دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد قرص متورال ۵۰ (متوپرولول )
348
زمان مطالعه: 12 دقیقه
قرص متورال در درمان آنژین صدری و به عنوان کاهنده فشار خون، ابتدا 100 میلی‌گرم یک بار در روز در یک نوبت (زیادی فشار خون) یا چند نوبت (آنژین یا زیادی فشار خون) مصرف می‌شود.

قرص متورال + عوارض قرص متوپرولول

بررسی کامل قرص متورال و عوارض جانبی قرص متورال یا متوپرولول یک بتا بلاکر است که بر قلب و گردش خون (جریان خون از طریق شریان ها و وریدها) تاثیر می گذارد. این دارو برای درمان آنژین صدری یا درد قفسه سینه و فشار خون بالا استفاده می شود. همچنین قرص متورال برای پیشگیری و درمان از حمله قلبی نیز تجویز می شود.

موارد مصرف متوپرولول

در درمان آنژین صدری مزمن، کنترل زیادی فشا رخون (به تنهایی یا همراه با سایر داروهای کاهنده فشارخون) و پیشگیری از انفارکتوس مجدد میوکارد مصرف می‏شود.

مصرف متوپرولول

هشدارها

  1. مصرف این دارو در موارد زیر باید با احتیاط فراوان صورت گیرد: سابقه آلرژی، آسم نایژه‌ای، آمفیزم یا برونشیت غیر آلرژیک، نارسایی احتقانی قلب، دیابت، پرکاری تیروئید، افسردگی روانی یا سابقه ابتلاء به آن.
  2. مقدار مصرف این دارو در سالمندان باید بر اساس پاسخ بیمار تعیین شود. زیرا از یک طرف به علت کاهش حساسیت این بیماران به اثر دارو ممکن است افزایش مقدار مصرف لازم باشد و از طرف دیگر به علت کاهش توانایی متابولیسم و دفع دارو، کاهش مقدار مصرف ممکن است ضرورت یابد.
  3. در بیماران مبتلا به عیب کار کلیه، مقادیر مصرف متوپرولول باید کاهش یابد.
  4. در صورت بروز افسردگی ناشی از این دارو، مصرف آن باید قطع شود.
  5. اگر بعد از یک دوره درمان طولانی با این دارو قطع مصرف آن ضرورت پیدا کند، باید به تدریج و حداقل طی سه روز تا دو هفته مصرف دارو قطع شود. در طول این مدت، بیمار باید از فعالیت‌های شدید بدنی پرهیز کند تا خطر بروز انفارکتوس میوکارد یا آریتمی به حداقل برسد. اگر پس از قطع مصرف دارو، علایم قطع مصرف بروز کرد، باید مصرف دارو را به طور موقت مجدداً شروع نمود و به دنبال بهبود بیمار، مصرف دارو را با احتیاط قطع کرد.
  6. در طول مصرف این دارو، پیگیری عملکرد قلب، تعیین نبض، اندازه‌گیری فشار خون و ثبت نوار قلب و اندازه‌گیری ضربان قلب ضروری است.

بیشتر بخوانید :

۳۰ روش خانگی معجزه آسا برای درمان فشار خون پایین

فارماکوکینتیک عوارض قرص متورال

حدود 95 درصد دارو از مجرای گوارش جذب می‏شود. پیوند این دارو به پروتئین کم است. متابولیسم دارو کبدی و نیمه‏عمر آن 7-3 ساعت می‏باشد. زمان لازم برای رسیدن به اوج اثر از راه خوراکی 4-6 ساعت و از راه تزریق وریدی 20 دقیقه است. دفع دارو از راه کلیه است (10-3 درصد دارو بصورت تغییرنیافته دفع می‏شود)

قرص متورال + عوارض قرص متورال

موارد منع مصرف قرص متورال

این دارو در شوک قلبی، نارسایی آشکار قلب، بلوک قلبی درجه دو یا سه دهلیزی-بطنی، برادی کاردی سینوسی و کاهش فشار خون سیستولیک به کمتر از 100 میلی‌متر جیوه(برای پیشگیری از انفارکتوس مجدد میوکارد)‌نباید مصرف شود.

قرص متورال + عوارض قرص متورال

عوارض جانبی قرص متورال

برادی کاردی علامتی (سرگیجه)، اسپاسم برونش(اشکال در تنفس یا خس خس سینه)، نارسایی احتقانی قلب(تورم مچ پا و اندام‌های تحتانی، تنگی نفس)، افسردگی روانی و کاهش گردش خون محیطی(سردی دست‌ها و پاها) با مصرف این دارو گزارش شده است.

قرص متورال

تداخل های دارویی قرص متورال

مقدار مصرف انسولین و داروهای خوراکی پایین‌آورنده قند خون، هنگام مصرف همزمان با این دارو باید تنظیم گردد تا از کاهش بیش از حد قند خون جلوگیری شود. در صورت مصرف همزمان داروهای مسدودکننده گیرنده بتا-آدرنرژیک با داروهای مسدودکننده کانال‌ها کلسیمی یا کلونیدین، اثرات کاهش فشار خون ممکن است تشدید شود.

مصرف همزمان داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز با این دارو (مانند فورازولیدون و پروکاربازین) به علت امکان افزیش شدید فشار خون، توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف همزمان این دارو با آمین‌های مقلد سمپاتیک که دارای فعالیت بتا-آدرنرژیک هستند، ممکن است اثرات هر دو دسته دارو کاهش یابند.

گزانتین‌ها در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است موجب مهار اثرات درمانی هر دودسته دارو شوند. همچنین، کلیرانس تئوفیلین افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید :

۱۳ خوراکی که فشار خون را پایین می آورد

قرص متورال + عوارض قرص متورال

نکات قابل توصیه

  1. هیچ یک از نوبت‌های مصرف این دارو نباید فراموش شود، به خصوص اگر روزی یک بار مصرف می‌شود.
  2. این دارو، زیادی فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید. مصرف آن ممکن است تا پایان عمر ضروری باشد.
  3. مصرف دارو حتی در صورت احساس بهبودی باید ادامه یابد.
  4. در صورتی که یک نوبت دارو فراموش شود، به محض به یاد آوردن آن نوبت باید مصرف شود. ولی اگر تا زمان مصرف نوبت بعدی 4 ساعت باقمیانده باشد، از مصرف آن نوبت باید خودداری شده و مقدار مصرف بعدی نیز دوبرابر نگردد.
  5. در بیماران مبتلا به دیابت، با مصرف این دارو علائم کمی قند خون ممکن است پوشانده شود یا غلظت قند خون افزایش پیدا کند یا کاهش قند خون طولانی شود.
  6. از مصرف این دارو با سایر داروها، به ویژه داروهای مقلد سمپاتیک که نیاز به نسخه پزشک ندارند، باید خودداری شود.
  7. قبل از قطع مصرف دارو، باید با پزشک مشورت شود.
  8. به علت احتمال بروز سرگیجه، خواب‌آلودگی و منگی، هنگام رانندگی یا کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری دارند، باید احتیاط نمود.

قرص متورال + عوارض قرص متورال

مقدار مصرف خوراکی قرص متورال

بزرگسالان

در درمان آنژین صدری و به عنوان کاهنده فشار خون، ابتدا 100 میلی‌گرم یک بار در روز در یک نوبت (زیادی فشار خون) یا چند نوبت (آنژین یا زیادی فشار خون) مصرف می‌شود که این مقدار در فواصل یک هفته‌ای بر اساس نیاز و تحمل بیمار تا مقدار تام mg/day450 ممکن است افزایش یابد. در بعضی از بیماران جهت کنترل رضایت‌بخش فشار خون، ممکن است به مصرف مقدار تام دارو در سه مقدار منقسم نیاز باشد.

در انفارکتوس میوکارد،به عنوان درمان سریع، ابتدا 50 میلی‌گرم(برای بیمارانی که مقدار تام وریدی را تحمل می‌کنند) یا 50-25 میلی‌گرم (برای بیمارانی که مقدار تام وریدی را تحمل نمی‌کنند) هر 6 ساعت 15 دقیقه پس از شروع آخرین مقدار منقسم وریدی یا به محض این که وضعیت بالینی بیمار مناسب شود، مصرف می‌شود. این مقدار تا 48 ساعت ادامه می‌یابد. در درمان تأخیری 100 میلی‌گرم دو بار در روز برای حداقل 3 ماه و احتمالاً 3-1 سال مصرف می‌شود.

فشار خون درمان فشار خون بالا متورال لوزارتان قرص فشار خون

فشار خون یک بیماری بسیار جدی است که اگر درمان نشود می تواند سبب آسیب به اندام های مختلف بدن از جمله قلب، کلیه ها، رگ ها، مغز و حتی سبب بروز سکته مغزی و یا قلبی گردد. (متورال، لوزارتان)بسیاری از افراد که به فشار خون مبتلا می باشند هیچ علائمی را تجربه نمی کنند از اینرو توصیه می شود همه افراد هر چند ماه یکبار فشار خون خود را اندازه گیری کنند تا اگر به این بیماری مبتلا می باشند در مراحل اولیه و به موقع درمان لازم را انجام دهند.

قرص فشار خون

برای اندازه گیری فشار خون نیاز نیست حتما به پزشک مراجعه کنید، دستگاه های کوچک و ساده اندازه گیری فشار خون را می توانید از اکثر داروخانه ها تهیه و در منزل فشار خون خود را در هر زمان بوسیله آن ها اندازه گیری کنید. این دستگاه ها، ارزان قیمت و استفاده از آن ها بسیار ساده می باشد. (درمان فشار خون، قرص متورال و قرص لوزارتان)

تفاوت اصلی داروهای فشار خون والسارتان و لوزارتان در چیست ؟

زمان مناسب برای اندازه گیری فشار خون

بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون صبح بعد از صرف صبحانه است، قبل از اینکه فشار خون خود را اندازه گیری کنید برای چند دقیقه آرام و بدون تحرک نشسته و سپس اقدام کنید.

فشار خون طبیعی

فشار خون ایده آل باید در حدود ۱۲۰/۸۰ میلیمتر جیوه باشد، اگر فشار خون بیش از این عدد و کمتر از ۱۴۰/۹۰ میلیمتر جیوه است به آن فشار خون خفیف گویند و البته بیماری محسوب نمی شود، دلایلی از قبیل استرس، تغذیه ناصحیح، بی خوابی و یا کم خوابی، عصبانیت و فشارهای روانی، فعالیت های شدید بدنی و غیره می توانند بطور مقطعی سبب افزایش فشار خون شوند.

حال اگر فشار خون بین ۱۴۰/۹۰ تا ۱۵۹/۹۹ میلیمتر جیوه باشد، به آن بیماری فشار خون گفته می شود و چنانچه بیش از عدد ۱۶۰/۱۰۰ میلیمتر جیوه باشد فرد دارای فشار خون بسیار بالا است که خطرناک بوده و می تواند سبب بروز ناراحتی های کلیوی، قلب و عروق و غیره گردد و باید در اسرع وقت درمان مناسب انجام شود.

داروهایی که معمولا برای درمان فشار خون و یا بهتر است بگوییم برای کنترل فشار خون توسط اکثر پزشکان تجویز می شوند عبارتند از : قرص متورال و قرص لوزارتان و غیره که درباره آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

درمان فشار خون با قرص متورال

علل فشار خون

در بیش از ۹۰% از موارد، به فشار خون Essential Hypertension گفته می شود، به این معناست که علت افزایش فشار خون نامشخص است و پزشک نمی تواند آنرا تشخیص دهد و صرفا برای کاهش فشار خون قرص های کاهنده فشار مانند متورال و لوزارتان و غیره تجویز و به بیمار نیز گفته می شود مصرف نمک را کاهش دهد و یا آنرا بطور کامل از برنامه غذایی خود حذف کند.

در حقیقت با تجویز قرص های کاهنده فشار خون از قبیل متورال و لوزارتان، فشار خون کنترل می شود و نه درمان و عواملی که سبب افزایش فشار خون شده اند کماکان در بدن باقی می مانند. همچنین قطع مصرف نمک به طور کامل از برنامه غذایی تصمیمی درست نمی باشد، بدن حدود ۱۵۰۰ میلیگرم سدیم در روز نیاز دارد و کمبود این ماده معدنی خود سبب بروز مشکلاتی دیگر می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقاله نمک و نقش آن در سلامت را مطالعه کنید.

فشار خون و رابطه آن با مواد معدنی

یکی از علل اصلی در بروز فشار خون عدم توازن مواد معدنی در بدن است. عناصر کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی سبب کاهش فشار خون می شوند و عناصر مس، آهن، سدیم، منگنز، سلنیوم و غیره سبب افزایش فشار خون می گردند و در نتیجه کمبود و یا ازدیاد هر کدام از این مواد در بدن می تواند منجر به افزایش و یا کاهش فشار خون گردد.

همچنین برخی از فلزات سمی از قبیل آلومینیوم، کادمیوم و سرب سبب سفت و سخت شدن شریان ها و رگها می گردند که نتیجه آن افزایش فشار خون می شود و به همین دلیل است اشخاصی که تنباکو، سیگار و یا قهوه بیش از حد مصرف می کنند به مرور زمان دچار فشارخون می شوند، فلز کادمیوم به میزان زیاد در تنباکو، سیگارها و قهوه وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقاله مواد معدنی و نقش آن ها در سلامت را مطالعه نمایید.

قرص متورال + عوارض قرص متورال

دلایل متداول بیماری فشار خون

سایر دلایل متداول و مرتبط با بیماری فشار خون

علت فشار خون بالا

  1. مشکلات کلیوی : زمانی که کلیه ها بدرستی عمل نکنند توازن بین الکترولیت های کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم در خون حفظ نمی شود، به عبارتی کلیه ها نمی توانند سدیم مازاد را از طریق ادرار دفع کنند و سبب احتباس آب و نمک در جریان خون و به دنبال آن افزایش حجم و فشار خون می گردد.
  2. پرکاری غدد فوق کلیوی و تیروئید : پر کاری غدد فوق کلیوی و یا غده تیروئید سبب افزایش سرعت متابولیزم بدن می گردند، یعنی باعث می شوند اندام های حیاتی مانند شش ها، قلب، کبد، پانکراس و غیره با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند که یکی از عوارض آن افزایش فشار خون می باشد، از سایر علائم می توان به بی قراری، سردرد، بی خوابی و عدم توانایی در تمرکز اشاره کرد.
  3. تغذیه ناصحیح : استفاده بیش از حد از مواد محرک از قبیل نمک، الکل و نوشیدنی های حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای سبب دفع پتاسیم، منیزیم و کلسیم از بدن می گردند، این عناصر نقش مهمی در تنظیم و کاهش فشار خون ایفا می کنند.
  4. گرفتگی رگ ها : زمانی که رگ های بدن بویژه شریان های قلب و کلیه ها دچار گرفتگی شوند، کلیه ها و قلب با شدت بیشتری مجبور به پمپ خون می باشند تا عمل خون رسانی به اندام های بدن صورت گیرد، همین امر سبب افزایش فشار به جداره رگ ها و افزایش فشار خون می گردد.
  5. استرس : حین استرس هورمون هایی از قبیل کورتیزول و آدرنالین بیشتر ترشح می شوند که سبب افزایش فشار خون می گردند.
  6. عوارض جانبی : بعضی از داروها از قبیل قرص های ضد بارداری و ضد افسردگی، استروئید ها و غیره
  7. ازدیاد وزن و بی تحرکی
  8. دیابت

قرص متورال + عوارض قرص متورال

درمان فشار خون

برای درمان فشار خون ابتدا باید با انجام آزمایشات خون میزان الکترولیت ها و عناصر معدنی در بدن سنجیده شود سپس با اصلاح برنامه غذایی و استفاده از مکمل های غذایی میزان و توازن آن ها تنظیم گردد،
خوشبختانه بیماری فشار خون به راحتی با تنظیم میزان و توازن مواد معدنی در مدت زمان کوتاهی قابل درمان است و نیازی به استفاده از قرص های کاهنده فشار خون که دارای عوارض جانبی بوده نمی باشد.
مگر صرفا برای کسانی که فشار خونشان بیش از حد بالاست آن هم فقط برای مدتی کوتاه تا متابولیزم و عناصر بدن تنظیم گردند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (348 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴۰ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

خانم مددیخواه | ۳ سال پیش
سلام خانم مددیخاه هستم من چند روز پیشحالم بد شد ونوار قلبم نامنظم بود دکتر سی تی انژ یو قلب نوشت انجام دادم واکو درمطب دکتر انجام دادم ورم قلب دارم ظمنن من استرس. هم دارم حالا دکتر. متورال 50 ولوزا میکس اچ و نورتریپتیلن 10 تجویز کرده میخواستم بدونم چون من تاحالا. هیچ ارامبخشی استفاده نکردم لازمه که این قرص بخورم
2
3
رها | ۳ سال پیش
سلام وقت بخیرمادرم دوساله که انژیوشدن استنت گذاشتن قرص متورال مصرف میکنن که دکتر مقدار این قرص روکم کردن ولی الان با گذشت یکی دوماه مادرم خیلی فشارش میره بالا درصورتی که درزمان استفاده از این قرص حالشون خوب بود ، بااین اوصاع کرونا نمیتونم ببرمشون دکتر ،خواستم بپرسم دوباره همون مقداری که‌قبل کم کردن بودرو مصرف کنن یا نه ؟ مشکی پیش نمیاد !
2
3
سراج | ۴ سال پیش
سلام ممنون از مطالب آموزنده ومفيد تان ايا مصرف متورال باعث كاهش ميل يا توان جنسي اقايان ميشود؟؟
4
8
Mansoreh khosravi | ۴ سال پیش
با سلام من خانمی 71 ساله هستم که 15 ساله که بیماری تیروئید کم کار که لووتیروکسین o/1 میخورم و دیابت نوع 2 کنترل شده و غیر نوسانی دارم روزی یک قرص زپتین میخورم و فشارخونم همیشه خوب است هر 4 ماه هم ویزیت میشم سئوالم اینه چرا دکتر غددم در هر ویزیت قرص متورال 5 هم تجویز میکنه و باید بخورم مشگل قلب یا عروق ندارم در صورتیکه دکتر قلبم گفته اگه فشارم رفت رو 13/9 یک چهارم از این قرص بخورم . ولی دکتر غدد میگوید قرص خوبیست وهر روز بخور باتوجه به نداشتن فشارخون و چربی خون و عوارض متورال از خوردنش خودداری میکنم چون عادت میکنم . لطفا نظرتان را اعلام کنید
2
5
عزیز | ۴ سال پیش
میخواستم‌سئوال کنم‌آیا متورال رقیق کننده خون است ؟
2
7
هادی | ۴ سال پیش
سلام، لطفا در رابطه با تنظیم مواد معدنی برای کنترل فشار خون توضیح دهید
2
0
حم شادکام | ۴ سال پیش
خیلی مفید است.خدا خیرتان بدهد.
0
1
پریوش خوشرو | ۴ سال پیش
مطلب بسیار عالی بوده وبیمار رااگاه ازنوع داروی مصرفی میکند بسیار سپاسگزارم من 47سال دارم با این برنامه ی فوق بیمار رابسیاراگاه میکنید بازم هم متشکرم. ازجنوب شرقی استان خوزستان بهبهان
0
2
رضایی مهر | ۴ سال پیش
سلام ممنون از مطالب خوبتون من ۴۷ سال سن دارم حدود یک سال پیش متوجه فشار خون بالا شدم وبا مراجعه به پزشک قرص متورال ۵۰ دو بار در روز وقرص تریامترن اچ نصف قرص برایم تجویز کردند من علاوه بر فشار خون تپش قلب هم داشتم البته اکو و نوار قلب نرمال بود الان فشار خونم ۱۰ روی ۶و ضزبان قلبم ۴۵ تا ۵۰ می باشد به نظرتون زیاد پایین نیست ؟ مشکلی برای من پیش نمیاد؟ البته من به دلیل کبد چرب قرص متفورمین و لیور ۵۰ و رزوواستاتین و کلسیم هم می خورم با تشکر
2
6
فریده سعیدی | ۴ سال پیش
باسلام وخسته نباشی وتشکر اززحماتون. شرمنده قرصمتورال برای کاهش دهنده مینیمم فشارهس باماکزیمم فشارخون هس. سپاسگزارم
0
4
علی | ۴ سال پیش
باسلام ، لطفا راهنمایی بفرمایید جهت درمان فشارخون چه باید کرد چون دکترها فقط داروی لزارتان و متورال تجویز می کنند. و آیا مصرف این داروها در مسایل جنسی نیز تاثیر گزار است.
2
1
مجید | ۴ سال پیش
سلام من 38 سالمه و دارای فشار خون(ارثی) بالا و گشادی دریچه قلب هستم دکتر قرص فشار خون لوزارتان 50 و متورال 50 داده چند وقت احساس بهبودی داشتم و متورال را ترک کردم اما لوزارتان رو هر روز میخورم جدیدٱ فشارم گرفتم نرمال بود اما قلبم رو 90 بود احساس تپش قلب رو فهمیدن متورال رو مصرف کردم بهتر شد ولی روز بعد باز تپش داشتم تا کی باید مصرف کنم ممنوم
1
3
فرشته حسینی | ۵ سال پیش
چند وقته تپش قلب دارم متورال ۵۰ نصف صبح نصف شب میخورم آیا غیر از این تایم اگر تپش گرفتم هم نیاز هست بخورم
0
2
پاسخ ها:
داریوش | ۴ سال پیش
سلام من هم فشار دارم هم ناراحتی قلب و حدود پنج سال می باشد که دارم از این قرص و دیگر قرص از قبیل لوزان 25 پرانول و آملودپپین و تریا مترن اچ استفاده میکنم و تا اندازه ای فشارم کنترل شده یک بار هم آنژو کردم آیا لازم است باز هم استفاده کنم
0
3
لیلا حسن زاده | ۵ سال پیش
باعرض سلام وخسته نباشید من چندسال پیش درسی سالگی سکته مغزی کردم الان چندساله آمودیپین ومتورال همراه پیراستام وگاباپنتین مصرف میکنم فقط گاهأ چندروزپشت سرهم مرتب سرددردم امانم ومیبره دکتره گفت این قرص ونیم نخورم یکدانه بخورم موقع سردرد ولی درنوشته های بالا راجع به سردردچیزی ندیدم لطفأ راهنماییم کنین سردردداشتم کدوم یک از دواهام رو کامل بخورم نصف نکنم پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون،،مت
شکر
0
2
shilan | ۵ سال پیش
با سلام کسی که فشار خونش با متورال تنظیم میشه میتونع قرص رو در موقع ضرور بدون آب بخوره
1
5
اكرم | ۵ سال پیش
با سلام من ٥٦ سالمه و تقريبا يك ساله كه قرص فشار خون ميخورم با مصرف روزى يك عدد لوزار ٢٥ فشارخون متغير بين ١١ تا ١٣ دارم ميتونم قرص رو به روزى نصف كاهش بدم واينكه بعد از مصرف قرص ضربان قلبم رو توى گوش راستم ميشنوم در صورتى كه قبل از مصرف دارو اينجورى نبودم با تشكر
2
0
..... | ۵ سال پیش
علت خواب الودگی زیاد چیه؟
2
1
کیان | ۵ سال پیش
عوارض مصرف متروال ۵۰ روزی۸ عددباهم چه عوارضی داره .من تنبلی قلبم دارن
0
0
کیان | ۵ سال پیش
مصرف قرص متورال۵۰ روزی۸ عدد باهم چه عوارض داره .من دچار تنبلی قلبم هستم
2
2
اسماعیل | ۵ سال پیش
سلام.من موادمصرف میکردم وبه دلیل که درحین مصرف دچارفشارخون واسترس شدم الان ۵روزه پاکم دکتر قرص آلپرازولام۰۵ داده شبی یکی بخورم .ومتورال۵۰ ولوزار۲۵ میخواستم بپرسم کدئین داره یانه
1
1
پاسخ ها:
حامی شرافت خوبان | ۵ سال پیش
سلام دوست خوب من خود قرص آلپرازولام شدیدا اعتیاد آوره پس بهتره که خودت رو به هیچ نوع دارویی وابسته نکنی!
0
1
حامی شرافت خوبان | ۵ سال پیش
سلام دوست خوبم چون در مورد اعتیاد صحبت کردی باید خدمتتون عرض کنم که خود قرص آلپرازولام شدیدا اعتیا آوره پس مصرفش برا شما توصیه نمیشه
0
1
حسن | ۵ سال پیش
سلام، داروهای شما کدیین ندارد و لطفا دستور پزشک را دنبال کنید.
0
0
علیرضا پناهی | ۵ سال پیش
ایا قرص کاپتپریل میشود همراه متورال مصرف شود
0
1
فاطمه احمدی | ۵ سال پیش
سلام ایا من که والسارتان 80 روزی دوعدد می خورم بعضی وقتها که فشارم بالاتر میره در حین روز اشکالی داره نصف قرص متورال 50مصرف میکنم وایا تداخل داره گاهی این کارا میکنم وقتهای دیگر همان دو قرص والسارتان همیشگی مصرف میکنم ممنون میشم راهنمایم کنید
0
1
خشایار | ۵ سال پیش
با درود ایا قرص متورال شبیه قرص لوزارتان است با سپاس
0
0
رضا بایرامی | ۵ سال پیش
آیا قرص متوپرولول برای بیماری آسم مضر هست؟؟؟
1
2
رضا بایرامی | ۵ سال پیش
من بیماری اسم دارم و دکتر برام متوپرولول تجویز کرده آیا مصرفش مشکلی ندارم برام.ممنون
1
0
Faezeh | ۵ سال پیش
با سلام
آیا ممکن هست مصرف قرص متورال باعث سوزش گلو و سرفه شود؟لطفا راهنمایی کنید
1
1
پاسخ ها:
... | ۵ سال پیش
اره منم اذيت شدم گلوم خس خس ميكنه و ميسوزه
0
0
مجتبی | ۵ سال پیش
سلام.با توجه به افسردگی ناشی از متورال چه جایگزین طبیعی خوراکی یا ورزشی پیشنهاد میکنید؟
0
2
لیلا | ۵ سال پیش
سلام با توجه به اینکه من فشار خون ندارم انژیو کردم وآنژیو هم خوب بود فقط دکتر بهم گفت خون تو قلبت اروم حرکت میکنه قرص متورال بهم داده تا الان نصف شب ونصف صبح بوده بعد یک ماه ونیم الان کرده نصف فقط صبح فشارم همیشه رو ده ویازده به نظر شما ادامه بدم این قرص متورال
0
0
علی | ۵ سال پیش
سلام
باتوجه به اینکه صبح و شب قرص متروال مصرف میکنم اگه موقعی حالم بد شد و فشارونبض بالا رفت چه قرصی باید مصرف کنم
1
2
علی | ۵ سال پیش
سلام با توجه به مصرف متروال در صبح و شب. هنگام پیاده روی دچار سرگیجه و تهوع مورمور شدن دو طرف سر میشوم .احساس افتادن میکنم .تعادل از دست میدم بینایی کاهش میابد
1
2
پاسخ ها:
امین | ۵ سال پیش
شما دچار سرگیجه محیطی واکنشی شدید موقع چرخیدن و حرکت این نا تعادلی رخ میده اگه گوش داخلی عفونت کنه یا مایع گوش حرکت کنه این اتفاق میافته بعد از 1 ماه درست میشه
0
2
نرجس | ۵ سال پیش
سلام من مدتی است دچار طپش قلب وفشار خون تا مرز14/9شده ام دوسال قرص پروپرانولول مصرف کردم اما فشار خونم کنترل نشد الان قرص متورال مصرف میکنم خیلی حالم بد میشه علت فشارم چیست؟
0
0
پاسخ ها:
امین | ۵ سال پیش
سلام ما دو نوع بالا رفتن فشار خون داریم یکی سریع هست یکی شاید 20 روزه یا بیشتر فشار اول موقع عصابیت و استرس سریع میره بالا میاد پایین اما اگه رفت بالا نیومد دنبال سه علت باش
1
1
امین | ۵ سال پیش
احتملا آب کم میخوری دهیدرالیته شده خونت این یعنی کلیه ها به دلیل کافی نیودن آب نمیتونن سدیم و سم رو دفع کنن آب زیاد بنوش و نم تا 20 روز حذف تا فشار خونت بیاد روی نرمال جوان باشی و سالم فک نکنم مشکل دیگه ایی باشه
0
0
shadi | ۵ سال پیش
سلام و سپاس برای مطالب مفیدتون
من میگرن دارم قرص متورال چقدر میتونه به درمان یا پیشگیری از درد میگرن کمک کنه.سپاس
0
1

hits