دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کپسول لاغری پی جی ایکس دیلی (PGX Daily)
21
زمان مطالعه: 8 دقیقه
کپسول پی جی ایکس دیلی با کاهش آزادسازی گلوکز به داخل جریان خون، بر نوسانات ناسالم قند خون اثر مثبت می گذارد و مانع گرسنگی می شود

فواید و عوارض مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی

کپسول پی جی ایکس دیلی محصول شرکت وبرنچرالز کانادا یک موفقیت شگرف در فیبرهای رژیمی است که نگهداری سطح قند خون نرمال و وزن مناسب بدن را آسان می سازد. کپسول پی جی ایکس دیلی وقتی قبل یا همراه غذا مصرف شود، احساس سیری را برای چند ساعت ایجاد می کند که به مصرف کمتر مواد غذایی بدون احساس گرسنگی کمک می کند.

کپسول پی جی ایکس دیلی با کاهش آزادسازی گلوکز به داخل جریان خون، بر نوسانات ناسالم قند خون اثر مثبت می گذارد. کمپلکس سوپرفیبر ثبت اختراع شده و انحصاری موجود در PGX می تواند چند صد برابر وزنش به آب و مایعات داخل معده متصل شود که این قابلیت از دیگرفیبرهای محلول دیگر بسیار بیشتر است.

ویژگیهای کپسول پی جی ایکس دیلی

  • کپسول ژلاتینی نرم سریع الاثر و راحت برای مصرف
  • ایمن و بدون ماده محرک
  • کاهش اشتها با ایجاد سیری
  • کمک به کاهش میزان متوسط قند خون
  • پایین آوردن قند خون
  • کمک به کاهش LDL
  • کاهش شاخص قند غذاها تا 60 درصد
  • با تلقین احساس سیری که جلوی پر خوری را می گیرد
  • کاهش میل و ولع خوراکی در بین وعده های غذایی
  • بهبود سطح قند و کلسترول خون
  • بدون ایجاد وابستگی و امن برای مصرف
  • بدون گلوتن با منشا طبیعی

روش مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی

  • هفته اول 1-2 سافت ژل سه بار در روز
  • هفته دوم 2-4 سافت ژل سه بار در روز
  • هفته سوم به بعد 3-6 سافت ژل سه بار در روز

پی جی ایکس

شرح مزایای مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی

امروزه چاقی و افزایش وزن به معضل بزرگی تبدیل شده است . عدم آگاهی کافی مردم در مورد تغذیه و عدم انتخاب روش مناسب برای کاهش وزن ، عوارض جدی تری را به دنبال خواهد داشت . بیماریهای دیابت ،کبد، یبوست و التهاب روده بزرگ ، اختلالات روانی و … از جمله بیماریهای ناشی از چاقی به شمار می روند که در نهایت باعث کاهش طول عمر و مرگ زود رس می شوند ، بنابراین افراد چاق را نگران کرده و آنها را به تکاپو وا می دارد ، بطوریکه می خواهند در کوتاهترین زمان ممکن ، به هر طریقی که شده وزن خود را کاهش دهند . اضطراب و نگرانی افراد چاق، آنها را وادار به استفاده از روشهای غیر علمی و غیر مجاز برای کاهش وزن می کند که در پی آن تبعات و پیامدهای خطرناکی را برایشان رقم می زند . چاقی همچنین بر عملکرد روده بزرگ تاثیر می گذارد .


50 درصد جمعیت ایران دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که 43 درصد آنان را مردان و 57 درصد را زنان تشکیل می دهند. 20 درصد افزایش در وزن بدن، می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی چون پرفشاری خون، اختلالات قلبی - عروقی، اختلال در چربی خون، دیابت غیر وابسته به انسولین و بیماری های مفاصل را افزایش دهد.

کپسول پی جی ایکس دیلی یک کپسول ژلاتینی نرم حاوی پلی گلایکوپلکس می باشد که از طریق تکنولوژی منحصر به فرد اولتراماتریس، ترکیب فیبر پی جی ایکس در ماتریسی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (تهیه شده از روغن نارگیل خالص شده) معلق گردیده است تا توزیع بهینه ای در طول دستگاه گوارش داشته باشد.

برنامه کنترل اشتها و وزن پی جی ایکس از نظر بالینی اثبات شده است. این برنامه با ایجاد احساس سیری، اشتها را کاهش می دهد و رسیدن به سطح نرمال قند خون را بهبود می بخشد و در صورت ترکیب با ورزش مناسب و رژیم غذایی به کنترل وزن کمک می نماید.

PGX یا PolyGlycopleX یک ترکیب تجاری است که از سه عنصر محلول در آب تشکیل شده است: پودر کنجک، آلژینات سدیم و زانتان. طبق یک تحقیق بالینی که در شماره فوریه 2009 نشریه تغذیه منتشر شده است، این سه پلی ساکارید برای تشکیل ویسکوزیته با ضخامت 3 تا 5 برابر بیشتر از هر فیبری دیگری شناخته شده است. محققان PGX را برای استفاده در غذا و به عنوان یک مکمل غذایی مورد مطالعه قرار داده اند.

عملکرد فیبری کپسول پی جی ایکس دیلی


فیبر غذایی نوعی از کربوهیدرات موجود در گیاهان است. حبوبات، مواد غذایی کامل غلات، میوه ها و سبزیجات، منابع خوبی از فیبر هستند. فیبرها دارای خواص متفاوتی هستند که منجر به فواید فیزیولوژیکی مختلف می شود. به عنوان مثال، فیبر چسبناک تخلیه معده را به تاخیر می اندازند، که باعث کاهش وزن، کنترل وزن و سطح قند خون می شود. فیبر ویسکوز می تواند باعث کاهش کلسترول و جذب چربی شود و باعث کاهش سطح کلسترول می شود. از آنجا که PGX یک کمپلکس فیبری بسیار چسبناک است، محققان مطالعاتی را برای تعیین مزایای بالقوه آن انجام داده اند. مطالعات نشان داده است که PGX ممکن است باعث افزایش کلسترول و کاهش مصرف کالری با تنظیم هورمون های اشتها شود. علاوه بر این PGX ممکن است به کاهش تری گلیسیرید کمک کرده و تجمع چربی در کبد را کاهش می دهد.

نگرانی های امنیتی مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی


محققان ایمنی مصرف PGX را برای 21 روز در حداکثر دوز 10 گرم در روز در مردان و زنان سالم ارزیابی کردند. در مجموع 54 نفر از بین 18 تا 55 ساله مطالعه را تکمیل کردند. محققان گزارش دادند PGX به خوبی بدون داشتن عوارض جدی تحمل می شود. برخی از شرکت کنندگان نارسایی های گوارشی خفیف مانند گاز معده را گزارش کردند که قبل از پایان دوره مطالعه حل شد. نتایج در شماره فوریه 2009 نشریه تغذیه منتشر شد.

عوارض ناخواسته جانبی کپسول پی جی ایکس دیلی

  • بعضی افراد ممکن است در ابتدا احساس گاز، نفخ و مدفوع شل، اسهال گذرا یا یبوست تجربه نمایند. برای جلوگیری از بروز عوارض جزئی، مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی را با مقادیر کم شروع نمایید و به تدریج تعداد را افزایش دهید تا بدن خود را هماهنگ نماید.
  • درصورتی که کپسول پی جی ایکس دیلی به صورت مستمر مصرف شود و دوز مصرفی به تدریج افزایش یابد، حداکثر دوز موثر می تواند طی چند روز تا دو هفته مشخص شود.
  • نکته: ممکن است تا زمانی که بدن خود را به پی جی ایکس دیلی عادت دهد، یک تغییر موقتی و گذرا در حرکات روده و اجابت مزاج رخ دهد که این حالت معمولا 3 تا 7 روز طول میکشد. به آهستگی به سمت حداکثر دوز پیش بروید تا به بدن برای وفق دادن خود با پی جی ایکس کمک کنید.
  • مهم است که مقدار آب کافی (375 تا 500 میلی لیتر) بلافاصله بعد از قورت دادن پی جی ایکس دیلی بنوشید. در موارد نادری با وجود افزایش مقدار آب آشامیده شده، ممکن است یبوست بروز کند که در این صورت پروبیتیک مناسب به صورت مکمل مصرف نمایید.

نتایج تحقیقات علمی نشان داده است که پی جی ایکس دیلی به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی به خوبی تحمل می شود و فقط عوارض خفیف تا متوسط مشابه مواردی که عموما با یک مصرف معمول فیبرهای رژیمی، میوه ها و سبزیجات دیده می شود، دارد. امنیت مصرف عالی است و برای مصرف دراز مدت کاملا مناسب می باشد.

کپسول پی جی ایکس دیلی


نکات مهم در رابطه با کپسول پی جی ایکس دیلی

در افرادی که نمی توانند زیاد آب بنوشند، مانند افرادیکه مشکل کلیوی یا نارسایی احتقانی قلب دارند احتیاط ضروری است و در افرادی که تعداد زیادی دارو مصرف می کنند کپسول پی جی ایکس دیلی را فقط باید پزشک تجویز کرده باشد. افرادی که بیماری گوارشی دارند به طوریکه مشکل بلع، تنگی مری یا مشکل غیر طبیعی بودن روده دارند مثل: هرگونه تنگی و یا باریک شدن معده یا روده یا مشکل در حرکت دستگاه گوارش، که این افراد ممکن است در معرض خطر گرفتگی گلو یا مری یا انسداد روده باشند. افرادی که جراحی در دستگاه گوارش داشته اند، باید قبل از مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی با پزشک خود مشورت کنند.

موارد منع مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی

پی جی ایکس دیلی ممکن است سرعت جذب غذاها را کاهش دهد و به طور تئوری ممکن است همین کار را با داروها نیز انجام دهد. لذا توصیه می شود که هر گونه داروی خوراکی یک ساعت قبل یا 2 تا 3 ساعت بعد از خوردن پی جی ایکس دیلی استفاده شود.
از آنجا که کپسول پی جی ایکس دیلی به کنترل قند خون کمک می کند، شاید نیاز به داروها یا انسولین بعد ازمدتی کمتر شود لذا بیماران دیابتی باید سطح قند خون خود را پایش نمایند و ممکن است نیاز به تنظیم دوز داروی مصرفی خود داشته باشند. اگر هر دارویی مصرف می کنید، قبل از استفاده از کپسول پی جی ایکس دیلی و یا هرگونه مکمل رژیمی یا تغییر در رژیم غذایی خود با پزشکتان مشورت نمایید.

هشدار مصرف پی جی ایکس دیلی

  • این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
  • زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف کپسول پی جی ایکس دیلی ا پزشک خود مشورت کنند.
  • در افراد زیر 18 سال با مشورت پزشک مصرف شود.
  • حتما یک لیوان آب (500-375 میلی لیتر) بعداز مصرف محصول استفاده شود.

شرایط نگهداری


کپسول پی جی ایکس دیلی در جای خشک و خنک ، در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید مصرف قرص لاغری هزال برای کاهش وزن

کاهش وزن با ماساژ چند نقطه خاص از بدن

رازهایی برای لاغری و کاهش وزن سریع

قرص ال کارنیتین و خواص شگفت انگیز آن برای لاغری

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (21 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فرزانه هلیزاده | ۲ سال پیش
سلام و روز بخیر
ممنون میشم راهنمایی کنید از کجا تهیه کنیم
این قرص پی جی ایکس رو ؟؟؟
0
1
پاسخ ها:
فرزانه علیزاذه | ۲ سال پیش
از کجا میشه تهیه کرد
قرص پی جی ایکس
راهنمایی کنین لطفا
0
2
زری | ۴ سال پیش
منم خوردم ازش واقعا حس سیری میده..
مفیدهست..اما من کلافه شدم چونکه خیلییی بی اشتهام کرد..دلم میخاست بتونم بخورم اما تا میخوردم دلم اشوب میشد..درکل میتونه کمک کنه
1
0
پاسخ ها:
شما پی جی ایکس دیلی | ۴ سال پیش
شما پی جی ایکس دیلی خوردید؟
6
5

hits