دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر کرم رزماریدین دینه
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کرم رزماریدین دینه یک ضد درد موضعی گیاهی است که در افراد حساس به فرآورده های گیاهی حاوی فلفل ، قابل استفاده است


معرفی کرم رزماریدین دینه


کرم رزماریدین دینه یک ضد درد موضعی گیاهی است که در افراد حساس به فرآورده های گیاهی حاوی فلفل ، قابل استفاده است . کرم رزماریدین با داشتن اسانس رزماری باعث افزایش گردش خون در موضع شده و با وجود منتول و کامفر که از دیرباز به عنوان مسکن موضعی شناخته شده اند ، به عنوان کمک درمان مناسبی دردهای روماتیسمی و همچنین دردهای عضلانی و مفاصل ، کشیدگی تاندون ها و دررفتگی ( به خصوص در ورزشکاران ) کاربرد دارد . مقدار کامفر و منتول در این فرآورده به میزانی تنظیم شده است که ضمن دارا بودن اثرات درمانی، بوی فرآورده آزار دهنده نباشد.


ویژگیهای کرم رزماریدین دینه

  • تسکین دردهای حاصل از کشیدگی تاندون ها و در رفتگی (به خصوص ورزشکاران)
  • مناسب در افراد حساس به فرآورده های گیاهی حاوی فلفل
  • تسکین دردهای روماتیسمی و عضلانی
  • عدم وجود بوی آزاردهنده
  • ضد درد موضعی گیاهی


اجزاء و مواد موثره کرم رزماریدین دینه


هر 100 گرم کرم رزماریدین حاوی کامفر (3 گرم ) ، منتول (2 گرم ) و اسانس رزماری Rosmarinus officinalis به مقدار 6گرم بوده و بر مبنای 2500 میلی گرم سینئول استاندارد شده است .آلفا – پی نن ، کامفر ، بورنئول ، لیمونن و لینالول هم در ترکیب اسانس رزماری وجود دارد.

کرم رزمازدیدین

شرح مزایای مصرف کرم رزماریدین دینه


کرم رزماریدین دینه یک ضد درد موضعی گیاهی است که به عنوان مکمل درمانی ساختار عضلانی اسکلتی شناخته شده می باشد.

داروهای ضد درد موضعی از پوست جذب شده و رایج ترین انواع آنها، کرم ها یا ژل هایی هستند که بر روی پوست اطراف مفصل دردناک استفاده می شوند. بعضی از این داروها به شکل اسپری یا برچسب هستند که روی پوست قرار داده می شوند. به دلیل جذب این داروها از راه پوست، بیشتر داروهای موضعی بهتر است در مفاصلی به کار روند که نزدیک به سطح پوست هستند. کرم رزماریدین دینه یک ضد درد موضعی گیاهی است که در افراد حساس به فرآورده های گیاهی حاوی فلفل، قابل استفاده است. در ترکیبات کرم رزماریدین دینه دو ماده موثره کامفر و منتول وجود دارد که خواص آنها به شرح زیر است:

کامفر (Camphor) :


کامفر ماده ای مومی سفید، شفاف و جامد است که دارای بوی بسیار قوی است. کافور صمغ درختی بنام camphor laurel می باشد. کافور به آسانی از پوست بدن جذب شده و خاصیت بی حسی موضعی و ضد میکروبی دارد. کافور از زمان های بسیار قدیم برای دردهای موضعی و روماتیسمی استفاده می شد. استفاده دارویی از کافور توسط FDA فقط برای مصارف موضعی مجاز دانسته شده است. از کامفر در درمان اسپاسم های عضلانی نیز استفاده می شود. کامفر موضعی مانند منتول موضعی در کاهش درد و التهاب در ایجاد سرما موثر هستند. این دو ماده در کاهش درد اثر سینوژیسم نیز تاثیر بسزایی دارند.

منتول (Menthol) :

منتول مايع از اسانس گياه نعناع به دست می آید. منتول اعصاب حسی مربوط به سرما را تحریک کرده و باعث احساس سرما می شود. و همچنین مصرف آن بر روی پوست باعث گشاد شدن عروق می شود. منتول احساس سرما ایجاد می کند و به دنبال آن اثر ضد درد ظاهر می گردد. تنها ممنوعیت منتول موارد حساسیت به گیاه نعناع می باشد. منتول پایه بسیاری از داروهای موضعی ضد درد و التهاب به شمار می رود.

روغن رزماری


به عنوان یک ماده ضد درد، رزماری صدها سال است که به صورت موضعی در قالب خمیر یا مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می شود. رزماری به عنوان یک مسکن درد برای نقاطی که دسترسی به آنها دشوارتر است مانند سر و دردهای ناشی از یک بیماری به کار گرفته می شود. شاید مهم ترین کاربرد رزماری به عنوان یک عامل ضد التهاب در بدن باشد. کارنوسول و کارنوسیک اسید دو ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند موجود در رزماری بوده و با کاهش التهاب در عضلات، رگ های خونی، و مفاصل مرتبط هستند.

روغن رزماری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود گردش خون در بدن است. اگر گاهی دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، دست و پا‌های‌تان یخ می‌کند یا درد عضلانی دارید، روغن رزماری موجود در کرم رزماریدین دینه می تواند باعث برطرف شدن مشکلات شما شود. روغن رزماری درد عضلانی و آرتریت (التهاب مفاصل) را بهبود می‌دهد.

شیوه مصرف کرم رزماریدین دینه

روی موضع خشک و تمیز، مقداری از کرم رزماریدین دینه را به آرامی تا جذب کامل مالش دهید. در صورت عدم دستور خاص پزشک معالج، به هنگام درد تا 3 بار در روز استفاده شود.

عوارض جانبی کرم رزماریدین دینه


در صورت استفاده بر طبق دوز درمانی عوارض جانبی مشاهده نمی گردد فقط در برخی از افراد حساس ممکن است آلرژی تماسی مشاهده گردد
موارد منع مصرف کرم رزماریدین دینه

  • در افراد حساس به اجزای فرآورده استفاده نشود .
  • از مصرف فرآورده بر روی مخاط ، زخم و مناطق ملتهب خودداری شود .

مصرف کرم رزماریدین دینه در بارداری و شیردهی

مدارکی دال بر منع مصرف موضعی این فرآورده ، در این دوران وجود ندارد .

نکات قابل توجه در هنگام مصرف کرم رزماریدین دینه

دارو دور از دسترس کودکان نگهداری شود .

شرایط نگهداری کرم رزماریدین دینه


در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

موارد مصرف و فواید پماد كلوتريمازول

فواید باورنکردنی مصرف پماد کالاندولا دینه

از کاربردهای باورنکردنی پماد ویکس بیشتر بدانید!

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits