دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای مصرف قرص ونوویتال دینه
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرص ونوویتال دینه تورم و التهابات سیاهرگ در بیماری های واریس و همورویید را برطرف می کند.


معرفی خواص قرص ونوویتال دینه


قرص ونوویتال دینه حاوی عصاره دانه شاه بلوط هندی است. این قرص گیاهی تورم و التهابات سیاهرگ در بیماری های واریس و همورویید را برطرف می کند. همچنین موجب تقویت دیواره عروق و پیشگیری از تضعیف آن می شود. در نتیجه سیاهرگ ها قابلیت ارتجاعی طبیعی خود را باز می یابند.


واریس و همورویید از شایع ترین نارسایی های مزمن وریدی می باشند که بر اثر عوامل مختلف مانند سن ، ژنتیک ، تغییرات هورمونی ، بارداری و فشار ایجاد می شوند و به مرور زمان با کاهش قابلیت ارتجاعی دیواره سیاهرگ و نقص در عملکرد دریچه های لانه کبوتری ، بازگشت خون از طریق سیاهرگ ها دچار اختلال شده و خون مدت بیشتری در سیاهرگ های آسیب دیده باقی می ماند که به نوبه خود باعث فشار بیشتر به دیواره ورید ، گشاد شدن و پیچ و خم دار شدن ورید ها ، التهاب ، سنگینی ، درد و تورم پا و در نهایت حتی زخم می گردد .

این اختلال چنانچه در ناحیه رکتوم صورت گیرد منجر به همورویید و شقاق می گردد و اگر در پا اتفاق افتد به واریس سیاهرگ های پا معروف است که با گرفتگی عضله ساق پا ، درد و سنگینی ، خارش و ورم در پاها ( به خصوص مچ پا ) آغاز می گردد و اگر تحت درمان قرار نگیرد علاوه بر محدود کردن فعالیت های فرد ، می تواند منجر به عوارض شدید تر شود .

موارد مصرف قرص ونوویتال دینه

  • پیشگیری و بهبود واریس
  • هموروئید و نارسایی های مزمن وریدی
  • اجزاء و مواد موثره اجزاء و مواد موثره قرص ونوویتال دینه
  • عصاره دانه شاه بلوط هندی ( 250 میلی گرم Aesculus hippocastanum ) ( معادل 50 میلی گرم اسین ) .
  • این عصاره حاوی تری ترپن ساپونین ها ( اسین ) ، فلاوونوئیدها ، اولیگومر پروآنتوسیانیدین ها و تانن ها می باشد .

کارایی قرص ونوویتال دینه

  • تقویت دیواره عروق
  • پیشگیری از واریس
  • درمان هموروئید
  • نارسایی های مزمن شبکه سیاهرگی

ویژگی های قرص ونوویتال دینه

  • بهبود نارسایی مزمن شبکه سیاهرگی و رفع عوارض آن از قبیل اِدِم، خارش، درد و احساس سنگینی در پاها، گرفتگی عضله ساق پا
  • تقویت دیواره عروق و همچنین پیشگیری از تضعیف آن (پیشگیری و بهبود واریس و هموروئید)
  • حاوی عصاره شاه بلوط هندی

ونوویتال

اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص ونوویتال دینه


دانه شاه بلوط هندی در درمان بواسیر و واریسبسیار مفید است.شاه بلوط هندی در التهاب وريدها(ترومبوفلبيت)نيز كاربرد مؤثري دارد.ميوه شاه بلوط هندی برای درمان اسهال مفید است و در درمان انواع ناراحتی ها مثل آنژین و ورم لوزه , احتقان ، پروستات و گرفتگی صدا موثر است مفید می باشد. جوشانده برگ‌ها برای درمان سیاه‌سرفه مصرف می‌شود.شاه بلوط هندی یا شاه بلوط در طب استفاده های زیادی دارد برایدرمان سیاتیک و دردهای سیاتیکی موثر و تسکین دهنده است پماد آن در بیماری های پوستی و ضد سرما زدگی بکار میرود.

براساس آزمایشات به عمل آمده ، عصاره دانه شاه بلوط هندی با اثر کاهش نفوذپذیری عروق و بهبود جریان برگشتی خون سیاهرگی و کاهش آنزیم های لیزوزومی، مانع شکسته شدن موکوپلی ساکاریدهای دیواره مویرگها گردیده ، از تشکیل کیسه های سیاهرگی هموروئید و واریس جلوگیری به عمل آورده و با ممانعت از انتقال پروتئین، الکترولیت ها و آب به فضای میان بافتی، مانع ایجاد اِدِم در بافت ها می گردد . بنابراین در ترومای شدید مغز و جمجمه ، جراحت تروماتیک سر و جلوگیری و درمان اِدِم بعد از تروما و جراحی کاربرد دارد . مطالعات همچنین تاثیر چشمگیر عصاره دانه این گیاه در بهبود و درمان فلبیت،ترومبوفلبیت و فلبوترومبوز را نشان می دهند .


شاه بلوط هندی بهترین دارو برای رگها و مویرگهاست. این گیاه به عنوان یک گیاه قابض و ضد التهاب در هنگام مواجهه بدن با شرایط آسیب دیدگی، باعث تقویت و استحکام بخشی به دیواره رگها می شود.شاه بلوط هندی با بیرون کشیدن مایعاتی که در محل زخم جمع شده اند، از تورم محل جلوگیری کرده و مانع بسته شدن رگهای آن منطقه می شود و به همین دلیل بعنوان اولین انتخاب برای درمان رگهای واریسی و مشکلات عروقی مطرح است.شاه بلوط هندی معمولا به صورت کپسول یا قرص استاندارد شده استفاده می شود ولی گاهی ممکن است.

این عصاره با تقویت مویرگها و رگهای خونی ، نه تنها از ابتلا به بیماریهایی مانند واریس و هموروئید جلوگیری می نماید ، بلکه با بازسازی جراحات و التهابات عروق و استحکام دیواره رگهای ضعیف ، موجب تسریع درمان می گردد .


روش مصرف قرص ونوویتال دینه

  • روزی 2 بار (صبح و عصر)، هر بار 1 قرص همراه غذا با حداقل یک لیوان آب
  • بهتر است این دارو با رعایت فاصله زمانی با سایر داروها مصرف شود .

عوارض جانبی قرص ونوویتال دینه

با رعایت دوز درمانی ارائه شده ، هیچ عارضه جانبی مشاهده نمی گردد . فقط به ندرت ممکن است در افراد حساس به عوارض گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ ایجاد شود ( برای جلوگیری از این حالت ، توصیه می گردد دارو با معده پر مصرف شود ) .

هشدار مصرف قرص ونوویتال دینه

  • مصرف آن در بیماران کلیوی مزمن و کودکان زیر 12 سال توصیه نمی گردد .
  • در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت، با احتیاط مصرف شود.
  • به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی ، مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود .

شرایط نگهداری قرص ونوویتال دینه


در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد ، دور از نور و رطوبت نگهداری شود .

divider

بیشتر بخوانید:

با مزایای شربت سی لاکس دینه آشنا شوید!

فواید باورنکردی قرص گاسترودین دینه

فواید بی نظیر قرص پروستادین دینه

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.7 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits