن توسط ترانسفرین (پروتئینی که باعث انتقال آهن در خون می شود) می گردد. در نتیجه آهن به بافتهای بدن جهت سنتز ترکیبات حاوی آهن، خصوصا، هموگلوبین منتقل می شود.

مس به طور قابل توجهی در قسمت دئودونوم روده جذب می شود. حدوداً ۳۲ درصد مس موجود در رژیم غذایی جذب می گردد. مس اضافی در صفرا ترشح می شود. مس در قرار گرفتن آهن در ساختار هموگلوبین کمک می کند. مس باعث تحریک رشد گلبول های قرمز در بدن می شود. همچنین مس قسمت اصلی تعدادی از آنزیمهای گوارشی به شمار می رود. مس باعث مورد استفاده قرار گرفتن اسید آمینه تیروزین و افزایش کارآیی آن به عنوان فاکتور تولید رنگدانه برای مو و پوست می گردد. همچنین مس جهت کارآیی ویتامینC در بدن مؤثر است.

کمبود مس می تواند باعث ایجاد ضعف در بدن، اختلالات گوارشی، اختلال در تنفس گردد. تاکنون گزارشی از آنمی وابسته به فقر مس در بزرگسالان گزارش نشده است. تمامی ترکیبات دارویی دارای آهن، حاوی ریز مغذی مس می باشد. کمبود مس در اطفال، خصوصاً در آنهایی که به طور نارس متولد شده اند، دیده شده است، همیشه کمبود مس در کودکان به صورت اسهال مزمن نمایان می گردد و بعد از گذشت زمان به آنمی تبدیل می شود که پاسخی نسبت به درمان با آهن نمی دهد.

کپسول چشم


روی بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

میزان نیاز بدن به عنصر روی کم می باشد، ولی تأثیر آن در رشد و حفظ سلامتی بدن حتی در دوران قبل از تولد قابل توجه است .بدن یک انسان طبیعی با وزن ۷۰ کیلوگرم دارای ۳/۲-۴/۱ گرم روی می باشد. روی در میزان کم در تمامی بافتها وجود دارد. میزان روی استخوانها، دندان و لوزالمعده کمی بیشتر از سایر بافتهای بدن می باشد.خون انسان به میزان ۷/۰ میلی گرم در ۱۰۰ سی سی، روی دارد، ولی سرم خون یا پلاسما حاوی ۱/۰ میلی گرم روی در ۱۰۰ سی سی می باشد.

روی یک عنصر سفید – آبی رنگ و فلزی بوده و در بدن اغلب، به صورت ترکیب با سایر اجزا تشکیل دهنده بدن انسان دیده می شود.حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد روی موجود در غذا، از طریق روده کوچک در بدن انسان جذب می شود. میزان جذب روی در بدن به وسیله فیبرها، کلسیم، مس، فیتات و فسفات به دفعات کاهش می یابد.

بر خلاف آن اسیدهای آمینه و پپتیدها، باعث افزایش میزان جذب روی در بدن می گردند. حدود ۹۹ درصد کل روی بدن در سلولها وجود داشته و مابقی آن در پلاسما و مایع خارج سلولی یافت می شود. دفع روی اکثرا از طریق ترشحات لوزالمعده و روده انجام می گیرد. روی جهت حفظ سلامت پوست، مو، بهبود ترمیم زخمها و بارداریهای موفق مورد نیاز می باشد. روی نقش حیاتی در حفاظت از بدن در برابر بیماریها و عفونت ایفا می نماید.

همچنین روی جهت انتقال ویتامین A به شبکیه مورد نیاز می باشد.ازگذشته تا کنون ثابت شده است که رشد و بلوغ جنسی بدن در کنارعوامل دیگر وابسته به روی می باشد. روی باعث تسریع بهبود زخم های مزمن ودیگر زخمها می گردد. بیمارانی که دارای میزان کم روی در پلاسما می باشند، هفته ها تحت درمان با کورتیکواستروئیدها قرار می گیرند. به نظر می رسد که مصرف روی در درمان آکنه در بیماران نیز تأثیر داشته باشد.ثابت شده است که روی در درمان ادم نیز نقش دارد.

مصرف مکملهای غذایی حاوی روی در بسیاری از افراد با مشکلات پوستی، سودمند واقع شده است. مصرف روی در مواردی چون بزرگ شدن غده پروستات می تواند کمک کننده باشد. روزانه حدود ۳۰ میلی گرم روی جهت درمان این اختلالات بایستی مورد استفاده قرار گیرد. گزارش شده است کمبود روی در رژیم غذایی باعث ایجاد آنمی، تأخیر در رشدو تأخیر در بلوغ جنسی می گردد. وجود لکه های سفید بر روی ناخنها، نشانگر عدم جذب مناسب روی موجود در رژیم غذایی می باشد. مصرف مولتی ویتامین حاوی روی می تواند در این مورد کمک کننده باشد.

ویتامین A بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

حدود ۸۰ درصد ویتامینA در بدن انسان جذب می گردد.این ویتامین همراه چربی از سیستم لنفاوی عبورکرده و وارد خون می گردد. جذب ویتامینA، زمانیکه، به همراه چربی مصرف شود، افزایش می یابد. میزان جذب ویتامینA در مردان سریعتر از زنان می باشد و در مواردی چون اسهال، یرقان و اختلالات شکمی کم می باشد. یک شخص سالم می تواند حدود ۲/۹۷ میکروگرم ویتامینA را در هر گرم از کبد ذخیره کند.

بنابراین کبدی با وزن ۱۵۰۰ گرم می تواند ۰۰۰/۱۵۰ میکروگرم ویتامینA ذخیره نماید. مهمترین عملکرد تعریف شده برای ویتامینA، اثر آن در بینایی می باشد. ویتامینA، تحریکات مورد نیاز جهت ایجاد بینایی در شبکیه را ایجاد می کند. به علاوه ویتامین A جهت رشد، تکثیرو حفظ سرزندگی مورد نیاز است.مقاومت بدن در برابر عفونتهای تنفسی و سایر عفونتها را افزایش داده و موجب حفظ سلامت غشاها و غشاهای مخاطی بدن، خصوصاً غشاهای مخاطی موجود در چشم ها، ششها، معده و روده ها می گردد.

ویتامینA موجب پیشگیری از بیماریهای چشمی، کمک به ترشح شیره های گوارشی و هضم پروتئین می گردد. همچنین این ویتامین در پیشگیری و از بین بردن عفونتهای پوستی، حفظ سلامت مو، دندان و لثه ها دارای نقش حیاتی می باشد. ویتامینA موجب افزایش نفوذ پذیری رگهای خونی و در نتیجه بهتر شدن اکسیژن رسانی بافتی می گردد. همچنین باعث پیشگیری از پیری زودرس، ناتوانی ذهنی ایجاد شده در اثر افزایش سن و افزایش امید به زندگی و احساس جوانی می گردد. کمبود شدید ویتامینA ممکن است باعث ایجاد التهاب در چشم ها، کاهش قدرت بینایی و شب کوری گردد.

افزایش حساسیت بدن در برابر ابتلا به عفونتها، خصوصاً مجاری تنفسی در غالب سرماخوردگیهای عمومی و مکرراز دیگر علائم کمبود این ویتامین می باشد. کمبود ویتامین A می تواند موجب کاهش اشتها و انرژی، اختلال در سلامت لثه ها و دندان، اختلالات پوستی مانند آکنه، جوش، چین و چروک زودرس گردد. در صورت ناکافی بودن میزان ویتامینA در بدن، غشاهای مخاطی بینی، گلو و دهان، لوله های تنفسی، ششها، مجاری گوارشی، کلیه ها و واژن به طور وسیعی تحت تأثیر قرار می گیرند. غشاهای مخاطی کل بدن، توانایی خود را در ترشح میزان کافی موکوس که برای حفظ آنها از التهاب می باشد، از دستمی دهند. سایر علائم کمبود شامل تأخیر در رشد کودکان، خشکی مو، شوره سر، از دست دادن زیاد مو، ترک ناخنهاو از دست دادن حس چشایی و بویایی می باشد.

ویتامین B3 بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

ویتامین B3 یا نیاسین، یکی از ویتامینهای مهم گروه B محسوب می شود. از سال ۱۸۶۷، ویتامین B3 به نام اسید نیکوتینیک شناخته شده است. ویتامین B3 یا نیاسین برای گردش مناسب خون و عملکرد صحیح دستگاه عصبی مورد نیاز است. این ویتامین موجب حفظ عملکرد طبیعی دستگاه گوارشی شده و متابولیسم طبیعی پروتئینها و کربوهیدراتها نیازمند وجود میزان مناسب این ویتامین می باشد.

ویتامینB3 جهت حفظ و نگهداری پوست سالم مورد نیازاست. نیاسین موجب گشاد شدن رگهای خونی شده وهمچنین برای سنتز هورمونهای جنسی، خصوصاً استروژن، پروژسترون و تستوسترون، همچنین کورتیزون، تیروکسین و انسولین مورد نیاز می باشد. کمبود خفیف ویتامینB3 یا نیاسین موجب ایجاد برفک زبان در دهان، التهاب پذیری، تحریک اعصاب، زخم های پوستی، اسهال، اختلال در خواب، سردردهای مزمن، اختلالات گوارشی و کم خونی می گردد. کمبود حاد ویتامینB3 موجب ایجاد ضعف در اعصاب، اختلالات ذهنی، افسردگی، کندی ذهن وعدم تشخیص موقعیت می گردد.

ویتامین C بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

ویتامین C یک نوع ویتامین محلول در آب محسوب می شود که جهت رشد و تکامل نرمال بدن مورد نیاز است. ویتامین C جهت رشد و ترمیم بافتها در تمامی قسمتهای بدن لازم است. این ویتامین برای تشکیل کلاژن، پروتئین ضروری برای ساخته شدن پوست، بافت آسیب دیده، تاندونها، لیگامنتها، و رگهای خونی، مورد نیاز است، همچنین جهت ترمیم زخم ها، ترمیم و حفظ غضروف، استخوانها و دندانها ضرورت دارد.

ویتامین C یکی از آنتی اکسیدانها محسوب می شود. ویتامینE و بتاکاروتن، دو نوع دیگر از آنتی اکسیدانهای معروف می باشند. آنتی اکسیدانها، مواد مغذی می باشند که باعث پیشگیری از صدمه رادیکالهای آزاد می گردند. رادیکالهای آزاد، ترکیبات واسطه ای می باشند که به هنگام تبدیل غذا به انرژی در بدن به وجود می آیند.ایجاد این ترکیبات واسط، با گذشت زمان مسئوول روند پیری وبروز برخی بیماریها مانند سرطان، بیماری قلبی و منشأ التهاب مانند آرتریت می باشد.همچنین آنتی اکسیدانها در کمک به کاهش آسیب ایجاد شده در بدن توسط مواد شیمیایی سمی و آلوده کننده ها مانند دود سیگار نقش دارند.

اوژن یوروویتال


ویتامین E بکار رفته در کپسول چشم اوژن یوروویتال

ویتامین E متشکل ازهشت آنتی اکسیدان است که مهمترین آنها، آلفاتوکوفرول می باشد و تنها شکلی از ویتامین E است که بطور فعال در بدن انسان ساخته می شود. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره گشته و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد.این ویتامین جهت انجام عملکردطبیعی تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است.

ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون های جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن گشته و موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد. لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.

ویتامین E در رطوبت، نرمی و لطافت پوست نیز موثر است و خاصیت محافظت کنندگی در برابر نور آفتاب دارد. کمبود ویتامین E منجر به تغییرات تخریبی در مویرگ های خونی و نهایتاً بیماری های قلبی و کبدی می گردد. کمبود این ویتامین در مغز نیز بسیار تأثیر گذاشته و قدرت جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کمبود دراز مدت ویتامین E موجب بروز اختلالات تولید مثلی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عضلانی نیز می گردد.

توصیه های مهم در رابطه با کپسول چشم اوژن یوروویتال

  • در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید.
  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.
  • شرایط نگهداری کپسول چشم اوژن یوروویتال
  • در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی و کبودی

عفونت چشم و راههای ساده پیشگیری از آن

التهاب چشم : ۱۱ راهکار خانگی برای درمان عفونت چشم

تقویت بینایی با روشهای ساده بدون نیاز به چشم پزشک

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (6 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits