دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موارد مصرف و عوارض قرص سیستون چیست؟
116
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قرص سیستون چیست و مصرف آن چه عوارضی به دنبال دارد؟قرص سیستون (Cystone) برای از بین بردن سنگ‌های ادراری و درمان عفونت‌های ادراری تجویز می‌شود. این دارو در صورتی که به طور صحیح مصرف شود عارضه خاصی ندارد.با دلگرم همراه باشید.

قرص سیستون چیست و مصرف آن چه عوارضی به دنبال دارد؟

قرص سیستون (Cystone) برای از بین بردن سنگ‌های ادراری و درمان عفونت‌های ادراری تجویز می‌شود. این دارو در صورتی که به طور صحیح مصرف شود عارضه خاصی ندارد.با دلگرم همراه باشید.
قرص سیستون

قرص سیستون

سنگ کلیه مشکل شایعی است که به دلایل مختلفی از جمله تغذیه نادرست ایجاد می‌شود. چنانچه سنگریزه تشکیل شده در ابعاد کوجک باشد معمولا با درمان‌های دارویی قابل رفع است. هر فرد در بدن خود دو كلیه به اندازه مشت فرد بزرگسال دارد كه در دو طرف ستون مهره‌ها و در قسمت زیرین قفسه سینه در پشت قرار دارند، اگر چه كلیه‌ها كوچكند ولی وظایفی پیچیده و حیاتی را انجام می‌دهند كه كل بدن را متعادل نگه می‌دارند.
برای مثال كلیه‌ها

  • در دفع مواد زاید و مایعات اضافی كمک می‌كنند.
  • خون را تصفیه و برخی از مواد را حفظ و برخی را دفع می‌كنند.
  • تولید گلبول‌های قرمز را تحت نظارت قرار می‌دهند.
  • ویتامین‌های موثر در رشد را می‌سازند.
  • هورمون‌های موثر در تنظیم فشار خون را تولید می‌كنند.
  • در تنظیم میزان مواد مغذی ویژه در بدن مانند كلسیم و پتاسیم كمک می‌كنند.

چرا دچار سنگ کلیه می‌شویم؟

سنگ‌های کلیوی رسوبات سختی هستند که در درون کلیه‌های شما و از نمک‌های اسیدی و املاح ساخته می‌شوند. علل ایجاد سنگ‌های کلیوی متعددند. در مرسوم‌ترین حالت، ادرار غلیظ شده امکان کریستالی شدن و چسبیدن مواد معدنی به یکدیگر را فراهم می‌سازد. حرکت و عبور سنگ کلیه غالباً با درد همراه است. به طور معمول درد از ناحیه پهلو و یا کمر دقیقاً در زیر دنده‌ها شروع می‌شود و به سمت تحتانی شکم و یا لگن حرکت می‌کند.

قرص سیستون

قرص سیستون چیست؟

قرص سیستون (Cystone) برای از بین بردن سنگ‌های ادراری و عفونت‌های ادراری با توانایی جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و انحلال سنگ کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاصیت منحصر به فرد در این دارو این است که سنگ را خورد نمی‌کند بلکه آن را حل کرده و به راحتی دفع می‌کند. این دارو pH ادرار را به حالت طبیعی درآورده و سبب کاهش سوزش در حین ادرار کردن می‌شود و همچنین از آن به عنوان داروی کمکی در درمان بی اختیاری و عفونت‌های ادراری دوران بارداری هم استفاده می‌شود.سیستون در اشکال دارویی قرص و شربت موجود می‌باشد.علاوه بر مصرف دارو سنگ کلیه را می‌توان با درمان‌های سنتی و خانگی هم تا حد زیادی درمان کرد.

مقدار و نحوه مصرف

میزان دقیق مصرف این دارو برای هر فرد متفاوت بوده و حتما باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول به منظور درمان سنگ‌ها و کریستال‌های ادراری دو عدد قرص روزی دو بار به مدت چهار تا شیش ماه و یا تا زمانیکه سنگ دفع شود مصرف می‌شود.

توجه: سیستون در هنگامی که سنگ باعث انسداد شود و یا در حالات اورژانسی توصیه نمی‌شود.

شرایط نگهداری

در یخچال نگهداری نشود.
در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد و دور از نور مستقیم نگهداری شود.
دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

مقدار مصرف طبق دستور پزشک

هشدار مصرف

پیش از مصرف با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.این دارو از ترکیبات گیاهان حل کننده سنگها و باز کننده مجاری ادراری و برطرف کننده عفونت های ادراری تشکیل شده میتواند در مدت 3 تا 7 روز سنگ کلیه را به راحتی و بدون درد برطرف کند.
خاصیت منحصر به فرد در این دارو این است که سنگ را خورد نمی کند بلکه آنرا حل کرده و براحتی آن را دفع می کند.

نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید

در افراد با اختلال عملکرد کلیه ،کبد و قلب باید با احتیاط مصرف شود.برای مصرف این فراورده در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مشورت کنید.در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

منبع:ستاره؛داروکده

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب قرص سیستون

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (116 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهدی مولایی | ۲ سال پیش
سلام آیا مصرف سیستون باعث تکرر ادرار میشود؟؟
5
9
sh | ۳ سال پیش
پنج روز هست که با نسخه پزشک برای سنگ کلیه سیستون مصرف میکنم و به تازگی دردهایی در ناحیه قفسه سینه و بخش بالایی دیافراگم بروز کردند آیا از عوارض این داروست؟ (مصرف لووتیروکسین یا ابتلا به آسم و مصرف فلوتیکازون و سالبوتامول در این مورد می تواند مهم باشد؟تداخل دارویی یا هرچه؟)
3
18
Zeinab | ۴ سال پیش
با سلام من درد پهلو و کمر داشتم تشخیص دکتر سنگ کلیه بود ورقص سیستون رابرام تجویز کرد ولی بعد سونو انجام دادم وکلیه هام سنگ نداشت اگر این دارو را مصرف میکردم درصورت نبود سنگ کلیه چه عوارضی میتوانست برای من داشته باشد
14
27
محمد | ۴ سال پیش
سلام.ببخشید من قرص رو به مدت 1 روز در یخچال گذاشتم.آیا مشکلی ایجاد میکنه؟
7
8
محمد | ۵ سال پیش
با سلام خواستم بدونم که اگر تاریخ انقضای قرص گذشته باشد با توجه به اینکه این قرص گیاهی هست آیا با مصرف این قرص به مشکلی بر میخوریم؟ آیا ماده ای مانند تتراسیکلین در آن وجود دارد که خطرناک باشد؟ با تشکر
2
25
رشنو | ۵ سال پیش
سلام . من برای دفع سنگ کلیه تازه شروع به مصرف این قرص نموده ام . مصرف همزمان با قرص یا داروی مکمل دیگری توصیه نمیشود ؟؟
5
11
محمد رضا هلالی | ۵ سال پیش
با سلام من حدود یکماهه که برای دفع سنگ کلیه از قرص سیستون استفاده میکنم در آزمایش خونی که دیروز دادم مشخص شد آهن خون من بالا رفته و به ۱۵۰ رسیده است در صورتیکه قبل از مصرف این قرص و در آزمایشات قبلی مشگل افزایش آهن خون نداشتم بنظر شما ارتباطی بین مصرف قرص سیستون و افزایش آهن خون هست؟
17
21
لیلا احمدیان | ۵ سال پیش
سلام. به نظر من داروی اقای کردی از قرص سیستون خیلی بهتره. سنگ ۱۵ میلی منو تو ده روز حل کرد. بدون درد و ورزش
14
16
پاسخ ها:
Javad | ۴ سال پیش
ببخشین آدرسش کجاست خانوم لیلا احمدیان
10
7
reza | ۳ سال پیش
شما یا خود اقلی کردی هستی یا از دارودسته ایشون
من مصرف کردم از داروهای ایشون و سنگی که داشتم بعد از سونوگرافی بزرگتر شده. و با هزار زحمت و تهدید به شکایت پولم رو پس گرفتم
5
16
فرانک | ۸ ماه پیش
ایامصرف این قرص باعث یبوست میشه؟ازوقتی استفاده میکنم یبوست شدیدگرفتم
1
3
وحید | ۵ سال پیش
سلام.لطفا بگویید قرص سیستون یک سنگ 5 میلیمتری را در چندروز حل می کند؟
16
62

hits