دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی شمار مصرف قرص گالگا دینه برای درمان دیابت
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرص گالگا دینه به عنوان کمک درمان دیابت نوع دوم و یا سایر بیماران دیابتی مقاوم به درمان، مورد استفاده قرار می گیرد.


معرفی قرص گالگا دینه


قرص گالگا دینه پایین آورنده قند خون است. این قرص گیاهی مناسب افرادی است که در مراحل اولیه ابتلا به دیابت هستند. همچنین این محصول به عنوان کمک درمان دیابت نوع دوم و یا سایر بیماران دیابتی مقاوم به درمان، مورد استفاده قرار می گیرد.


گیاه گالگا یکی از گیاهان دارویی است که در طـب سنـتی اروپـا برای درمـان دیابـت مـورد استفاده قـرار می گرفته اسـت. نام علمی این گیاه از دو واژه "Gala" به معنای شیر و "Ageiin" به معنای تولید گرفته شده که به مفهوم تولید کننده شیر است. گیاه گالگا در دهـه های 1920 و 1980 نیز در ساخت چند داروی ضد دیابت در آلمان به کار رفته است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اثر این گیاه در کاهش قند خون به اثبات رسیده است.

موارد مصرف قرص گالگا دینه


پايين آورنده قند خون (در مراحل اولیه ابتلا یا به عنوان کمک درمان ديابت نوع دوم و در سایر بیماران دیابتی مقاوم به درمان)

اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص گالگا دینه


گياه گالگا سالها در اروپا جهت درمان ديابت مورد مصرف قرار بوده است. خاصيت کاهندگی قند خون اين گياه به دليل حضور گوانيدين های موجود در برگهای آن می باشد که به عنوان الگویی برای سنتز بی گوانيدهای پایین آورنده قند مانند متفورمين مورد استفاده قرار گرفته است. اين گياه با جلوگيری از جذب قند در روده موجب کاهش قند خون می گردد.با توجه به اثرات پايين آورنده قند خون و تنظيم آن در بيماری ديابت از آسيب شبکيه چشم (retinopathy) و آسيب های کليوی (nephropathy) جلوگيری می نمايد. با توجه به کاهش جذب قند در روده ، علاوه بر کاهش قند خون ، کاهش وزن و توده چربی نیز مشاهده می شود .


اجزاء و مواد موثره قرص گالگا دینه

  • قرص گالگا داراي 500 ميلي گرم برگ از بذر اصلاح شده گیاه Galega officinalis مي باشد.
  • در ترکيب شيميايی آن،ساپونين ها، فلاونوييدها و مشتقات گوانيدين (4-Hydroxy galegine, galegine) و آلکالوييدی از مشتقات Quinazoline مانند Peganine وجود دارند.

دستور مصرف قرص گالگا دینه

حداکثر 3 بار در روز هر بار 1 تا 2 قرص بعد از غذا مصرف شود .

شرح مزایا و مکانیسم اثر قرص گالگا دینه


اثر درمانی گیاه گالگا به دلیــل حضور گوانیدین های (Guanidine) موجود در برگهای آن، از جمله ترکیب "گالگین" (galegine) می باشد. این ترکیب مبنای تولید چـنـد داروی ضـد دیابـت از جمـله متفورمیـن و فن فورمـین بوده که از داروهـای مهـم ضـد دیابــت (بـا ساختمـان بی گـوانیدیـن) می باشنـد. گیاه گالگـا در بسیاری از کشورهـا در تولید داروهـای مـدر و شیر افـزا نیز مورد استفاده قـرار می گیرد. گالگا همچنین سوخت و ساز لیپید و چربـی را افزایش می دهد و از ایـن رو باعث کـاهش وزن می گردد. خواص این گیاه در کاهش هم زمان قند خون و چربی و تاثیرات آن در کاهش وزن موجب گردیده که از آن در فرمولاسیون مکمل های ضد پیری "Anti Aging" استفاده گردد.

عصاره استخراج شده از گیاه گالگا حاوی دو ترکیب شیمیایی به نام گوانیدین و گالگین است که این دو ترکیب خواص کنترل کنندگی قند خون دارد و در درمان دیابت مانند داروی متفورمین عمل می کند.نتایج مطالعه اثر گیاه گالگا در کنترل قند خون در خرگوش‌ها نشان داد که 32 درصد از خرگوش‌های مبتلا به دیابت با مصرف این گیاه قند خونشان کاهش پیدا کرد.


همچنین محققین این گونه نتیجه گیری کردند که گیاه گالگا در بزرگسالان دیابتی که بیماری‌شان در مراحل ابتدایی است، اثر حمایت کنندگی دارد.مواد موثره موجود در پودر گالگا اثر انسولیـن را در بدن تقویـت نمـوده و با افزایـش ورود قند به ســلولها موجــب کاهش قند خون می شود.ترکیبات موجود در این گیاه با جلوگیری از جذب قند روده و همچنین جلوگیری از روند ساخت بیوشیمیایی قند در بدن (گلوکونئوژنز) موجب کاهش قند خون می شوند.

گالگا


تداخلات دارویی قرص گالگا دینه

اگر همراه داروهای پایین آورنده قند خون مصرف شود، دوز داروها باید کاهش یابد.

عوارض جانبی قرص گالگا دینه

  • در صورت رعايت دوز درمانی، هيچ عارضه جانبی گزارش نشده است.
  • از مصرف بيش از دوز درمانی خودداری شود.

موارد منع مصرف قرص گالگا دینه

در صورت مشاهده سردرد شدید و یا ضعف زیاد،مصرف دارو قطع شود .

مصرف در بارداری و شیردهی قرص گالگا دینه

مصرف قرص گالگا در دوران بارداری توصیه نمی شود و در دوران شیردهی از دوز کمتر استفاده شود .

نکات قابل توجه قرص گالگا دینه

  • در شروع درمان ، دوز کمتر مصرف شود و در صورت نیاز به تدریج تا حداکثر مجاز افزوده شود .
  • بيماران تحت درمان با انسولين بايد درمان با انسولين را ادامه داده و دوز مصرفی را نسبت به ميزان قند خون و ادرار تنظيم نمايند.
  • قرص گالگا دینه دور از دسترس کودکان نگهداری شود .

شرایط نگهداری قرص گالگا دینه

در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد، دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

خواص فوق العاده قرص جینگو بی زد دینه

افزایش اشتها و چاقی با قرص شیکوریدین دینه

مزایای مصرف قرص ونوویتال دینه

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits