دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی شربت اشتها آور ای پی تی (Biocol Kids APT Syrup)
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شربت اشتها آور ای پی تی حاوی عصاره های گیاه گل سپاس زرد رنگ، کاسنی، شاهی آبی و مواد معدنی منگنز بوده که اشتها را تحریک نموده و به هضم غذا کمک می نماید.

موارد مصرف شربت ای پی تی برای کودکان

شربت اشتها آورای پی تی بایوکل کیدز مکمل غذایی مناسب برای کودکان بالای یک سال می باشد. این شربت حاوی عصاره های گیاه گل سپاس زرد رنگ، کاسنی، شاهی آبی و مواد معدنی منگنز بوده که اشتها را تحریک نموده و به هضم غذا کمک می نماید.


بی اشتهایی در کودکان یکی از مهمترین دغدغه های اصلی والدین بوده که باعث سوء تغذیه فرزندان می گردد. شربت بایوکل کیدز ای پی تی مکمل غذایی مناسب برای کودکان و نوجوانان با طعم هلو که حاوی عصاره های گیاهی شاهی آبی، گل سپاس زرد، کاسنی و ماده معدنی منیزیم می باشد. این مکمل غذایی با هدف تحریک اشتها و جلوگیری از اختلالات گوارشی از جمله سوء هاضمه برای کودکان بیش از یک سال تهیه و تولید شده است.


موارد مصرف شربت اشتها آور ای پی تی APT

تقویت رشد ذهنی و جسمی , پیشگیری از سوء تغذیه , بهبود اشتها

ویژگی های شربت ای پی تی

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا فاقد گلوتن و شکر
  • جلوگیری از اختلالات گوارشی به ویژه سوء هاضمه
  • افزایش اشتها و درمان بی اشتهایی کودکان
  • افزایش رشد جسمی و ذهنی کودکان
  • تقویت کننده فلور طبیعی روده
  • حاوی شیرین کننده سوکرالوز
  • دارای طعم مطلوب هلو
  • تنظیم هورمون اشتها
  • فاقد گلوتن و شکر

شربت اپی پی تی

روش مصرف شربت اشتها آور ای پی تی


5 میلی لیتر به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن، 15 دقیقه پیش از نهار و شام یا به طور خالص میل شود و یا می توانید این فرآورده را با حدور 100 میلی لیتر آب یا آب میوه مخلوط نموده و مصرف نمایید.

شرح مزایای ترکیبات به کار رفته در شربت ای پی تی


کودکان پس از یک سالگی، هر سال به طور طبیعی 2 تا 3 کیلوگرم افزایش وزن دارند و 6 تا 8 سانتی متر به قدشان اضافه می شود. کودکان و نوجوانان جهت رشد و تکامل، نیاز بیشتری به دریافت مواد مغذی در سنین رشد دارند. بی اشتهایی و کم اشتهایی در کودکان و نوجوانان باعث دریافت ناکافی مواد مغذی مورد نیاز بدن شده و اختلال در رشد جسمی و ذهنی را به همراه خواهد داشت. همیشه رفع بی اشتهایی و افزایش اشتها یکی از نگرانی های والدین می باشد.

شربت اشتها آور ای پی تی حاوی عصاره گیاهی است که برای قرن ها برای تسهیل هضم استفاده شده است. همچنین حاوی چربی است که هضم را پشتیبانی می کند و می تواند به عنوان یک محرک طبیعی اشتها کار کند. این محصول توصیه شده برای کودکان بالای 1 سال می باشد.


جنشیان (Gentiana)
یا گل سپاس زرد مهمترین کاربرد گل سپاس زرد درمان بی اشتهایی می باشد، البته در طب سنتی و گیاهی از جنشیان به عنوان درمانی برای سوء هاضمه و اختلالات گوارشی نیز استفاده می شود. اما مهمترین اثر جنشیان تاثیر فوق العاده آن بر اشتهاست، این اثر بسیار شناخته شده به خاطر ذات تلخ آن است که با تحریک عصب های چشایی موجب افزایش ترشح بزاق و ترشحات دستگاه گوارش و در نهایت افزایش اشتها و هضم بهتر غذا می گردد.

شاهی آبی (Watercress)
آب تَره، (شاهی آبی) مقدار قابل توجهی سولفور، آهن، کلسیم و اسید فولیک و کمی هم ویتامین های C و A دارد. آهن قابل جذب آب تره از اسفناج هم بیشتر است و به همین جهت می تواند در بهبود کم خونی موثر باشد. کلسیم آن نیز بیشتر از شیر و ویتامین C آن از پرتقال بیشتر است. اما یکی از مهمترین اثرات این گیاه تاثیر آن بر گوارش و رفع سوء هاضمه می باشد، امروزه مشخص شده است بسیاری از بی اشتهایی ها مخصوصا در کودکان به دلیل سوء هاضمه و هضم نامناسب غذای بلع شده است. واترکرس تقریبا از هر گیاهی در طبیعت بیشتر سولفور دارد و سولفور موجب ترشح بیشتر آنزیم ها و ترشحات دستگاه گوارش و در نتیجه هضم بهتر غذا می شود.

چیکوری (Chicory)
چیکوری یا کاسنی گیاهی از راسته گل مینا است. کاسنی زرد که به گل قاصدک شهرت دارد و در طب قدیم ایران به نام ترخشقون نام برده اند در بیشتر نواحی ایران پراکندگی دارد و کاسنی معمولی. کاسنی منبع بسیار خوبی از فیبرهای طبیعی مثل الیگو فراکتوز و اینولین می باشد که این دو علاوه بر تاثیر روی باکتری های مفید روده و افزایش آنها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، باعث تنظیم هورمون اشتها (گرلین) و افزایش اشتها می شود.

تثبیت کننده: مالتیتول، آب معدن، عصاره شاهی آبی (800 میلی گرم)، تنظیم کننده اسیدیته: سیتریک اسید، گل سپاس زرد بزرگ (160 میلی گرم)، عصاره کاسنی (160 میلی گرم) تثبیت کننده: گلییسیرین، طعم هلو، تضعیف کننده: سدیم کربوکسی متیل سلولوز نگهدارنده: پتاسیم سوربات شیرین کننده: ساکارولوز، منگنز سولفات

اشتهاآور اپی پی تی

توصیه و هشدار در رابطه با شربت اشتها آور ای پی تی

  • با توجه به وجود ترکیبات گیاهی و طبیعی در این فرآورده پس از باز شدن درب آن به میزان ناچیزی تغییر رنگ در فرآورده ممک است ایجاد شود.
  • مصرف این فرآورده در صورت وجود سابقه حساسیت به هر یک ار ترکیبات تشکیل دهنده آن توصیه نمی گردد.
  • پس از باز کردن درب فرآورده باید آن را در یخچال نگهداری نموده و حداکثر تا 30 روز مصرف نمایید.
  • مصرف این دارو در کودکان و بیماران با سابقه گوارشی و زخم معده توصیه نمی گردد.
  • با توجه به امکان ته نشینی مواد، قبل از مصرف بطری را خوب تکان دهید.
  • این فرآورده جایگزینی برای رژیم های غذایی متعادل و سالم نمی باشد.
  • مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی گردد.
  • مصرف بیش از دوز توصیه شده می تواند باعث اثرات ملین گردد.
  • مصرف این فرآورده در کودکان زیر یکسال توصیه نمی گردد.
  • بیش از میزان توصیه شده روزانه در بروشور مصرف ننمایید.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

شرایط نگهداری شربت اشتها آور ای پی تی

شربت ای پی تی در مکان خشک، دور از نور و دسترس کودکان و در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

با بیماری آنورکسیا یا بی اشتهایی عصبی بیشتر آشنا شوید

درمان بی اشتهایی کودک با تغذیه مناسب

راه های مناسب برای درمان بی اشتهایی با گیاهان دارویی

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.2 از 5 (5 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits