دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قبل از خرید مکمل های ورزشی باید این نکات را بدانید
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
خرید مکمل های ورزشی کاری تخصصی است. اگر میخواهید مکمل درست را انتخاب کنید تا علاوه بر گرفتن نتیجه خوب، سلامتی خود را به خطر نیاندازید، راهنمای کامل خرید مکمل های بدنسازی را بخوانید

مجله دلگرم | خرید مکمل های ورزشی دغدغه بسیاری از ورزشکاران است. اگر آخرین ویتامینی که مصرف کردید شبیه به شکل یکی از شخصیت های کارتون معروف فلینت استون ها باشد، خرید مکمل های ورزشی یا دنبال کردن راهروی مکمل ها در داروخانه می تواند کار بسیار عذاب آوری باشد. قبل از اینکه مولتی ویتامینی را انتخاب کرده و بگویید که روزتان ساخته شد، مواردی هستند که قبل از خرید باید آن ها را در نظر بگیرید. خودتان را به دانستن چگونه درست انتخاب کنیم، مسلح کنید.

بسیاری از مردم بدون آنکه حتی بدانند با مشکل کمبود تغذیه مواجه هستند. ممکن است احساس بی حالی، گرسنگی یا عصبانیت به علت های بسیاری داشته باشید اما همان علائم مشابه می تواند نشان دهنده کمبود ویتامین یا مواد معدنی در بدن باشد که به راحتی قابل حل است. اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، وقتی که زمان خرید مکمل ها فرا می رسد، این نکات حرفه ای به شما کمک می کنند.

افراد سود جو با مکمل های تقلبی

حتما برای شما هم پیش آمده است که قصد خرید مکمل را داشته باشید اما به دلیل اطلاعات گوناگون در این زمینه، کلا از خرید مکمل منصرف شده اید.

یا شاید فروشندگان با قیمت های متفاوت و صحبت های زد و نقیضشان شما را کلافه کرده باشند. معمولا در این شرایط افراد کم تجربه به دوستان خود که شاید در باشگاه با آنها آشنا شده اند مراجعه می کنند و به آنها اعتماد می کنند. باید به این نکته توجه کنید که معمولا افراد سود جو تمام تلاش خود را می کنند تا حس اعتماد را در شما ایجاد کنند و ممکن است شما هم به دلیل رابطه دوستی و فامیلی نتوانید از اشتباه احتمالی جلوگیری کنید.

مکمل تقلبی چه خطراتی به دنبال دارد؟

یک مکمل ساده بدنسازی می تواند به قیمت جان شما تمام شود. با زندگی خودتان به دلیل قیمت پایین بازی نکنید. تا به حال بیش از ۱۰۰۰ بار به این سوال جواب داده ام که آیا مکمل ورزشی برای بدن ضرر دارد؟ بعضی از مکمل ها اصلا ضرر ندارند و بدن شما را با مشکل مواجه نمی کنند. از این مکمل ها می توان به مکمل وی ، آمینو و گلوتامین اشاره کرد. اما همین مکمل های خوب و محبوب در صورتی که توسط افراد سود جو ساخته شده باشد می تواند آسیب های جبران ناپذیری به اندام های داخلی شما بزند. افراد سود جو برای تهیه این مکمل ها از پودر های مختلفی استفاده می کنند تا مکمل را به شکل اورجینال آن نزدیک کنند. پس اگر قصد خرید مکمل را دارید و می خواهید خرید مطمئنی داشته باشید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

صرف زمان برای مطالعه برچسب های تغذیه ای ارزشمند است

تمام مکمل ها و مولتی ویتامین ها برابر ساخته نشدند. از استفاده محصولاتی که مواد مصنوعی، افزودنی های مصنوعی و رنگ های شیمیایی برروی برچسب آن ها آورده شده پرهیز کنید. جرمی وولف، مشاور ارشد سلامتی در LuckyVitamin می گوید که بهترین راه برای این که بدانید مکملی که خریداری می کنید موردی ندارد و امن است، این است که به دنبال مهرهای تایید مشخصی روی آن محصولات باشید.

مطمئن شوید که برروی برچسب یکی از این موارد آورده شده است: اصول ساخت خوب (GMP)، ارگانیسم ژنتیکی بدون اصلاح (GMO)، طبیعی بودن تایید شده یا تایید شده توسط شرکت ها. با اینکه این ها چیزهای مثبتی هستند که باید به دنبالشان باشید، موادی وجود دارند که باید مراقب باشید از مصرف مکمل هایی که این مواد در ساخت آن ها استفاده شده پرهیز کنید. این مواد مانند مگنزیم استارات، اکسید تیتانیوم، رنگ های مصنوعی، کاراژیان، روغن های هیدروژنه، مواد نگهدارنده و تمام مواد مضر دیگر. گرچه اطلاعات قطعی درباره مضر بودن این مواد ارائه نشده است اما وولف می گوید که ریسک نکردن در این زمینه بهتر است، پس بهتر است یا خودداری کنید یا مصرف این مواد را کاهش دهید.

شیوه زندگی فعال نیازمند مکمل های مشخص است

اگر فرد فعالی هستید ویتامین ها در زندگی نقش مهمی دارند، چون نیاز دارید تا جایی که می توانید مواد مغذی که هنگام ورزش، پیاده روی و دویدن را از دست می دهید را دوباره بازگردانید. خانم جکوئی جاستیس، مدیر اجرایی سلامت و سلامت تغذیه شهر نیویورک، می گوید که برای ورزشکاران مهم است که بر روی بدنسازی و جبران مواد غذایی از دست رفته تمرکز کنند. جاستیس می گوید:”مکمل های پروتئینی مانند پروتئین مواد لبنی به عنوان وعده غذایی جبران پذیر عالی هستند زیرا کمک می کنند تا بافت عضله ای ترمیم یابد و سنتز پروتئینی عضله ای را شبیه سازی می کند.” او پیشنهاد می کند تا از مکمل ویتامین C استفاده کنید تا از خستگی عضله ای جلوگیری و کلاژن تولید کنید که ساختار مهمی در سلول های عضله ای، تاندون ها و رباط ها است. ویتامین D نیز برای ترمیم و بدنسازی درست، مهم است.

انواع مکمل هایی که مصرف می کنید به شدت بستگی به نوع فعالیتی که انجام می دهید دارد. وولف می گوید که:”اگر یک دونده هستید ممکن است که پودر پروتئینی را استفاده کنید که کربوهیدراتی بیشتر دارد تا سوخت برای دوندگیتان تامین شود.” از طرف دیگر، او می گوید که اگر وزنه بلند می کنید و امیدوار هستید تا رشد عضلانیتان را ببینید، بهتر است تا پودری با محتوای کالری و پروتئین بیش تر مصرف کنید. اگر مطمئن نیستید که چه نوع ویتامین یا مکملی برای شما مناسب است، از این که از دکتر یا متخصص در محله تان سوال کنید، نترسید.

خرید مکمل های ورزشی

بانوان رژیم غذایی های مشخصی نیاز دارند

جاستیس می گوید خانم هایی که برای مکمل خرید می کنند باید برروی یافتن مولتی ویتامینی خوب تمرکز داشته باشند، مثل مکمل آهن (برای بازگردانی واحدهایی که به علت قائدگی یا کم خونی از دست می دهند)، پروبیوتیک (تا مجرای گوارشی آسیب نبیند)، ویتامین هایی مخصوص سلامت استخوان مانند کلسیم، منیزیم و ویتامین D و ویتامین B-Complex یا مجموعه ویتامین های B. اگر باردار هستید، پس حتما به فولیک اسید نیز نیاز دارید (که نشان داده شده است که به کاهش ریسک نقص سیستم عصبی یا NTD در جنین کمک می کند) و در کنار آن به عنوان یک مادر می دانید که از ویتامین های B نیز می توانید استفاده کنید.

رژیم های غذایی مختلف نیازمند مکمل های مختلف هستند

اگر گیاهخوار هستید یا از رژیم غذایی پارینه سنگی یا پالئو استفاده می کنید، بدن شما ممکن است در برخی از ویتامین ها با کمبود روبرو باشد و نیاز است تا شما با استفاده از مکمل ها این کمبود را تامین کنید. برای افرادی که از رژیم های با پایه گیاه استفاده می کنند، ویتامین B12 (متیل کوبالامین) انتخاب خوبی خواهد بود که به طور معمول در ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ و شیر یافت می شود. گرچه، وولف می گوید که ویتامین D برای همه مهم است زیرا بسیاری از افراد از کمبود این ویتامین رنج می برند و جذب آن تنها از طریق غذا کار دشواری است.

ممکن است بدن شما مکملی را قبول نکند

با اینکه بیش تر مکمل ها برای استفاده مشکلی ندارند، همیشه ریسک این که از محصولی غریبه و خارج از استاندارد استفاده شود، وجود دارد. نشانه های مشخصی وجود دارد که می توان از آن ها متوجه شد که مکملی با بدن شما سازگار نیست. جاستیس می گوید که:”ممکن است صورتتان جوش بزند، ممکن است علائم بیماری GI یا مشکل گوارشی مانند حالت تهوع و سردرد داشته باشید.” گرچه، اغلب این موارد بی خطر هستند، اما در کنار آن ها باز عوارض جانبی مصرف این مکمل ها دردسرساز هستند. تنها زمانی مصرف مکملی برای بدنتان واقعا ضرر دارد که چیزی که مصرف می کنید با دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید یا بیماری که دارید سازگار نباشد. یا اینکه به ماده ای آلرژی و حساسیت داشته باشید. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید با دکتر خود صحبت کنید.

از کجا مکمل اصل بخریم؟

در مقاله راهنمای کامل برای خرید مکمل بدنسازی به این مورد نیز می پردازیم که از کجا مکمل خود را تهیه کنیم تا جای نگرانی نداشته باشیم. سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت بهداشت با هدف کم شدن مکمل های قاچاق به بسیاری از مکمل های خارجی با تحقیق و بررسی های آزمایشگاهی لازم مجوز ورود به کشور را دادند.

یکی از ایراد هایی که از مکمل های ایرانی و دارو خانه ای گرفته می شد، کیفیت پایین مکمل های داروخانه ای بود، اما با وجود مکمل های آمریکایی درجه یک دیگر داروخانه ها به مرکز خرید مکمل های اصل تبدیل شده است. در حال حاضر با مراجعه به داروخانه ها می توانید بهترین مکمل های دنیا را تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر مکمل دارای برچسب تاییدیه از سازمان غذا و دارو می باشد. شما می توانید شماره ۱۶ رقمی این محصولات را به شماره درج شده ارسال کنید و از قانونی بودن آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:

مفیدترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

فواید و عوارض مصرف مکمل پمپ برای ورزشکاران

معرفی مکمل کلیر ماسل و فواید آن در بدنسازی

مکمل بدنسازی اچ ام بی و کارایی آن در حفظ عضلات

مزایای فوق العاده مکمل پمپ C۴

مزایای مکمل فوق العاده سینتا ۶ برای بدنسازی

مکمل کافئین و تاثیرات مثبت آن بر بدنسازی

فواید و عوارض مصرف مکمل گینر (Weight Gainer)

مزایای مصرف پاراهورمون آنابول ۵ برای بدنسازی


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits