دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیر شربت ال – کارنیتین بر فعالیت های ورزشی!
16
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شربت ال - کارنیتین بیشتر برای عضله سازی و پرورش اندام توصیه می شود و بیشتر برای ورزشکارانی که می خواهند بدن عضلانی داشته باشند مناسب است.

شربت ال – کارنیتین و کاربردهای آن

ال کارنیتین به اشکال گوناگون قرص ، پودر و مایع در بازار موجود است و نوع مایع یا شربت آن بیشتر برای عضله سازی و پرورش عضلات توصیه می شود و بیشتر برای ورزشکارانی که میخواهند بدنی عضلانی داشته باشند، مناسب است .برخی از مربیان و پزشکان ممکن است عقاید متفاوتی در این رابطه داشته باشند.

ال - کارنیتین در واقع از ترکیبات ضروری در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندی ،جایی که چربی ها می تواند به انرژی تبدیل شود، به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد شود . ال – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد ، وسلامت قلب شما ارتقاء ببخشد.

ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس های غذایی شما را کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت در ورزش ها استفاده می شود.

مزایای مصرف ال- کارنیتین

  • اثر چربی سوزی
  • تاثیرات بر روی توده استخوان
  • اثرات آنتی اکسیدانی
  • بهبود بیماری های قلبی:( حملات قلبی. نا رسایی های قلبی.آنژین ها.بیماری عروق محیطی. لنگی متناوب)
  • کمک به بیماران دیابتی
  • بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی
  • کاهش وزن
  • بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه
  • بیماری های کلیوی و دیالیز
  • ناباروری مردان
  • بهبود سندروم خستگی مزمن
  • بهبود بیماری جنون
  • کاهش استرس اکسیداتیو

ال کارنیتین

تاثیر ال – کارنیتین بر فعالیت ورزشی

ال کارنیتین یک ترکیب پروتئینی است که در بدن از ترکیب دو اسیدآمینه لیزین و متیونین ساخته می‌شود. بدن انسان کارنیتین را با کمک ویتامین های B6، C و B3 می سازد.

وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز و تبدیل غذا به انرژی می‌باشد. کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری‌ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می‌دهد که این عمل درنهایت منجر به اکسید شدن اسید چرب و تولید انرژی می گردد.

از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن (پلیمر گلوکز) عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می‌انجامد. میتوکندری را می‌توان موتورخانه سلول دانست و در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از سلول ها تولید می‌شود.

بعد از مصرف الکارنیتین به سرعت متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کرده و حرارت را در بدن خود احساس خواهید نمود، الان وقت انجام حرکات هوازی است. اگر بر روی تردمیل می روید به سرعت خواهید دریافت که انرژی و استقامت شما افزایش پیدا کرده است، به طوری که در یک چرخه منظم چربی های زایدی که قصد رهایی از دست آنها را داشتید تبدیل به انرژی شده و برای استمرار تمریناتان و جلوگیری از خستگی زودرس بکار می رود. تعرق بسیار زیادی خواهید داشت و این نشانه ای از سوخت ساز بالای بدن جهت سوزاندن چربی ها و تولید انرژی است. تغییرات محسوسی که تمریناتان احساس می کنید باعث می شود که از تمرینات لذت بیشتری ببرید و برای رسیدن سریعتر به نتایج مطلوبتان اشتیاق بیشتری پیدا می کنید.

شربت ال - کارنیتین با طعم مرکبات مزه دار شده است که در کنار بهره برداری از مزایا و تاثیرات محسوس آن در طول تمرینات، و تبدیل چربی های زاید بدن به انرژی جهت پرورش عضلات و تداوم تمرینات، طعم دوست داشتنی مرکبات نیز شما را مشتاق به مصرف مداوم و منظم این مکمل بدنسازی می نماید و از طعم خاص آن نیز لذت خواهید برد.

بخش عمده ای از توجه به ال کارنیتین بعنوان یک مکمل چربی سوز، با مطالعه‌ای که در مجله Acta Nutrimenta Sinica در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، آغاز گردید. در این مطالعه، محققان دریافتند نوجوانان چاقی که بمدت سه ماه ورزش کردند، رژیم غذایی داشتند، و روزانه از ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین استفاده کردند، نسبت به نوجوانانی که از این ترکیب، استفاده نکرده بودند، وزن بیشتری از دست دادند.

در حالیکه این نتیجه امیدوار کننده بود، اما سیستم کارگروه دانشگاه میشیگان اشاره می‌کند که این مطالعه از نظر بنیادی دارای کاستی‌ها و اشتباهاتی بوده است. مطالعه‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۳ در مجله «دارو و پیری» منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه ۲۰۰۰ میلی گرم کارنیتین مصرف می‌کردند، تود‌یه چربی از دست دادند و در عین حال توده‌ی عضلانی بدون چربی، بدست آوردند.

مقدار و نحوه مصرف شربت ال - کارنیتین

یک قاشق غذا خوری دو بار در روز همراه با آبمیوه و آب نیز قابل مصرف است.

شربت ال کارنیتین

عوارض جانبی ال- کارنیتین

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف میکنید انرژی بیش از حدداشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. ین اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

  • برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند .
  • برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.
  • همچنین ممکن است کارنیتین، هورمون تیروئید را مهار کند، تعداد دفعات و شدت تشنج افراد مبتلا به اختلالات تشنجی را افزایش دهد و اضطراب را در افراد مسن دارای بیماری آلزایمر، تشدید کند.
  • مصرف بیش از حد روزانه ال - کارنیتین ممکن است بوی بدنتان را تغییر دهد.

هشدار مصرف ال - کارنیتین

  • بیش از میزان دوز پیشنهادی روی محصول مصرف نکنید.
  • افرادی که تحت درمان قرار دارند، بیماری خاص دارند یا خانم های باردار استفاده نکنند.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت به پزشک مراجعه کنید.
  • بهتر است قبل از مصرف با مربی، پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید.
  • در بیماران دارای ناراحتی کلیه این مکمل ایجاد اشکال خواهد کرد .
  • بیمارانی که از قرص های وارفارین و آسپرین هم استفاده می کنند نباید ال کارنیتین مصرف نمایند.

شرایط نگهداری شربت ال- کارنیتین

دور از دسترس کودکان و گرما و نور مستقیم نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد شربت زینک پلاس

معرفی شربت آیرون پلاس

مزایای باورنکردنی شربت ویتا گلوبین

divider



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (16 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits