دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ممنوعیت خرید دارو از طریق اینترنت
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فروش اینترنتی دارو حتی در صورت داشتن تائید صحت دارو و تاریخ ممنوع است و بیشتر دارو‌هایی که به صورت اینترنتی فروخته می‌شود تقلبی است...

خرید دارو از طریق اینترنت ممنوع!

فروش اینترنتی دارو حتی در صورت داشتن تائید صحت دارو و تاریخ ممنوع است و بیشتر دارو‌هایی که به صورت اینترنتی فروخته می‌شود تقلبی است، همچنین اغلب دارو‌های لوکس از این طریق توزیع می‌شود بنابراین افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز مجاز (داروخانه ها) مکمل مورد نیاز خود را تهیه کنند.با دلگرم همراه باشید.

ممنوعیت خرید دارو از طریق اینترنت

فروش دارو از طریق اینترنت ممنوع است

برخ از داروخانه‌ها فروش کالا‌های بهداشتی خود را در قالب اینترنت به فروش می‌رسانند. پس از آن که داروخانه مورد نظر مبادرت به ایجاد سایت قانونی از مجموعه‌ی حوزه‌های نظارتی بر ایجاد سایت کرد، باید در مرحله بعدی به سازمان غذا و دارو مراجعه کند تا بتواند از طریق اینترنتی فروش کالای بهداشتی داشته باشند.افراد در نظر داشته باشند که فروش دارو از نظر قانونی منع شده و خلاف قوانین است بنا براین در صورت مشاهده چنین چیزی با متخلفین برخورد خواهد شد.

با توجه به رواج فروش و خرید داروهای اینترنتی نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در تلاشند تا طرحی در این زمینه را تصویب کنند که به جلوگیری و ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی تمرکز دارد.در مورد قاچاق دارو آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس بازرسی‌های اخیر که توسط وزارت بهداشت از داروخان‌ ها انجام گرفت متأسفانه حدود 30 داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی شدند که پرونده‌هایشان به دادگاه ارسال شد.

 خرید دارو از طریق اینترنت ممنوع!

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 80 تا 85 درصد داروهای قاچاق تقلبی هستند به ویژه داروهایی که از دبی، ترکیه و پاکستان وارد می‌شوند. داروخانه‌ها موظفند تا داروهای قاچاق نفروشند و کسانی که این کار را می‌کنند خود به خود محکوم هستند.مردم به هیچ عنوان نباید داروهایی که در ناصرخسرو و جلوی برخی از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد را خریداری کنند. زیرا اغلب َآنها تاریخ گذشته و تقلبی هستند. ضمن اینکه فروشندگان مربوطه مبالغ قابل توجهی هم از مردم می‌گیرند؛البته مسئولان وزارت بهداشت در این امر رسیدگی می‌کنند و امیدواریم که همه از جمله مردم دست به دست هم دهند که بازار سیاه فروش دارو در ناصرخسرو برای همیشه جمع شود.خواهش می‌کنیم که مردم از طریق اینترنت و تبلیغات از بازارهای غیر رسمی به هیچ عنوان هیچ دارویی را خریداری نکنند.

 خرید دارو از طریق اینترنت ممنوع!

اگر مسئولان ذی ربط مانند داروخانه‌ها داروی قاچاق بفروشند، حکم آنها بین 3 تا 6 ماه محرویت از کار است. طی روزهای اخیر نیز 2 داروخانه را به همین حکم محکوم کردیم؛ حال اگر افراد غیر پزشک این کار را انجام دهند بالطبع بین 3 تا 6 ماه و یا حتی تا یک سال حکم زندانی دارند که البته فکر می‌کنم در صورتی که این مجازات‌ها اجرا شوند کافی است.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب فروش اینترنتی دارو

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:گرداب

-----------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits