دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با قطره کولیک اید جهت رفع مشکل کولیک در نوزادان
37
زمان مطالعه: 7 دقیقه
قطره کولیک اید یکی از محصولات شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است، که برای رفع مشکل کولیک در نوزادان تهیه شده است.


معرفی قطره کولیک اید


قطره کولیک اید یکی از محصولات شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است، که برای رفع مشکل کولیک در نوزادان تهیه شده است. این محصول با بهره گیری از ترکیبات گیاهی، در رفع سریع دردهای شکمی و دل پیچه نوزادان بسیار مؤثر است.


مهمترین مشکل نوزادان و والدین آنها در هفته های ابتدایی تولد، کولیک یا همان دل درد است. این مشکل معمولا از هفته سوم شروع میشود و ممکن است تا ماه ها ادامه داشته باشد. پزشکان معتقند که این مشکل به دلیل عدم تکامل سیستم گوارشی در نوزادن به وجود می آید. قطره کولیک اید با بهره گیری از مواد گیاهی مؤثر و سایمتیکون می تواند در رفع سریع دل پیچه و نفخ در نوزادان بسیار مؤثر باشد.


موارد مصرف قطره کولیک اید

  • برطرف نمودن دردهای شکمی
  • از بین بردن نفخ و قولنج روده ای

ترکیبات قطره کولیک اید


ماده مؤثره اصلی این محصول، سایمتیکون است. این ماده با کاهش میزان ایجاد گاز در معده و روده، باعث بهبود مشکل کولیک و کاهش درد ناشی از آن می شود. وجود عصاره رازیانه در این ترکیب این محصول باعث تنظیم حرکات روده می شود. این ماده گیاهی علاوه بر خاصیت ضد میکروبی، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی میباشد. در ترکیب این محصول، عصاره دانه شوید نیز وجود دارد که با تنظیم ترشحات مربوط به هضم غذا، باعث بهبود فرآیند هضم و کاهش مشکلات گوارشی می شود. این ماده گیاهی علاوه بر برطرف کردن مشکل نفخ نوزاد، باعث افزایش اشتهای نوزاد خواهد شد.

کولیک اید


طریقه‌ مصرف قطره کولیک اید

  • در نوزادان 1 تا 6 ماه : 5 تا 10 قطره ،4 بار در روز ، 15 دقیقه قبل از غذا دادن .
  • در نوزادان 6 تا 12 ماه :10 تا 20 قطره، 4 بار در روز 15 دقیقه قبل از غذا دادن
  • در کودکان بالای یکسال :20 تا 25 قطره ، 4 بار در روز ،15 دقیقه قبل از غذادادن.

هشدارها در رابطه با قطره کولیک اید

  • در صورت آلرژی به مواد موثره موجود در قطره کولیک اید مصرف فرآورده خودداری نمایید.
  • در صورت سابقه حساسیت به رازیانه و دارای سابقه بیماری تشنج، داور مصرف نگردد.
  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.

دلایل نفخ نوزادان را بشناسید


یکی از دلایل گاز معده این است که هنگام شیر خوردن هوا هم وارد معده نوزاد می شود،شاید هم شما غذایی خورده باشید که شیرتان را نفخ آور کرده است. برخی از نوزادان در طول روز به طور مرتب گاز معده تولید می کنند، اما گاهی اوقات این گاز در روده کوچک گیر کرده و تولید حباب می کندکه آنان را ناراحت خواهدکرد.نوزادتان از درد جیغ می کشد و پاهایش را به سمت شکمش جمع می کند.


در این موارد باید او را آرام کرده و کاری کنید که این گاز از معده اش خارج شود و تدبیری بیندیشید تا چنین چیزی دیگر تکرار نشود. اگر فرزندتان ازبطری شیر می خورد و به طور متناوب دچار این مشکل می شود می توانید از شیشه شیرهای ضد نفخ استفاده کنید. پیش از شیردهی با این شیشه ها هوا را از درون آن خارج می کنید که این کار احتمال ایجاد گاز در معده نوزاد را کاهش می دهد. همچنین سر بطری را تعویض کنید،

شاید سر شیشه زیادی کوچک باشد و وقتی نوزاد آن را در دهانش می گذارد و می مکد هوا هم وارد معده اش می شود. در وسط فرآیند شیردهی نوزاد را وادار کنید آروغ بزند. اگر نوزادتان گاز زیادی از معده اش خارج می کند، این کار را دو تا سه بار هم می توانید انجام دهید. پس از اتمام شیردهی نیز باز او را بغل کرده تا آروغ بزند. اگر بعد از یکی دو دقیقه خبری از آروغ نشد به تلاش خود ادامه دهید.


اگر کودک از شیر شما تغذیه می کند باید چند روزی حواس تان به هر چه می خورید باشد تا ببینید کدام غذا باعث ایجاد گاز در معده نوزاد می شود و آن را از رژیم غذایی تان حذف کنید، برای مثال: لبنبات (شیر، پنیر و بستنی)، یادتان باشد برای اینکه بتوانید شیر دهید لازم نیست شیر بخورید. غذاهای پر ادویه مثلا غذاهای سیر دار، غذاهای تحریک کننده سیستم عصبی مثل کافئین غذاهای نفاخ (کلم بروکلی، نخود و لوبیا یا برنامه غذایی پر از سبزیجات)، هر گروه غذایی را برای چند روز مصرف نکنید و ببینید وضعیت معده کوچک فرزندتان چطور است. همه این غذاها را با هم از رژیم غذایی تان حذف نکنید چرا که در این صورت متوجه نمی شوید کدام شان باعث ایجاد نفخ در نوزاد شده است.

کولیک اید

درمان های خانگی و ساده نفخ معده و دل درد نوزاد


1- کودک خود را در یک موقعیت دیگر قرار دهید:

تغییر موقعیت کودک ممکن است ،به خارج شدن این گاز از شکم کودک ،کمک کند.
برای مثال:کودک خود را بنشانید،و یا کمی حرکتش دهید، تا به خارج کردن گاز معده کودک کمک کنید.


2- آنها را ماساژ دهید:

شما میتوانید ،کودک خود را بخوابانید، و پاهای آن را به جلو و عقب مانند دوچرخه سواری تکان دهید این باعث می شود و کمک می کند که گاز به آرامی از شکم کودک شما خارج شود.


3- موقعیت خود را در هنگام شیر دادن بررسی کنید

سر کودکتان باید کمی بالاتر از شکمش باشد و آن را پایین تر از بدن خود قرار دهید.
اگر کودک در زاویه بالاترا ز شما قرار بگیرد ،ممکن است بلعیدن هوا را کاهش دهد.
بررسی کنید که کودک شما به درستی قرار گرفته و قفل شده باشد همچنین هنگام تغذیه کودک با بطری شیر،مطمئن شوید که سر بطری یا شیشه شیر را طوری قرار دهید که هوا نداشته باشد و کامل با شیر پر شده باشد.


4- آروغ آنها را بعد از شیر دادن بگیرید:

پس از تغذیه نوزاد ،آروغ زدن آنها کمک می کند تا گاز را خارج کند.اگر کودک شما واقعا نفخ داشته باشد،می توانید تغذیه و شیر دادن را متوقف کنید و آروغ کودک را بگیرید.


5- شیشه شیرش را تغییر دهید:

یک سری شیشه شیر با سوراخ نازکتر ، کمک می کند که گاز تشکیل شده را کاهش دهد همچنین تضمین می کند که کودک شیر را یکباره قورت ندهد.

6- حمام آب گرم راه چاره است:

احتمالا شما هم موافق هستید که حمام های آب گرم یک راه عالی برای ریلکس شدن و آرامش می باشد و کودک شما هم یک استثناء نمیباشدو حمام آب گرم برای کودک شما نیز آرامش بخش است و تسکین میدهد و از روغن اسطوخودوس هم استفاده کنید تا کودک شما آرامتر شود.


7- کودک خود را شیر دهید و تغذیه کنید،قبل از اینکه آنها واقعا گرسنه شوند:

تغذیه کودک خود قبل از اینکه به خاطر گرسنگی شروع به گریه کند،می تواند از نفخ و دل درد کودک شما جلوگیری کند این به این دلیل است که در جریان گرسنگی،نوزاد شما هوا را می بلعد.


8- دلدرد شدید نوزاد

اگر کودکتان در معرض درد شدید قرار گیرد و واقعا غیر قابل تحمل به نظر برسد،باعث ایجاد تنش و استرس برای شما و خانواده میشود. گر وضیعت پزشکی لازم شده اتفاق افتاد، حتما اقدام کنید ، همچنین یاد آور می شود که در صورت لزوم ،اگر کودک شما دچار ریفلاکس یا کولیک شود، داروهای ضد التهابی برای کودک شما تجویز می شود.

divider

بیشتر بخوانید:

۹ درمان خانگی فوق العاده برای دل درد کودکان

معرفی شربت گیاهی ضد نفخ کامی وی

آشنایی با موارد مصرف قطره خوراکی کولیک ایز

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (37 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهران | ۵ سال پیش
با سلام و خسته نباشید
داروی کولیک اید در سایت شرکت ویتابیوتیکس وجود نداره، ایا در مورد اصالت این دارو تحقیق شده است؟
0
5

hits