دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۲ فایده حیرت انگیز آلوئه ورا (آلوورا) برای سلامتی
27
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آلوئه ورا آلوورا گیاه دارویی آلوئه ورا برگ آلوورا ژل آلوورا خواص آلوئه ورا (آلوورا) خوردن آلوئه‌ورا بخور آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در ادامه با خواص آلوئه ورا در درمان بیماری ها آشنا شوید

گیاه دارویی آلوئه ورا

نام علمی: آلوئه ورا

نام های متداول: آلوئه – شنل - باربادوس

نژاد: سریشیان

قسمت های مورد استفاده گیاه: برگ ها

زیستگاه: آلوئه ورا اصالتا متعلق به منطقه مدیترانه میباشد. همچنین در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب نیز رشد میکند.

ژلی که در داخل برگ های آلوئه ورا وجود دارد میتواند بصورت موضعی برای درمان سوختگی های کوچک، آفتاب سوختگی، زخم و خراشیدگی استفاده شود. ژل آلوئه ورا برای مرطوب کردن پوست بسیار عالی است و یکی از مواد اولیه اصلی بسیاری از کرم ها و محصولات مراقبت از پوست میباشد. بسیاری از مردم از آلوئه ورا برای درمان آکنه و دیگر مشکلات پوستی استفاده میکنند.

هشدار! برخی از افراد آلوئه ورا را به عنوان یک ملین میخورند. متخصصان میگویند که این مسئله کار درستی نیست و میتواند منجر به دل درد و اسهال های شدید شود و همچنین میتواند تعادل الکترولیت های بدن را بر هم بزند که بسیار بسیار خطرناک است.

پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

برگ آلوورا,ژل آلوورا,خواص درمانی آلوورا

خواص آلوئه ورا (آلوورا) چیست؟

درمان دیابت

پژوهش‌ها نشان دادند که قند خون را در انسان کاهش می‌دهد. دانشمندان دریافتند از آنجا که آلوئه ورا ( آلوورا ) قادر است آنزیم‌های موجود در پانکراس را فعال نماید می‌تواند در افرادی که دچار دیابت و هیپوگلیسمی هستند به تعادل و تنظیم قند خون کمک نماید.

درمان زخم معده

آلوئه ورا ( آلوورا ) ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید. همچنین خواص بی‌حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد.

خوردن ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سبب مب‌شود که این ژل به جداره لوله‌های گوارشی بچسبد و سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش دهد. ژل معجزه‌گر آلوئه‌ورا ( آلوورا ) قادر به کاهش اسیدهای معده (عامل اصلی تشدید زخم‌های معده) می‌باشد. از این رو این ژل برای درمان زخم‌های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. مصرف و خوردن آلوئه‌ورا ( آلوورا ) پیش از هر وعده غذایی برای کسانی که از نظر هضم غذای مصرفی با مشکل روبرو هستند نیز مفید می‌باشد، زیرا آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سبب تحریک شیره گوارشی و ایجاد جریان طبیعی آن و در نتیجه کمک به شکستن مواد غذایی جهت جذب توسط سلول‌ها می‌شود.

تنظیم کلسترول و چربی خون

ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) دارای آنزیم‌هایی نظیر آمیلاز، اکسیداز، کاتالاز و لیپاز، فولیک اسید، نیاسین که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند هست.

فشار خون

حقیقات اخیر ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شود و باعث پالایش و تصفیه خون شود و فشار خون را تنظیم و متعادل نماید.

سنگ کلیه

خوردن آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند سنگ کلیه را دفع نماید یا اندازه سنگ را کوچکتر نماید. مصرف مداوم آلوئه‌ورا ( آلوورا ) از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌نماید و از بافت‌های آن مراقبت نماید.

درمان بیماری های باکتریایی و سرطان

مصرف خوراکی مداوم آلوئه‌ورا ( آلوورا ) از آنجا که دارای خواص ضد میکروبی می‌باشد برای درمان عفونت‌های میکروبی، مجاری معده و روده مؤثر خواهد بود. همچنین به علت وجود درصد بالای قند در این ژل خاصیت اسمزی بالا میباشد و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌شود. برخی از تحقیقات حاکی از آن است که ماده آنتروکینون موجود در ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) خواص ضد باکتری و ضد سرطانی دارد. همچنین اشخاص مبتلا به سرطان که مشغول شیمی درمانی هستند می‌توانند با مصرف این گیاه تهوع و سایر مشکلات مربوط به این درمان را بکاهند.

نوشیدنی آلوورا,شربت آلوئه ورا

درمان بیماری ایدز

تحقیقات اخیر نشان داده است که مانوز استیله به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی، دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز می‌باشد. مانوز استیله خود ویروس را مورد حمله قرار می‌دهد اما نکته مهم‌تر این است که میزان تأثیر AZT را (یک داروی مؤثر در درمان عفونت ویروس HIV) نا حد زیادی افزایش می‌دهد.

حال چنانچه این ترکیب دارویی یا آلوئه‌ورا ( آلوورا ) مصرف شود می‌تواند میزان AZT مورد استفاده برای HIV را تا 90 درصد تقلیل دهد که این امر از هزینه‌ها و عوارض جانبی AZT تا حد زیادی می‌کاهد. برای درمان HIV به مصرف روزانه 800 الی 1600 میلی‌گرم مانوزاستیله نیاز می‌باشد، این میزان از ماده مزبور برابر با نیم تا یک لیتر عصاره آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌باشد. هر چند میزان مانوراستیله می‌تواند در فرآورده‌های مختلف متفاوت باشد.

درمان سینوزیت و آسم

بخور آلوئه‌ورا ( آلوورا ) تسکین دهنده در د سینوزیت می‌باشد و همچنین استنشاق بخار آبی که برگ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید خواهد بود.

درمان بیماری های روده

گیاه آلوئه‌ورا (آلوورا ) حداقل دارای 3 اسید چرب با خاصیت ضد التهابی می‌باشد که برای معده، روده کوچک و روده بزرگ مفید هستند مصرف آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به صورت مرتب اثرات شفابخش طولانی مدت و مثبتی به همراه داشته و سیستم گوارشی را پالایش نموده و بهبود بیماری‌های روده را تسریع می نماید. آنترالوئین موجود در ژله آلوئه‌ورا (آلوورا ) به عنوان مسهل مؤثر عمل می‌کند.

درمان استرس

با توجه به اظهار نظر دانشمند روسی، برگمن، آلوئه‌ورا ( آلوورا ) قادر است سلول‌ها را احیاء و حیات بخشد آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند خواص تنظیم کننده و کنترل کننده روی بدن داشته باشد و به سیستم بدن کمک کند تا در لحظات و موقعیت‌های بحرانی و استرس‌زا تعادل خود را حفظ نماید و در همین هنگام که تنظیم و کنترل سیستم ایمنی بدن را به عهده دارد به درمان‌ بخشی دیگر از بدن که بیمار است بپردازد. این عمل گیاه یا دارو Adaptojenic در زمان نیاز در آن بخش از بدن که فعالیتش کارساز و مورد نیاز باشد انجام خواهد پذیرفت و اگر مورد نیاز نباشد ظاهراً بدون فعالیت باقی می‌ماند، اگر چه در این هنگام نیز به آهستگی و به تدریج سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

پیشگیری از سکته مغزی

جالینوس اعتقاد داشت از آنجا که آلوئه‌ورا خون را از ناحیه سر به طرف پا می‌راند می‌تواند از سکته‌های مغزی جلوگیری نماید.

درمان بواسیر

آنتراکوئین موجود در ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع شناخته شده است که در افراد مبتلا به بواسیر بسیار مفید می‌باشد. (از زمان‌های قدیم نیز برای درمان این بیماری طبیبان از آلوئه‌ورا ( آلوورا ) استفاده می‌کردند)


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (27 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

elham | ۱۰ سال پیش
merc.kheylikhob bod
0
0

hits