دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موارد مصرف قرص کلسیکر calci care و عوارض جانبی این دارو
35
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کلسی کر چیست؟قرص های کلسی کر برای درمان کمبود روی ، کمبود ویتامین دی ، مشکلات استخوانی ناشی از استئودیستروفی کلیوی ، پوکی استخوان پَسا یائسگی ، بیماران دیالیزی ، هیپوپاراتیروئیدیسم و برخی مشکلات دیگر کاربرد دارد.

فوائد قرص کلسیکر

کلسی کر چیست؟

قرص های کلسی کر برای درمان کمبود روی ، کمبود ویتامین دی ، مشکلات استخوانی ناشی از استئودیستروفی کلیوی ، پوکی استخوان پَسا یائسگی ، بیماران دیالیزی ، هیپوپاراتیروئیدیسم و برخی مشکلات دیگر کاربرد دارد.

قرص های کلسی کر حاوی کلسی تریول ، کلسیم و روی میباشند.قرص های کلسی کر با تحریک کردن انتقال و جذب کلسیم در روده عمل میکند. کلسی کر به عنوان یک مکمل غذایی جهت رساندن کلسیم کافی برای بدن مصرف میشود. کلسی کر موجب بهبود وضعیت سیستم تولید مثل میشود و با تقویت سیستم ایمنی و کمک به بازسازی بافت ها ، به سلامت پوست کمک میکند. همچنین کلسی کر برای سلامت استخوان ها نیز مفید است.

 همه چیز درمورد کلسیکر calci care

یکی از مهم ترین مواد معدنی که بدن به آن نیاز روزانه دارد، کلسیم می باشد. این ماده در خوراکی های غذایی به خصوص گروه لبنیات یافت می شود. علاوه بر مواد غذایی، می توان کلسیم مورد نیاز بدن را با کمک مکمل ها نیز تامین نمود. کلسیکر (Calcicare) یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف روزانه است. در ادامه بیشتر درمورد این دارو،موارد مصرف و فواید آن صحبت خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

اطلاعات مهم درمورد calcicare

  • کلسیکر کامل ترین مکمل حاوی کلسیم
  • برند : ویتان
  • گروه نیازمندیها : استخوان و مفاصل
  • کشور سازنده : آلمان
  • شکل محصول : قرص
  • واحد بسته بندی :۳۰ قرص

میزان مصرف :

۱-۲ قرص در روز (و یا طبق دستور پزشک)

کلسیم:

کلسیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در بدن می باشد. %۹۹ کلسیم بدن در ساختمان استخوان ها و دندان ها ذخیره شده است و نقش اصلی در تقویت و استحکام آن ها را بر عهده دارد.
باقی مانده کلسیم بدن (%۱) در بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله انقباض ماهیچه ها، انتقال پیام های عصبی، انعقاد خون و کاهش فشار خون نقش موثری دارد.
کلسیم در بسیاری از منابع غذایی طبیعی وجود دارد، اما از آنجایی که اغلب افراد از طریق تغذیه روزانه نمی توانند کلسیم مورد نیاز خود را دریافت کنند، بدن آنها از کلسیم موجود در استخوانها استفاده می کند. بنابراین دریافت کلسیم کافی از طریق مکمل ها نقش حیاتی در حفظ استحکام استخوان ها پیدا می کند.

ویتامین D۳:

  1. ویتامین D۳، یک ویتامین محلول در چربی می باشد. این ویتامین در جذب کلسیم ضروری بوده و به حفظ تعادل میان کلسیم و فسفر بدن کمک می کند. یکی از اصلی ترین عوامل موثر در تامین ویتامین D۳ بدن، قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید است.
  2. ویتامین D۳ در تقویت استحکام استخوان ها و دندان ها و پیش گیری از برخی بیماری های استخوانی از جمله نرمی استخوان، راشی تیسم و پوکی استخوان به خصوص در سالمندان موثر است.
  3. همچنین کمبود ویتامین D۳ به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند که می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها، دیابت و عفونت ها را افزایش دهد. قرص های Calcivyte حاوی:
  4. کلسیم المنتال به مقدار۶۰۰ میلی گرم (بصورت ملح کربنات)
  5. ویتامین D۳ به مقدار ۱۲۵ واحد بین المللی
  6. که با مصرف کمترین تعداد قرص در طول شبانه روز شما را قادر می سازد تا مقدار مناسبی از کلسیم و ویتامین D۳ را دریافت کنید بدون اینکه نگران مصرف مقادیر بیش از حد ویتامین D۳ باشید.

مشخصه ها :

  • کمک به کاهش فشار خون ناشی از حاملگی در خانم های باردار
  • موثر در انقباض عضلات و تحرک، تنظیم سیستم عصبی بدن
  • تشکیل ماتریکس لازم جهت شکل گیری استخوان ها

موارد مصرف :

  • تقویت استحکام استخوان ها و دندان ها و جلوگیری از پوکی استخوان
  • حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری

شرایط نگهداری :

  • در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال

 کلسی کر

اثرات جانبی کلسی کر

در صورتی که اثرات جانبی ذکر شده در لیست زیر برای شما اتفاق افتاد و با مرور زمان از بین نرفت به پزشک اطلاع دهید:

  • افزایش بیش از حد کلسیم خون
  • سردرد
  • افزایش میزان کراتینین خون
  • شکم درد
  • استفراغ
  • بروز عفونت در دستگاه دفع ادرار

روش مصرف :

  • جذب خوراکی کلسیم باغذاهای فیبر دار، غذاهای حاوی اگزالیک اسید (اسفناج) و غذاهای حاوی سبوس و فسفر (شیر و لبنیات) کم می شود. همچنین جذب خوراکی کلسیم همراه با آهن و آنتی بیوتیک ها (تتراساکلین ها و سیپروفلوکساسین) دچار اشکال می شود.
  • بهترین زمان مصرف مکمل های کلسیم ۱ ساعت بعد از غذا همراه با یک لیوان پر آب می باشد.
  • روزانه ۱ تا ۲ عدد مطابق دستور بالا

هشدار مصرف :

  • در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • پرسش های متداول در مورد کلسی کر

آیا مصرف کلسی کر در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است؟

در مورد مضرات و فواید مصرف کلسی کر در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک مشاوره کنید

آیا میتوان از کلسی کر برای درمان کمبود ویتامین دی و روی استفاده کرد؟

  • بله ، یکی از رایج ترین موارد مصرف قرص های کلسی کر جهت درمان کمبود ویتامین دی و روی میباشد. توجه داشته باشید که بدون مشورت با پزشک از دارو استفاده نکنید.

کلسی کر را پیش از غذا مصرف کنیم یا بعد از غذا؟

اغلب مصرف کنندگان کلسی کر گزارش کرده اند که دارو را بعد از غذا مصرف میکنند؛ در هر صورت بهتر است در این مورد نظر پزشک را بدانید.

آیا در طول مصرف کلسی کر لازم است حین رانندگی و کارهایی که به دقت عمل نیاز دارند احتیاط بیشتری کرد؟

اگر سرگیجه ، خواب آلودگی و افت فشار خون به شکل عوارض جانبی مصرف کلسی کر برایتان اتفاق افتاد بهتر است از انجام کارهایی مثل رانندگی که به دقت و توجه بالا نیاز دارند اجتناب کنید. طبق توصیه داروساز ها در طول مصرف کلسی کر نباید از مشروبات الکلی استفاده کرد زیرا مشروبات الکلی میتوانند اثرات جانبی مانند خواب آلودگی را تشدید کنند.

آیا میتوان مصرف دارو را بطور ناگهانی قطع کرد؟ یا باید به تدریج و در طول زمان اینکار را انجام داد؟

مصرف برخی از دارو هارا به دلیل بازگشت علایم بیماری نمیتوان به یکباره قطع کرد. در مورد نحوه صحیح قطع مصرف میم اورنج با پزشک معالج مشورت نمایید.

سایر توصیه های ایمنی

در صورت فراموش کردن مصرف دارو

اگر متوجه شدید مصرف دارو را فراموش کرده اید هرچه سریعتر آنرا مصرف کنید؛ در صورتی که به نوبت بعدی مصرف دارو زمان اندکی باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده صرف نظر کنید و مصرف دارو را طبق برنامه پیش ببرید. اگر بصورت مکرر مصرف دارو را فراموش میکنید از تنظیم آلارم استفاده کنید و یا از اعضای خانواده بخواهید مصرف دارو را برایتان یادآوری کنند. در صورتی که تعداد داروهای مصرفی فراموش شده زیاد است جهت نحوه صحیح جبران داروهای فرامووش شده به پزشک مراجعه کنید.

سوء مصرف (اووردوز) کلسی کر

دارو را بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید؛ مصرف دارو به مقدار زیاد تاثیری در سرعت بهبود علایم بیماری نخواهد داشت بلکه ممکن است موجب مسمومیت و بروز عوارض جانبی جدی شود؛ در صورتی که مشکوک به اووردوز هستید به اورژانس مراجعه نمایید و جهت کمک به پزشک در تسریع درمان جعبه دارو را همراه خود داشته باشید.
داروهای خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید حتی اگر شرایطی مشابه با بیماری شما داشته باشند؛ مصرف کلسی کر بدون تجویز پزشک میتواند اثرات مضری به دنبال داشته باشد.

شیوه صحیح نگهداری دارو

دارو را در دمای اتاق و به دور از گرما و نور مستقیم نگهداری کنید؛ از قرار دادن دارو در فریزر خودداری کنید؛ دارو را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
از ریختن دارو در مسیر فاضلاب ( دستشویی و یا سینک ظرف شویی) خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود؛ در مورد نحوه صحیح دفع داروهای بلا استفاده با دکتر داروساز صحبت کنید.

در صورت مصرف کلسی کر تاریخ گذشته

مصرف کلسی کر تاریخ گذشته برای یکبار نمیتواند اثرات جدی داشته باشد با این همه اگر احساس ناخوشی میکنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید؛ کلسی کر تاریخ گذشته میتواند روی سایر دارو های مصرفی تاثیر بگذارد؛ در صورتی که از یک دارو بصورت مداوم مصرف میکنید(مثلا در بیماران قلبی) هنگام مصرف کلسی کر حتما تاریخ مصرف آنرا بررسی کنید.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب فوائد قرص کلسیکر

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

-----------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (35 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Mina | ۴ سال پیش
سلام.ایا میتوان از قرص کلسی کر به جای شربت ان استفاده کرد؟ به همان مقدار تاثیر دارد؟
1
0
رضا | ۵ سال پیش
من هفته ای یک قرص مصرف میکنم اما به همین معتاد شده ام ایا میشود ترک کردیا جایگزین ؟ وقتی یک ساعت از زمان مصرفش دیر میشود سردرد میگیرم
0
1
اعظم | ۶ سال پیش
سلام خانم امینی از پست های بسیار خوبی که در مجله دلگرم به اشتراک می گذارید واقعا سپاسگزارم جزئ بهترین ها هستند.
0
0
ن | ۶ سال پیش
ایا میتوان قرص را در یک لیوان اب حل کرد و بعد خورد زیرا به علت بزرگی بلعیدن ان بسیار مشکل است؟
0
0

hits