دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۳ استراتژی طلایی برای کاهش وزن
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای کاهش وزن موفق و طولانی مدت، باید تغییرات دائمی در سبک زندگی و عادات سلامتی خود ایجاد کنید.

برای کاهش وزن موفق و طولانی مدت، باید تغییرات دائمی در سبک زندگی و عادات سلامتی خود ایجاد کنید.
چطور این تغییرات دائمی را ایجاد کنید؟ برای موفقیت در کاهش وزن، این سه استراتژی را دنبال کنید.

1. مطمئن شوید که آماده هستید
کاهش وزن طولانی مدت به زمان و تلاش - و تعهد طولانی مدت نیاز دارد. باید مطمئن شوید که آماده ایجاد تغییرات دائمی در عادات غذایی و فعالیتهایتان هستید. سوالات زیر را از خود بپرسید تا به شما در تعیین آمادگی خود کمک کند:
• آیا برای کاهش وزن انگیزه دارم؟
• آیا فشارهای زندگی بیش از حد حواس من را پرت کرده است؟
• آیا از غذا به عنوان وسیله ای برای مقابله با استرس استفاده می کنم؟
• آیا آماده یادگیری یا استفاده از روش های دیگر برای مقابله با استرس هستم؟
• آیا برای مدیریت استرس به حمایت دیگری نیاز دارم - چه از طرف دوستان چه از طرف متخصصان؟
• آیا مایل به تغییر عادات غذایی خود هستم؟
• آیا مایل به تغییر عادات فعالیتهای روزمره خود هستم؟
• آیا من برای ایجاد این تغییرات وقت لازم را دارم؟
در صورت نیاز به کمک برای مقابله با عوامل استرس زا یا احساساتی که به نظر می رسد مانع آمادگی شما هستند، با پزشک خود صحبت کنید. وقتی آماده باشید، هدف گذاری، متعهد ماندن و تغییر عادات برایتان آسان تر خواهد بود.


2. انگیزه درونی خود را پیدا کنید
هیچ کس دیگری نمی تواند باعث کاهش وزن شما شود. شما باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و ورزش کنید. چه چیزی به شما انگیزه می دهد تا به برنامه کاهش وزن خود پایبند باشید؟
فهرستی از آنچه برای شما مهم است تهیه کنید تا به شما در حفظ انگیزه و تمرکز کمک کند. سپس راهی پیدا کنید تا مطمئن شوید که می توانید در لحظات وسوسه انگیزه، همچنان به برنامه کاهش وزن خود متعهد باشید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک یادداشت دلگرم کننده برای خود در درب انبار یا یخچال بگذارید.
در حالی که باید مسئولیت رفتار خود را برای کاهش وزن موفق بپذیرید، داشتن حمایت مناسب به شما کمک می کند. افرادی را برای حمایت از شما انتخاب کنید که به روش های مثبت، بدون شرم، خجالت یا سرزش، شما را تشویق میکنند.
در حالت ایده‌آل، افرادی را بیابید که به نگرانی‌ها و احساسات شما گوش می‌دهند، زمانی را با شما ورزش می‌کنند یا غذاهای سلم با شما میخورند، و از اولویت‌هایی که برای ایجاد یک سبک زندگی سالم‌تر قائل شده‌اید احترام میگذارند. گروه پشتیبانی شما می تواند انگیزه ای قوی برای پایبندی به اهداف کاهش وزن شما باشند.
اگر ترجیح می دهید برنامه های کاهش وزن خود را خصوصی نگه دارید، با وزن کردن های منظم، ثبت رژیم غذایی و پیشرفت ورزش خود در یک ژورنال، یا پیگیری پیشرفت خود با استفاده از ابزارهای دیجیتال، به برنامه کاهش وزن خود متعهد باشید.
3. اهداف واقع بینانه تعیین کنید
ممکن است تعیین اهداف واقعی کاهش وزن بدیهی به نظر برسد. اما آیا واقعاً می دانید چه چیزی واقع بینانه است؟ در درازمدت، کم کردن (0.5 تا 1 کیلوگرم) در هفته هوشمندانه است. به طور کلی برای کاهش (0.5 تا 1 کیلوگرم) در هفته، باید 500 تا 1000 کالری بیشتر از مصرف روزانه خود را، از طریق رژیم غذایی کم کالری و فعالیت بدنی منظم، بسوزانید.
بسته به وزن شما، کم کردن 5 درصد از وزن فعلی شما یک هدف واقعی حداقل برای ایجاد یک هدف اولیه می باشد. اگر وزن شما 180 پوند (82 کیلوگرم) است، وزن هدف برای کاهش 9 پوند (4 کیلوگرم) است. حتی این میزان کاهش وزن می تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات مزمن سلامتی مثل بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمک کند.
وقتی اهدافی را تعیین می کنید، هم به اهداف فرآیند و هم به اهداف نتیجه فکر کنید. "هر روز به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید" نمونه ای از یک هدف فرآیندی است. "کاهش 5 کیلوگرم" نمونه ای از یک هدف نتیجه است. داشتن یک هدف نهایی ضروری نیست، اما باید اهداف فرآیندی را تعیین کنید چون تغییر عادات، کلید کاهش وزن است.
در مقابل، برخی افراد برای رسیدن به هدف کاهش وزن خود، از راه کار های سریع تر، مثل جراحی زیبایی شکم یا لیپوساکشن استفاده میکنند. نتیجه گیری سریع، باعث افزایش متقاضیان برای این جراحی ها شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits