دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض شربت و قرص متادون را میدانید؟!
229
زمان مطالعه: 8 دقیقه
عوارض شربت و قرص متادون را میدانید؟!:اثرات مخرب متادون بر عملکرد جنسی و باروری مردان و زنان/نقش متادون در بی خوابی و اعتیاد جدید/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض مصرف متادون آشنا شوید.

اثرات مخرب متادون بر عملکرد جنسی و باروری مردان و زنان/نقش متادون در بی خوابی و اعتیاد جدید

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض مصرف متادون آشنا شوید.

Methadone

متادون چيست؟

متادون از خانواده مواد شبه افيونى است و بيشتر در درمان وابستگى به ساير شبه‌افيونى‌ها نظير هروئين، كدئين و مورفين كاربرد دارد.متادون يك شبه افيونى (اپیوئید) مصنوعى است، يعنى از مواد شيميايى در آزمايشگاه به دست مى آيد. ساير شبه افيونى‌ها يا طبيعى هستند مانند مرفين و كدئين كه فرآورده‌هاى طبيعى بوته خشخاش هستند و يا شبه‌افيونيهاى نيمه‌مصنوعى هستند مانند هروئين، كه مرفينى است كه به طريقه شيميايى پردازش شده است. (دى استيل مورفين)

متادون در طى جنگ دوم جهانى در آلمان ساخته شد و اولين بار براى تسكين درد به كار رفت. متادون درمانی یا درمان با دوز نگهدارنده متادون كه از بروز علائم ترك ترياك جلوگيرى كرده و تقاضاى آن را كاهش داده و يا از بين مى‌برد، براى اولين بار در سال‌هاى ۱۹۶۰ برای درمان اعتیاد به این ماده متداول شد.

استفاده از دوز نگهدارنده قرص متادون یا شربت متادون به تنهایی منجر به معالجه فرد معتاد نمى شود، بلكه به عنوان جزئی از فرآيند درمان معتادان (متادون درمانی ) به مواد افیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افراد از حمايت هاى طبى و اجتماعى لازم براى تثبيت و بهبود زندگى بهره مند و تشويق مى شوند مادامى كه اين دارو در مورد آنها موثر است، به درمان ادامه دهند.

بيشتر كسانى كه قرص متادون یا شربت متادون برای‌شان تجويز مى‌شود، براى وابستگى به مواد افيونى ها تحت درمان قرار گرفته اند.اين افراد شامل كسانى هستند كه به داروهاى غيرقانونى مانند تریاک و هروئين و داروهاى تجويز شده توسط پزشك نظير كدئين وابستگى پيدا كرده‌اند.افراد معتاد به مواد شبه افيونى هاى كوتاه اثر مانند هروئين بايد متادون را به طور منظم دريافت کنند تا از بروز علائم ترک جلوگيرى شود.

همچنین متادون براى كسانى كه به طور مرتب از مواد شبه افيونى به طور تزریقی استفاده مى‌كنند و آلوده به ويروس ایدز HIV يا هپاتيت C هستند، تجويز مى‌شود تا به ادامه روند ترک اعتیاد در این افراد كمك کند و خطر انتشار عفونت را از طريق استفاده از سوزن آلوده مشترك كاهش دهد.مصرف متادون گاه در تسكين درد افراد مبتلا به درد شديد مزمن يا درد همراه با بيمارى هاى علاج ناپذيرى كه منجر به مرگ مى شوند، به كار مى رود.

متادون

متادون به چه شكل استفاده می‌شود ؟


متادون ماده‌مخدر مصنوعی است كه به صورت قرص ، شربت و آمپول مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوع قرص و شربت آن با دوزهای مشخص به طور خوراكی مصرف می‌شود. این ماده می‌تواند معمولاً خماری و اشتیاق معتادان به هروئین را تا 24 ساعت كنترل كند. بیماران معمولاً از نظر فیزیكی به همان اندازه به متادون وابسته هستند كه به هروئین و یا هر ماده‌مخدر دیگری وابسته بودند .

معتادان پس از هر بار استفاده از هروئین و كذشت ساعات اوج نشئگی ، مدت زمان كوتاهی حالات طبیعی داشته و پس از آن با خماری روبرو می‌شوند . این خماری و حس نیاز می‌تواند عوارضی شبیه به آنفلوآنزا با درد ، اضطراب و افسردگی.......... داشته باشد .این دوره یا سیكل تكراری ، هر 4 تا 8 ساعت با استفاده از هروئین تكرار می‌شود. برخی از متخصصین بر این باورند كه این دوره یا سیكل با استفاده از متادون قابل كنترل است. از نظر علمی احتمال چنین امری وجود دارد چرا كه متادون با سرعت كمتری به سیستم بدن وارد و رها می‌شود و مدت طولا‌نی‌تری از هروئین و یا هر موادمخدر دیگری در بدن باقی می‌ماند.

موادمخدر با گیرایی كوتاه مدت مانند هروئین ، هیدروكرون و مرفین باعث ایجاد و تداوم نوعی فرایند غیرطبیعی در مغز شده كه باعث اختلال در احساس سلامتی و روند عملكرد طبیعی بدن می‌شوند .استفاده از متادون در شرایط قطع مصرف مواد مخدر باعث قطع بسیاری از این روندهای تخریبی شده و بسیاری از عملكردهای بیولوژی سیستم عصبی را به حالت طبیعی در می‌آورد .اما آنچه كه باید درنظر گرفته شود این است كه متادون به عنوان جایگزینی برای دیگر موادمخدر استفاده شده و به خودی خود نوعی اعتیاد است نه درمان !!

متادون

آیا متادون اعتیادآور است؟


درباره اعتیادآور بودن این دارو می‌توان گفت این موضوع به ظرفیت بدنی فرد بستگی دارد. عده‌ای از بیماران علایم ترک متادون را خفیف‌تر از علایم ترك مواد مخدر می‌دانند در حالیکه بعضی دیگر از بیماران ترک متادون را مشكل‌تر از ترک ماده مخدر می‌دانند چون علایم ترک بیشتر طول می‌كشد. درواقع مشكل اضافی كه مصرف‌كنندگان متادون برای رهایی از هروئین تجربه می‌كنند ترک خود متادون است ! ترک اولیه هروئین شاید در مدت یک هفته تا ده روز میسر باشد ولی ترک متادون می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بكشد.

میزان مصرف متادون

مقدار مصرف معمول شربت متادون برای بزرگسالان به عنوان ضددرد ۵ تا ۲۰ میلی‌گرم و قرص یا آمپول آن ۲٫۵ تا ۱۰ میلی‌گرم هر چهار تا هشت ساعت است. برای سم‌زدایی معتادان معمولاً از ۱۵ تا ۱۰۰ میلی‌گرم شربت متادون در روز استفاده می‌شود.

عوارض مصرف قرص متادون

یبوست ، تهوع ، استفراغ ، اختلال در وضعیت خواب (خواب‌آلودگی و یا بی‌خوابی و یا خواب نامنظم که همان بدخوابی نامیده می‌شود) ، خشکی دهان ، افزایش تعریق ، برافروختگی و خارش پوستی ، قاعدگی نامنظم در زنان ، اختلال عملکرد جنسی شامل ناتوانی جنسی و انزال زودرس در مردان ، کاهش وزن ، افزایش و یا کاهش ضربان قلب ، دردهای گوارشی به صورت افزایش حرکات روده‌ای و معده‌ای ، از بین رفتن سلامت دندان‌ها ، درد صفراوی در مصرف متادون با دوز بالا ، خستگی ، بی‌قراری ، کاهش انگیزه ، ضعف و... از عوارض مصرف بیش از اندازه این دارو می‌باشد. همچنین مصرف بیش از اندازه این دارو باعث ورم کردن پوست صورت ، احساس سرگیجه، اضطراب و کاهش میل جنسی می‌شود.

برای مصرف قرص متادون بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • به علت اینکه مصرف قرص متادون موجب اختلالات فکری و روحی می‌شود لذا مصرف آن در هنگام رانندگی و سایر کارهایی که نیازمند تمرکز زیادی است توصیه نمی‌شود.
  • مصرف بیش از حد قرص متادون در ابتدای درمان با متادون و قبل از ایجاد تحمل داروئی باعث مرگ می‌شود بخصوص اگر شروع درمان بیش از 60 میلی گرم روزانه باشد.
  • شروع دوز متادون خوراکی باید به طور نسبی از پایین باشد و به تدریج افزایش داده تا اثرات ضد دردی بیشتری ایجاد شود.
  • به علت مرگ‌آور بودن این دارو بهتر است از غذاها و داروهایی که حاوی الکل است بپرهیزید.
  • به علت اعتیادآور بودن متادون هرگز بدون تجویز پزشک از آن مصرف نکنید.
  • زنانی که به طور مداوم از قرص متادون استفاده می‌کنند عادت ماهانه خود را از دست داده و پریود نمی‌شوند. تنها زمانی که مصرف خود را قطع کنند سیستم بدن آنها به حالت طبیعی بازگشته و پریود می‌شوند؛ بنابراین در صورتی که در طول این دوره از قرص‌های پیشگیری از بارداری استفاده نکنند، احتمال بارداری نیز زیاد خواهد بود.
  • اگر به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های کبد و کلیه، پائین بودن فشار خون، بیماری‌های روحی بر اثر اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات تنفسی مبتلا هستید مصرف داروی متادون موجب مرگ می‌شود.
  • پس از اولین بار مصرف، افراد ممکن است بیمار شده و یا به یبوست دچار شوند.
  • در صورتی که فرد معتاد به مواد مخدر باردار باشد، قطع ناگهانی مصرف توصیه نمی‌شود، چراکه این کار خطر سقط جنین و یا تولد زود هنگام کودک را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی بهتر است که مصرف متادون تا پایان دوره بارداری ادامه پیدا کند.

عوارض و تأثیرات

مدت مصرف پایدار این و عدم اعتیاد به آن حداقل یک ماه تحت نظر پزشک متخصص پیشنهاد می‌شود. متادون در فواصل طولانی مدت باعث توهم که شامل؛ اختلالات روانی هنگام خواب، عدم اعتماد، پوسيدگى دندان ها ، حساسيت هاى پوستى هنجار شکنی‌های بیگاه، عدم ثبات شخصیتی و در مواردی میل به خودکشی گزارش شده است که برای رفع عدم تطبیق داروهای Antipsychotic (ضدروان‌پریشی) یا آنتی سایکوتیک‌ها کنار متادون پیشنهاد می‌شود.
پس از اولین بار مصرف، افراد ممکن است بیمار شده و یا به یبوست دچار شوند.
در صورتی که دز زیادی از متادون مصرف شود، خاصیت تسکین دهنده آن افزایش یافته و فرد دچار خواب آلودگی می‌شود. مصرف بیشتر، باعث کماو یا بروز اختلالات تنفسی خواهد شد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

توجه


زنانی که به طور مداوم از متادون یا سایر اپیوییدها استفاده می‌کنند عادت ماهانه خود را از دست داده و پریود نمی‌شوند. تنها زمانی که مصرف خود را قطع کنند سیستم بدن آنها به حالت طبیعی بازگشته و پریود می‌شوند؛ بنابراین در صورتی که در طول این دوره از قرص‌های پیشگیری از بارداری استفاده نکنند، احتمال بارداری نیز زیاد خواهد بود.
مواد افیونی احتمال سقط جنین و یا تولد کودکان زیر وزن استاندارد و یا به صورت نارس را افزایش می‌دهد. در صورتی که فرد معتاد به مواد مخدر باردار باشد، قطع ناگهانی مصرف توصیه نمی‌شود، چراکه این کار خطر سقط جنین و یا تولد زود هنگام کودک را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی بهتر است که مصرف متادون تا پایان دوره بارداری ادامه پیدا کند. ."

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (229 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عنایت | ۵ ماه پیش
سلام دوستان من الان یو ماه ترو کردم دارم زندگی عادی مو میکنم اولا متادون سخت ترکش اما نه به این سختی بخدا من حدودن ۱۹ سال شربت خوردم تا این که در تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱کنار گذاشتمش فقط چند روز آوردمش روی یک قرص ۲۰ بعد آوردنش روزی ۳تا قرص ۵ و روزی ۲ و کامل قطع کردم رفتم دکتر روانشناس درو ژونوفن و چنتا قرص دگه تجوزکرد روز ۵ خیلی درد داشتم دیگه تحمل نیاوردم رفتن ۳ قرص ۵ خوردم خوب شدم واز فرداش دوباره ترکمو ادامه دادم ببینید تمام دردهای ۱۵ روز تا ۲۱ روز طول میکشه بعدش کسلی میاد که با کار روزانه باید بیخیال بشی خدا رو شکر الان خیلی خوبم ،زیاد سختش نگیرید دوز تو بیار پاین بعد قطعه کن اگر اذیت شدی بخور تا خوب بشی واز فردا شروع کن نا ۲۱ روز خوبه خوب شدی
0
1
مهران | ۳ سال پیش
ترکی بدترازترک متادون نداریم.شایداوای
ل مصرف تاثیرجسمی وروحی نداشته باشه ولی درطولانی مدت اثرات مخرب بدووحشتناکی روی بدن میزاره به نظرمن یابایدترک کنید دوستان ویابرید همون موادتون روبزنیدخیلی بهتره.تجربه یه فردمتادونی پس ازچهارده سال
2
28
درد | ۴ سال پیش
بابا بس که ترک کردیم...... ترک خوردیم
3
15
شیراز | ۴ سال پیش
سلام دوستان من شیره میکشدم به مدت یکسال که داشتم ازقیافه می افتادم الان شربت متادون مصرف میکنم خدایی الان از نظر چهره خیلی خوب شدم اصلا چیزی مشخص نیست من تمامی نظرات دوستان را خوندم خیلی از دوستان مطالبشان زیاد واقعی نبود مثلا اون بنده خدا که گفته بود من روزی ۱۵۰سی سی مصرف میکردم که با این گرونی ۱۵۰ سی سی میدونی چقدر باید هزبنه کنی؟؟؟ یا اینکه مدیر سایت میگه وحشتناک خطرناکه میخوام بپرسم آقای مدیر آیا شما خودتون مصرف کننده بودید که میگید خیلی خیلی خطرناکه؟؟؟؟
نه اصلا هم خطرناک نیست .اگر خطرناک بود چهره من بهبود پیدا نمیکرد.من فقط نظر یه نفر تو این نظرات قبول دارم که گفته بود با قطره چکان
به نظر من درسته؛ کسی که میخواد ترک کنه مثل مرد آستیناشو بالا بزنه ویه قطره چکان بخره ویواش یواش به مدت ۴۰روز ترکش کنه.نه یه روزی عروسی داشته باشند بعد از ۲۰روز ترک بگه حالا با یه روز عیبی نداره بریم یه حالی واسه خودمون کنیم.
انشالله که دیگه تو جامعه مصرف کننده نداشته باشیم.موفق باشید.
13
33
پاسخ ها:
بهنام | ۴ سال پیش
اول مصرف متادون این طوره ادامه بدی از مصرف شیره بدترت میکنه
6
26
ابوالفضل | ۴ سال پیش
باسلام من حدود یه سال ونیم هست که متادون رو ترک کردم،حدود چهارسال ترامادول مصرف میکردم و جسته و گریخته ترک میکردم،بعدش بفکر جایگزین و ترک ترامادول شدم و دوسال تریاک مصرف کردم و بعداز اون حدود شیش سال متادون،باورکنید ترک متادون از ترامادول وتریاک سخت تره ولی این نیست که غیرممکن باشه،ترکش باید با کم کردن دوز مصرفی باشه و اینم بگم که اگ دنبال ترک بدون خماری هستید اینطور نیس من حتی موقع کم کردن دوز مصرفی ام خماری زیاد کشیدم و سه ماه شایدم بیشتر خماری کشیدم،ولی همین درد باعث شد که الان بعدازیکسالو نیم حتی یه قرص کدئین دار نخورم،چون همش یاد اون سه ماه خماریم می افتم و انگیزه میشه برام،البته باید بگم هنوز عوارض مصرف متادون تو بدنم هست ولی این باعث نمیشه ک برم سمت مواد،درکل میخوام بگم اگ بخاطر ترک هروئین یا تریاک راحتراز ترک متادون هست
1
18
منصور | ۴ سال پیش
با سلام من شنیدم برای ترک متادون باید باید دوزش به حداقل برسونی بعد بری رو مصرف تریاک با دوز کم بعد از ان توسط کمپ ترک کنی
9
8
محمد | ۴ سال پیش
سلام ب همه دوستان پاکو ناپاکی ک ایشالا قراره بزودی پاک بشن.من حدود10ساله ک ب صورت جدی تریاک مصرف میکردم وبعد ی مدت خسته شدم و ب فکر ترک افتادم ولی هربار ک خواستم ب دلیل خماری وحشتناکی ک داشتم نمیتونسم در حدی ک دیگه ناامید شده بودم از ترک. تا اینکه با شربت متادون اشنا شدم.از همون اول با خطراتشم از طریق دوستان اشنا شدم بخاطر همین با دوز 5سی سی شروع کردمو همونو حفظ کردم تا بعد 2ماه ک دیگه هیچ میل و رقبت و خماری نسبت ب تریاک نداشتم شروع ب ترک متادون کردم ک شکر خدا الان دوسال پاکم.اینارو گفتم ک درکنار حرفای دوستان ک همش مضراتشو گفتنو وحشتناک توصیفش کردن خوبیاشم گفته باشیم. تنها تنها تنها روش ترک متادن فقط فقط فقط خریدن قطره چکون ک درجه بندی داره و قطره قطره کم کردنش چه40سی سی چه 5 سیسی.ممکنه 2ماه طول بکشه ولی بلاخره میشه اینجوری بدون یک خمیازه یا لرز یا اسهال ترک میکنید پاک میشید.در غیر اینصورت محال. درکل متادن حشتناک نیس اگه بعنوان داروی ترک بهش نگا کرد.
3
30
پاسخ ها:
نعمت ن | ۷ ماه پیش
سلام داداش تبرک بهت.یعنی دو ماه متادون خوردی بعدش نخوردی .خماری درد نداشتی ؟؟
1
0
kheng | ۴ سال پیش
سلام
من تقریبا 7 ساله شربت میخورم.اخرا رسید به 150 سی سی.
دیگه خسته شدم.گفتم بذارم کنار.2ماه قبل عید بود.
تا 13 روز کلا یه بشقاب غذا نخوردم.بیحالی شدید و هر چیزی که فکرشو بکنی داشتم.
که یهو بدنم شروع به لرزیدن کرد.
بردنم یمارستان فشارخون شد 22 و قند خونم شد 40.چشمام بزور میدید.10روز بودم.اونجا غذا نخوردم.کلی بگم تا عادی غذا بخورم و خواب داشته باشم 2 ماه طول کشید.یهو ول کردم اونم تو خونه.از نظر من باید 3ماه خونه باشی تا دیگه وسوسه نشه مغزت.وگرنه 100 بار ول کردم ودوباره شروع کردم.باید قید کار رو بزنی.ب تجربه 7 ساله دارم که میگم.
درکش 10برابر بدتر از انفلانزا هست.درد سختی نداری ولی همه مشکلات مریضی های دیگه رو داره.با خدا یا یک راهنما باشید.من صادقانه از خدا خواستم تا بعد 7 سال احساس مردی کردم....
2
14
پاسخ ها:
نادر | ۴ سال پیش
سدام من کارم تو خونه هست کلا میخوام بگم اصلا ربطی نداره کسی که میخواد بکشه میکشه وضع مالیمم خرابه ولی بااین که دوستامم نمیبینم ولی میکشم روزی سه گرم
3
13
محمد | ۵ سال پیش
منکه دیگه واقعآ ازین همه مصرف متادون بیچاره شدم.نمیدونمم بایدچ خاکی توسرم بکنم.هیچ کمکی بهم جواب نمیده.توروقرآن مراقب خودتون وتصمیماتون باشین خواهربرادرای نازم...
1
22
احمد | ۵ سال پیش
باسلام منم روزانه 30سی سی روزانه بمدت 6 ماه بعد13سال اعتیادبه تریاک متادون مصرف کردم سابقه ترک نه ماه تریاکوداشتم ولی برگشت داشتم متاسفانه ولی الان 18ماه متادون ترک کردم خیلی سخت بود دوماه دردوحشتناک کشیدم نزدیک هفت ماه هنوزخابم منظم نبوداوایل شایدروزانه ده بار دوش آب سرد میگرفتم یکمی دردم آروم میشدولی باامیدبخداویک اراده قوی میشه ارسخترین موادکه بنظرمن متادون بادوزمصرفی بالا10سی سی هست میشه خلاص شد.
2
11
محسن | ۵ سال پیش
سلام به همه دوستان عزیز به خداترک کردن متادون اینقدر بزرگش کردن خیلی سخته همش چرته اول امیدت به خداوند دوم اراده خود شخص خسته شده باشد سوم کلاسهای انجمن شخصاحدود 7سال شربت بیرویه مصرف میکردم به خاطر خانواده ام یکدفعه حدود 7روز درمنزل خوابیدم فقط باخانم درمیان گذاشتم هوامو داشته باشند حالا 40روزه پاکم و اصلا بهش فکر نمیکنم فقط اراده اگر واقعا مردی وبه فکر خانواده ات هستی بزارید کناروازرفیق ناپاکدوری کنید خوشحال میشم شما هم به پاکی برسیددوسترارشما
محسن ازکنگان
6
16
پاسخ ها:
وحید | ۵ سال پیش
سلام به دوستان عزیز به خصوص اقا محسن که گفتن ترک متادون سخت نیست همش چرته...عزیزم تو اگه متادون تو خونه ترک کردی.. که من بعید میدونم .... پس مصرف شما متادون نبوده قرص یا شربت سرماخوردگی بوده عزیزم ...متادون مخربترین و خطرناکترین مواد مخدری که تا الان در اومده..ترکشم خیلی خیلی سخته عزیزم اگه متادون ترک کرده بودی حتما حتما به این نتیجه میرسیدی ..که متادون شوخی بردار نیست..
11
29
رویا | ۵ سال پیش
من پسرم سیو پنج سالشه نمیدونم از کی داره قرص متادون میخوره الان چهار روز هست که نه چیزی میخوره نه حرف میزنه فقط تو چورته خیلی نگران هستم حتی گریه وزاری کردم که چی خوردی که اینجوری شده همش میگه هیچی ولی جیبشو گشتم چند تا کپسول با قرص پیدا کردم که بردم عطاری نشون دادم ک گفت کپسولهای تاخیری هستن و قرصم متادون هستش لطفا منو راهنمایی کنید واقعا نگران هستم
2
18
ابراهیم | ۵ سال پیش
با عرض سلام.من الان 7الی8ساله یا که،شایدم بیشتر شربت متادون استفاده میکنم و مصرف شربتم اصلا معلوم نیست با سره بطری مصرف میکنم اصلا مشخص نیس چطوری دارم میخورم.بعد میخوام بزارم کنار خسته شدم کسی هست خواهشا راهنماییم کنه در ضمن احتمال داره که بچه دار نممیشم از مصرف متادون باشه درضمن قرصش بهتر نیست ازشربتش.لطفا یکی جوابه سوالتمو بده
1
5
پاسخ ها:
وحید | ۵ سال پیش
سلام به دوست عزیزم اقا ابراهیم اگه واقعا میخوای ترک کنی .متادون یه ماده مخدر بسیار مخرب و ویرانگره با هیچ ماده مخدریم نمیشه جای گزینش کرد.واقعیتش من تعجب میکنم انگار واسه دوستان ترکش راهت بوده یا متادون اونا متادون نیست.یا متادون ما با مال اونا فرق داره..یا از هرکجا متادون میگیرن طرف بجای متادون اب بهشون میده ..به هرحال واسه همتون از خدا صبر میخوام از خدا میخوام هیچ کسو به واسته مواد مخدربه امتحان نکشه .واسه بچهای طلاق دعا میکنم از خدا میخوام بهشون صبر بده..اقا ابراهیم هیچ دکتر وهیچ داروی نمی تونه بهت کمک کنه بجز کمپ و کلاس ..کمپ نمونه گلستان مراغه تو اذربایجان شرقی بزگترین و مجهزترین کمپ در ایرانه.. به جرات می تونم بگم تو خاورمیانه تکه می تونی تحقیق کنی .امیدوارم همیشه سالم سربلند باشین خدانگهدار
7
7
کهکشان | ۵ سال پیش
باسلام؛ من بعنوان کسی که معتادان زیادی رااز نزدیک دیده ویه جورائی میشه گفت حدودا یکسال باآنهازندگی کرده ام تجربه ام اینه که؛
۱متادون روی افرادتاثیرات گوناگون داره که علتش شایدگروه خون؛سن وسال بیمارو...هست.
مثلادربعضی باعث چاقی ولی دربعضی لاغری میار
۲درنهایت تمام افرادباهرنوع طبیعت جسمی باید سعی کنن مصرف متادون راکم کنن ویادرمصرفش وقفه بندازن چونکه واقعاکبدرانابودمیکنه!!!
باامیدسلامت وسرافرازی وثروت تمام شماعزیزان!!
0
12
رضا | ۵ سال پیش
من الان 13ماهه متادون راکنارگذاشتمازر
وزی یک قرص بیشترمصرف نکردم حدودیک سال ونیم متادون مصرف میکردم یک ماه نصف قرص وده روز هم یک چهارم قرص متادون مصرف میکردم ولی بعداز13ماه هنوز سردرددارم کسل وبیحال هستم گاهی وقت دل پیچه دارم
لطفامصرف نکنیداینابدن انسان رانابودمیکنند
به خودتان رحم کنید
1
9
جلال | ۵ سال پیش
تمام مطالبی که در بالا اومدی بجز بعضیها مزخرفی بیش نیست دوستان من خودم پزشک هستم متادون از یک عدد قرص استامینفون کمتر به کبد آسیب میرسونه باعث چاقی میشه نه لاغری اگه خوب آب و غذا بخورید راحت هم میشه رانندگی کرد اگه درست و سر وقت و به اندازه مصرف بشه خواب آلودگی هم نمیاره... این سایت اسمش دلگرمه ولی در عمل چیزه دیگه ای داره میگه...
20
37
پاسخ کارشناس:
خسته نباشید آقای دکتر !
پاسخ ها:
کوروش | ۵ سال پیش
حرف الکی نزن عزیزم 13سال دارم متادون میخورم متادون از داخل آدم ویران می‌کنه
5
14
حسین | ۵ سال پیش
والا منم چهار ساله دارم میخورم ولی کنترل شده روزی یه دونه قرص پنج میلی گرم متادون اگه دنبال نئشگی زیاد نباشین و زیر نظر متخصص باشه به نظر من بهتر از مواد مصرف کردنه.نمیدونم چطوری روزی چهل سی سی شربت میخورن.یه خوبی که داره متادون اینه که میشه رو یه دوز نگه داشت و مصرفت دیگه بیشتر از اون نمیشه.
9
9
وحید | ۵ سال پیش
اقای جلال که میگی دکترم پس اگه خوبه ترکش راحته چرا خودت یه امتحانی نمیکنی .زیاد نه فقط ۳روز مصرف کن بعد بیا باهم صحبت کنیم ..عزیزم اول ببینیم ما راس میگیم یا شما که دکترین...
5
24
مهران | ۳ سال پیش
چرت وپرت نگوفقط همینو میتونم بگم
6
9
Vahid | ۲ سال پیش
پس چرا منی که نزدیک ۱۵ سال متادون مصرف میکنم چاق نمیشم تا حالا سه بار تصادف شاخ به شاخ کردم هم با ماشین هم متور همون متادون به بعضیا میاد به بعضیا نمیاد ولی اختلال هواس داره
3
10
امین | ۶ سال پیش
سلام بهترین روش درمان مواد مخدر کلاس Na هستش اگر میخواهید پاک بمانید فقط راهش رفتن به کلاس است خداوند همه بیماران به اعتیادو نجات بده
1
15
پاسخ ها:
تقوی | ۵ سال پیش
باورکنید کلاس ان ای درحدیک دانشگاه است جملاتی که درکتابهایش است صدمهندس را ه وساختمان وشرکت نفتی هم نمیتونه ترجمه وتوضیح دهد ولی افراد بی سواد وکم سواد کلاس ان ای به راحتی میتون توضیح بده
8
6
تقوی | ۵ سال پیش
رفتن به کلاس ان ای ازرفتن به دکتربهتراست چون افرادی توکلاس هستن که ازصددکتر بهتر درمان میکنن انهایی که کلاس میرن حرف منومیدونن
7
9
مارشال | ۶ سال پیش
پس این همه عوارض داره چرا برای ترک ساختنش ضررش بیش از فایده اش هست
5
4
حسن | ۶ سال پیش
سلام لطفا بفرماییداثرمنفی متادون بروی موضوع جنسی راچگونه ویابامصرف چه دارویی میتوان ازبین برد؟یعنی اگرکسی متاذون مصرف کنه ومیل حنسیش کم بشه چگونه ویابامصرف چه دارویی میشه درمانش کرد؟متشکرم
1
2
حسین | ۶ سال پیش
دوستان عزیز بهترین و کم عارضه ترین راه ترک اعتیاد روش کاهش تدریجی مصرفه ، پیشنهاد من اینکه هرگز یهو مواد رو کنار نذارین چون حتی اگرم موفق بشین یکی دو هفته مصرف نکنین بعدش دچار عوارض وحشتناکی مثل افسردگی شدید و حتی میل به خودکشی میشین ، بنابراین اول تصمیم بگیرن که واقعا می خواهید ترک کنین بعد با توکل به خدا کم کم مصرفتون رو کاهش بدین اینطوری با حداقل درد و عوارض جانبی می تونین ترک کنین
0
15
محمد | ۶ سال پیش
سلام دوستان بد بلای خانمان سوزیه خیلی مواظب باشید
0
9
پیمان | ۶ سال پیش
سلام من حدود 5روز پیش از روی بی خوابی های شبانه ام یه قرص متادون 40 را در عرض 3روز استفاده کردم الان که 5روز از اون قضیه میگذره حالات عجیبی مثل طپش قلب،بی حسی اعضای بدن ،سر گیجه و...دارم لطفا راهنمایی ام کنید
0
5
سهیلی زاده | ۶ سال پیش
من خواهر یه معتاد به شیشه و قرص متادون 20 هستم کم کم همه چیزش داره از دست میره زنش خیلی باهاش بد رفتار میکنه به خاطره این موضوع در صرتیکه زن خوبی نیست و برادرم شوهر دومش است کار من و مادر و خانواه مان فقط شده گریه خوش به حالت که ترک کردی برای همه معتاد ها دعا کن که اصلاح شوند و به راه راست بروند
1
5
پاسخ ها:
امیرعباس | ۵ سال پیش
خواهرعزیزم بنده 45 ساله ام عین داداش شما که نهاما به قرص روزی سه عدد معتادبودم بخاطرسرزنش زن وبچه ام وغرورخودم که زمانی تیمهای فوتبال درخواست ازبنده میکردن اماغرورم به دلایل رفتاربد زنم لج بازی کرده بودم پنج سال پیش که زنم روی من دست بلندکرده بودلج کردم معتادشدم اما الان دهمین روزپاکی را گزراندم اصلا ترس نداره بهش بگوفقط باروزی دوعددابوروفن ترک کرده ام.موفق باشین
2
11
سجاد | ۶ سال پیش
سلام دوست من منم مصرف میکردم که تا مرحله مرگ منو برو یا تریاک فقط استفاده کن یا هیچی قرص نخور که من الان یک ماهه تو خونه افتادم وسه بار مرگو تجربه کردم بخاطر متادون
5
6
حسین | ۶ سال پیش
با سلام من 30سالمه مصرف تریاک شیره شیشه هرویین داشتم و سراغ متادون اومدم باور کنید چند سال مصرف معتادان داشتم برای ترکش از 1/1/1396کنار گذاشتم خیلی عذاب کشیدم خیلی به دریا رفته میداند مصیبت طوفان را ولی با هر سختی ک بود الان پاک پاکم در ضمن من روزی 30تا40سی سی مصرف داشتم خواستن توانستن است میدونم وقتی آدم به خودش از درد می پیچه فقط فقط به این فکر کنه تا کی چقد دگ مصرف کنم آخرش کجاس و به خودش امید بده و بی خوابی شاید ماها اذیت بشی ولی من بعد 12شب خوابم نبرد اونم شاید درحد 1ساعت ببینید دوستان عزیز بخدا فقط فقط باید بخواهی و آزاده کنین مطمئنم همتون میتونین توکل کنید بخدا
1
15
پاسخ ها:
رضا | ۶ سال پیش
سلام دوست عزیز.من20ساله که شیره تریاک مصرف نمودم والان50سالمه. وطبق نظرپزشک40سی سی ازسال90شرو ع بمصرف متادون نمودم.وتاسال93 ادامه دادم وحدود6ماه.دوباره مصرف تریاک پخته راآغازنمودم والان مجدداحدودیکسال ونیمه که بامصرف20سی سی قرص متادون قهوه ای سرمیکنم وتازگی خودم 5سی سی راکم کردم وفعلابلطف خداروزنه15 سی سی مصرف مینمایم امیدهست که بزودی وازدعای شمادوستان عزیز کلا ترک مصرف نمایم.ازانجاییکه دعای دیگران درحق دیگران بسیار موثرهست پس بیاییم همه واسه هم دیگر دعاکنیک که اگرگرگ بیابان به این دردمبتلاهست خداان شاالله بزودی زودنجاتش دهدبالاخص ما آدمهارا
0
30

hits