دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسکن دنتول یا قطره دنتول یک مسکن دندان درد

فواید بی نظیر قطره مسکن دنتول (Dentol) جهت درمان دندان درد

مسکن دنتول یا قطره دنتول یک مسکن دندان درد
29
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آشنایی با قطره دنتول برای رفع دندان درد | قطره دنتول (Dentol) از مسکن‌هایی است که به منظور تسکین درد دندان و رفع التهاب و تورم ناشی از عفونت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دنتول بودی بد دهان را نیز از بین می‌برد.

فواید مسکن دنتول یا قطره دنتول dentol

مسکن دنتول یا قطره دنتول dentol موضوع این بخش از مجله دلگرم است. این مسکن دندان درد را به خوبی تسکین داده و به شما آرامش می دهد و همانطور که همه می گویند دندان درد یکی از بدترین دردهای دنیاست که جان آدم را به لب رسانده و تا مغز سر فرو می رود.

ما در اینجا درباره مسکن دنتول، یا قطره دنتول dentol اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم.

دندان‌ درد از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد حداقل یک بار در زندگی، طعم تلخ آن را چشیده‌اند. دردی بسیار شدید که از ریشه دندان شروع شده و تا مغز سر راه می‌یابد و اساسا تحمل چنین دردی آسان نخواهد بود.

دندان درد دلایل مختلفی دارد؛ در بیشتر موارد پوسیدگی ایجاد شده روی دندان و از بین رفتن مینای آن باعث حساس شدن عصب دندان شده و با خوردن مواد غذایی گرم یا سرد، ایجاد درد و التهاب می‌کند. در این شرایط استفاده از مسکن‌های فوری تنها به صورت موقتی این مشکل را رفع می‌کند.

بنابراین چنانچه دندان درد شما به دلیل عفونت دندان یا عصب کشی دندان باشد، مصرف هر نوع مسکنی حتی قوی ترین قرص های دندان درد هم نمی‌توانند مشکل شما را به طور کلی حل کنند و تنها حالت تسکینی دارند

اما با این وجود تسکین دندان درد در بسیاری از موارد راه‌گشا بوده و حداقل اجازه می‌دهد فرد بتواند استراحت کند. در ادامه با یکی از مسکن‌های فوری دندان درد تحت عنوان «قطره دنتول»، آشنا می‌شویم.

قطره دنتول چیست؟

قطره دنتول (Dentol) از مسکن‌هایی است که به منظور تسکین درد دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، قطره دنتول به واسطه ترکیباتی که دارد باعث کاهش عفونت و درد دندان می‌شود.

این مسکن در کمتر از یک دقیقه دندان درد را رفع خواهد کرد. مصرف دنتول از تشکیل و تجمع پلاک‌های میکروبی دندان جلوگیری می‌کند و همین باعث عدم تغییر رنگ دندان بعد از جرم‌گیری می‌شود.

از بین بردن بوی نامطبوع دندان‌های پوسیده یکی دیگر از کاربردهای استفاده از این محصول است. قطره دنتول ساخت داروسازی خرمان است.

این شرکت دارویی فرمول ساخت دنتول را با استفاده از تحقیقات زیاد بر روی یک گیاه اندمیک مناطق غربی ایران، به دست آورد و در نهایت این محصول را تولید کرد. کارواکرول ماده موثر موجود در دنتول است.

توجه داشته باشید که اگرچه قطره دنتول برای رفع درد دندان مسکن خوبی محسوب می‌شود ولی شما باید برای رفع کامل مشکل دندان در اسرع وقت به دندانپزشکی مراجعه کنید.

مقدار و نحوه مصرف قطره دنتول Dentol

به طور معمول به منظور درمان دندان درد باید در ابتدا با استفاده از سوزن مخصوصی که دارد؛ در ظرف را باز کنید و بخشی از پنبه را به قطره دنتول آغشته کرده و آن را به وسیله ابزار کوچکی که در بسته‌بندی قطره است داخل حفره دندان خود، قرار دهید.

نکاتی که در رابطه با مصرف قطره دنتول باید بدانید

  1. در صورت وجود هر نوع حساسیت دارویی یا آلرژی نسبت به غذاها، رنگ‌ها، نگهدارنده‌ها یا حیوانات، به پزشک اطلاع دهید.
  2. استفاده از قطره دنتول در دوران بارداری، منعی ندارد.
  3. چنانچه با مصرف این دارو دچار علائم حساسیت مثل تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید، مصرف را ادامه نداده و به اورژانس رجوع کنید.
  4. می توانید مقدار کمی از قطره دنتول را به خمیر دندانتان بزنید تا فعالیت همه میکروب‌های دهانی، متوقف شود.
  5. استفاده از قطره دنتول برای کوکان، بلامانع است.

علائم دندان درد کودکان

  • در جریان پوسیدگی، پوشش محافظ بیرونی دندان خراب میشود و بتدریج به مرکز دندان، محلی که اعصاب دندان قرار گرفته اند نفوذ می کند. در این مرحله است که درد احساس میشود خصوصاً اگر چیزهای سرد، گرم یا شیرین با دندان تماس یابد.
  • تخریب یا فساد دندان و بیماری لثه بطور کلی بر اثر پلاک (Plague) تولید می شوند پلاک، یک لایه نازک از بزاق و باقیمانده های غذاست که باکتری در آن رشد می کند.رشد باکتریها در حضور مواد قندی انجام میشود.
  • برای مثال مواد قندی موجود در میوه های خشک شده، قندهای خوراکی و حتی عسل را می توان نام برد و به همین دلیل است که قندها در مواد غذایی کودک مضر شمرده میشوند اگردندانها فلوراید دریافت کنند مثلاً با مسواک زدن و استفاه از خمیرهای حاوی فلوراید، پوسیدگی دندان است. پس بهداشت دهان و دندان را باید مرتباً رعایت کرد.
  • این نکته مهم است که اولین دندانهای کودک بخاطر فساد و پوسیدگی نیفتند و یا دچار پیله دندان (آبسه دندان) نشوند زیرا ریشه دندان نیز دچار پوسیدگی میشود.
  • اگر شکاف و یا فضای میان دندانهای کودک بمدت طولانی باقی بماند و در این حال دندانهای تازه بخواهند از لثه بیرون بیایند دندانهای دائمی در یک ردیف واقع نمی شوند و ناهماهنگ رشد می کنند.

درمان سریع دندان درد کودکان

علاوه بر استفاده از درمان‌های دارویی برای رفع دندان درد، می‌توان از برخی راهکارهای خانگی استفاده کرد. استفاده از داروهای گیاهی مثل روغن میخک می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی و گیاهی در کاهش دندان درد موثر باشد.

برای درمان دندان درد 4 گام زیر را می توان مورد توجه قرار داد:

  1. نخ دندان کشیدن: استفاده از نخ دندان به خارج شدن مواد غذایی باقیمانده بین دندان ها که می توانند باعث ایجاد درد دندان کودکان شوند، کمک می کند.
  2. دهان شویه با آب نمک گرم: استفاده از محلول آب نمک و دهان شویه کردن آن و نیز نگه داشتن محلول بر روی موضع درد می تواند باعث از بین رفتن درد و کاهش التهاب شود.
  3. استفاده از کمپرس آب سرد: انجام این کار می تواند به کاهش درد و ورم ایجاد شده کمک کند. از این روش برای حدود 15 دقیقه استفاده کنید و پس از آن برای بیست دقیقه این کار را متوقف کنید.
  4. مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن: استفاده از دوز مناسب دارو با توجه به سن کودک و مدیریت منظم آن مطابق دستورالعمل مصرف می تواند به تسکین دندان درد کودکان کمک کند.

زمان مراجعه به دندانپزشک

در صورت مشاهده شرایط زیر بلافاصله با دندان پزشک کودک خود تماس بگیرید:

  • جهت درمان دندان درد شدید .
  • کودک تب داشته باشد (بیش از 100 درجه فارنهایت یا 37.8 درجه سانتیگراد).
  • در صورت کودک ورم مشاهده شود.
  • کودک شما بسیار بیمار به نظر برسد.
  • در صورت وجود شرایط زیر در با دندان پزشک تماس بگیرید (شرایط زیر نسبت به شرایط ذکر در بالا فوریت کمتری دارند):
  • دندان درد کودکان برای بیش از یک روز دوام داشته باشد.
  • شما نگرانی ها و سوالات دیگری دارید که لازم است آنها را با دندان پزشک در میان گذارید.

همچنین بخوانید:

راهکار های فوق العاده عالی برای کاهش درد دندان(Tooth pain relief)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (29 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد | ۲ سال پیش
دنتول بهترین چیز برای درد دندان و دندان پوسیده هست و یک دقیقه ای درد ساکت میکنه و عفونت دندان هم از بین میبره من همین الان دارم استفاده میکنم
1
7
علی | ۳ سال پیش
سلام،من استفاده کردم دردش ساکت شد،ولی دو روزه حس چشایی ندارم
5
2
Mori | ۴ سال پیش
سلام واقعا میخواستم توصیه کنم کسی گول این حرفا رو نخوره من الان حدود نیم سعتی هست که دارم دنتول میزنم به دندونم دردش بیشتر شده
9
3
پاسخ ها:
پ | ۴ سال پیش
تاریخش گذشنه عوضش کن یکی دبگه بخر
0
17

hits