دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید سرکه سیب ( جالب )
21
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید سرکه سیب ( جالب )-سفید شدن دندان-خواص سرکه سیب برای پوست-خواص سرکه سیب برای مو-خواص سرکه سیب برای لاغری-خواص سرکه سیب برای صورت- سفید کردن دندان-خواص سرکه سیب-سفید شدن دندان ها-کاهش وزن-از بین بردن لک دندان-از بین بردن لک قهوه ای دندان-از بین...

فواید سرکه سیب ( جالب )

فواید سرکه سیب ( جالب )

این چاشنی مایع، خوش طعم و مطبوع نه تنها برای مصارف خوراکی به ویژه همراه با سالاد قابل استفاده و لذت بخش است بلکه در عین حال میتوان از خواص طبیعی و منحصر به فرد آن به عنوان یک فرآورده مفید برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موها بهره برد.

متخصصان پوست همواره تاکید دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما روزانه از آنها استفاده میکنیم، پس از مدتی باعث از بین رفتن چربیهای طبیعی پوست و مو میشوند و در نتیجه در تمام بدن خود احساس خشکی میکنیم.

فواید سرکه سیب ( جالب )

دندان‌های سفیدتر

اگر می‌خواهید دندان‌هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می‌شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه‌ها، باکتری‌های دهان و لثه و سفید کردن دندان‌ها کمک می‌کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان‌های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه‌ها و سفید شدن دندان‌ها موثر است. شما همچنین می‌توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه‌های شما احساس نرمی‌دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

آیا می‌دانید سرکه سیب کمک خوبی برای از بین بردن لکه دندان خواهد بود؟ سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان‌های خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

فواید سرکه سیب ( جالب )

آشنایی با خواص سرکه سیب برای زیبایی، مو و بدن

مو:

سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود. برای این کار، درون ظرف شامپوهای قدیمی‌و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

تاثیر مفید سرکه ‎سیب بر سلامت موها این است که میتواند آلودگیها را از روی موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود به تدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو میشود.

برای این منظور میتوانید مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست و شوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید. اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. سپس پوست سر خود را به آرامی‌ماساژ دهید و پیش از آب‌کشی مجدد، اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول روی سرتان بماند. پس از آن، دیگر نیازی به استفاده از حالت دهنده نخواهید داشت چون سرکه‎سیب به تنهایی موهای شما را نرم و لطیف میکند.

فواید سرکه سیب ( جالب )

صورت:

آیا می‌دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم ph پوست شما کمک می‌کند؟ به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

در مورد خاصیت این سرکه برای سلامت پوست نیز تاکید میشود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک میکند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب میتواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد. در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار میشود.

سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک میکند. به این ترتیب برای نرمی‌کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام میروید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی میکند.

فواید سرکه سیب ( جالب )

دست‌ها و پاها:

آیا پس از یک روزکاری طولانی دست‌ها و پاهای‌تان خسته و متورم شده‌اند؟ با خود مهربان باشید و دست‌ها و پاهای‌تان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

فواید سرکه سیب ( جالب )

آفتاب سوختگی:

آیا دچار آفتاب سوختگی بدی شده‌اید؟ به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه درون آن قرار گیرید.

فواید سرکه سیب ( جالب )

پس از اصلاح (افتر شیو):

درون یک بطری، آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم خوب ترکیب کنید.

فواید سرکه سیب ( جالب )

سم زدایی:

برای شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

فواید سرکه سیب ( جالب )

سرکه سیب و ناخن :

سرکه سیب به استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند. اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید گهگاه آنها را در سرکه سیب فرو برید تا مقاومت بیشتری پیدا کنند و سخت‌تر شوند.

فواید سرکه سیب ( جالب )

کاهش وزن:

یکی از بهترین فرمولها برای درمان اضافه وزن مصرف یک قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ولرم ناشتا هست. خیلی‌ها که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند معتقدند سرکه سیب به سوزاندن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

منبع : سایت آرایشی و زیبایی تک رژ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (21 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

علی علاقبند | ۱۰ سال پیش
عالی است مرسی
0
0

hits