دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید باورنکردنی قرص سینارکول دینه برای سلامتی
27
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرص سینارکول دینه موجب بهبود عملکرد کبد، کاهش کلسترول و افزایش تولید و دفع صفرا می شود.


معرفی قرص سینارکول دینه


قرص سینارکول دینه با بهره مندی از عصاره کنگر فرنگی و پودر زردچوبه موجب بهبود عملکرد کبد، کاهش کلسترول و افزایش تولید و دفع صفرا می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجه عصاره گیاهان به کار رفته در این محصول، باعث ایجاد اثر محافظت کنندگی بالا در برابر سموم مختلف و ممانعت از انباشتگی چربی در سلول های کبدی می گردد.


قرص سینارکول دینه یک مکمل گیاهی با خاصیت صفرا آور، صفرابر، آنتی اکسیدان ،محافظت کننده سلول های کبدی و کاهنده چربی خون می باشد. سینارا اسکولیموس ( کنگر فرنگی) و پودر ریشه زردچوبه از ترکیبات گیاهی این مکمل می باشند. سینارکول همراه با رژیم غذایی کم چرب جهت درمان هیپرلیپیدیمی ملایم تا متوسط، اختلال عملکرد کبد و کیسه صفراوی، مشکلات سوء هاضمه شامل دردمعده، استفاده می شود.


مواد موثره قرص سینارکول دینه


قرص سینارکول از برگ های گیاه Cynara scolymus تهیه شده است. این گیاه به صورت انحصاری و اختصاصی در مزارع مجتمع صنایع دینه ایران برای تولید قرص سینارکول پرورش می یابد. هر قرص دارای 450 میلی گرم عصاره خشک سینارا اسکولیموس معادل 20 میلی گرم اسید کلروژنیک می باشد. عصاره سینارکول دارای ترکیبات فنلی از جمله سینارین، اسید کافئیک ، اسید کلروژنیک، سیناروپیکرین، فلاونوئیدها (اسکولیموزید و سیناروزید)، استرول ها و مواد معدنی می باشد.

نوع کارایی قرص سینارکول دینه

  • رفع یبوست
  • تسکین علایم سوء هاضمه
  • افزایش دهنده ترشح و دفع صفرا
  • کاهش دهنده کلسترول خون

موارد مصرف قرص سینارکول دینه

  • همراه با رژیم غذایی کم چرب جهت درمان هیپرلیپیدمی ملایم تا متوسط
  • نارسایی اعمال کبد و برای محافظت از سلولهای کبدی
  • سوء هاضمه و احساس سنگینی بعد از خوردن غذا

ویژگی های قرص سینارکول دینه

  • تقویت و بهبود عملکرد کبد و رفع یبوست ناشی از اختلالات کبدی
  • رفع سوءهاضمه و احساس سنگینی بعد از خوردن غذا
  • آنتی اکسیدان و محافظ سلول های کبدی
  • افزایش دهنده تولید و دفع صفرا
  • کاهش دهنده کلسترول
  • کنترل کبد چرب

سینارکول

اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص سینارکول دینه


برطبق تحقیقات جدید، سینارا اسکولیموس به طور قاطع در افزایش ترشحات صفرا (کلاگوگ) و دفع آن (کلرتیک) موثر بوده و باعث کاهش کلسترول و رفع یبوست ناشی از عملکرد ضعیف کبد می گردد. بررسی اثرات آنتی اکسیدان این گیاه، نشانگر اثر محافظت کنندگی شدید برروی کبد در مقابل اثر اکسیداسیون بعضی واسطه های التهاب و نیز ممانعت از پراکسیداسیون و انباشتگی چربی در کبد می باشد. این عصاره همچنین باعث حفاظت و ترمیم سلولهای کبدی در مقابل سمومی مانند الکل و تتراکلرید کربن می شود. عصاره آرتیشو عوارض ناشی از سوء هضم غذا مانند احساس سنگینی، عدم تحمل چربی، نفخ و تهوع را بر طرف می کند. زردچوبه نیز دارای خواص محافظ کبدی، آنتی اکسیدان،کاهش دهنده چربی خون و ضد التهاب می باشد.


کبد انسان دارای چندین عمل حیاتی مهم مانند متابولیسم ، هضم و سم زدایی مواد زائد بدن است. هر نوع ضایعه کبد موجب تغییراتی در سلول های کبدی می شود و از این طریق قدرت کبد را تحت تاثیر قرار می دهد . کبد اهمیت زیادی برای بدن دارد و باید از آن مراقبت شود. قرص سینارکول دینه یکی از مکمل های مناسبی است که دارای کنگر فرنگی و خار مریم بوده و برای کبد و صفرا بسیار مفید است.

کنگر فرنگی

یکی از مهمترین خواص کنگر فرنگی کمک به درمان اختلالات کبدی نظیر درمان نارسایی های کبد، یرقان و بیماری های مربوط به کمبود آلبومین است. پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ های صفراوی از فواید مصرف کنگر فرنگی است.

خار مریم


خار مریم یک گیاه خودرو در مناطق مختلف ایران است که آن را به دوستی با کبد می شناسند. خارمریم از کبد در برابر آسیب های ناشی از الکل، هپاتیت، کبد چرب و سیروز کبدی محافظت می کند. این خاصیت خار میرم به دلیل وجود سیلی مارین و سیلی بینین در آن است که خاصیت آنتی اکسیدانی به آن می بخشد.

ریشه زردچوبه

زردچوبه پودر ریشه گیاه معروف زردچوبه است و سالیان درازی است که به عنوان مهم‌ترین ادویه‌های خوراکی به شمار می‌رود. زردچوبه دارای خواص متعددی از جمله ضدمیکروب، ضدسرطان، آنتی‌اکسیدان، کاهش دهنده چربی خون، ضدنفخ و اسپاسم، محرک سیستم ایمنی بدن و به خصوص محافظ کبد است.

اگر از التهاب کبد رنج می‌برید زردچوبه ادویه قوی برای مبارزه با التهابات درونی بدن است. این ادویه برای دفع عفونت‌های ویروسی نیز بسیار مفید است چرا که منبع غنی کورکومین بوده که یک داروی فعال و قدرتمند ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدسرطان و ضد التهاب شناخته شده است، علاوه بر آن باعث افزایش سلول‌های کبدی و حتی بازسازی آن‌ها می‌شود. افزودن این ادویه به رژیم غذایی برای افزایش سطح صفرای طبیعی بسیار مناسب است.


شیوه مصرف قرص سینارکول دینه


حداکثر 3 بار در روز، هر بار 1 تا 2 قرص همراه با غذا مصرف شود. دوز مصرفی با توجه به میزان چربی خون و اثرات ملینی دارو ممکن است تغییر کند.


تداخلات دارویی قرص سینارکول دینه


گزارش نشده است.

عوارض جانبی قرص سینارکول دینه


در صورت مصرف طبق دوز درمانی ، هیچگونه عارضه جانبی یا اثرات زیان آوری گزارش نشده است .

موارد منع مصرف قرص سینارکول دینه

  • در موارد تنگی یا انسداد مجاری صفراوی
  • در حساسیت شناخته شده به آرتیشو یا سایر گیاهان کمپوزیته مثل کالاندولا و آفتابگردان مصرف نشود .
  • کودکان زیر 12 سال
  • ازدیاد حساسیت به این دارو و ترکیبات آن

مصرف در بارداری و شیردهی قرص سینارکول دینه

  • بر طبق دستورالعمل عمومی ، در دوران بارداری و شیردهی دارو حتما با مشورت پزشک مصرف شود .
  • مصرف مقادیر بالای فرآورده های حاوی آرتیشو در این دوران توصیه نمی شود .

شرایط نگهداری قرص سینارکول دینه


در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد،دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی مخصوص افرادی که کبد چرب دارند

تقویت کبد و تاثیرات شگفت انگیز آن بر سلامتی

درمان حیرت انگیز کبد چرب با عرقیجات گیاهی

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (27 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits